Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä varasin myös varhaisultran ens tiistaille kun mulla on jo niin hirvee stressi että vaikuttaa jo koko elämään joka päivä. Oireet vaihtelee joka päivä ja osa jo loppunut.
Toivottavasti sielläkin on kaikki hyvin! 💓 Onneksi on ihan normaalia tuo oireiden vaihteleminen, ainakin muistan itse esikoisen raskausajasta sen. 🙏

• Tykkää
Reactions: Beehive27
Mä en esikoisesta muista et ois ollu erityisesti mitään vv:tä ennen plussaa, tai ei oo ainakaan jääny mieleen 🤔 mut nyt on viime kierrot kyl oviksen jälkeen ollu semmonen sahara alakerrassa et viime kierrossa mietin jo et onko hiiva mut ilmeisesti vaan kiertoon kuuluva kuivuus 🤷🏼 esikoisesta muistan kans et oli niitä menkkakipuja ennen plussaa ja koko ajan aattelin et nyt alkaa menkat..
Mä en muista yhtään miten oli esikoisesta mut joteki saanu sellasen kuvan et jo ennen plussaa ei ois niin saharaa mitä normisti menkkojen alkuun asti. Täällä kans muutaman vuoden jo ollu jäätävä sahara aina oviksen jälkeen ja oon miettiny voiks sellanenki kieliä jostain hormonaalisesta epätasapainosta et on niin kuivaa et ihan häiritsee🤔

Mä alotin eilen jo ovistestailun, ei mitään järkeä näin aikasin mut kai mä halusin et on jotain "tekemistä" tässä vaiheessa 😅 eipä noi pc liuskat onneks oo kalliita nii voi uitella ihan huvikseenkin 🙈

Saatteko te muuten joskus ihan blankkoja ovistestejä vai onko niissä aina toinenkin viiva? Onko lh hormonia läpi kierron jonkun verran? Mulla nimittäin tulee aina toinenkin viiva haaleena ja joskus mietin et onko huono vai normaali juttu
Mä oon pc testeissä saanu joskus niin että toista viivaa ei oo ollenkaa näkyny. En muista mitkä kiertopvt sillon oli mut ovikseen oli vielä monta pv aikaa😂

Mä olin esikoisen raskautumisen aikana vähän alipainoinen ja sillon tärppäs heti. Nyt sitten korona vuosista lähtien pikkuhiljaa lihosin n 20kg ja nyt oon sitten hieman ylipainoinen. Oon kyllä miettiny et voiko paino vaikuttaa nyt raskautumiseen, kun ei vaan tärppää. Mut voihan se toki olla et jostain muustakin kyse. Ite oon kans miettiny et miten herkästi painosta kommentoidaan gynellä/neuvolassa tms

Mä en oo vielä uskaltanu tehdä testiä🫣 normaalisti menkat ois alkanu huomenna, mutta koska ovis oli myöhemmin tässä kierrossa niin ei varmaan ala vielä. Rinnat tuntuu ehkä inasen aroilta kainaloista (josta ne siis kipeytyy joka kierrossa) et tämäkin on sellainen perus pms oire😔 jotain tuntemuksia/ pieniä kipuja ollu ja menny (sellaista toispuoleista) joita ei yleensä ennen menkkoja mulla oo joten se saa kyllä ajatukset välillä laukalle et jos onki tärpänny, mutta en kuitenkaan usko et ois😂

Toivottavasti sielläkin on kaikki hyvin! 💓 Onneksi on ihan normaalia tuo oireiden vaihteleminen, ainakin muistan itse esikoisen raskausajasta sen. 🙏
Ei taida kaikki ihan hyvin olla kun iltapäivällä alkoi vuoto. Ei mitenkään runsas mutta punainen ja kivut alkoi siitä n.tunnin päästä ja oli tosi koviakin.
Nyt vuoto tyrehtyy ja kivut laantuu. Otin panadolin. Voi olla että aikaistan ultraa.

Mä en oo vielä uskaltanu tehdä testiä🫣 normaalisti menkat ois alkanu huomenna, mutta koska ovis oli myöhemmin tässä kierrossa niin ei varmaan ala vielä. Rinnat tuntuu ehkä inasen aroilta kainaloista (josta ne siis kipeytyy joka kierrossa) et tämäkin on sellainen perus pms oire😔 jotain tuntemuksia/ pieniä kipuja ollu ja menny (sellaista toispuoleista) joita ei yleensä ennen menkkoja mulla oo joten se saa kyllä ajatukset välillä laukalle et jos onki tärpänny, mutta en kuitenkaan usko et ois😂
Oi! Tee ihmeessä huomenna ja tuu kertomaan! 🤩🥰🫶🏻
Pidetään peukkuja, että tulis plussa. ❣️❣️❣️❣️💯

Tsemppiä @Soulsister85 🥺 Toivotaan että vuoto ei olisi enne mistään vakavammasta. ❤️

En oo ikinä läpi kierron tehny ovistestejä, mutta aina oon saanut jonkinlaisen viivan testiin! En enää muista, kuka sitä kyseli.

@Jazmyn kuinka paljon myöhemmin sulla tuli ovis tässä kierrossa? Millon meinaat testata? 😁

Sormet ristiin @viivaviivi ovis on aina kiva saada kiinni! Toivotaan että tärppää. 🤞🏼

• Tykkää
Reactions: viivaviivi
Kovasti tsemppiä @Soulsister85❤️

@EKarolina en sitten uskaltanut tehdä tänään vielä😂❤️ jospa huomenna aamulla.. lämmöt on kyl pysyny hyvin ylhäällä (37,3 tänään aamulla)

@Adelae 2-3 päivää myöhemmin oli tässä kierrossa. Ovis yleensä kp16-17 ja nyt oli kp19. Voi toki olla et oli vasta kp20 nyt. Huomenna tai viim lauantaina ajattelin testata, ellei menkat sitten lauantaina ehdi alkamaan ennen testiä🤔

Kovasti tsemppiä @Soulsister85❤️

@EKarolina en sitten uskaltanut tehdä tänään vielä😂❤️ jospa huomenna aamulla.. lämmöt on kyl pysyny hyvin ylhäällä (37,3 tänään aamulla)

@Adelae 2-3 päivää myöhemmin oli tässä kierrossa. Ovis yleensä kp16-17 ja nyt oli kp19. Voi toki olla et oli vasta kp20 nyt. Huomenna tai viim lauantaina ajattelin testata, ellei menkat sitten lauantaina ehdi alkamaan ennen testiä🤔
Kuulostaa tosi hyvältä! ❤️🥰🫶🏻🙌🏻🤩🙈

Ja hmm, mulla on kyllä toivo varmaan mennyttä, lämmöt oli ihan normit aamulla. 🥹🫶🏻

Viimeksi muokattu:
Mulle voi merkata dpo 1
On se jännä miten erilaisia on ovulaatiot eriin kierrossa.
Viime kierrossa olin tunteja ja päivän tavattoman kipeä etten oo koskaan ollut ja nyt lh huipun jälkeen n7 h päästä vain jotain tuntemuksia...jotka kylläkin jatkuu viel tän päivän puolella
En oo perehtynyt koskaa lämpöihin ois kiva tietää tapahtuuko ovis aina ... mut ajattelin tilata proogessteroni testit .hintavia ovat mut vois niinä kiertoina koittaa ku jää mietitytttämäön. Nämä siis vahvistaa onko ov tapahtunut kun progesteroni lähtee nousuun.

@Soulsister85 voi että😬 toivottavasti kaikki on hyvin..... 🙏🙏🙏🙏❤️

Mulle voi merkata dpo 1
On se jännä miten erilaisia on ovulaatiot eriin kierrossa.
Viime kierrossa olin tunteja ja päivän tavattoman kipeä etten oo koskaan ollut ja nyt lh huipun jälkeen n7 h päästä vain jotain tuntemuksia...jotka kylläkin jatkuu viel tän päivän puolella
En oo perehtynyt koskaa lämpöihin ois kiva tietää tapahtuuko ovis aina ... mut ajattelin tilata proogessteroni testit .hintavia ovat mut vois niinä kiertoina koittaa ku jää mietitytttämäön. Nämä siis vahvistaa onko ov tapahtunut kun progesteroni lähtee nousuun.

@Soulsister85 voi että😬 toivottavasti kaikki on hyvin..... 🙏🙏🙏🙏❤️
Mulla on kans ollu välillä tosi eri tyyppisiä ovisoloja. 🤷🏻‍♀️🙄
Mietittyy kans, et tapahtuukohan se sillon kun on lievemmät oireet.

Mut mahtavaa et nyt on siellä dpo1 ja pääsee seurailemaan! ❣️😍🙌🏻

@Jazmyn mä mietin kans et voiko olla huono (liian vähän estrogeeniä tms?) kun on niin sahara ennen menkkoja, pitää kysyä gyneltä sit kun käy 🤔 täällä kans jännitän sun testailun puolesta, toivottavasti ois joku kyydissä 😍

@Soulsister85 voi ei, varmasti vuoto huolettaa 😥 tsemppiä, toivottavasti siellä kaikki hyvin kuitenkin 🫶🏻

@viivaviivi en ookkaan ikinä kuullu progesteronitesteistä, tai siis labrassa joo mut kotitestejä? 😯 Mistä ostit? Mulla kans ovisoireet vaihtelee, välillä on vähäiset oireet ja välillä semmoset mahakivut et turha kuvitella vaikka treeneissä hyppivänsä tms 😵‍💫 harvoin ihan huomaamaton mut ois kyl kiva tietää oikeesti miten oviksen ajoitus osui kipuihin nähden

Yhteistyössä