Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@Karhurouvanen nuo sun keskenmenokokemukset tulikin itseasiassa mun mieleen kun rupesin miettimään, miten tää tästä mahtaa edetä. Hurjia kokemuksia 😮‍💨 Lääkäri arveli, että vuoto alkaisi muutamassa päivässä, eikä olisi paljon normimenkkoja runsaampaa ja sikiöpussi tulisi noin peukalonpään kokoisena hyytymänä. Kuulostaa helpolta, mutta pitää ilmeisesti varautua kaikkeen. Kamalaa vaan odotella, kun ei yhtään tiedän kauan tässä vielä menee. Tavallaan olisin toivonut lääkkeellistä keskeytystä, että pääsisi nopeasti eteenpäin. Sitä ei edes tarjottu, kun oletus on varmaan, että keskeytyy itsekseen helposti kunhan Cyclot jää pois. Jäin pariksi päiväksi saikulle ihan henkisen jaksamisen takia ja ois ollut helpompi et se keskenmeno tapahtuisi tässä samalla 😓

Olin omaan lääkäriinkin yhteydessä ja hän laskeskeli, että voitaisiin ehtiä tehdä seuraava siirto ennen heidän 2 viikon kesäsulkua heinäkuun lopussa. Edellyttää toki, että vuoto alkaisi pian ja keskenmeno hoituu ongelmitta. Aika tiukka aikataulu, joten vahvasti epäilen, että elokuulle menee. Samalla kaavalla kokeillaan seuraavakin siirto. Pitäisi tehdä Dipherelinen hakureissu Viroon, kun sitä ei täältä saa.

@Karhurouvanen nuo sun keskenmenokokemukset tulikin itseasiassa mun mieleen kun rupesin miettimään, miten tää tästä mahtaa edetä. Hurjia kokemuksia 😮‍💨 Lääkäri arveli, että vuoto alkaisi muutamassa päivässä, eikä olisi paljon normimenkkoja runsaampaa ja sikiöpussi tulisi noin peukalonpään kokoisena hyytymänä. Kuulostaa helpolta, mutta pitää ilmeisesti varautua kaikkeen. Kamalaa vaan odotella, kun ei yhtään tiedän kauan tässä vielä menee. Tavallaan olisin toivonut lääkkeellistä keskeytystä, että pääsisi nopeasti eteenpäin. Sitä ei edes tarjottu, kun oletus on varmaan, että keskeytyy itsekseen helposti kunhan Cyclot jää pois. Jäin pariksi päiväksi saikulle ihan henkisen jaksamisen takia ja ois ollut helpompi et se keskenmeno tapahtuisi tässä samalla 😓

Olin omaan lääkäriinkin yhteydessä ja hän laskeskeli, että voitaisiin ehtiä tehdä seuraava siirto ennen heidän 2 viikon kesäsulkua heinäkuun lopussa. Edellyttää toki, että vuoto alkaisi pian ja keskenmeno hoituu ongelmitta. Aika tiukka aikataulu, joten vahvasti epäilen, että elokuulle menee. Samalla kaavalla kokeillaan seuraavakin siirto. Pitäisi tehdä Dipherelinen hakureissu Viroon, kun sitä ei täältä saa.
No onpa hyvä että oot sairaslomalla, onhan tuo tosi rankkaa😢 Mulla se tuulimuna todettiin 6+0 kätilöultrassa joka laittoi lähetteen sitten Naistenklinikalle jossa olin varmaan sitten noin 7+0 tai aiemmin ja raskausontelo ei siis ollut mikään iso mutta tarjosivat heti kyllä lääkkeellistä, tai oikeammin ”pakottivat” että ihan ronskisti jouduin sanomaan lääkärille että ei kai mua voi pakottaa että entä jos kieltäydyn (olin netistä lukenut ulkomaisilta palstoilta paljon kokemuksia että lääkkeellisissä kierroissa usein vuoto alkaa/tyhjenee kun lääkkeet lopettaa ja tietty ihan loogisestikin ajatellen on näin) ja hän soitti (oli varmaan opiskelija niinkuin ne yleensä tuolla on) sitten jollekin kokeneelle lääkärille ja sovittiin sitten että jos ei viikossa ala vuoto niin tuun sitten hakee tyhjennyslääkkeet mutta sittenhän se vuoto alkoi ja olin tosiaan että ”jee” mutta eihän se sitten mennytkään sujuvasti ollenkaan. Kurjaa jos sä taas olisit halunnut ne lääkkeet mutta niitä ei tarjottu😩 Julkisella se kyllä ainakin täällä HUSissa tuntu olevan ihan normi että lääkkeellisellä aina, tosin se/ne lääkäri ei myöskään oikein tuntunut tajuavan sitä että mitä se tarkottaa että siirto tehty lääkkeelliseen kiertoon.

Tylsää että joudut sitä Diphereliniä lähteä vielä hakemaan😩 Jaksamista ja toivotaan että menee sujuvasti💔

Yhteistyössä