K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän hotellin aamupalat olivat upeita sillälailla, että ne tulivat a la carte -listalta. Söin sellaisen ihme Benedictin, jossa oli paistettua munaa ja jotain grillattua leipää. Ja sit sellaisen upean hedelmälajitelma-lautasen, jossa oli juuri oikean kypsyisiä kaikkia hedelmiä, melonia, mansikkaa ja ananasta yms. Tosi hyvää oli! Listalla oli myös sellaisia pehmeitä pannukakkuja suklaan ja marjojen kera ja sekin oli hieno annos.
 
Niitä mainoskatkoja oli ainakin neljä usean minuutin kestävää. Viestittelin slovenialaisen kaverin kanssa ohjelman aikana, ja hän laittoi mainoskatkoilla viestiä. Ei siis ollut mainoksia vain K: n ja Deviton aikana vaan jotain muutakin biisiä/puhetta/esitystä on jäänyt näkemättä.
 
Niin miten se rahassa eroaa Joksuille maksamisesta, oli se kysymys. Jota et tajunnut, koska olet vähän tyhmä.
No siten, että on sovittu tietty maksu Joksujen biisien esittämisestä ja olisi erikseen täytynyt tehdä sopimus ja maksaa Käärijälle ja Devitolle heidän omien biisien esittämisestä, Feat-biisit on eri asia, koska ne ovat myös Joksujen biisejä.
 
No siten, että on sovittu tietty maksu Joksujen biisien esittämisestä ja olisi erikseen täytynyt tehdä sopimus ja maksaa Käärijälle ja Devitolle heidän omien biisien esittämisestä, Feat-biisit on eri asia, koska ne ovat myös Joksujen biisejä.
Tämä. En ymmärrä miten on niin vaikea ymmärtää tekijänoikeuksia. Mutta tällä palstalla en ihmettele.
 
Huoh. Ei tietenkään siinä mielessä, etteikö sitä rahaa ehkä olisi ollut, mutta kyllä siinä mielessä, että olisi pitänyt käydä eri neuvottelut yms. ja tätä ei ole haluttu tehdä. Totta helvetissä ei-Joksujen fanikin tajuaa, että kyse on JO-konsertista ja tallenteesta ja tietysti silloin tallenteella/striimissä keskitytään heidän osuuteensa JOSTA ON SOVITTU. Koittakaa te jankkaritkin tajuta, että tämä on ihan alusta asti sovittu JO:n ja tv-yhtiön kanssa.
Niin, sitä en olekaan kiistänyt missään kohtaa.
 
Me käytiin lauantaina ennen keikkaa siellä kauppakeskus Alejassa, koska halusin löytää niitä samoja vrhnikalaisia keksejä, joita 2024:kin löysin. Ja siellä oli InterSPAR, joka on sellainen iso marketti-spar, josta niitä löytyi vuonna 2024. Tai kyllä hotellin läheisestä Mercatoristakin löytyi, yhtä makua, jossa on suklaata mukana, mutta halusin katsoa, olisiko isommassa Sparissa muitakin versioita.
Hinnat niissä oli tosiaankin nousseet tai sitten muistin aiemmalta reissulta hinnan väärin.
Sparista löytyi kaksi muutakin versiota.
Aleja-reissu oli sikäli onnistunut valinta siihen kohtaan, että siellä oli ilmastointi!
En ois osannut liikkua tuolla minnekään, mutta opin vasta tuolta, miten kätevä reittiopastus sisältyykään Google mapsiin. en tiennyt sitä ennestään. Hotellin respanainen opasti. Se on ihan tajut-toman kätevä.
Jos ois sen tiennyt heti, oltais ehkä käyty jo perjantaina jossain vähän pidemmällä.
Lisäksi ne paikallisbussit oli ilmastoituja! Ja yksi suunta maksoi 1,50€. Vaihto-oikeutta ei ollut, jos maksoi vain lähimaksulla pankkikortilla.
 
Juu. Mistä sen tietää, jos Ccc oli päätetty esittää myös sloveeniyleisölle juuri siksi, että saadaan sitten telkkariin yksi mainostauko. Kun K muutenkin oli kerran maisemissa.
Huoh. Ei tollasia jättikonsertteja suunnitella tv-esitystä silmällä pitäen. Maksava yleisö ja konsertin oma draamankaari siinä painaa. Halusivat esittää sen CCC:n varmaan ihan just siksi, että Kärtsä on ystävä ja Joksut ovat varmasti kiitollisia siitä, että tämä viisuyhteys ja ystävyys on tuonut heille näkyvyyttä ja uusia faneja varsinkin Suomesta.
 
Niitä mainoskatkoja oli ainakin neljä usean minuutin kestävää. Viestittelin slovenialaisen kaverin kanssa ohjelman aikana, ja hän laittoi mainoskatkoilla viestiä. Ei siis ollut mainoksia vain K: n ja Deviton aikana vaan jotain muutakin biisiä/puhetta/esitystä on jäänyt näkemättä.
Ahaa... muistelen, että mitähän se ois voinut olla. Ehkä Bojan puhui jossain välissä jotain pidempään... Hän puhui lähes koko ajan sloveenia, joten ne meni ohi kuitenkin. Mutta setlist fm:n mukaan katsottuna vaikuttaisi siltä, että kaikki biisit on mukana. Tosin en ole vielä jaksanut koko striimiä tarkastaa.
 
No siten, että on sovittu tietty maksu Joksujen biisien esittämisestä ja olisi erikseen täytynyt tehdä sopimus ja maksaa Käärijälle ja Devitolle heidän omien biisien esittämisestä, Feat-biisit on eri asia, koska ne ovat myös Joksujen biisejä.
Miksi olisi tehty tietty maksu Joksujen kanssa, eikös se maksu ollut nyt sitten isompi heille, kun kaiken aikaa näytettiin heidän biisejään? Jos ois tullut Ccc joksuille ois maksettu sen verran vähemmän.
 
Ok sitten, on ollut muualla puhetta, että livestiirmissä oli mainostauko sen aikana. Eli jos on tallenteella, vain Kärtsän kanssa ei sitten ole sovittu. Ehkä Kärtsä ja Warner eivät ole halunneet esitystä striimattavaksi ja taltioitavaksi. Sehän on niin kaukana Kärtsän omasta tyylistä joten syy voi ihan yksinkertaisesti olla myös tämä.
Tuskin, käsitin et joku Deviton oma biisi ois kuitenkin jäänyt pois.
 
RtvSlo on Slovenian yleisradioyhtiö. Eiköhän siellä rahaa olisi. Juuri skippasivat viisutkin.
Kysyin tekoälyltä onko Rtvslo varakas, niin vastaus oli ei. Se on kamppaillut jo pitkään taloudellisten vaikeuksien kanssa ja tehnyt tappiollista tulosta. Viime vuosi oli pitkään aikaan ylijäämäinen, mutta rahat menivät aiempien tappioiden ja velkojen paikkailuun. Se toimii siis tiukalla budjetilla ja yrittää nousta vakaammalle pohjalle.
 

Yhteistyössä