Diagnoosi apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puuvillaa ei saa käyttää ruokiin eikä lääkkeisiin ikinä. Bayer käytyää ja on käyttänyt:-(
Puuvillan ja sen johdannaisten käyttökohteet lääkkeissä:
  • Pillerien täyteaineet (mikrokiteinen selluloosa): Puuvillasta ja puuselluloosasta valmistettua mikrokiteistä puhdistettua selluloosaa (MCC) käytetään yleisesti tableteissa ja kapseleissa. Se toimii turvallisena ja imeytymistä parantavana apuaineena.
  • Sidetarvikkeet ja haavanhoito: Puhdistettua ja valkaistua puuvillaa käytetään steriileissä sideharsotaitoksissa, vanussa ja laastareissa.
  • Lääkekäsineet: Ihoa suojaavia puuvillakäsineitä käytetään alushanskoina tai tehostamaan lääke- ja perusvoiteiden imeytymistä käsissä.
  • Puuvilla lääkepurkeissa: Lääkepurkeissa pitkään käytetty puuvillatuppo toimii kosteuden sitojana ja estää pillereitä hölkymästä sekä rikkoutumasta kuljetuksen aikana. Keinoäly

Tuttava ihmettelee kun on jatkuvasti kipeänä flunssassa. Ei ole erityisempiä sairauksia.
Syö kanaa ja kalaa ilmeisesti, kasviksia enimmäkseen. Ei punaista lihaa. On laiha ja sen näköinen, että kaikki taudit tervetuloa.
Mielestäni osaksi johtuu vastustuskyvyttömyys taudeille kapeasta ja huonosta ruokavaliosta.. Itse kertoo, että Hb on hyvä. Ferr. en tiedä onko otettu.

Toinen tuttava myös samoilla linjoilla ruokavalio, ei punaista lihaa ole vuosiin syönyt. Ferritiini oli yllättävän alhainen pelkällä kana/kala ruualla. Hän ei sairastele mitenkään erityisen paljon.

Itse olen sekaruuan syöjä, ferr. on ollut ok, mutta D-vitamiini oli liian alhainen. Otin kuitenkin silloin säänn. 20 mikrogr tbl päivässä ja olin tästä yllättynyt. On kuitenkin suositus.

Yhteistyössä