Tuttava ihmettelee kun on jatkuvasti kipeänä flunssassa. Ei ole erityisempiä sairauksia.
Syö kanaa ja kalaa ilmeisesti, kasviksia enimmäkseen. Ei punaista lihaa. On laiha ja sen näköinen, että kaikki taudit tervetuloa.
Mielestäni osaksi johtuu vastustuskyvyttömyys taudeille kapeasta ja huonosta ruokavaliosta.. Itse kertoo, että Hb on hyvä. Ferr. en tiedä onko otettu.
Toinen tuttava myös samoilla linjoilla ruokavalio, ei punaista lihaa ole vuosiin syönyt. Ferritiini oli yllättävän alhainen pelkällä kana/kala ruualla. Hän ei sairastele mitenkään erityisen paljon.
Itse olen sekaruuan syöjä, ferr. on ollut ok, mutta D-vitamiini oli liian alhainen. Otin kuitenkin silloin säänn. 20 mikrogr tbl päivässä ja olin tästä yllättynyt. On kuitenkin suositus.