Onko täällä porukka asunnut ulkomailla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

9MM.

Tunnettu jäsen
13.05.2024
3 237
150
63
39
Mitä otitte huomioon kun muutitte uuteen maahan ja miten sopeuduitte. Ku siis kattelin vaan huvikseni ni esim nepalissa qsuntojen hinnat kuukaudessa on alle sataeuroo jotkut halvin mitä löysin oli 87€kk ja ihan jees kämppä et mitä jos läksis sinne vuoristoon muutamaks kuukaudeks tulis ainakin vaihteluu maastoihin. Byrokratia on vaan se mikä aiheuttaa päänvaivaa. On viisumia ja muuta. Maailman pitäis olla niin helppo et jos on massii vuokraa kohteesta asunto ja elellä omilla rahoilla siellä ni muuta ei pitäis tarvita😁 onko kukaan käynnyt nepalissa koskaan muuten? Mut siis joku parin kuukauden syksyn reissu sinne syys-lokakuu. Kuinka kauan muuten viisumihakemuksissa menee? Tää nyt on tällästä pyörittelyä vain
 
Mitä otitte huomioon kun muutitte uuteen maahan ja miten sopeuduitte. Ku siis kattelin vaan huvikseni ni esim nepalissa qsuntojen hinnat kuukaudessa on alle sataeuroo jotkut halvin mitä löysin oli 87€kk ja ihan jees kämppä et mitä jos läksis sinne vuoristoon muutamaks kuukaudeks tulis ainakin vaihteluu maastoihin. Byrokratia on vaan se mikä aiheuttaa päänvaivaa. On viisumia ja muuta. Maailman pitäis olla niin helppo et jos on massii vuokraa kohteesta asunto ja elellä omilla rahoilla siellä ni muuta ei pitäis tarvita😁 onko kukaan käynnyt nepalissa koskaan muuten? Mut siis joku parin kuukauden syksyn reissu sinne syys-lokakuu. Kuinka kauan muuten viisumihakemuksissa menee? Tää nyt on tällästä pyörittelyä vain
Mites meinaat elättää itsesi Nepalissa?
 
Mut joo mua himottais nepali siis syys-lokakuu ja mitä voisin siellä vuoristossa tehdä ja sit takas suomeen pudån vuoristoista mutta en kiin paljoa että mua kiinnostaisi nousta mt everestin huipulle ei oo mun juttu. Onko kukaan täällä unelmoinnut mt everestin valloituksesta? Mut olis uus paikka missä kävellä kattelemassa paikkoi ku on uutra ja jännää ja ehkä erilaisia ihmisiä ja tapoja. Ulkomaillahan ainakin mä monesti kävelen tuntikausii kattomassa paikkoi kun uutta nähtävää. Kävelettekö te paljon ulkomailla vai käytettkö jotain muuta kuljetusta? Kelatkaa mikä on läppä mul ei toimis puhelin edes siellä kun on prepaid. Ilman nettiä kakskuukautta nepalissa. Ainoo ongelma olis musan kuuntelu. Täytyy ostaa joku mp3soitin ja siihen kaiutin. Mua jotenkin nyt tylsistyttää tää mun nykyinen miljööö ku on nähty 20vuotta. Hitto kun ulkomaanmatkat on niin hankalaa säätää. Olispa matkatoimisto joka hoitaa liput menopaluu ja sit halvan vuokrasunnon just sen 87e kuussa ja olis sellanen paketti ja matkatoimisto hoitais kaikki paperit mitä maahan tarvitaan. Voi hitto ja pilvee tartteis olla😁
 
Mut joo mua himottais nepali siis syys-lokakuu ja mitä voisin siellä vuoristossa tehdä ja sit takas suomeen pudån vuoristoista mutta en kiin paljoa että mua kiinnostaisi nousta mt everestin huipulle ei oo mun juttu. Onko kukaan täällä unelmoinnut mt everestin valloituksesta? Mut olis uus paikka missä kävellä kattelemassa paikkoi ku on uutra ja jännää ja ehkä erilaisia ihmisiä ja tapoja. Ulkomaillahan ainakin mä monesti kävelen tuntikausii kattomassa paikkoi kun uutta nähtävää. Kävelettekö te paljon ulkomailla vai käytettkö jotain muuta kuljetusta? Kelatkaa mikä on läppä mul ei toimis puhelin edes siellä kun on prepaid. Ilman nettiä kakskuukautta nepalissa. Ainoo ongelma olis musan kuuntelu. Täytyy ostaa joku mp3soitin ja siihen kaiutin. Mua jotenkin nyt tylsistyttää tää mun nykyinen miljööö ku on nähty 20vuotta. Hitto kun ulkomaanmatkat on niin hankalaa säätää. Olispa matkatoimisto joka hoitaa liput menopaluu ja sit halvan vuokrasunnon just sen 87e kuussa ja olis sellanen paketti ja matkatoimisto hoitais kaikki paperit mitä maahan tarvitaan. Voi hitto ja pilvee tartteis olla😁
Haa alle 50grammaa kukkaa on vaan 3k rupian sakko eli joku kakskybää. Sit viel musa😂 nojoo saahan sitä haaveilla
 
Joo luinkin niistä et pitää olla jäykläkouristus jnee. Mikä on sun pusin lenkki?

Ei taida riittää jäykkäkouristus. Itse en viehäty noista viidakkopaikoista, hyttyset kantaa tauteja joista voi tulla vuosien riesa elimistöön, vaikka kuinka yrittäisi suojautua, vesi on likaista, koirat/kissat kantaa rabiesta.

Esim. itse en kuvittelisi matkustavani edes turistimatkalle Intiaan, tuntuu että saan ripulin ja kuvotuksen jo pelkästä matka-ajatuksesta. Ryöstöä, likaista vettä, kärpäsiä, raiskauksia. Ruoka on melkoisella tod.näk. täynnä salmonellaa ja hepatiitti A:ta.

Muistan yhden sairaanhoitajaopiskelijatytön, joka lähti harjoittelujaksolle Afrikkaan. Eivät ole edes pitkiä harjoittelujaksoja, sai siellä malarian aivoihin. Siihen loppui tämän nuoren tytön opiskelut.

Toisaalta ei kaikelta voi suojautua ja kuolla voi tuohon lähikauppaan kävellessä auton alle suojatiellä. joten pitää vaan hypätä tuntemattomaan viidakkomatkalle, jos siltä tuntuu.
 
Sun pitää laittaa ilmoitus Hesariin. Kaipaat ihmistä joka kaipaa seuraa joka saa kokemaan uutta. Oot mukana vaikka vuoden maailmanympärusreissulla mutta se toinen maksaa.

Moni haluaisi lähteä muttei yksin uskalla.
Cmon roosa mä viihdyn myös yksin ja kävellen. Mut eikse oo sama oonko nepalissa vai suomessa hetken. Miksi et soisi matkaa väsyneelle joka voisi saada siitä uutta iloa elämäänsä?
 
Cmon roosa mä viihdyn myös yksin ja kävellen. Mut eikse oo sama oonko nepalissa vai suomessa hetken. Miksi et soisi matkaa väsyneelle joka voisi saada siitä uutta iloa elämäänsä?

Siks etyä sulta jää koko reissu tekemättä ellei joku toinen maksa.

Ja se joku toinen pääsisi reissuun mihkä ei yksin lähtisi.

Tuplasti iloa ja hyötyä!
 
Nepalilla ei ole fyysistä suurlähetystöä Suomessa mutta Suomen asioita hoidetaan sivuakkreditoinnin kautta Kööpenhaminassa, Tanskassa sijaitsevasta suurlähetystöstä käsin. Ota sinne yhteyttä ja ota selvää.
 
Siks etyä sulta jää koko reissu tekemättä ellei joku toinen maksa.

Ja se joku toinen pääsisi reissuun mihkä ei yksin lähtisi.

Tuplasti iloa ja hyötyä!
Nope must tuntuu et nyt ksipaan yksinoloa. Mut joo toinen joka huolehtii matkan jees byrokratian ja käytännön jutut on jees. No kertokaa nyt miten te suunnittelette ulkomaille muuttaessa. Siis askel askeleelta oon ihan uuvatti näissä matkan järjestämisissä
 
Nope must tuntuu et nyt ksipaan yksinoloa. Mut joo toinen joka huolehtii matkan jees byrokratian ja käytännön jutut on jees. No kertokaa nyt miten te suunnittelette ulkomaille muuttaessa. Siis askel askeleelta oon ihan uuvatti näissä matkan järjestämisissä

Mä varasin ihan ansiksi menolennon. Seuraavaksi asuntoja yhden kerrallaan. Ennen viimeistä kämppä tsekkailin paluulennon -hintaroa kun saattaa olla useampi satanen. Ja sit se viimeinen asunto.

Muutaman kuukauden reissuun menee helposti kymppitonni vaikkei mitään luksusta huoli. On pare ostaa matka samaa tahtia kun sen saa maksettua


Nijoo. Ja matkavakuutus! Yli kolmen kuukauden reissuun on hankala saada. Pitää olla vararahaa tilillä jos haluaa pidempään olla.
 
Jos muutosta ja yksin oloa toivot elämään, muuta Lappiin.
Tulee halvemmaksi ja on toteuttamiskelpoisempi vähemmällä suunnittelulla ja byrokratialla.
Voi kävellä ja ihailla luontoa ja ehkei tarvitse jutellakaan ihmisille viikkoihin. Ja olisi ehkä erilaista mihin olet nyt tottunut.

Tai Islantiin. Yökylässä ohjelmassa oli yksi jakso Islannista, jotenkin oli viehättävä karu paikka.
 

Yhteistyössä