V
vierailija
Vieras
Puhut asiaa. Itse ihmettelen myös näitä todisteita vaativia ja jos ei todisteita anneta, niin toinen on trolli. Toinen osapuoli taas kiusaa sillä, et en anna. En tarkoita vyö asiaa, vaan esim. sitä et KK ja B ovat jutelleet kahdestaan Porvoossa. Molemmat osapuolet siinä jankkasivat, mutta miksi? Mitä hlvetin väliä sillä on, et kenen kanssa kukakin on jutellut Porvoossa. Miksi siitä pitää jankata sadan sivun verran. Ihmiset eivät vaan voi antaa asioiden olla, vaikka kaikki muut näkevät ettei keskustelu etene mitenkään.Tuli vaan faktoista mieleen että mua on mietityttäny ihmiset jotka ei kerta kaikkiaan voi antaa minkään asian "olla". Tunnen pari tällaista irl. Nää palaa uudestaan ja uudestaan kirjallisesti tai suullisesti toistamaan jotain samaa asiaa jossa on heidän mielestään mennyt sivu suun jokin "fakta". Ja siis usein faktat pitääkin tarkistaa mut tällaisilla ihmisillä ei ole oikein filtteriä sille, milloin se on olennaista ja milloin ihan yhdentekevää. Kaikkea pitää jauhaa loputtomiin kunnes he saa jollain tavalla itse viimeisen sanan tai toiset juurta jaksaen selvittämään asian ja ratkaisemaan "virheen".
Ymmärrän että pikkutarkkuus ja yksityiskohtiin keskittyminen on myös luonteenpiirre. (Itse yleensä pidän sitä aika tylsänä keskustelussa mut ymmärrän että sillä on joissakin tilanteissa suurta arvoa). Toisilla on kuitenkin kyse muustakin kuin luonteenpiirteestä, koska takertuminen ja jankuttaminen on pakkomielteisen oloista ainakin ulos päin. En tiedä mihin se voi liittyä. Johonkin tietynlaisiin autismin kirjon piirteisiin? Vai häiriöön kuten ocd?
Tiedättekö millasesta puhun?