K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuli vaan faktoista mieleen että mua on mietityttäny ihmiset jotka ei kerta kaikkiaan voi antaa minkään asian "olla". Tunnen pari tällaista irl. Nää palaa uudestaan ja uudestaan kirjallisesti tai suullisesti toistamaan jotain samaa asiaa jossa on heidän mielestään mennyt sivu suun jokin "fakta". Ja siis usein faktat pitääkin tarkistaa mut tällaisilla ihmisillä ei ole oikein filtteriä sille, milloin se on olennaista ja milloin ihan yhdentekevää. Kaikkea pitää jauhaa loputtomiin kunnes he saa jollain tavalla itse viimeisen sanan tai toiset juurta jaksaen selvittämään asian ja ratkaisemaan "virheen".

Ymmärrän että pikkutarkkuus ja yksityiskohtiin keskittyminen on myös luonteenpiirre. (Itse yleensä pidän sitä aika tylsänä keskustelussa mut ymmärrän että sillä on joissakin tilanteissa suurta arvoa). Toisilla on kuitenkin kyse muustakin kuin luonteenpiirteestä, koska takertuminen ja jankuttaminen on pakkomielteisen oloista ainakin ulos päin. En tiedä mihin se voi liittyä. Johonkin tietynlaisiin autismin kirjon piirteisiin? Vai häiriöön kuten ocd?

Tiedättekö millasesta puhun?
Puhut asiaa. Itse ihmettelen myös näitä todisteita vaativia ja jos ei todisteita anneta, niin toinen on trolli. Toinen osapuoli taas kiusaa sillä, et en anna. En tarkoita vyö asiaa, vaan esim. sitä et KK ja B ovat jutelleet kahdestaan Porvoossa. Molemmat osapuolet siinä jankkasivat, mutta miksi? Mitä hlvetin väliä sillä on, et kenen kanssa kukakin on jutellut Porvoossa. Miksi siitä pitää jankata sadan sivun verran. Ihmiset eivät vaan voi antaa asioiden olla, vaikka kaikki muut näkevät ettei keskustelu etene mitenkään.

Puhut asiaa. Itse ihmettelen myös näitä todisteita vaativia ja jos ei todisteita anneta, niin toinen on trolli. Toinen osapuoli taas kiusaa sillä, et en anna. En tarkoita vyö asiaa, vaan esim. sitä et KK ja B ovat jutelleet kahdestaan Porvoossa. Molemmat osapuolet siinä jankkasivat, mutta miksi? Mitä hlvetin väliä sillä on, et kenen kanssa kukakin on jutellut Porvoossa. Miksi siitä pitää jankata sadan sivun verran. Ihmiset eivät vaan voi antaa asioiden olla, vaikka kaikki muut näkevät ettei keskustelu etene mitenkään.
Minusta taas mielipiteet ja faktat pitää erottaa toisistaan - vaikka oltaisiin trollipalstalla. Jos ilmoitat, että asia on FAKTAA (niin kuin tuossa yllä väitettiin siitä, miten hyvin yksityiskohtaiset seksitarinat ovat saaneet olla rauhassa Puutarhassa), niin sitten linkkaat sen tarinan tai kerrot, millä sivulla se on. Eihän se muuten ole faktaa vaan oma mielipiteesi. Jos ilmoitat, että jotkut ovat kävelleet Porvoossa kahdestaan, niin sitten kerrot, mistä sen tiedät, näytät kuvan/videon tai kerrot, millä kadulla ja mihin aikaan. Muuten se on vain väite, jolla ei ole mitään perusteita. Kuuluu ihan perustaitoihin pystyä argumentoimaan väitteittensä puolesta. Tarinapalstat on sitten ihan muualla ja sinne saa kertoa kertomuksia, joiden toivoo olevansa totta.

Minusta taas mielipiteet ja faktat pitää erottaa toisistaan - vaikka oltaisiin trollipalstalla. Jos ilmoitat, että asia on FAKTAA (niin kuin tuossa yllä väitettiin siitä, miten hyvin yksityiskohtaiset seksitarinat ovat saaneet olla rauhassa Puutarhassa), niin sitten linkkaat sen tarinan tai kerrot, millä sivulla se on. Eihän se muuten ole faktaa vaan oma mielipiteesi. Jos ilmoitat, että jotkut ovat kävelleet Porvoossa kahdestaan, niin sitten kerrot, mistä sen tiedät, näytät kuvan/videon tai kerrot, millä kadulla ja mihin aikaan. Muuten se on vain väite, jolla ei ole mitään perusteita. Kuuluu ihan perustaitoihin pystyä argumentoimaan väitteittensä puolesta. Tarinapalstat on sitten ihan muualla ja sinne saa kertoa kertomuksia, joiden toivoo olevansa totta.
Tsiisus sä vaikutat hauskalta tyypiltä

No toi Porvoo oli asia minkä itse oisin halunnut tietää, mutta eipä siihen mitään faktoja vaikuttanut löytyvän niin keksityksi tämän kävelyn arvelen.

Kyllä, on uusin podi. Julkaistu tänään. On nauhoitettu heinäkuussa ja kertovat kesän kuulumisia, joten käyvät myös läpi E:n tapailusuhdetta. Tänään on tullut uusin jakso ja ne nauhoitetaan 1-2 viikkoa etukäteen eli heinäkuun alussa nauhoitettu. Mainitsevat useaan kertaan, että nyt on heinäkuu. Mutta en tiedä, onko Ruissin jälkeen nauhoitettu, kun nauhoittavat nyt myös kesälomansa ajaksi jaksoja (kesäloma ilmeisesti heillä joskus elokuussa).
Kyllä se sitten aika todennäköisesti on nauhoitettu Ruissin jälkeen, koska K oli siellä 4.7.

🤣🤣🤣 Ei juma.🤣🤣🤣

Liian pitkistä kirjoituksista huolimatta hän on ihan oikeassa. Sitä voi olla vaikea ymmärtää, jos mieluummin tykkää pelkistä juoruista tai tyhjänpäiviäisistä hölinöistä.
Mua taas jaksaa ihmetyttää se, että päivästä toiseen tartutte ilmiselvien trollien kirjoituksiin ja alatte jankkaamaan heidän kanssaan. Tämä on peen jauhaamiselle tarkoitettu ketju, ei mikään Nobel komitean faktan tarkastus kerho mummo hyvä.

Yhteistyössä