K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan aina. Olen lukenut näitä kaikkia ketjuja ja tekopyhyys on kyllä huipussaan. Yli kolme vuotta vierähtänyt tätäkin saagaa, mutta silti kaksinaismoralismi kukoistaa. Sitä vaan ihmettelen että ainakin itselleni olisi lottovoitto, jos KK keskustelijat siirtyisivät muualle, niin miksei muut kyseistä aihetta inhoavat voi heille sitä sallia. Helpottuisi kaikkien täällä olevien elämä.
Samaa mieltä, mutta ne, jotka noita ketjuja tuhoavat, tekevät sen juuri siksi, että nauttivat siitä. Ovat näitä asiallisten viestien poistelijoita ja varmaankin siirtyvät ketjusta toiseen poistamaan viestejä ja kokonaisia ketjuja. Se on heille huvia. Ei heitä kiinnosta aiheesta keskustelu. Nauttivat, kun saavat aikaan kiukkua ja kostopoistelua ja kostopostauksia.

Ihan aina. Olen lukenut näitä kaikkia ketjuja ja tekopyhyys on kyllä huipussaan. Yli kolme vuotta vierähtänyt tätäkin saagaa, mutta silti kaksinaismoralismi kukoistaa. Sitä vaan ihmettelen että ainakin itselleni olisi lottovoitto, jos KK keskustelijat siirtyisivät muualle, niin miksei muut kyseistä aihetta inhoavat voi heille sitä sallia. Helpottuisi kaikkien täällä olevien elämä.
Ne on ollut aika paljon ”pehmeämpiä” nämä puutarhan ficit, itse tosiaan kaikissa näissä vapaan keskustelun ketjuissa kanssa ollut.

Tuli vaan faktoista mieleen että mua on mietityttäny ihmiset jotka ei kerta kaikkiaan voi antaa minkään asian "olla". Tunnen pari tällaista irl. Nää palaa uudestaan ja uudestaan kirjallisesti tai suullisesti toistamaan jotain samaa asiaa jossa on heidän mielestään mennyt sivu suun jokin "fakta". Ja siis usein faktat pitääkin tarkistaa mut tällaisilla ihmisillä ei ole oikein filtteriä sille, milloin se on olennaista ja milloin ihan yhdentekevää. Kaikkea pitää jauhaa loputtomiin kunnes he saa jollain tavalla itse viimeisen sanan tai toiset juurta jaksaen selvittämään asian ja ratkaisemaan "virheen".

Ymmärrän että pikkutarkkuus ja yksityiskohtiin keskittyminen on myös luonteenpiirre. (Itse yleensä pidän sitä aika tylsänä keskustelussa mut ymmärrän että sillä on joissakin tilanteissa suurta arvoa). Toisilla on kuitenkin kyse muustakin kuin luonteenpiirteestä, koska takertuminen ja jankuttaminen on pakkomielteisen oloista ainakin ulos päin. En tiedä mihin se voi liittyä. Johonkin tietynlaisiin autismin kirjon piirteisiin? Vai häiriöön kuten ocd?

Tiedättekö millasesta puhun?
Toisessa päässä on sitten ne ihmiset, jotka uskovat kaiken, mitä netissä kirjoitetaan. Ei omata minkäänlaista suodatinta eikä mitään taitoa kriittiseen ajatteluun. Riittää, kun joku jodelissa on kertonut asian, silloinhan se on fakta, kun se on kerrottu sekä siellä että täällä. Keskusteluissa vilahtelee jatkuvasti väitteitä, jotka ovat pelkkiä huhupuheita. Ihmiset, jotka ovat kouluttautuneet ja ovat työkseen tekemisissä misinformaation kanssa, eivät usko sinisilmäisesti vain löyhiä päätelmäketjuja, joissa ei ole pohjana muuta kuin keskustelupalstan väite. Mutta valitettavasti näitä ihmisiä on vain pieni kourallinen ja suurimmalle osalle täällä riittää, kun joku kirjoittaa asian näkyviin. Sen on oltava totta, kun se on tuohon kirjoitettu.

Huvittavin hetki on aina se, kun joku keksii kertoa, miten K on vasta eronnut exästään, kun Seiska uutisoi siitä vain muutama kuukausi sitten. Siinä sitä on lähdekritiikkiä kerrakseen!

Toisessa päässä on sitten ne ihmiset, jotka uskovat kaiken, mitä netissä kirjoitetaan. Ei omata minkäänlaista suodatinta eikä mitään taitoa kriittiseen ajatteluun. Riittää, kun joku jodelissa on kertonut asian, silloinhan se on fakta, kun se on kerrottu sekä siellä että täällä. Keskusteluissa vilahtelee jatkuvasti väitteitä, jotka ovat pelkkiä huhupuheita. Ihmiset, jotka ovat kouluttautuneet ja ovat työkseen tekemisissä misinformaation kanssa, eivät usko sinisilmäisesti vain löyhiä päätelmäketjuja, joissa ei ole pohjana muuta kuin keskustelupalstan väite. Mutta valitettavasti näitä ihmisiä on vain pieni kourallinen ja suurimmalle osalle täällä riittää, kun joku kirjoittaa asian näkyviin. Sen on oltava totta, kun se on tuohon kirjoitettu.

Huvittavin hetki on aina se, kun joku keksii kertoa, miten K on vasta eronnut exästään, kun Seiska uutisoi siitä vain muutama kuukausi sitten. Siinä sitä on lähdekritiikkiä kerrakseen!
Kiitos esimerkistä

Jokaisessa 2023 lähtien perustetussa bojere-ketjussa on ollut pitkään näkyvillä eksplisiittisempää matskua kuin se, mikä poistui parissa tunnissa kk-palstalta.
Ja nyt on muuten FAKTA kyseessä.

Onko tää sitten ihan uusimmasta podista? Eli olis nauhoitettu Ruissin jälkeen?
Kyllä, on uusin podi. Julkaistu tänään. On nauhoitettu heinäkuussa ja kertovat kesän kuulumisia, joten käyvät myös läpi E:n tapailusuhdetta. Tänään on tullut uusin jakso ja ne nauhoitetaan 1-2 viikkoa etukäteen eli heinäkuun alussa nauhoitettu. Mainitsevat useaan kertaan, että nyt on heinäkuu. Mutta en tiedä, onko Ruissin jälkeen nauhoitettu, kun nauhoittavat nyt myös kesälomansa ajaksi jaksoja (kesäloma ilmeisesti heillä joskus elokuussa).

Tarkoitatko sanoa, miten jaksatte uskoa ihmisten väitteisiin? En jaksakaan. En koe tosiasioiden tarkistamista miinaan astumisena. Ennemmin miinaan astuminen on sitä, että hyväksyy väitteitä, joilla ei ole mitään faktapohjaa.
Tämä on trolliketju. Täällä ei ole tarve kumota väitteitä, koska tietää ettei niillä ole yleensä faktapohjaa ja jos itse kirjoitat faktaa, niin uskooko muut sua? Sitäpaitsi se kommentti oli Googlen kääntäjällä tehty, joten sen takia lähti jo pohjat pois siitä.

Dz on historiaa, pöhelö. Eli et siis halua keskustella BoJere vaan riidellä täällä. Kiitos tuli selväksi.
No siis minua ei kiinnosta pätkän vertaa toi meni sit tarina miten hyvänsä, ja joo täällä toki keskustellaan muustakin, ei ole minua ikinä haitannut sikäli, paljon pidän oman päänikin sisällä, voin tulla katsoon mikäli ketju joskus aktivoituu.

Tämä on trolliketju. Täällä ei ole tarve kumota väitteitä, koska tietää ettei niillä ole yleensä faktapohjaa ja jos itse kirjoitat faktaa, niin uskooko muut sua? Sitäpaitsi se kommentti oli Googlen kääntäjällä tehty, joten sen takia lähti jo pohjat pois siitä.
No ei ole tehty kääntäjällä kommenttinsa, eikä mikään trolliketju sen paremmin kaikille ole. Vaikkei itseäni juuri kiinnostakaan vyöjankkaus, asialla ei niin isoa merkitystä.

Yhteistyössä