Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on taas tietysti hieno tapa sabotoida keskustelua, kun ei oikeasti ole mitään merkityksellistä sanottavaa. Olisi oikeasti hienoa kuulla, perustelut eriävään mielipiteeseesi. Jos pystyisit tuomaan eriävän kantasi esiin ja perustelemaan sen hyvin, minulla ei ole ongelmaa muuttaa näkeymyksiäni sillä sekunnilla.

Sensijaan päädyt kuitenkin sanomaan jotain typerää paskaa ilman mitään kontekstia, jotta sinun ei tarvitsisi koskaan kyseenalaistaan omia näkemyksisäsi tai miettiä, että ehkä et olekkaan oikeassa. Tai että sinulle heräisi edes pieni kysymys päässäsi, että miksi sinulla ei ole mitään järjellistä vastausta tähänkään?

Jään mielenkiinnolla odottamaan seuraavaa kommenttia siitä, että sinulla olisi kyllä paljonkin sanottavaa, mutta et viitsi vaivautua minun vuokseni, koska minä olen onglema keskustelussa, koska en jaa sinun näkemyksiäsi, joten minussa on oltava jotain vikaa.

Luuletko, että sulla on merkityllistä sanottavaa? Kuvittelet aina tietäväsi paremmin kuin muut.

"Vain kaksi prosenttia kyselyyn vastanneista kannatti kokoomuksen, perussuomalaisten, RKP:n ja kristillisdemokraattien hallituspohjaa. Ylen mukaan puolueiden omat kannattajatkaan eivät toivoneet nykyisen hallituspohjan jatkoa ensimmäisenä vaihtoehtonaan.

Perussuomalaisten johtamalla oikeistohallituksella on myös 11 prosentin kannatus, joka muodostuu Ylen mukaan miltei kokonaan perussuomalaisia ja kristillisdemokraatteja kannattavien vastauksista."

No itseasiassa en ottanut esiin, vaan kommentoin siihen, että yrityksen kerrottiin olevan kokoomusomisteinen.

Jos esität väitteitä minun sanomisistani, niin vaivaudu edes seuraamaan keskustelua.

Sinä vastasit jollekulle toiselle

"Taloustutkimus on yksityinen perheyritys. Ei kokoomousomisteinen."

Eli otit esiin tuon viimeisen sanan, ja sitten kysyit "Puhutko usein myös vasemmisto- omisteisista yrityksistä?" En ymmärrä kysymyksen tarkoitusta, sori siitä.

Lähtökohtaisesti ajattelen, että tällaisen kyselyiden pitäisi olla puolueettomia, eikä sillä pitäisi olla mitään merkitystä, että omistaja Eero lahti on kokoomuslainen, entinen kansanedustaja, entinen Suomen Yrittäjien puheenjohtaja jne.

Miksi kuvittelet, etten minäkin tekisi niin?
Koska sinä et tee niin. Eikö niin? Ole rehellinen.

Tartut helposti kaikkeen, mikä tukee sinun ajatusmaailmaasi ja maailmankuvaasi ja sinun on vaikea katsoa asioita täysin päinvastaisesta suunnasta.

Usko pois, olen hyvin humaani ja uskon vahvasti siihen, että hyvä yhteiskunta tukee omiaan hädän hetkellä. Sensijaan en pidä järkevänä sitä, että ihminen voi ulkoistaa kaiken vastuun omasta elämästään muille.

Kannattaa miettiä asiaa siitäkin näkökulmasta, että sinä yrittäisit rakentaa toimivaa yritystä. Otat riskejä jo pelkästään palkkaamalla työntekijöitä, koska tiedät, että jos arvioit väärin, et pääse niistä eroon. Maksat joka maanantaiset "sairastelut" ja virheet. Teet töitä joka päivä 12- 14 tuntia. Lasket ja stessaat. Mietit, että mitä sitten, jos homma kusee. Lähteekö kämppä alta ja miten ruokit lapsesi. Hankalan alun jälkeen pääset hiukan voitolle, niin verottaja syö leijonan osan sinun tienaamistasi rahoista ja maksaa jonkun muun elämisen, koska niiden mielestä ei kannata ottaa osa- aika työtä vastaan, kun vastikkeettomat tuet vähenee? Ja sen jälkeen jengi valittaa, miten köyhiltä viedään ja annetaan rikkaille?

Se, että joku saa pitää vähän enemmän omistaan ei ole muilta viemistä.

Suomessa on maailman korkein verotus. Mieti, että joku pitää kohtuullisena sitä, että minä, omassa yrityksessäni päätän, että sinun työpanoksesi on 15000 euron arvoinen kuukaudessa ja sen jälkeen joku muu päättää, että itseasiassa on oikein, että me verotetaan tästä 60% ja jos valitat tästä, olet itsekäs. Ja jos verotusta muutetaan siten, että saat pitää prosentin enemmän itselläsi, on jengi huutamassa miten väärin se on ja miten nyt köyhiltä viedään.

Koska sinä et tee niin. Eikö niin? Ole rehellinen.

Tartut helposti kaikkeen, mikä tukee sinun ajatusmaailmaasi ja maailmankuvaasi ja sinun on vaikea katsoa asioita täysin päinvastaisesta suunnasta.

Usko pois, olen hyvin humaani ja uskon vahvasti siihen, että hyvä yhteiskunta tukee omiaan hädän hetkellä. Sensijaan en pidä järkevänä sitä, että ihminen voi ulkoistaa kaiken vastuun omasta elämästään muille.

Kannattaa miettiä asiaa siitäkin näkökulmasta, että sinä yrittäisit rakentaa toimivaa yritystä. Otat riskejä jo pelkästään palkkaamalla työntekijöitä, koska tiedät, että jos arvioit väärin, et pääse niistä eroon. Maksat joka maanantaiset "sairastelut" ja virheet. Teet töitä joka päivä 12- 14 tuntia. Lasket ja stessaat. Mietit, että mitä sitten, jos homma kusee. Lähteekö kämppä alta ja miten ruokit lapsesi. Hankalan alun jälkeen pääset hiukan voitolle, niin verottaja syö leijonan osan sinun tienaamistasi rahoista ja maksaa jonkun muun elämisen, koska niiden mielestä ei kannata ottaa osa- aika työtä vastaan, kun vastikkeettomat tuet vähenee? Ja sen jälkeen jengi valittaa, miten köyhiltä viedään ja annetaan rikkaille?

Se, että joku saa pitää vähän enemmän omistaan ei ole muilta viemistä.

Suomessa on maailman korkein verotus. Mieti, että joku pitää kohtuullisena sitä, että minä, omassa yrityksessäni päätän, että sinun työpanoksesi on 15000 euron arvoinen kuukaudessa ja sen jälkeen joku muu päättää, että itseasiassa on oikein, että me verotetaan tästä 60% ja jos valitat tästä, olet itsekäs. Ja jos verotusta muutetaan siten, että saat pitää prosentin enemmän itselläsi, on jengi huutamassa miten väärin se on ja miten nyt köyhiltä viedään.

Melkoinen väite, sillä ethän sinä minua tunne.

Entä miten tämä liittyy tähän, mitä kirjoitit "ihminen voi ulkoistaa kaiken vastuun omasta elämästään muille."

Jos vihjaat, että minä teen niin, niin päinvastoin. En myöskään näe hyvänä, että ihmiset tekevät noin, ja lopulta uskon sellaisia olevan kovin vähän.

Mitä tulee yrittämiseen, niin olen toiminut todella pitkään yksinyrittäjänä, joten todellakin tiedän, mitä ovat pitkät työpäivät, välillä ihan yötä myöten, ja jatkuvasti saa laskea, missä mennään, ja stressata. Tänäkään vuonna ei juuri ole tullut lomailtua.

Niin että todellakin tiedän nämä asiat.

Yhteistyössä