Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomessa on maailman korkein verotus.

Lisään vielä tämän:

Suomessa ei ole maailman korkein verotus, mutta korkea se on ja progressio on jyrkkä. Sen takia saan tai joudun itsekin olemaan tarkkana verojen kanssa, jotta ei tule maksettua liian vähän ja sitten vastaavasti jälkiveroja.

Suomessa valtaosa yrityksistä on mikro- ja yksinyrittäjiä, eikä yksikään hallitus ole tosissaan edistänyt meidän asiaa. Nytkin sössivät ensin lupaavalta näyttäneen yel-uudistuksen.

Koska sinä et tee niin. Eikö niin? Ole rehellinen.

Tartut helposti kaikkeen, mikä tukee sinun ajatusmaailmaasi ja maailmankuvaasi ja sinun on vaikea katsoa asioita täysin päinvastaisesta suunnasta.

Usko pois, olen hyvin humaani ja uskon vahvasti siihen, että hyvä yhteiskunta tukee omiaan hädän hetkellä. Sensijaan en pidä järkevänä sitä, että ihminen voi ulkoistaa kaiken vastuun omasta elämästään muille.

Kannattaa miettiä asiaa siitäkin näkökulmasta, että sinä yrittäisit rakentaa toimivaa yritystä. Otat riskejä jo pelkästään palkkaamalla työntekijöitä, koska tiedät, että jos arvioit väärin, et pääse niistä eroon. Maksat joka maanantaiset "sairastelut" ja virheet. Teet töitä joka päivä 12- 14 tuntia. Lasket ja stessaat. Mietit, että mitä sitten, jos homma kusee. Lähteekö kämppä alta ja miten ruokit lapsesi. Hankalan alun jälkeen pääset hiukan voitolle, niin verottaja syö leijonan osan sinun tienaamistasi rahoista ja maksaa jonkun muun elämisen, koska niiden mielestä ei kannata ottaa osa- aika työtä vastaan, kun vastikkeettomat tuet vähenee? Ja sen jälkeen jengi valittaa, miten köyhiltä viedään ja annetaan rikkaille?

Se, että joku saa pitää vähän enemmän omistaan ei ole muilta viemistä.

Suomessa on maailman korkein verotus. Mieti, että joku pitää kohtuullisena sitä, että minä, omassa yrityksessäni päätän, että sinun työpanoksesi on 15000 euron arvoinen kuukaudessa ja sen jälkeen joku muu päättää, että itseasiassa on oikein, että me verotetaan tästä 60% ja jos valitat tästä, olet itsekäs. Ja jos verotusta muutetaan siten, että saat pitää prosentin enemmän itselläsi, on jengi huutamassa miten väärin se on ja miten nyt köyhiltä viedään.
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Lisään vielä tämän:

Suomessa ei ole maailman korkein verotus, mutta korkea se on ja progressio on jyrkkä. Sen takia saan tai joudun itsekin olemaan tarkkana verojen kanssa, jotta ei tule maksettua liian vähän ja sitten vastaavasti jälkiveroja.

Suomessa valtaosa yrityksistä on mikro- ja yksinyrittäjiä, eikä yksikään hallitus ole tosissaan edistänyt meidän asiaa. Nytkin sössivät ensin lupaavalta näyttäneen yel-uudistuksen.
Korkeimpia verotuksia siis... kiitos korjauksesta.

En ole kuullut viimeisistä yel- käänteistä. Mitä nyt on sössitty?

Korkeimpia verotuksia siis... kiitos korjauksesta.

En ole kuullut viimeisistä yel- käänteistä. Mitä nyt on sössitty?

Eipä mitään. Piti itsekin tarkistaa, sillä en ollut varma, eli kyseenalaistin hataran mielikuvani ;)

Voit lukea vaikka tästä:

Nyt pitää jatkaa töitä, taitaa mennä yön puolelle tänäänkin, mutta olen tietysti tyytyväinen, että on töitä, kun sitten voi taas olla hiljaisempaa.

Eipä mitään. Piti itsekin tarkistaa, sillä en ollut varma, eli kyseenalaistin hataran mielikuvani ;)

Voit lukea vaikka tästä:

Nyt pitää jatkaa töitä, taitaa mennä yön puolelle tänäänkin, mutta olen tietysti tyytyväinen, että on töitä, kun sitten voi taas olla hiljaisempaa.
En tajua, miksi tuonkin säätäminen on niin vaikeaa. Toki, en ole itse yrittäjä, joten en tarkalleen tiedä miten homma toimii. Mikäli kuitenkin niin, että yrittäjä maksaa itselleen "palkkaa", niin eikö olisi järkevintä asettaa yel- prosentti jota maksetaan siitä osasta, joka nostetaan itselle palkkana?

Toki, epäilen, että tässä jotain mitä en ymmärrä tai tiedä. Tuskin asia on noin yksinkertainen.

Yhteistyössä