Tässä on ruvennu tosissaan miettimään, että pitäskö sitä neljäs tehdä... ukon kanssa vähän väliä heitellään toisillemme vuoron perään, et vauva vois olla kiva ja vois vielä neljännen tehä... meillä yhteisiä on kolme, 4v, 2v ja 6½kk... isännällä yks entuudestaan jo 8 vuotias... puhe oli kyl...
Täällä odottava äiti ja reipas 1v7kk poika kaipailee leikkikavereita puistoon, lenkille, pihailemaan ja kahvittelemaan ehkä jopa ihan ystäväksikin.
Tylsää vaellella yksikseen pitkin asuinaluetta... suuntana on pohjois-pori(isosanta-toejoki-ruosniemi).Muualtakin porista leikkikaverit...
Olen tullu laiskaksi... aikaa kyllä olis koneellakin olla, mutta olen alkanut kutomaan ja touhuilen sitten kotitöitä, kun Joona nukkuu, ellen ole itse nukkumassa... aamupäivänokoset on menossa. Meillä on syöty ja nukuttu hyvin koko ajan, ens viikolla on kolme kk täynnä ja neuvola kanssa tulossa...
Meidän ukko on jo tosi vanha=) ainakin tuntuu siltä, nimekseen sai Joona Eino Christianin 21.7. oli ristiäiset, nyt vetelee päikkäreitä sohvalla massullaan... olen ihan viekussa=) 2kk neuvolassa pituutta oli 61cm ja painoa 5950g, et hyvin on kasvanu. Joka päivä kakkaa. Hyvin voidaan. Kylvyssä...
En oo yhtää kerenny kirjottelee, ku muutettiin kuun alussa ja ollaa kotia järjestetty. huomenna on ristiäiset kotona.
Poika nukkuu. imetys on sujunu hyvin, maitoa riittää mut pumppaan vaan jos on tarvetta(ite menos johki) varuiks ja sit jos on liian täynnä tissit. Poika nukkuu pitkiä pätkiä...
Meillä on poju nyt sitten kolme viikkoa ja päivä päälle... nukkuu ihan hyvin tunnista neljään tuntiin. Nyt muutaan päivän syöny molemmista tisseistä jo useammalla syötöllä... todellisuus on silti iiiihan erilaista mitä olin kuvitellu... aamuyö 4-8 menee ihme koomassa, kun syö pitkään ja nukkuu...
Piti synnytyksestä tulla kertoilemaan, mutta eipä siinä isompia ollut... helpompi oli ku mitä olin kuvitellu, kestoksi tuli n 20 tuntia, kun merkattiin alkaneeksi kipeistä supistuksista, iltapäivällä sunnuntaina 3.6. alko kolmen aikaan, sairaalaan mentiin kuudelta, sormelle auki... kylpy ja...
Heippa! Me kotiuduttiin tänään yhen jälkeen... maanantaina 4.6.(rv 39+6) klo 11.13 synty imukupilla avustettuna 52 cm pitkä ja 3665g painava poika... lauantaina oli yhet lakkiaiset ja sunnuntaina miehen pojan 4v synttärit(5.6.oikeesti synttäri)... pojan äidille vienti reissulta mentiinkin...
Olipas jännäksi menneet nämä sivut... ihan mukavat, varsinkin kun vaan oppis vielä käyttämään..
Tänään on ollu semmonen olo koko ajan, et kohta jotain änkee ulos jalkovälistä... särkee ihan hulluna nivusissa ja sisäreisissä ja on muutama kipeä supistuskin tullu. Huomenna taas tulis miehen poika...
Do diin...
Aurinko paistaa risukasaan, vaik ei ulkona paistakkaan... itkuksihan se eilen sitten meni, mutta autto kummasti... turhautumista, yksinäisyyttä, väsymystä, pettymystä, odotusta, jännitystä ja rakkautta.... kaikki tuli sitten kertalaakilla itkettyä ja mies soitti kesken itku-urakan ja...
Harmailen tänään.. mieli ihan yhtä harmaana... itkettää, veetuttaa, kiukuttaa, ärsyttää jne... voisin vedellä ihan huoletta jotakuta turpaan, jos vain saisin luvan siihen...
Neuvolassa täti on ihan varma että ensi viikolla nähdää, en ymmärrä miten sai sf mitankin mitattua... muka 35 senttiä...
Mulla on koko raskauden ajan ollu vain muutamia ei-väsymys päiviä... nykyään ihan puhki, johtuneeko sitten isosta masusta, huonosti nukutuista öistä, puutuvista ja särkevistä käsistä... hemppa kun on reipas 124 ollu aika pitkään, kun rautaa aloin syödä toisen komanneksen aikana...
mutta uskon...
Peesaan: Ei lainkaan tyhmä kysymys!!!
Itse tässä loppumetreillä kuvittelin, että tunnistan supistuksia... repiviä kipuja siis alhaalla, mut sitten luin vau'kirjan synnytys kirjasta ja siellä puhuttiin mahan kovettumisesta ja aloin sitten oikein tunnistelemaan ja huomasin että kappas...
Mikähän olis normaalia??? ei ehkä pitäis vastat näin provoavaan viestiin... mut jokainen taaplaa tyylillään ja suotakoon se meille=)
Omasta mielestäni en oo mikään höpölöpö-lässyn-mässyn mamma, vaikka kieltämättä ehkä raskaus ja vauva on noussukki päähän :laugh:
Hyvää maanantaita kaikille...
\
Mä olin kanssa ihan sata varma, että aihe liittyy johonkin hiukan intiimimpään :laugh:
pari kertaa oon värjänny... eka ite ja sit kampaajalla... en muutenkaa oo mikää himovärjääjä.... kampaajan väri pysy tosi huonosti, mut niin se tuntuu aina olevan, et kaupanväri pysyy mun tukassa paljon...
Noo... ihan hauska videon pätkä se oli... hiukan imelä ja aika lässykin välillä, mutta kyllä ihan asia tietoa oli ja oli ihan hyvää ajanvietettä katsella tässä kun kotona oon.... tosin se on varmasti parempi heti alkuraskaudesta, kun tietoa on vähän... mulla kun on viikko laskettuun aikaan =)...
Huomenta kaikille!
Tuntuu, että oon jääny koukkuun tähän sivustoon, on ihan pakko aina käydä kääntymässä ja ilmottelemassa mikä on tilanne, ettei muut huolestu=) Ootte kyllä kaikki niiiiiin ihania ja tsemppaavia. En oisi uskonu, et tämmösestä palstasta ois tullu näin iso juttu, kun odottaa, mut...
Soitin neuvolaan sillon kysyäkseni, et miten edetään kun olin tehnyt plussa testin kotona... neuvolasta sitten vain onniteltiin ja varattiin jo eka käynti aika viikolle 6.... nyt on viikko laskettuun aikaan... eikä testiä varmisteltu neuvolassa(kaipa terkka sen silti pissatestistä kattoi ekalla...