½ vuotta on suunniteltu risteilyä ja nyt lapsenvahdeiksi lupautuneet vanhempani peruivatkin sanansa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24278147]Ikävää, mutta sitten otatte maksullisen hoitajan, eikö? Ethän voi olettaa että isovanhemmat hoitavat maksutta (?) lapsianne[/QUOTE]

Tää on musta ihan älytöntä...JOs vanhemmat on terveitä eikä mitään satavuotiaita niin mun mielestä voi olettaa että ne joskus auttais lastenhoidossa ja ihan maksutta.
Ja yhtälailla homma toimii toisinpäin,jos vanhemmat tarvii apua,me lapset autetaan.Maksutta!

Ihan vähän asian sivusta, mutta ite en alkais hoiteleen 500 km päässä olevaa metsää.... Se, jos mikä vie aikaa perheeltä.
Ja kuten jo monet aiemminkin ehdottaneet, se pari tuntia silloin tällöin ( 1x viikko) vaikka keilaamassa puolison kanssa hoitaa suhdetta paremmin kuin laivareissu. Saisitteko mitenkään hoitajaa näin?

Pitää noita lyhyempia aikoja yrittää, mutta ei ne paljoa auta, menevät riitelyksi nekin.

Se metsä on vain hoidettava, kun on lastemme perinnöksi saatua omaisuutta. Sitä ei voi myydäkään, kun ei ole meidän - olemme vain sen "huoltajia". Harmi vaan, että trombit pisti sen kaiken matalaksi, eli saimme vain työt, emme mitään palkkaa. No, pojat saavat sentään 30v kuluttua päätehakkuun. :)

Tää on musta ihan älytöntä...JOs vanhemmat on terveitä eikä mitään satavuotiaita niin mun mielestä voi olettaa että ne joskus auttais lastenhoidossa ja ihan maksutta.
Ja yhtälailla homma toimii toisinpäin,jos vanhemmat tarvii apua,me lapset autetaan.Maksutta!

MIKSI? Miksi on oletus että kyllä isovanhemmat hoitaa ja vielä maksutta? Ja onhan ap sitä apua saanutkin joskus ja vielä useamman kerran.

"Nuorempi on ollut tasan 2 kertaa vanhemmillani yötä, vanhempi vähän enemmän." On ollut ainakin tuon kaksi kertaa :) Ja tutulla paikalla tarkoitin myös sitä, että se, joka risteilyn aikana hoitaa, saattaa olla muuten tuttu ja turvallinen, vaikkei olisi ennen varsinaisesti hoitanutkaan. Joku, jonka kanssa on kykäilty puolin ja toisin tai muuten nähty niin usein, että lapsi tuntee.
Mutta sinäpä sanoitkin, että jospa jaksavat hoitaa yhden ja toinen muualle.

[QUOTE="vieras";24278933]Mua oikeesti vähän ihmetyttää kuinka tossukkaa ja kykenemätöntä porukkaa osa nykyajan vanhemmista on. Ei ole kenenkään muun tehtävä hoitaa teidän lapsia tai tehdä teidän autoremppoja ILMAISEKSI.

Itse en olettaisi että meidän kummankaan vanhemmat ottaisi ilmaiseksi meidän lapset hoitoon kahdeksi vuorokaudeksi. Saattaisivat ottaa, mutta vastapalvelus heille tehtäisiin vaikka väkisin. Sama juttu rempoissa, miehen kaveri on tulossa remppaamaan meille ja ensimmäisenä kysyttiin että mitä ollaan velkaa?

Ja en itsekään ottaisi kenenkään lasta tuosta vaan kahdeksi vuorokaudeksi hoitoon... enkä edes todellakaan usko että risteily korjaa teidän parisuhdeongelmia, turhaa rahanhukkaa jos olette muutenkin persaukisia.[/QUOTE]

Huh huh!
Toistan vielä itseäni ja ihmettelen miten ihmeessä ihmiset on näin itsekkäitä.Ja miten on vieraannuttu noin pahasti oikeasta elämästä ja siitä mikä elämässä loppujen lopuksi merkkaa...
Kaikesta pitää itse hyötyä jotain ja saada rahaa.Mitä niillä hiton rahoilla haudassa tekee??
Meillä isovanhemmat haluaa hoitaa lapsenlapsiaan koska ne rakastaa niitä ja haluaa viettää aikaa niiden kanssa.Mä otan mun parhaan ystävän (yh) lapsen,tunnin varoitusajalla,yöksi meille jos sitä itkettää tuore ero niin paljon ettei se pysty olemaan lapsen kanssa...Enkä todellakaan mieti mitään korvauksia,saati halua.Mä mietin sitä,että kiva saada "maija" meille leikkimään ja onkohan mun ystävällä kaikki hyvin,pitäisköhän mun mennä sen luokse yöksi vai pärjääkö se..?

Ja kun vedotaan aina tohon että kun nykyajan vanhemmat ei pysty yksin hoitamaan lapsiaan,niin ei niitä lapsia ennen yksin ole hoidettukkaan.(Ja mä en nyt tarkoita mitään että lapset pistetään joka vkl mummolaan kun halutaan lähteä baariin,vaan ihan normaalia elämää)

Oikeesti maksaako joku isovanhemmille lastenhoidosta?Todella ahneita isovanhempia, ei voi muuta sanoo. Jos mun vanhemmat vaatisivat siitä että saavat viettää aikaa lapsenlastensa kanssa, nii saisivat olla sit viettämättä!
Ehkä meillä on sitten sanaton sopimus ja hyvät välit kun ei maksua pyydetä, isovanhemmat, mun täti jne pyytävät että saisivat lapset hoitoon. Meidän molempien vanhemmat on vielä työiässä. Me autetaan mm. rempoissa, auton laitoissa jne. eikä pyydetä niistä rahallista korvausta.

[QUOTE="vieras";24279288]MIKSI? Miksi on oletus että kyllä isovanhemmat hoitaa ja vielä maksutta? Ja onhan ap sitä apua saanutkin joskus ja vielä useamman kerran.[/QUOTE]

Koska rakastetaan toista ja halutaan auttaa ja toivoa että toisella on kaikki hyvin.

[QUOTE="vieras";24279352]Tässähän tuntee itsensä ihan paska(iso)mutsiksi, kun otan miniältä ja pojaltani vastaan pientä korvausta hoitaessani viikot lapsenlastani :([/QUOTE]

Jatkuva hoito on eriasia kuin satunnainen yöhoito. Älä viitti alkaa olemaan tyhmä.

Siis rahallinen korvaus isovanhemmille? Mihin tää maalima on menossa, ku omia sukulaisia pitää katsoa maksua vastaan. Voi jeesus sentään. Onneks meillä ainakin on miehellä ja mulla vanhemmat sellasia, että ne tykkää lapsista, on lastenhoitajina mielellään ja pyytävätkin lapsia hoitoon.

[QUOTE="vieras";24279315]Mutta sinäpä sanoitkin, että jospa jaksavat hoitaa yhden ja toinen muualle.[/QUOTE]

Mä en nyt näe sun ongelmaasi, voitko vääntää ratakiskosta :)

Yksi lapsi yhdelle hoitajalle ja toinen toiselle. Toinen hoitaja voi olla lupauksensa perunut isovanhempi tai sitten ihan joku muu (joka lapselle tuttu ihminen). Vai mikä kohta nyt tökkii?

[QUOTE="vieras";24279288]MIKSI? Miksi on oletus että kyllä isovanhemmat hoitaa ja vielä maksutta? Ja onhan ap sitä apua saanutkin joskus ja vielä useamman kerran.[/QUOTE]

Missä on lähimmäisestä välittäminen ja toisten auttaminen? Minä, minä, minä, minä, minä. Koska hekin saivat apua myös lastehoitoon aikoinaan, ovat he mielestäni maailmankaikkeudelle sen velkaa, että itsekin jotain tekevät muiden hyväksi. MINULLE eivät ole velvollisia mitään antamaan tai puolestani tekemään, mutta olisivat voineet käyttää aikoinaan ehkäisyä, jos on noin kamalaa olla jostakin vastuussa tai jollekin avuksi.

Kuten jo toistuvasti sanoin: heidän EI tarvitse hoitaa lapsiani. Lupauksen rikkominen oli se ongelma.

[QUOTE="vieras";24279352]Tässähän tuntee itsensä ihan paska(iso)mutsiksi, kun otan miniältä ja pojaltani vastaan pientä korvausta hoitaessani viikot lapsenlastani :([/QUOTE]

No on pikkusen eri asia hoitaa viikot esim. töiden takia, ku yön kaks sillon tällön.

[QUOTE="a p";24279381]Missä on lähimmäisestä välittäminen ja toisten auttaminen? Minä, minä, minä, minä, minä. Koska hekin saivat apua myös lastehoitoon aikoinaan, ovat he mielestäni maailmankaikkeudelle sen velkaa, että itsekin jotain tekevät muiden hyväksi. MINULLE eivät ole velvollisia mitään antamaan tai puolestani tekemään, mutta olisivat voineet käyttää aikoinaan ehkäisyä, jos on noin kamalaa olla jostakin vastuussa tai jollekin avuksi.

Kuten jo toistuvasti sanoin: heidän EI tarvitse hoitaa lapsiani. Lupauksen rikkominen oli se ongelma.[/QUOTE]

Niin, SINÄ,SINÄ,SINÄ. Se on tullut jo selväksi. Isovanhemmat ei hoida, työkkäri ei auta, yhteiskunta murjoo, sinä raukka olet syytön kaikkeen. Nyyh. Sinun vanhempasi olivat velvollisia hoitamaan sinua. He EIVÄT ole tehneet SINUN lapsiasi eikä heillä ole velvollisuutta hoitaa heitä. Se velvollisuus on sinulla eivätkä he ole maailmankaikkeudelle mitään velkaa :laugh:

[QUOTE="vieras";24279412]Niin, SINÄ,SINÄ,SINÄ. Se on tullut jo selväksi. Isovanhemmat ei hoida, työkkäri ei auta, yhteiskunta murjoo, sinä raukka olet syytön kaikkeen. Nyyh. Sinun vanhempasi olivat velvollisia hoitamaan sinua. He EIVÄT ole tehneet SINUN lapsiasi eikä heillä ole velvollisuutta hoitaa heitä. Se velvollisuus on sinulla eivätkä he ole maailmankaikkeudelle mitään velkaa :laugh:[/QUOTE]

Olet sinäkin yksi lukutaidoton ääliö.

[QUOTE="a p";24279430]Olet sinäkin yksi lukutaidoton ääliö.[/QUOTE]

Oi, menikö pikkuisella hermot? :) Mene sinäkin kouluun ( jos pääset) ja kanna vastuu omasta elämästäsi. En yhtään ihmettele että parisuhde kovilla tuollaisen ämmän takia.

[QUOTE="a p";24279381]Missä on lähimmäisestä välittäminen ja toisten auttaminen? Minä, minä, minä, minä, minä. Koska hekin saivat apua myös lastehoitoon aikoinaan, ovat he mielestäni maailmankaikkeudelle sen velkaa, että itsekin jotain tekevät muiden hyväksi. MINULLE eivät ole velvollisia mitään antamaan tai puolestani tekemään, mutta olisivat voineet käyttää aikoinaan ehkäisyä, jos on noin kamalaa olla jostakin vastuussa tai jollekin avuksi.

Kuten jo toistuvasti sanoin: heidän EI tarvitse hoitaa lapsiani. Lupauksen rikkominen oli se ongelma.[/QUOTE]

Ongelmaa ei olisi jos he eivät olisi luvanneetkaan hoitaa lapsia? Olisit keksinyt jotakin muuta?

Välittäminen tai lähimmäisen rakkaus on ja olisi mukavaa, mutta kun sitä ei voi keneltäkään vaatia, eikä se voi olla kenenkään velvollisuus. Vaatimukset, oikeudet ja velvollisuus on jotakin aivan muuta kuin lähimmäisen rakkautta.

[QUOTE="a p";24279430]Olet sinäkin yksi lukutaidoton ääliö.[/QUOTE]

No nyt alkaa paljastumaan todellinen aapee. Ehkä oletkin niin veemäinen nuljake, ettei kenenkään paljon tee mieli autella ja ukkokin on kyllästynyt.

Mä en haluaisi olla tämän ihmistyypin kanssa missään tekemisissä. Uskomaton ajatusmaailma.

Meillä ainakin isovanhemmat nautti kun saivat meidän lastenlasten kanssa olla ja usein siellä oltiinkin. Todellakin ilman mitään rahan vaihtoa.
Ihmettelen kuinka kylmäksi ja kliiniseksi joidenkin perhesuhteet menee.

Ymmärrän ap todellakin.

Mikään ei ole sen vittumaisempaa kun se, että auliisti luvataan ja sitten viime hetkellä lupaukset perutaan. Ihmisillä ei tunnu lainkaan olevan enää minkäänlaista selkärankaa.

[QUOTE="vieras";24279499]Mä en haluaisi olla tämän ihmistyypin kanssa missään tekemisissä. Uskomaton ajatusmaailma.

Meillä ainakin isovanhemmat nautti kun saivat meidän lastenlasten kanssa olla ja usein siellä oltiinkin. Todellakin ilman mitään rahan vaihtoa.
Ihmettelen kuinka kylmäksi ja kliiniseksi joidenkin perhesuhteet menee.[/QUOTE]

Siis minkälaisen ihmistyypin? Millainen ihmistyyppi minä olen? Ei meidän isovanhemmat ota rahaa, en minä ota muilta rahaa mutta kummeille tarjoan rahaa ja jos eivät rahaa ota, muistan muuten. KENENKÄÄN paitsi lasten vanhempien ei ole velvollisuus hoitaa muita. Mikä minussa sitten on niin kauheaa?

Myykää se metsä. Tai jos se ei onnistu, niin jättäkää ainakin hoitamatta. Kuinka usein te siellä käytte? Teillähän menee edestakaisen matkan bensoihinkin jo about 120 euroa per reissu! Tuolla hinnalla palkkaa jo lastenvahdin tuntikausiksi!

[QUOTE="vieras";24279579]Siis minkälaisen ihmistyypin? Millainen ihmistyyppi minä olen? Ei meidän isovanhemmat ota rahaa, en minä ota muilta rahaa mutta kummeille tarjoan rahaa ja jos eivät rahaa ota, muistan muuten. KENENKÄÄN paitsi lasten vanhempien ei ole velvollisuus hoitaa muita. Mikä minussa sitten on niin kauheaa?[/QUOTE]

Juuri sinunlaisen ihmistyypin.
Ajatusmaailmasi on kauhea. =)

Yhteistyössä