M
maria76
Vieras
Voiko olla kyse uhmasta vai pelkästä kokeilunhalusta kun tyttö on alkanut huutaa, potkia ja lyödä. Kaikki kielletty esim. ruokapöydälle kiipeäminen ja kivien ja kaiken muun mahdollisen syöminen kun olisi niin mukavaa, ja kun kielletään niin sitten huudetaan ja lujaa. Vaipanvaihto, syöminen ja nukkumaan meno(joskus) on yhtä tuskaa tässä perheessä. Tyttö potkii ja huutaa ja lyö. Jos jokin asia ei vain neitiä miellytä niin se kyllä ilmoitetaan. Välillä tapellaan hatun päässä pitämisestä, välillä hampaiden/hiusten harjaamisesta. Milloin mistäkin. Ei tää oo enää kivaa. Meillä isä on nyt hoitovapaalla ja minä töissä. Kun tulen kotiin niin isä ei kelpaa enää mihinkään. Tyttö rimpuilee pois ja kiljuu jos isä vähän yrittää halata tai suukottaa. Isällä on ollut tapana hoitaa tytön ilta-pesut mutta jo syliin ottaminen ja kertominen että mennään peppu ja hampaat pesemään laukaisee sellaisen raivon että välillä oikein pelottaa. Kädet ojossa minua kohti huudetaan niin että kitarisat loistaa. Ollaan sen takia vaihdettu vähäksi aikaa niin että minä olen hoitanut nuo ilta puuhat, mutta ei siitä juuri apua ole ollut. Jokainen vaipan vaihto on samanlaista huutoa. Ja yleensä yht´äkkiä kesken ruokailun saatetaan alkaa huutaa ja kiemurrellaan pois tuolista. Jos tytön antaa siinä hetken riehua niin rauhoittuu ja jatkaa syömistä. Alkaa vähän voimat loppumaan ainakin minulta pikku hiljaa. Pelottaa jo se hetki kun en enää jaksa ja alan huutamaan takaisin... Onko kellään vastaavia kokemuksia ja mikä avuksi? Voiko olla vaan uhmaa jo näinkin nuorena?