1,5-vuotiaita, jotka ei kävele?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkupippuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikkupippuri

Uusi jäsen
31.08.2010
3
0
1
Meillä on paria viikkoa vajaa 1,5-vuotias poika, joka ei siis kävele vielä! Nousi tukea vasten seisomaan 1v4kk vanhana ja "puita pitkin" saattaa ottaa muutamia askeleita.

Muutaman viikon päästä on 1,5-vuotis neuvola (lääkärineuvola) ja olen kuullut, että tuolloin pitäisi osata kävellä, tai asialle tehdään jotain. Mitähän se joku on? Fysioterapiaa? Jotain muuta, mitä?

Onko kellään kokemusta?

kokemusta ei ole, mutta kerran lapsi on lähtenyt vasta 1v4kk puita pitkin, niin en olis huolissani. kuukaus pari, niin uskaltautuu jo kokeilee ilman tukee. :) toiset vaan on vähän hitaampia.

meidän neiti lähti kävelemään ja kiipeilemään vasta 1.8 kk ikäisenä.fysioterapiassa piti ennen vuotta jo käydä, kun ei kontannu.rulla laitettiin mahan alle, sit ei ainakaan kontannu!jokainen kehittyy omaan tahtiinsa.ei kantsi olla huolissaan.ehkä sit pyydetään menemään fysioterapiaan.

En mä varsinaisesti huolissaan olekaan! Isommat lapsetki on lähteny kävelemään vasta 1v3kk vanhana ja 1v5kk vanhana. Kyl mä uskon, että tää kuopuskin jonain päivänä vielä lähtee:) Tää poitsu lähti konttaamaankin vasta 1v2kk vanhana, eikä mihinkää fysioterapiaan meitä aiemmin oo passitettu! Ryömiä alkoi 10 kk vanhana.

Meillä aloitettin fysioterapia kun poika 1v3kk ei osannut vielä kuin ryömiä. Konttaus oli heikkoa. Tukea vasten osasi kävellä jotenkuten mutta ei itse noussut pystyyn vaan piti nostaa. Fysioterapeutti kävi meillä kotona kerran viikossa kuukauden ajan. Kun oli 1v4kk ja risat niin nousi itse jo pystyyn ja käveli tukea vasten. Kävelemään oppi 1v6kk ilman tukea. Mutta konttaust oli edelleen todella vaikeaa... Nyt on kaksi vuotias ja menee ja lujaa. Konttaus jäi pois :) Fysiterapia on todella tehokasta useiden kohdalla, uskon että muutama jumppatunti ja teidänkin nuorimmanen siitä lähtee käveleskelemään :)

Puita pitkin= tukea vasten:) En tiedä onko toi vaan joku murresanonta tms. Tuskin ainakaan virallista neuvolasanastoa!

Kiitos vastauksestasi uu! Poju kävelee kyllä talutettunakin jonkun verran, mutta jalat on aika tönköt ja vasenta jalkaterää taivuttaa sisäänpäin. Ehkä hänelle fysioterapia voisi oikeasti tehdä hyvää.

Yhteistyössä