1 v kiukuttelee aaarght

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9

Vieras
Onko tämä jokin vaihe? Kertokaa mulle, että se menee ohi?

Aamu alkaa raivareilla, jos ei ole pullo heti naaman edessä. Sen jälkeen raivotaan, jos ei ole puuro heti naaman edessä. Raivotaan, jos ei ole mitään virikkeitä syömisen ajaksi (vaikka teletapit telkkarista). Raivotaan, jos vaippa ei oo jo vaihdettu jossakin välissä. Raivotaan, kun pylly pestään ja uusi vaippa laitetaan, joka kerta. Jos äiti ei huomioi, niin roikutaan jalassa ja kiukutellaan jne. Tuo muksu kiukuttelee koko ajan. Alan oleen finaalissa. Tätä on nyt jatkunut varmaan kuukauden.

Enää ei haluiaisi edes nukkua omassa sängyssä. Huutaa naama punaisena keskellä yötä, jos ei pääse viereen ja mä kerrostalo asukkina (+ kun täällä on lukenut näitä juttuja, kuinka helposti tehdään lastensuojeluilmotuksii) nostan sen loppujen lopuksi aina viereen. Mä nukun tosi huonosti, kun vauva potkii ja pyörii.

Teenkö mä jotakin väärin? Mä yritän lohduttaa parhaani mukaan, mutta välillä on tehtävä kotitöitä, käytävä vessassa, tehtävä ruokaa jne.

:( Mikä avuksi?

Kuulostaa todella tutulta meiningiltä. Minulla muksu on tosin 1,6v ikäinen, mutta aikamoinen "kiukku-kalle" silti saattaa olla pitkin päivää. On toki enemmän niitä hyviäkin päiviä, mutta on juuri tuon kaltaisia päiviä kuin sinäkin kuvailit yllä. Minullakin muksu haluaa juomista noin 1-2 kertaa per yö ja ei vain tahdo tavastaan päästä eroon. Eikä itsellä ole sydäntä huudattaa toista. Yöjuomiset jäivät taas päälle siksi, kun hän oli marraskuun loppupuolella kipeänä ja annoin siksi yöllä jälleen juotavaa.

Toinen ongelma on kanssa juuri tuo kuvailemasi jalassa roikkuminen ja ainainen kitinä ( meillä tenava kun haluaisi usein olla pitkin päivää sylissä ), mutta kun ei sitten tule kotitöiden tekemisestä yhtään mitään. Ja siksi täällä on aina kaaos päällä, vaikka kuinka yritän järjestää + yrittää jotenkin pitää paikat kunnossa. Ongelmana kotitöiden tekemisessä on sekin, että kun muksu täällä on ns. vapaalla jalalla - ei sylissä, niin kiipeilee ja tekee kaikkia pikku tutkimusretkiään niin, että jatkuvasti saat omat hommat keskeyttää ja mennä tarkastamaan mitä pieni on tekemässä. Sitten ne kotityöt aina vain siirtyvät kauemmas ja kauemmas.

Tiedän myös, että ei pitäisi nukkua päikkäreitä, vaan käyttää se kallisarvoinen aika kotitöiden tekemiseen. Mutta koen, että kun olen levännyt ja taas pirteällä tuulella, jaksan lasten kanssa paljon paremmin. Kuin jos väsyksissä pakerran päivästä iltaan lasten kanssa ja vasta sitten pääsen maate, yöpuulle. Väsymys saa minut myös todella äreälle tuulelle.

Hampaat tai muu kipu voi tehdä tuollaista. Tietysti omaa tahtoa löytyy tuonikäiseltä myös rutkasti. Meillä kans 1vuotiaaalla oli tuollainen vaihe, pari viikkoa kesti ja nyt on onneksi taas rauhallista.

Täällä ollaan samassa tilanteessa! Tyttö kiukkuaa kaikesta, tahtoisi vain tissitellä ja kiipeillä. :/ arkea helpottaakseni tyttö on paljon kantorepussa (tissi suussaan) jotta voin tehdä edes ne pakolliset arkiaskareet tai touhuta muiden lasten kanssa. Onneksi viihtyy siellä. <3 Kyllä se ohi menee. Mutta sais mennä nopeasti.

Yhteistyössä