1 v. lapsi itkee vain. Olen totaalisen loppu! Mistä apua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Lapsi on ollut pienen ikänsä todella itkuinen! Jo laitoksella vauva huusi "normaalia" enemmän. Koliikkia kesti vajaa kolme kk ja kun Siitä selvittiin nii alkoi korvatulehdukset... Jossain välissä oli seesteisempi jakso ja lapsi leikki lattialla itekseenkin pieniä aikoja mutta nyt... Tää on jo ihan kauheaa...
Tyttö ei viihdy itsekseen hiljaaa juuri koskaan... Joudun kantamaan lasta kokojan tai keksimään hullun lailla jotain tekemistä ja siltikään häntä ei kiinnosta mikään. Tyttö itkee jatkuvasti minun perään eikä edes sylissä ole hiljaa. Temppuilee, kiukuttelee, kitisee ja itkee! Välillä annan lapsen vain huutaa lattialla koska voimat ei riitä häntä jatkuvasti kantamaan ja hyppyyttämään. Huuto menee hysteeriseksi... ja rauhottelu kestää pitkään! Tätä on kestänyt jo pari kuukautta ja tuntuu vain pahentuvan. Kolme kertaa olen käynyt turhaan tk:ssa... epäillyt korvatulehdusta mutta laspi on ollut terve. Jos meillä vieraita tai ollaan kylässä, kaupassa, kerhossa tms. niin lapsi on rauhallisempi. Kotona olo on yhtä helvettiä!!
Oon ihan loppu! Kohta varmaan joudun jonnekki lataamoon! Ja pelkään että minulla jossain välissä napsahtaa ja satutan lasta... Mitä mä teen? Miten lapseen tulisi suhtautua? Help me!

Ihan kuin ensimmäine lapseni. Hänellä oli koliikki, korvatulehduskierre ja haastava temperamentti. Suurimman kiukun syyksi paljastuivat kuitenkin vaikeat ruoka-aineallergiat vasta yksityisellä erikoislääkärillä. Käytös muuttui huomattavasti kun saatiin hoito-ohjeet ja ruokia jäi pois. Nykyään lapsi on tervehtynyt vaivoistaan, mutta haastava temperamentti on jäljellä :D

Nukkuuko lapsi hyvin, onko iho-oireita, vatsavaivoja?

Pistäppä lapselle maidoton ja viljaton dieetti!!! Toimi meillä. Muksun soijamaitoa ja sinlac puuroa (maidoton ja gluteeniton), gluteenitonta leipää ja normaaleja maidottomia soseruokia missä ei ole vehnää tms.

Kun mitään vatsa tai iho oireita ei ole. Jos meillä on lastenhoitaja niin lapsi viihtyy itsekseen. Ja yöt menee nykyään hyvin, poikkeuksia lukuunottamatta. Siksi olen päätellyt ettei lapsi kai ole kipeä.

Ihan kuin meidän keskimmäinen yksivuotiaana, oli koko ajan ollut itkuinen vauva ja nukkunut aika huonosti, mutta sitten lopetin yksivuotiaana imetyksen ja siirtyi korvikkeeseen/maitoon ja lapsi vain huusi, huusi ja huusi... Menimme onneksi allergialääkärille, kun alkoi mietityttämään allergia-asiat, ja todettiin vaikea suolioireinen maitoallergia ja muitakin (viljat). Allergiat eivät vain olleet tulleet aiemmin mieleen, kun esikoisella eikä meillä vanhemmilla ole mitään allergioita. Nyt lapsi on seitsemän ja edelleen maidolle allerginen, muut onneksi jo hävinneet. Kannattaa selvittää allergiat, se muutos lapsessa viikon maidottoman dieetin jälkeen oli meillä aivan uskomaton, lapsi nauroi, leikki ja oli hyvällä tuulella ja mikä parasta, alkoi siitä lähtien nukkua yönsä kokonaan!

Kuulostaapa kovin tutulta. Meillä kuopus kärsi suolistoperäisestä maitoallergiasta ja korvatulehduksilla se alko. Kannattaa viedä lapsi yksityiselle allergialääkärille, niin saat ainakin allergiat suljettua pois. Arvauskuskusten lääkärit ei tiedä allergioista yleensä mitään ja meilläkin oma lääkäri meni aika noloksi, kun kerroin että korvatulehdukset johtu kuitenkin maitoallergiasta vaikka hän sitä epäili kun sanoin johtuvan maidosta. Mun veljellä on ollu 80-luvun lopussa samanlainen ongelma, joten ihan tuulesta temmattu tuo juttu ei ole. Jaksamista, toivottavasti saat apua!

Mutta voiko olla allerginen jos ei ole mitään vatsa tai iho oireita? Ja kun lapsi ollut välillä ihan tyytyväinen ( 8-10 kk iässä) Silloinkin itkuinen mutta mielestäni normaali tempperamenttinen lapsi silloin. Ja on myös nukkunut pari kk yöt hyvin. Sitä ennen huudettiin kovastikkin öisin. Ja myös päikkäreitä vetää kolme tuntia putkeen heräämättä.

Mun 1v. huutaa nykyään paljon enemmän kuin vauvana ja sillonkin sitä huutoa riitti ihan tarpeeks. Koko ajan roikkuu lahkeessa kiinni ja haluaa syliin. Sitten sylissä heittää itsensä kaarelle kun haluaakin takaisin lattialle eikä sitten kumminkaan siellä lattialla viihdy vaan alkaa hakkamaan päätä lattiaan.

Että vähän samanlaista kuin teilläkin. Vähän huolestuttaa että onko tuo nyt ihan normaalia, varsinkaan se pään hakkaaminen lattiaan. Otsa on jatkuvasti mustelmilla.

Yhteistyössä