neuvoja tarvitsevalle!! mm. lähestymiskiellosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voimaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voimaton

Vieras
Olen kolmekymppinen kahden lapsen yksinhuoltaja äiti ja tutustuin vuosi sitten mieheen johon myös rakastuin... mies oli vankilassa 8kuukautta ja pääsi pois tammikuussa. Aloiteltiin yhteis elämää... jota värittää miehen suuri alkoholin kulutus ja pillerit..
emme ole muuttaneet yhteen asumaan mutta olemme eläneet minun asunnossani yhteistä elämää.. tosin hyvin usein olen yksin koska mies vain ryyppää ja on "jossain"
Tulin raskaaksi toukokuussa ja sen jälkeen ei ole mies pitänyt yhtään viikonloppua juomatta ja juominen yleensä kestää sen neljä päivää joten viikossa on kolme päivää krapulaa joka menee nukkuessa lääkkeiden avulla.

En todella tiedä mitä teen. rakastan tätä ihmistä mutta en pysty auttamaan enää tässä asiassa enkä enää jaksa katsella juomista varsinkin kun joudun usein yöt valvomaan ja kuuntelemaan haukkumista.. nyt olen valvonut kolme yötä sain rauhan kun lähti taas juomaan.. eilen kävi käsiksi kun ei löytänyt omaa huppariaan huusi minulle että olen antanut sen jollekin miehelle..
sairasta mustasukkaisuutta on alkanut ilmaantumaan yhä enemmän ja enemmän.. ja kolme kertaa on käynyt kimppuun..
Mietin kuinka pääsisin eroon tästä suhteesta???
lapsi on tulossa ja olit toivottu mutta nyt mies huutaa kunpa saisit keskenmenon jne... ja lupasi ampua minut jos synnytän lapsen...
Katselin tietoja lähestymiskiellosta mutta onko se se ratkaisu jolla saan tämän poikki??
Annan aina anteeksi kun se selvipäin itkee takaisin mua... en tunne sääliä mutta jotain sen tapaista että yritän tukea ja auttaa ja tehdä kaikkeni että tämä saisi elämänsä järjestykseen..
aina se sanoo samamt sanat kunika minä olen elämän tärkein asia sille ja ainoa mikä pitää sen pinnalla, mutta enhän ole? kun kuitenki ryyppää jatkuvasti niin enhän minä sitä pidä pinnalla?
*sissus* kun tuli sekavaa tekstiä mutta olen aivan väsynyt kun en ole saanut nukuttua ja pelottaa taas tuleva yö kun sieltä saavutaan kännissä mua haukkumaan.

on käynyt mielessä kaikki turvakodit ynnä muut ja ollaan lasten kanssa oltu pois kotoa että tilanne rauhottuisi. en haluaisi kuin elää rauhassa ja tasapainossa ja nauttia raskaudestani, mutta ei mikään onnistu. syyllistän itseäni kun AINA annan anteeksi. olen huomannut senkin että mies puhuu mut aina ympäri ja tuntemaan että kaikki syy on minussa vaikka tiedän ettei voi olla. alkoholisti ja narsisti se on ja ilmeisesti saanut minusta jonkinlaisen yliotteen.

Nyt pikaisesti apua hakemaan. Koita ottaa järki käteen ja jätä tunteet sivuun, tuosta suhteesta ei hyvää seuraa joten äkkiä vaan pakoo ennen kuin on myöhäistä.

mulla on lähestymiskielto poikani isälle,kun se oli väkivaltainen mua kohtan.
mut ihan ensin sun tarvitsee muuttaa pois tai heittää ukko vi..uun!
et sä voi hakea lähestymiskieltoa jos te yhes asutte.
toi sun juttu kuulosti niin samanlaiselta kun mun elo oli.
sen vaan sanon et et sä sitä rakasta,sä vaan haluat et se olisi samanlainen kuin ennenkin ja et sä saisit sen muuttumaan.toinen pointti on se et mieti niitä lapsia mitä ne JOUTUU kokemaan.toi on lastensuojelun asia halusit tai et!!voin kokemuksesta kertoa et sun lapset huostaanotetaan jos sossu saa tietää et lapsi joutuu elämään väkivallan ympäröivänä.
sun tehtävänä äitinä on suojella sun lapsia.mä tiedän toi on hiton tiukka tilanna,mutta mä lupaan et jos nyt otat hatkat niin et sä ainakaan huonomin voi.jos ei se ole sitä väkivaltaa jo lopettanut ni miksi sen lopettais sit kun lapsi syntyy??päinvastoin silloinhan ne paineet vasta kasvaa.

jos lähestymiskieltoa haet, vaatii se myös sinulta sen noudattamista, eli sinäkään et sitä saa rikkoa päästämällä lähelle. Eikä kieltoa saa ennen kuin suhteen olet lopettanut ja jos senkin jälkeen hän uhkailee ja häiriköi. Eli ihan ens ukko ulos ja jos jatkaa kiusaamista, yhteys poliisiin. Ja jos henkisiä voimia ei riitä suhteen lopettamiseen tai pelkäät, niin sossusta apua. Itse asuin lasten kanssa kuukauden ns turvakodissa kun en uskaltanut/osannut lopettaa raskasta suhdetta. Siellä ovet lukossa ym ja tuki lähellä koko ajan. KEINOJA SIIS ON JOS OIKEASTI HALUAT TUOSTA HELVETISTÄ EROON. VOIMIA!!!

Piti vielä sanoa samaa kuin mama, eli lapset lähtee jos tuota jatkat, itselle sanottiin lastensuojelusta suoraan että valitse lapset tai mies, molempia et voi saada jos noin huono suhde.

Yhteistyössä