1-vuotiaalle mäkkäristä lastenateria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lukematta koko ketjua olen sitä mieltä, että jos koko perhe on ylipainoinen niin voisi pieni ruokaneuvonta olla paikallaan.

On ERITTÄIN harvoin tapauksia, joissa syö terveellisesti ja on silti ylipainoinen. Ei sitä terveellistäkään ruokaa saa toisaalta saavillista syödä...

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkä tuo pelkkä mäkkärikäynti nyt ei olekkaan mikään kauhistuttava asia, taisin selittää asian liian huonosti :( Eli kun perheenjäsenet on jo muutenkin ylipainoisia (vanhemmat painaa reilusti yli 100kg) ja isompi sisarus on pullea ja nyt tämä 1-vuotiaskin näyttäisi pyöristyvän niin.. Noh, ärsyttää suoraansanottuna kun ei sitten muuta ruokapaikkaa keksineet kun mäkkärin! En vaan ymmärrä miksi jo 1-vuotias pitää opettaa epäterveelliselle ruualle.

Olet minusta ihan oikeassa, kun olet huolissasi perheestä. Jos ylipaino on jo nyt noin iso ongelma perheenjäsenillä, niin Mäkkäri ei tosiaan ehkä ole oikea paikka...

Ehkä perheellä on vain vähän tietämystä ravintoasioista, yleensä ainakin jonkinasteinen tietämättömyys kulkee käsi kädessä ylipainon kanssa. Tämän olen huomannut esim. oman anoppini kanssa, joka on kirjaimellisesti kuolemassa ylipainoon, mikä on ihan kauheaa.

Kyllä tän kaverin kanssa on laihduteltukin yhdessä ja käyty ryhmässä ja siellähän sitä tietoa oikeasta ravitsemuksesta saa, en usko että kyse on tietämättömyydestä. En tiedä onko se laiskuus vai herkkuhimo, tavat vai raha, mutta heillä ei kukaan tykkää mistään terveellisestä. Eivät syö hedelmiä eivätkä kasviksia. Isompi lapsi joka on 5-vuotias saattaa syödä päivässä kokonaisen paahtoleivän (siis sen koko paketin) muun ruuan lisäksi. Äiti tekee kun lapsi pyytää, ei jaksa kuunnella itkua. Iltaisin antaa kuulemma vielä sänkyyn nakkia tai leipää kun lapsi pyytää. Ehkä tämä äiti jotenkin pelkää jotakin, totuutta siitä millainen on ja pitää lapset tyytyväisenä herkuilla ja ruualla, ostaa rakkauden sillä jos tuntee ettei muuten kelpaa. En minä vaan tiedä voinko mä tässä mitään tehdä. Niinkuin joku kertoi että ei se yks mäkkärikäynti muuta mutta ajattelin että voisin näyttää että käymällä vaikka rossossa voi valita herkullista ja terveellisempää ruokaa, toki sieltäkin saa samaa rasvakamaa mitä mäkkäristä mut mut..

Yhteistyössä