1-vuotiaalle mäkkäristä lastenateria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Siis eikö se ole kamalan epäterveellistä varsinkin noin pienelle? En tiedä mitä sanoisin kaverille jonka lapsi täytti just 1 ja haluaa että mennään porukalla mäkkäriin syömään, minä ehdotin että eikö mentäisi vaikka rossoon tai johonkin muualle missä tuo 1-vuotiaskin voisi jotain syödä niin kaveri sanoi että eikun se voi syyä lasten aterian? En tiedä miten sen kauniisti kertoisin että onkohan nyt ihan järkevää noin pienelle niitä antaa :(

sillon kun olin töissä mäkkärissä, monet olivat ottaneet pienemmille lapsille omat eväät kotoa, jotka voidaan lämmittää sitten mäkkärissä. olisihan se tietysti kivempi, jos mennään ulos syömään että kaikki saisivat herkkuja

Kyllä 1-vuotias Mäkkäristä saa ihan yhtä terveellisen aterian kuin Rossostakin. Eihän sitä tarvi ottaa hampparia, ranskiksia ja limua vaan voi ottaa just vaikka miniporkkanat, hampurilaisen (eihän siinä ole kuin leipä, täyslihapihvi ja juusto) ja maidon tms.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Miksi sinun pitäisi puuttua asiaan?

no eikai ehkä pidäkkään, jotenkin vaan huolestuttaa noin yleisestikkin jos noin pienet vetäsee jo mäkkäriruokaa :( Tämä perhe on muutenkin ylipainoinen, siis kaikki perheen jäsenet on aika lihavia ja minusta kyllä tuntuu että valitettavasti ei se ruoka kotonakaan sen terveellisempää ole. Ehkä ei sitten pitäis ees vihjata että kannattaisiko edes sen pienen ihmisen ruokatapoja ja tottumuksia yrittää saada terveellisemmiksi kuin mitä itellä on ollut. En minä pahalla, ainoastaan huolissani olen ja tahtoisin että tämä perhe näkisi lastensa kohdalla sen, mitä tuollainen ruoka terveydelle tekee.

Ehkä se yksivuotias ei nyt kuitenkaan kuole siihen, että se syö yhden lastenaterian yksivuotiaana. Jos siellä mäkkärissä ei nyt ihan joka päivä, viikko tai kuukausi käy niin eipä se kenestäkään huonoa äitiä tee. Mulla ei henkilökohtaisesti olis mitään sitäkään vastaan, että pikaruokaa herkuteltas tyylin vaikka kerran kuussa karkkipäivän sijaan, jos ruoan kanssa muuten pyritään noudattamaan terveellistä linjaa. Älä näe vaivaa ystäväsi yksivuotiaan syömisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Miksi sinun pitäisi puuttua asiaan?

no eikai ehkä pidäkkään, jotenkin vaan huolestuttaa noin yleisestikkin jos noin pienet vetäsee jo mäkkäriruokaa :( Tämä perhe on muutenkin ylipainoinen, siis kaikki perheen jäsenet on aika lihavia ja minusta kyllä tuntuu että valitettavasti ei se ruoka kotonakaan sen terveellisempää ole. Ehkä ei sitten pitäis ees vihjata että kannattaisiko edes sen pienen ihmisen ruokatapoja ja tottumuksia yrittää saada terveellisemmiksi kuin mitä itellä on ollut. En minä pahalla, ainoastaan huolissani olen ja tahtoisin että tämä perhe näkisi lastensa kohdalla sen, mitä tuollainen ruoka terveydelle tekee.

yleisestikin? käykö ystäväsi sit useinkin lapsensa kanssa mäkkärissä? meillä lapset tykkää käydä hampurilaisella mäkkärissä, tosin eivät jaksa koko lastenateriaa edes syödä. mä en tunne ketään joka kuitenkaan käyttäis lastaan jatkuvasti siellä..

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Miten Rosson ruoka on sen terveellisempää?

Mä käsitän sen niin, et siellä Rossossa lapselle voi tilata vaikka muusia ja kalaa, mutta mäkkärissä lapsi saisi sen lasten aterian, eli ranskalaiset, hampurilaisen ja juoman. Mä olen meidän kuopukselle antanut ranskalaisia, kun ollaan oltu Hesellä, mutta vain muutaman.

meil ei viel 1v oo saanu tollasii..isompina sit onkin eli 2v ylöspäin :) kotona meil syyään normi ruokaa ja paljon kasviksia..mut kiva joskus ajella autoluukulle ja ottaa ukoille hampparit :)

Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Ehkä se yksivuotias ei nyt kuitenkaan kuole siihen, että se syö yhden lastenaterian yksivuotiaana. Jos siellä mäkkärissä ei nyt ihan joka päivä, viikko tai kuukausi käy niin eipä se kenestäkään huonoa äitiä tee. Mulla ei henkilökohtaisesti olis mitään sitäkään vastaan, että pikaruokaa herkuteltas tyylin vaikka kerran kuussa karkkipäivän sijaan, jos ruoan kanssa muuten pyritään noudattamaan terveellistä linjaa. Älä näe vaivaa ystäväsi yksivuotiaan syömisistä.

Miksi tulkitsit niin että pitäisin tätä äitiä jotenkin huonona? En kyllä pidä ja ehkä nyt vähän jotenkin ymmärrettiin mut väärin.. Noh, antaa olla. Jokainenhan syöttää lapselleen mitä tykkää mutta jotenkin tuntuu kurjalta kyllä. Monesti kertoo mitä heillä on kotona ollut ruokana ja tosi usein on jotain makkarasta, ranskalaisia ja nakkeja, uunimakkaraa ym. rasvasia juttuja. Että ei se yks mäkkärikerta ehkä mutta kun jo kokonaisuudessaan vähän ärsyttääkin kun ei ajattele mitä lapsille syöttää ja sit vielä että jo 1-vuotias syö niin suolasta ja rasvaista ruokaa. Rossosta saa tai ainakin ennen sai vaikkapa grillatua lohta (joka on vähäsuolaista) ja sen kanssa perunamuusia ja kasviksia.

no eipä nuo 1-vuotiaat varmastikkaan sitä koko ateriaa syö...oon nähny paljonkin noita pikkusia joille on annettu muutama ranskanperuna käteen maistiaisiksi ja pieniä paloja siittä hampparin sämpylästä. eipä se nyt kuolemaksi oo jos joskus vähän maistelee.

Miksi tulkitsit niin että pitäisin tätä äitiä jotenkin huonona? En kyllä pidä ja ehkä nyt vähän jotenkin ymmärrettiin mut väärin.. Noh, antaa olla. Jokainenhan syöttää lapselleen mitä tykkää mutta jotenkin tuntuu kurjalta kyllä. Monesti kertoo mitä heillä on kotona ollut ruokana ja tosi usein on jotain makkarasta, ranskalaisia ja nakkeja, uunimakkaraa ym. rasvasia juttuja. Että ei se yks mäkkärikerta ehkä mutta kun jo kokonaisuudessaan vähän ärsyttääkin kun ei ajattele mitä lapsille syöttää ja sit vielä että jo 1-vuotias syö niin suolasta ja rasvaista ruokaa. Rossosta saa tai ainakin ennen sai vaikkapa grillatua lohta (joka on vähäsuolaista) ja sen kanssa perunamuusia ja kasviksia.

Tietääkö tämä äiti, että lapselle ei saa syöttää makkaraa/nakkeja liian usein? Siis sen nitriitin takia.

Mun tyttö oli kans varmasti alle 2v ku sai ensimmäisen ateriansa (otettiin maidolla, mut en tuomitse jos joku antaa limsaa) ..Tyttö on terve kuin pukki ollut koko ajan (nyt 7v) ja syö terveellistä hyvää ruokaa yhtään nurisematta. Ja tottakai käydään edelleen joskus hakemassa hamppari ateriat (n.joka toinen kk). :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:

Tietääkö tämä äiti, että lapselle ei saa syöttää makkaraa/nakkeja liian usein? Siis sen nitriitin takia.

En mä vaan tiedä :( Mutta yleisen ilmapiirin mukaan näköjään ei muille kuulu joten en viitsi asiasta sitten mitään mainita kaverille.

Mäkään en kannata mäkkiä pikkulapsille. kerkeehän sitä sitten vanhempana syödä kaikkea sellaista jos enää tahtoo:).

Tiedän ettei vähä ole mitään :D Mutta MUISTAN kun itse pääsin eka kerta karolssiin aikanaan niin paluuta ei ollut enää!! Kyllä piti joka vk saada syödä siellä. ( Äiti ei tosin suostunut)

Meillä myös nuorempi lapsi maisteli jo 1-vuotiaana mäkkärin ruokia ja tykkäsi.

Ei kai se nyt kuolemaksi ole niin pienellekään,kunhan ei joka päivä roskaruokaa syö vaan syö joskus sitä ihan tavallista kotiruokaakin...

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Mäkään en kannata mäkkiä pikkulapsille. kerkeehän sitä sitten vanhempana syödä kaikkea sellaista jos enää tahtoo:).

Tiedän ettei vähä ole mitään :D Mutta MUISTAN kun itse pääsin eka kerta karolssiin aikanaan niin paluuta ei ollut enää!! Kyllä piti joka vk saada syödä siellä. ( Äiti ei tosin suostunut)

mä muistan kans.. olis jo sen verran iso. omat on saanut käydä pienestä pitäen eikä he hingu hampurilaiselle.. ei siihen tule samanlaista pakkomiellettä jos se ei ole kiellettyä.

Yhteistyössä