1-vuotiaan nukuttaminen omaan sänkyynsä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitee Hämeestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitee Hämeestä

Vieras
Moi!

Tiedän, että tästä aiheesta on varmaan puhuttu jo sata ja yksi kertaa, mutta vielä löytyy ainakin yksi äiti joka kaipaa apuja..

Eli meidän 1v. neitokainen on tottunut (ollaan siis totutettu) nukahtamaan joko äidin tai isän viereen meidän sänkyyn. Sitten kun nukahtaa, niin nostetaan pinnasänkyyn. Pinnasängyssä sitten nukkuukin ihan aamuun asti.

Mutta miten saisin neidin nukahtamaan yöunille omaan sänkyynsä? Yritin yks päivä nukuttaa neidin päikkäreille siten, että vein neidin sänkyynsä ja odottelin.. Ei auttanut, huusi sängyssään, nousi seisomaan, heitti tuttia yli laidan.. Varmaan ajatteli, että kohta tulee äiti antamaan mulle tutin - ja niin tulikin :( Tuon koko rumban tuloksena oli se, että lopulta otin neidin pois sängystä ja hää sitten nukahti mun syliin, koska oli jo niin väsynyt.

Miten siis mun kannattaa toimia, kun neiti heittää tutin yli laidan? Seisoskelee sängyssään? Huutaa välillä niin paljon, että se vaikuttaa ihan hysteeriseltä? Välillä kun neiti itkee tosi paljon, hän saattaa oksentaa.. :(

Kiitos jo etukäteen kaikista neuvoista ja kommenteista!:)

Millä minä sain neitin jotenkuten illalla omaan sänkyyn nukahtamaan, oli että kun vieressä oli nukahtamaisillaan niin siinä vaiheessa nostin omaan sänkyyn ja tassutus päälle. Nykyään jää itse nukahtamaan sänkyyn, voi joutua pari kertaa käydä kaatamassa ja laittamassa tuttia suuhun. Meillä oli pohjalla öinen tassutusharjoitus.

Mellä viime syksynä nukahti joka ilta lattialle, siitä kannettiin omaan sänkyyn. Sit päätettiin, että omaan sänkyyn nukahdetaan ja pari ekaa iltaa itki sängyssään. Välillä kävin laittamassa makuulle. Silloin ikää pikkasen reilu vuosi.
Nukkuu omassa huoneessa.

Kannattaa vaan opettaa,ei siinä muukaan auta.Meillä tuota 1veetä on opetettu 8kk iästä lähtien eri tyyleillä ja nyt illalla rauhoittuu sylissä ja sit kannetaan sänkyyn nukahtamaan.mutta edelleen on niitä öitä kun nukkuu vieressä.aina kumminkin menee taas omaan.

meillä kans välillä tuli oksennus kun poika huus niin kovasti. Mutta ei siinä auta muu kuin käydä siivoamassa sotkut ja jatkaa opetusta. Kannattaa tosiaan käydä itse siihen omalle sängylle pötköttämään, jos on tarkoitus nukkua samassa huoneessa.

Kiitos kaikille vastanneille!:)

Ajateltiin aloittaa pääsiäisen pyhinä tuo 'koulutus'. Silloin on miehelläkin pitkä vapaa töistä, joten saadaan sitten yhdessä pohtia mitä tehdään kun neiti huutelee sängyssä.

Taidan kuitenkin jo ens vkolla yrittää tuota, että just kun on nukahtamassa niin nostan omaan sänkyyn ja tassuttelen päälle. Se kuulosti aika hyvältä neuvolta.

Kiitos vielä kerran kaikille ja hyvää kevään odotusta!
.. täällä tosin sataa nyt lunta.. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 23:06 Äitee Hämeestä kirjoitti:
Mutta miten saisin neidin nukahtamaan yöunille omaan sänkyynsä? Yritin yks päivä nukuttaa neidin päikkäreille siten, että vein neidin sänkyynsä ja odottelin.. Ei auttanut, huusi sängyssään, nousi seisomaan, heitti tuttia yli laidan.. Varmaan ajatteli, että kohta tulee äiti antamaan mulle tutin - ja niin tulikin :(

Heissan!

Meillä poika nyttemmin nukahtaa omaan sänkyynsä sekä päikkäreille että yöunille. Koitin kahteen otteeseen päikkäriaikaan tuota samaa juttua, että laitoin pojan vaan omaan sänkyynsä ja istuin lattialla pinniksen vieressä ( en ottanut katsekontaktia tms.). Poika pudotteli myöskin tuttia ja haki huomiota, mutta loppujen lopuksi alkoi "möyrimään" sängyssään ja hakemaan unta nukahtaen itse. Ja olin siis kokoajan huoneessa pinniksen vieressä. Meillä toimi tämä juttu.

Lisäyksenä vielä,et kyllä sitä heitettyä tuttia piti takaisin antaa ja jonkun kerran sitkeästi (mut vähäeleisesti) kaataa poika makuulleen. Mut ihmeen kivuttomasti meni meillä tää juttu :whistle: Nii, ja tutteja useampi sänkyyn.

Moikka!

No, nyt on kaksi nukuttamista takanapäin...

Eilen illalla meni 45 min. Laitoin neidin suoraan omaan sänkyynsä ja menin itse istuskelemaan meidän sängyn laidalle, joka on siis neidin sängyn vieressä. Valot myös sammutettiin huoneesta. Tais neiti olla aluksi hieman hölmistynyt, että mitä ihmettä tää touhu oikein on :) Oli nimittäin aika rauhallinen omassa sängyssään. Mut sitten alkoi sängyssä konttailu, seisomaan nouseminen ja käveleminen ympäri sänkyä. Tutin heitti yli laidan vaan kerran. Joitain kertoja laitoin neidin selälleen sänkyyn ja silittelin. Neiti itkeskeli aikansa, siis sellaista huomioitkua ja yritti kurkoittaa mua kohti. Mut minä vaan istuin sängyn laidalla ihan hiljaa. Lopulta neiti luovutti, rauhoittui ja lopulta nukahti :)

Äsken sitten nukuttamiseen meni aikaa 30 min. Yritti samaa kuin eilen, eli pari kertaa itkeskeli (taas huomioitkua), mut mä en reagoinut siihen mitenkään, istuin vaan sängyn laidalla. Mut sit alkoi heitteleen tuttia ja itkeskeli tietenkin sitten tutin perään. Mä en heti nostanut tuttia ja neiti vaan itkeskeli. Mut yleensä sit aina nostin sen, laitoin tytön suuhin, neiti selälleen ja silittelyä. Heitti varmaan viisi tai kuusi kertaa sen tutin yli laidan. Lopulta lopetti tutin heittelyn - huomasi varmaan että ei se äiti sitä kuitenkaan mulle heti anna takaisin. Mut kyllä nuo lapsen on ovelia, jo vauvoina! :) Ja taas kävi kuten eilenkin ... neiti luovutti, rauhoittui ja nukahti :)

Nyt ajattelin edetä niin, että vielä huomenna istun samassa kohtaa, mutta sen jälkeen siirryn vähän kauemmaksi. Katotaan miten käy.

Kiitos vielä kerran kaikille neuvoista ja kokemuksista!:)

Ja kuten huomaatte, aloitettiinkin tuo 'koulutus' heti eikä vasta pääsiäisen pyhinä :) Mietittiin miehen kanssa, että mitä sitä suotta siirtämään kun se kerran on kuitenkin tehtävä.

Pakko oli tulla hehkuttaan tänne :)

Nukuttamisessa meni tänään vain noin 10 minuuttia!! :)
Laitoin neidin suoraan omaan sänkyyn ja istahdin meidän sängyn laidalle. Sit alkoi itku ja seisominen, laitoin neidin takaisin selälleen ja silittelin. Nopeasti rauhoittui. Kerran tais vielä yrittää itkeskellä, mutta sit alkoi itse hakea unta möyrimällä sängyssä. Neiti oli vielä hereillä kun päätin lähteä huoneesta pois. Näki kun mä lähdin. Hieman itki perään, mutta en mennyt lohduttaan. Sit tuli hiljaisuus ja neiti oli nukahtanut! :)

Kiitos kaikille neuvoista! Tämä näyttää lupaavalta, pitää vaan nyt pysyä tällä linjalla jatkossakin eikä kauheesti lipsua :)

Yhteistyössä