1-vuotiaani on todella rauhallinen! Pitäiskö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Hassu huolenaihe tämäkin, mutta eikö normaalisti 1-vuotiaat ole tosi meneväisiä? Meidän 1-vuotias vaan istuu paikallaan. Toki siinä on hyvätkin puolensa, voidaan esim. käydä kaupassa ilman että lapsi karkailee, mutta jotenkin kerhossakin on outoa kun muut menee hullun lailla ja meidän poika vaan ON. Nytkin lapsi on istunu varmaan tunnin paikallaan täällä sisällä ja leikkiny lusikalla ja mukilla. Ulkona ei liiku yhtään, vähän ehkä konttailee. Ei osaa vielä muutenkaan kävellä.

Onko kellään muulla ollu tällasta, missä iässä lapsi reipastui vai reipastuiko ollenkaan? Olen itse todella arka ja hiljainen ja pelkään, että lapsi on periny luonteen multa. Tai ei lapseni nyt varsinaisesti arka ole, mutta tooosi rauhallinen kuitenkin. On myös todella äidin perään, en oikein saa hävitä näköpiiristä ollenkaan, muuten tulee itku.

meillä lapsi on ollutt aina arka ja hiljainen, nyt kolmevuotiaana on reipastunut selvästi puhumaan vieraammillekin ihmisille sen sijaan että vaan jähmettyy ja on hiljaa(tekee kyllä edelleen myös sitä varsinkin jos joku vieras mies erehtyy puhuttelemaan)

mutta siis lapsi on aina ollut menevinen ja liikkuvainen silloinkun ei ole tarvinnut jännittää vieraita ihmisiä. ja esim perhekerhossa mennyt menojaan sitten kun oli useiden käyntikertojen jälkeen tottunut paikkaan, en siis osaa sanoa tuohon paikallaan oloon.

Lapsi on kehittyny ihan normaalisti, ei siis vielä kävele mutta kävelee kyllä taaperokärryn kanssa ja tukia pitkin. Lapsi on kohta 1 v 1kk. Eikä mua sinänsä huoleta tuo liikkumattomuus, vaan se rauhallisuus. On tosi äidin perään. Istuu paikallaan ja leikkii. Harvoin konttaa mihinkään (paitsi tietty kotona) vaan seuraa ympäristöään siinä kohtaa, mihin hänet laittaa istumaan. Ei tykkää olla vieraitten sylissä ja pelkää jopa omaa mummoaan. ap

voi apua.... siis anteeks, meidän riiviö on pystyyn noustuaa (6kk ikäisenä) riehunut ja juossut paikasta toiseen KAIKEN AIKAA, nyt ikää 1vkoht4kk, ehkä lapset sit tosiaaan on kovin erilaisia...?

Yhteistyössä