10?, 15? vai 20???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Markoissa se 50 mk tuntuisi sopivimmalta.

joo, ja tosta on kymmenen vuotta aikaa... eli on se rahan arvo johonkin muuttunut... ennen 50 sai vaikkam itä, nyt ei kympillä saa teepaitaa tai kirjaa tai mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
öö 5 euroa? miettikää vähän mitä olette saaneet itse 10 vuotiaana lahjaksi!! raja nyt jossain. 20 euroa tuon ikäiselle on ihan liikaa!

ai jaa, meillä tyttö täytti kanssa hiljattain 10 v sai lahjaksi rahaa yhteensä 420?, kummeilta 50?, molemmilta isovanhemmilta 100? yms eikä yhtään pitänyt paljona, osti taulutelkkarin omaan huoneeseensa

öö 5 euroa? miettikää vähän mitä olette saaneet itse 10 vuotiaana lahjaksi!! raja nyt jossain. 20 euroa tuon ikäiselle on ihan liikaa!

Rahan arvo on muuttunut jonkin verran siitä kun oli markat käytössä jollet ole huomannut.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

Rahan arvo on muuttunut jonkin verran siitä kun oli markat käytössä jollet ole huomannut.

Joillakin palkat euroina ovat kuitenkin suoraan verrannollisia markkaan. Tiesitkö sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

mut silti! minusta ihmisillä on nykyään kamala lahjomisen tarve. itselleni on tarkeintä että ihmiet tulee kylään ja viettämään aikaa yhdessä. ei lahjan arvo. itse veisin kummityttöni johonkin teatteriin tms ihan kahdestaan.

ja toi 50?????? mitä helvettiä. just oli kummitytön synttärit ja lahja maksoi juurikin tuon 10? kun ostin hänelle kaulakorun.

ei tulis mieleenkään antaa lahjaa rahana noin nuorelle.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

ai jaa, meillä tyttö täytti kanssa hiljattain 10 v sai lahjaksi rahaa yhteensä 420?, kummeilta 50?, molemmilta isovanhemmilta 100? yms eikä yhtään pitänyt paljona, osti taulutelkkarin omaan huoneeseensa

mitenköhän teidän pikkupiltti mahtaa pärjätä karussa todellisuudessa kun esim maksimi opintotuki on asumislisineen 450?. kannattais ehkä alkaa opettamaan rahan arvoa näille muksuille. taitaa taas kasvaa kakara jolla kohta luottotiedot mennyt kun pitää saada kaikkee kivaa nyt heti kalliilla.

No mietitään sitten. Kun itse täytin 10 vuonna 1988 niin 1 markka vastasi 0,2636 euroa [0], eli tämän päivän 20 euroa on 76 markkaa eli 12,65 euroa.

[0]: http://www.tilastokeskus.fi/til/khi/2008/khi_2008_2009-01-16_tau_001.html

Yhteistyössä