10-v poikien vanhemmat tai joilla on ollut, hoi! :

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
kysymys teille: antaako teidän 10-vuotiaat pojat halata? suukottaa?
Meidän jätkä on niin kovassa esimurkkuiässä, että suuttuu, jos yrittää koskettaa. Aina kiukkunen ja suuttuu tosi helposti. Mutta joskus öisin hiipii nukkumaan isän ja äidin väliin.
Onko tää ihan tavallista?

Mä voin kans vastata vaikka mun oma poika onkin vielä pieni.
Mun veli on nyt 12v. ja antaa kyllä halata ja pussaa äitiään aina joskus. Välillä taas kiukuttelee sen minkä kerkee. Ja tätä on jatkunut jo pari vuotta, että eiköhän lie normaalia käytöstä pojaltasi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Mä voin kans vastata vaikka mun oma poika onkin vielä pieni.
Mun veli on nyt 12v. ja antaa kyllä halata ja pussaa äitiään aina joskus. Välillä taas kiukuttelee sen minkä kerkee. Ja tätä on jatkunut jo pari vuotta, että eiköhän lie normaalia käytöstä pojaltasi :)

Sitä minäkin. Mutta kun tiedostaa, että lapsi tarvitsee halailua, eikä jätkä anna halata. Ollaan miehen kanssa ajateltu, että antaa vaan tulla väliin nukkumaan, jos siinä tarpeeksi läheisyyttä saa. Tätä ehkä n.parin viikon välein tapahtuu parina yönä yleensä peräkkäin.

Normaalia on. Lähestyä sopii pojan oman olon mukaan. Välillä kun istun sohvalla niin poika tulee viereen ja nojailee, silloin otan kainaloon. Nykyään ei saa silittää eikä päätä rapsutella. Välillä kun on hyvä hetki halaan ja suukotan poskelle koska tiedän että hän siitä tykkään. Tosi usein sanon että "oot äiti oma ... (lempinimi tai hellittelynimi)" ja siitä hän hän tykkää. Tätä teen kun olemme kahden vaikka autossa. Sanon myös että olet rakas ja äiti rakastaa sinua aina. Hymystä päätellen nää on mieluisia. Hetki vaan pitää olla otollinen ei kä muut saa nähdä. Välillä taas ei kestä yhtään lähellä oloa ja siitä sitten vaan loitommalle loukkaantumatta.

mulla 6v poika on jo tollanen, ei saa halia, ei ole saanut vuoteen enää pusutella ja kiukuttelee herkästi ja uhoaa. jatkuuko tätä oikeesti aikuisuuteen asti. armoa hellyyden ylituotannosta kärsiville äideille..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos kaikille! odotan lisää vastauksia. Miten tuo nukkuminen vanhempien välissä, riittääkö se läheisyydeksi?

Nukkuminen on hänen tapansa hakea turvaa + läheisyyttä. Kun poika on hyvällä tuulella voit ohi mennen koskettaa vaikka olkapäästä. Lyhytkin taputus on jo paljon. Äläkä unohda sanojen voimaa. On mukava kuulla olevansa vanhemmille tärkeä.

Joskus aikoinaan olin lasten psykiatrisella töissä. Hoidettavana oli noin 10 vee poika joka oli yrittänyt itsemurhaa hyppäämällä. Kun järkyttyneet vanhemmat kysyivät syytä sanoi poika: kun te ette rakasta mua. vanhemmat sai että tottakai me rakastetaan! Poika vastasi: miksette sitten koskaan sano niin?