10kuinen hoitoon..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CousCous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CousCous

Aktiivinen jäsen
29.04.2006
1 004
0
36
Olin ajatellut laittaa pojan hoitoon kun täyttää vuoden joten aloitin jo työnhaun.. ja löysinkin avoimen paikan mikä houkutteli ja pistin hakemuksen sisään.. sitten tulikin kutsu työhaastatteluun, mutta samalla johtaja tiedusteli josko voisinkin aloittaa työt jo nyt joulukuun puolella JOS saan paikan :o
Tuli niin puskista moinen kysymys etten osannut edes vastata heti vaan sanoin että mun täytyy miettiä ja puhutaan aiheesta lisää sitten työhaastattelussa.
Johtajalle oli ok että halusin miettiä asiaa ja sanoi ettei pojan kannalta olisi ongelma löytää hoitopaikkaa koska jos ei kunnalta löytyisi niin pian vapaata paikkaa lapselle niin heillä olisi toisessa kohteessa minkä johtajana hän käsittääkseni myös toimii, -ryhmäperhepäiväkodissa 2 vapaata paikkaa..

Mulla on pari päivää aikaa miettiä asiaa.. jotenkin tuntuu etten olisi valmis viemään poikaa jo joulukuussa hoitoon, mutta toistaalta, onko se 10kk niin paljon pienempi hoitoon vietävä kuin 2kk vanhempi, että sen takia annan tuon vakituisen viran (joka mua houkuttelee kovastikin) mennä sivu suun..? :/
Mahdollisesti voisimme järjestellä miehen kanssa työaikoja niin että toinen menisi vähän myöhemmin töihin ja veisi pojan mennessään hoitoon ja toinen taas olisi aloittanut työt aiemmin ja pääsisi hakemaan pojan kotiin jo päiväunien jälkeen..

Jos en ota työtä vastaan ja jatkan työnhakua niin olen varma että alan töitä kyllä löytyy, mutta vakivirka, 3km päässä meidän kotiovelta ja työpaikkana sellainen mitä todella haluaisin tehdä.. löytyykö toinen samanlainen ihan noin vain..? :whistle:

Eiköhän jokainen tee sellaiset valinnat tuon työllistymisen suhteen kuin itselle ja perheen tialnteelle on sillä hetkellä järkevintä. Hyvin ne sopeutuu 10kk ikäiset varsinkijos pph:hon pääsee hoitoon. Isoissa pk ryhmissä ei voida ottaa nukkumisten yms. juttujen kanssa kovin paljon yksilöllisesti pieniä huomioon vaan kaikki nukkuu ja syö samoihin aikoihin ja toki pienet sopeutuu tähänki. Mut siis vakipaikka ja työ jonka itse haluaa on iso juttu..Eik un töihin vaan.

Tää vaan tuli niin yllättäen.. en yhtään osannut varautua et poika saattaisikin aloittaa hoidon jo parin viikon päästä.. :ashamed:
Se kun ei pahemmin ole hoidossa ollut.. korkeintaan 3h kerrallaan kummin tai mummin kanssa.. joten jännittää miten poika sopeutuu niin isoon muutokseen..
Olin ajatellut että kk ennen hoidon aloittamista oltais jo harjoteltu "erossa olemista" niin että poika olis ollut hoidossa lyhyitä aikoja esim. mun kaverin luona ja oltais käyty avoimessa päiväkodissa leikkimässä.. nyt tulis niin iso muutos pojan arkeen heti kerralla..
Ja toiset päikkäritkin pitäs kai heti karsia pois... :o

Jops hän pph hoitoon on menossa niin siellä noudatetaan aika pitkälle lapsen omaa rytmiä nukkumisissa ja syömisissä. Siis älä ainakaan tee mitään isoja muutoksia jos nukkuu kahdet päkyt niin silleen ne nukuttaa hoidossaki.

ei se elämä aina kato oikeaa hetkeä. mulle tarjottiin kotio vakkaripaikkaa hyvällä palkalla tässä lokakuussa. alotin marraskuussa, ku pienin oli vasta 8kk. teen tosin vain 2 pvää vkossa, sain vähän neuvoteltua...oisin laittanu tarhaan, mutta noin pienelle ei saa paikkaa. heti kun paikka irtoaa, sinne vaan. ei se mitään traumoja siitä saa, en usko tollaseen psykologiaan ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
Ei kauhea,meetkös töihin hoiteleen muita lapsia ja viet oman hoitoon?

Onneksi näitä kommentaattoreita aina riittää!

Ole sinä vain hiljaa ja tyytyväinen itseesi äläkä arvostele muiden valintoja. Toisille se työpaikka voi olla tärkeämpi kuin sulle.

Se hoitopaikka olis siis ryhmäperhepäiväkoti... poika on tottunut nukkumaan tunnin unet jo aamupäivällä ja puolilta päivin ottais toiset unet.. sekö voisi onnistua hoitopaikassakin?
Kun kyseessä ei ole perhepäivähoitaja vaan ryhmis.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mokoma:
Se hoitopaikka olis siis ryhmäperhepäiväkoti... poika on tottunut nukkumaan tunnin unet jo aamupäivällä ja puolilta päivin ottais toiset unet.. sekö voisi onnistua hoitopaikassakin?

Kyllä pitäisi onnistua!! Meidän esikoinen oli aikoinaan ryhmiksessä ja kyllä siellä pienimpiä nukutettiin rattaissa pihalla aamupäivästä.

Mulla ei oo henk.koht. kokemusta, mutta olen kuullut, että n. kymmenkuiset sopeutuu hoitopaikkaan jopa paremmin kuin ne vuoden täyttäneet. Itsellä luultavasti tulee se tilanne, että pitää tämä tuleva kolmonen laittaa hoitoon aikas tasan vuoden vanhana. Tosin luultavasti saan tutulle tätille melkein naapuriin, jolla meidän 2 vanhempaakin ovat olleet.

Hyvin äkkiä totutellaan "talon tavoille" vaikka kuinka pieni kyseessä.

Itse olen kuullut ryhmisistä,että sielläkin pienet saattavat nukkua parit päikkärit..
En mene vannomaan,kun ei ole omaa kokemusta.. Näin olen vain kuullut.

Alkuperäinen kirjoittaja no huhhuh:

Ole sinä vain hiljaa ja tyytyväinen itseesi äläkä arvostele muiden valintoja. Toisille se työpaikka voi olla tärkeämpi kuin sulle.

niinpä ja toiset saattavat tarvita sitä rahaa minkä työstä toisten lapsia hoitaessa saa mutta oman lapsen hoitamisesta ei saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Tuskinpa sun lapsi mitään elinikäisiä traumoja saa siitä että menee hoitoon kymmenkuisena eikä vasta parin kuukauden päästä. Luultavasti kaikki sujuu ihan hyvin :)

Näin.
Meidän poika meni 10 kuisena hoitoon ja on aivan ihana ja reipas sosiaalinen 3.5vuotias :)

Mun poika oli 11 kuukautta vanha, kun aloitti tarhassa. Hän nukkui siellä aamupäivisin pienet unet ulkona vaunuissa, ja toiset unet vielä iltapäivällä. Ei ollut mitään ongelmaa tässä järjestelyssä.

Poika on nyt 8-vuotias, ihan normaalin oloinen kaveri, joten tuskin tuo aikainen tarhaan vienti on hänen psyykeensä hurjan haitallisesti vaikuttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja no huhhuh:

Pitäisi löytyä enempikin tästä yhteiskunnasta:)

Älä tule ikinä minulle sanomaan et ole hiljaa,sananvapauttani käytän ja sitä et sinä estä.

Isoin ongelma mulle siinä hoitoonviemisessä olisi lähinnä se, että kaikki pojan rutiinit menisi heti uusiksi.. mutta jos hoitopaikassa olisi mahdollisuus nukuttaa ne kahdet unet niin en usko itsekään että ratkaisu olisi huono jos veisin pojan vähän suunniteltua aiemmin hoitoon.

Pitää varmaan sen johtajan kanssa puhua tästä asiasta enemmänkin ja sulatella vielä tämä pari päivää tätä asiaa.. ja voihan se olla etten edes saa kyseistä työtä.. mutta JOS sen saan niin ehkä mä tosiaan sen voisin ottaakin vastaan vaikka vähän jännittää miten pojan käy jos siellä ei ole mahdollisuus nukuttaa aamu-unille näitä pienimpiä.. meinaan poika nukkuu klo 6 heränneenä vaikka puurolautasellensa 9 tienoilla jos ei kanneta sänkyyn.. :/

no jos rutiinien menetys on ainoa huoli, niin ei mitään hätää: sehän muuttuu itekseenki koko ajan, ei siitä kannata pitää kiinni takitilleen. lapset on joustavia ja jos rytmi muuttuu, uusi löytyy varppina.

Yhteistyössä