11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luminka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi! Rinzessa ja helmi, ihania pamperokuvia! Sulosia pikkuisia.

Me kotiuduttiin vasta tunti sitten, olin vauvojen ja poikien kanssa mun isällä kylässä, näki nyt siis vauvat eka kerran kun siellä Brasiliassa on ollut. Mulle tuli väkisinkin ihan tippa linssiin kun isä piteli vauvoja sylissään ja jutteli ja kuiskaili niille! Taisi tankata läheisyyttä varastoon kun ensi viikolla joutuu taas lähtemään takasin tropiikkiin. Mutta onneksi nyt ainakin sunnuntaina vielä näkee vauvat ristiäisissä.

Isot poijjaat nukahtivat ennätysnopeesti, olisat tänään niin pitkään pihalla ja nyt kyläreissu. Me oltiin vielä bussilla liikkeellä niin oli himpun verran pitemmän tuntuinen matka. Huomenna on taas kaikkea ohjelmaa, esikoinen menee miehen kanssa eka reeneihin ja sitten suoraan jäähallille kun Raipen paita nostetaan kattoon ennen matsia. Keskimmäisellä on päivällä synttärikutsut kaupungilla jonne sitten myös vauvojen kanssa menen. Ja sunnuntain ohjelmassa onkin sitten nimien anto vauvoille. Siis kiirusta pitää. :D

Nyt on jo iso väsy, taidan mennä nukkumaan. Tosin varmaan vauvat herää ihan pian.

Ainiin, vauva-arki on melkolailla yhtä rankkaa kun etukäteen ajattelinkin sen olevan. Tai ei ehkä rankkaakaan, mutta osasin kyllä varautua että kun kaksi vauvaa tulee taloon kahen edellisen tenavan lisäksi niin hulinaa tulee elämä olemaan. Mitä kaipaisin enemmän niin on tietty unta. Mutta aika hyvin on alkaneet rutiinit löytymään, alkuun oli vähän sellanen olo että "mitä mun nyt pitäs tehä????". Mutta ihanaa aikaa tämä on, pitää nyt nauttia niin kauan kun tätä kestää.

Ulkona ei olla nukutettu vaunulenkkien lisäksi, meillä ei ole parvekkeella toisia vaunuja ja nuo tuplat on aavistuksen liian leveät tuohon oviaukkoon. Lenkeillä nukkuvat kyllä hyvin.

Mut nyt siis unta. Hyvää yötä!

HM ja heimo

Rinzessa: Mie oon kanssa katellut Tatun kuvia ja olen samaa mieltä kuin toisetkin, että Tatu näyttää kyllä paljon vanhemmalta kuin mitä on :D :whistle: . Niin ihanan suloisen näköinen jössikkä :heart:

helmi: Lutunen Aapeli! Niin kahtoo tomerasti silmillään :D :heart:

Ensi viikolla, jos vain sää sallii, niin mie aloitan ulkona nukuttamisen. Meillä ovat nukkuneet paremmin ulkona kuin sisällä. Suvi-Tuuli paremmin mitä Emma. Itkuhälytin vain matkaan. On meillä toiminut hyvin. Takapihalle, kun laittaa keittiön ikkunan eteen, niin näkee suoraan vaunuihin. Yleensä on kyllä pidetty etupihalla, ulko-oven edessä, koska helpompi vetää vaunut vain sisälle.

Vauva-arki on mennyt loistavasti. Mie oon nauttinut mielin määrin. :heart: Helpommin ja helpommin osaa asiat ottaa, kun on jo kolmas lapsi kyseessä. Yllättävän kiltisti on neiti ollut.. Vaikkakin välillä nuo yöheräämiset tuntuu inhottavalta :whistle: .

Niin, ja libero:n vaipoista tulee Prinsessalle ihottumaa.. Eli pysyn kyllä suosiolla pampers:in vaipoissa. Onneksi noi on niitä näytepakkauksia. Ja muutenkin libero:n vaipat ei pidä pissiä niin hyvin kuin pampers:it.

Tiistaina olisi Kuopioon meno. Miten mie raaskin jättää vauvan mummolle hoitoon. Mutta jos mummo on töissä silloin, ni silloin pitää kaikki ottaa mukaan :D.

Huomenna jos on hyvä ilma, lähden vauvan kanssa lenkille.

Ja se kampaaja. Mie oon sinne menossa. Mie sanoin ukolle, että mie oon sinne menossa olisi mikä tahansa. Ja ukko sai sumplittua asiat ;). Toivottavasti olen sitten tyytyväinen pidennyksiin.. Ja varsinkin väriin. En kyl yhtään muista minkä väriset laitoin tilaukseen :whistle: .

Tessa on tänään muuten ollut melkein koko päivän hereillä. Vähän ennen nla-tädin tuloa.. Tessa rupes nukkumaan, mutta sittenpä herättiinkin.. Ja sitten jossain vaiheessa otti ehkä parin tunnin nokoset. Mutta sitten oltiin valveilla lattialla tunnista puoleentoista tuntiin ja haluttiin taas maitoa.. ja lattialle valvoo, ku ei nukahdettu sänkyyn :D. Mutta nyt on ehkä tunnin nukkunut jo sängyssään.. Jospa nukkuisi pitkään nyt :D

Ohjelmien pariin tästä on nyt mentävä! :wave:

siis voih noita teiän vaavi kuvia!!!mä oon niin kade!!!mä haluan mn murun nyt heti pois tuolta masusta!!just tlin reippaalta kävely lenkiltä masun kanssa,tulos ainostaan repivää kipua ei ainuttakaan supistusta... :headwall:
noh onnex mä voin ihastella teiän vauvoja täällä ennen kun pääsen omaani kattelee :flower: jaksuja yö valvomisiin mammat!!!

tietämätön ja muru rv 41+1(12min päästä siis +1=))

Huomenta

Emma söi yhden pintaan ja sitten antoikin nukkua puoliseiskaan asti,ennenkö söi seuraavan kerran.Emma "tankkaa" aina aamuisin ja iltaisin,siihen on kiinnittänyt huomiota joten en ole ihmeissäni ettei herännyt yösyötölle olleskaan,vaikee uskoo että yösyötöt kuitenkaan jää viel pois.Keskimmäisen kanssa mulla jäi nopeesti pois yösyötöt,tais olla kuukauden vanha silloin kun jätti pois yösyömisen kokonaan...

Mitäs vaippamerkkejä käytätte ??
- Meillä on käytössä Pamppers,toistaseksi tähän mennessä parhaaksi todettu tämän likan kanssa...

Nyt kun saa kahvin toimimaan niin täytyy alkaa siivoomaan,kattoo nyt vaan että miten likka,mahdollisesti syö jo vajaan parin tunnin sisään uudestaan kun ei tosiaan yöllä syönnyt...

Pöppiäinen & Emma 2 viikkoa & 3pv

HUomenta!

Täällä yö meni kolmella heräämisellä ja kahdentoista aikaan teki kunnon kakat. Nyt ois tarkoituksena esikoisen kanssa rueta lepipomaan pipareita.
Pamppersseja mekin käytetään ja parhaaksi ne todettu, liberot ei pitäny olleskaan pisuja ja oli muutenkin paksun oloinen vaippa.

huomenta pikaseen!
yö meni suht hyvin, kahdella syötöllä nukuttiin 22-9, mutta meillä vauveli hereillä aamuyönsyötöllä 2tuntia...ja kakat väänsi yöllä!
Nyt aamutissi annettu ja suihkuun!
Päivemmällä lähdetään tampereelle kaupoille ja mäkkäriin luvattiin poika viedä!

-helmi-

Ihania kuvia Sanse, poppiainen ja Rinzessa!
Pakko nyt laittaa kuva omasta pikku mayastanikin tanne!

Mulla selvis syy kamalaan rintakipuun. Eilen kavi tuttu katilo kylassa ja hanen mielestaan kuulosti silta etta mulla on hiivatulehdus rinnoissa. Joten nyt hoidan sita voiteella ja toivottavasti imetys nyt helpottuu tasta kun kipu vahenee.

meidan pikkuinen maya on alkanut huonoksi nukkujaksi. Ei millaan vaan suostu nukahtamaan ja on kovan tyon takana joka kerta kun heraa saada takaisin unille. Onneks mies on nyt kotona ja on ollut taas ihan mielettoman ihana ja hoitanut vauvaa niin paljon kuin mahdollista.
Tanaan oltiin ekaa kertaa ulkonakin, mentiin ikeaan ostaa glogia ja muita herkkuja joita ei taatlla muualta saa. Nyt vasyttaa tosi paljon kun viiem yona oltiin paljon valveilla. Sama juttu kuin Rinzessalla, etta en yolla edes muistanut olinko syottanyt vai en, ja aina heratessa oli sellainen olo etta olin nukahtanut kesken syoton!!

Luminka, jos laitat paan ymparykset etusivulle niin meidan tytolla se oli 34cm

Manna ja Maya 12pva

Pikahuomen!
Suht hyvin nukuttu, aamuyöstä neiti hieman piti hereillä kun tutti ei meinannut pysyä suussa ja ilman tuli hervoton huuto.

helmi, kaupungille mekin ollaan menossa iltapäivällä, Kasperilla on synttärikutsut Siperiassa! Ehkä törmätään...

Nyt lypsylle. MOi.

HM ja kitisijät

Onskin maailmaan tulo 18.11.2008

Maanantai aamuna irtosi hieman limatulppaa ja olin tietysti onnesta soikeena, olihan se merkki tulevasta synnytyksestä..
Tosin ajankohdasta se ei kerro juurikaan :D No mutta kuitenkin.. Kerroin tästä Mikolle ja se oliki sit melkee jo kottii tulossa
ja viemässä mua sairaalaan, sanoin sille et elähä ny hättäile :)
Koko päivän se pommitti viestein et joko lähetään ja mikä olo. Kovasti oli menkkamaista kipua selässä ja masussa ja ihan satunnaisia
normaaleja harkkasuppareita.
Iltapäivällä Mikko kotiutu töistä ja pettyneenä sanoi että ei sitten tullu Onski tänään, sanoin sille et elä vielä menetä toivoo, aattelin että yöllä lähen!

No ilta tuli ja siinä 23.30 alko tulee supistuksia n. 10 min välein, välillä vähän tiheemminki ja tätä kesti tunnin. Ajattelin että taas kiusaa minnuu
eikä ne siitä miksikään muutu ja niinhän ne sit hiipu. klo 00.50 sammutin valot ja kävin maate. Olin justiisa nukahtanu ku heräsin supistukseen ja se
jo tuntukin, mut ajattelin et loppuu kuitenki ja jatkoin unia. Sitten tuli toinen ja oli jo pakko kattoa kelloa ja se oli 01.25.
Mielenkiinnolla aloin aikaväliä seuraa ja että jatkuuko ne tosiaan. Makasin iha paikoillani ku ajattelin et ne loppuu jos liikun, ei loppunu ja väli oli sen
8-10 min tasasesti. Nousin ylös testaamaa että loppuuko jos liikun ja ei loppunu vaan sama meno jatku. Vessareissulla irtosi limatulppaakin iso klöntti. Kävin vähä galtsuileekin siinä odotellessa :D
Mietin et vielä yks ja sit herätän Mikon. Ja niin tein. Raukka reppana oli ihan sekasin et mitä nyt, häh.. :D sanoin et ny tarttis varmaa lähtee ja toine
kysyy vaa et minne :D Kun se sit heräs ja tajus ni liukkaasti nousi ylös ja menin soittaa siskolle joka oli yhtä tokkurassa ja sekasi ku Mikkoki. Kello
oli siinä vaiheessa muistaakseni jotain 02.05.

Sairaalassa oltii siinä 03.20 ja kätilö otti vastaan ja sano vievänsä mut suoraan saliin koska monisynnyttäjä olen niin hän luottaa mun tuntemukseen.
Alakerran tilanne tarkistettiin salissa ja supparit ei ollu saanu aikaan mitään! voi elämä mua ketutti! :D
Sano kätilö että laitetaa sut käyrälle ja seurataan hetki tilannetta mutta voi olla että joudut kotiin vielä lähteen. Sanoin etten mielelläni minnekkää
menis ku lapsenvahtiki hälytettii kottii.

No siinä sitten käyrällä olin ja supparei piirty kiitettävään tahtiin ja alko olee tosi kipeitäki. Mietittii siinä yhessä et hitsi pakkoha näitte o paikkoi
aukoo ku nii sattu. Kätilö joka otti mut vastaan opiskelijan kanssa arvioi painon tossa alkututkimuksessa 3,3-3,4kg:ks. He kerto että aamuhoitaja tulee
raportin jälkeen tutkimaan paikat uudelleen. Kätilö sanoi ettei vielä toivota onnea synnytykseen, mutta opiskelija sanoi olevansa positiivisempi ja toivotti
onnea koitokseen.

Aamuhoitaja tuli sitten paikalla myös opiskelijan kanssa, ja tutkivat paikat ja oli 3cm auki ja kohdunkaulaa 0cm jälellä. Kyllä helpotti ku synnytys oli siis
käynnistyny. Sanoi että laittaa 5.30 synnytyksen käynnistyneen säännöllisten supistusten kanssa. Klo 8.05 koitin ilokaasua koska kätilö ei vielä halunnu
epiduraalia laitattaa. Se auttoki sitten sen puolisen tuntia. Mikko kerto aina ku supistus lähtee tulee (käyrältä kattoen) ja mä aloin hengitteleen ja sit
Mikko kerto kun se on lopullaan niin voin lopettaa ilokaasun hengittelyn etten pökerry. Helpotti kovasti kun oli niin mun tukena ja yhteistyötä tehtiin :)

Siinä n. 8.30 soitin kätilön paikalle etten kestä enää ilokaasun voimin ja se meinas ensin että kohta voi vasta laittaa epin. Katto sitten paikat ja oli
auki jo 5cm ja tuumas että hakee anestesialääkärin paikalle ku muuten sen puudutuksen saaminen venyy kun on jollain sektio alkamassa.
Puudutteen laitto ei sattunu mutta säikähin ekaa pistoo että se huitas ohi ensin mutta onnistu sitten laittaa sen. Siinä samalla tuli tuskasen
kovia supistuksia. Olo alko olee tosi sietämätön ja supistuksia tosiaa piirty jatkuvalla syötöllä käyrälle. Vessareissuilla tuli 3 supistusta putkee
joka kerta.
Kun puudutus alko vaikuttaa niin olo tuntu taivaalliselta, käyrältä vaan näki ku supistuksen huippu tuli. Jalat oli iha turrat ja opiskelijan
ja Mikon tukemana menin vessaan.

Mikko meni sitten siinä kymmenen tienoilla syömään ja sillä välin kätilöopiskelija tuli sanoo että voisin mennä käytävälle käveleen et saatas paikat aukee
nopeemmi. Olin niin tolkuttoman väsynyt jo siinä vaiheessa valvottuani vuorokauden että koitin venyttää kävelylle lähtöö siihe että Mikko tulee takas. Hetken
päästä kätilö tuli sanomaan saman ja toi eva-telineen koska jalat ei kantanu ilman tukee epin takia.
Kävelin kerran päästä päähän ja Mikko tuli. Sit käveltii yhes toiseen kertaan. Puudutteen vaikutus alko loppuu ja supistukset tuntu aivan järkkynä paineena
rakossa ja oli joka kerta pysähyttävä ja piettävä jalkoi yhes ku tuntu et pissat tulee lattialle. Sitten mentiin huoneeseen oottaa kätilöö ja sanoin et kaamee
paine rakossa ja supistukset alkaa tuntuu taas ja päädyttiin siihen että pieni määrä puudutetta lisätään. Anestesialääkäri tuli sitä laittamaan klo 11.15.
Siinä vaiheessa paine alko olee vielä hirveempi mitä se oli ollu ja anestesialääkäri kyseli tuntuuko pepussa painetta, ei tuntunu vielä.

Rakon paine kasvo kasvamistaan joka supistuksella ja sitten 11.30 kuulu naps ja vedet holahti pöydälle, paine loppu siihen mutta alko sitten pepussa tuntumaan
ja tilanne tarkastettiin 11.45 jolloin olin 10cm auki ja sanottiin että voin ponnistaa kun supistus tulee ja minähä aloin ponnistaa ja ähisin ilman taukoja.
Ponnistin kunnes kätilö huus et lopeta hetkeks. Sillä ei ollu vielä molemmat hanskat kädessä ku opasti opiskelijaa samalla joten sille tuli kiire ehtiä mukaan.
Pian poika jo synty, kuulema 4:llä ponnistuksella. Kätilökin tokas että herranjumala se on iso, ei 4kg taida riittää!
Itse en pitänyt kirjaa vaan keskityin saamaan pojan ulos. Tunne oli mahtava kun sain klo 11.52 ihanan pullukkaposken syliini <3 Ja tokasin siinä heti
perään että sanoinhan että klo 12 viimestään on syntyny =)

Vuotomäärä oli suuri, 750g, joten laittoivat pari pilleriä peppuun vuodon tyrehdyttämiseksi ja 5ky syntocinia kohtua supistamaan.
Oli mielenkiintosta kuunnella kun kätilö selosti istukkaa ja sikiöpussia opiskelijalle siinä samalla.

Onski jäi rinnalle ja kun oli syöny niin oli punnitseminen. Meillä oli omat veikkaukset painosta ja pituudesta, samoin kätilöllä ja lopputuloshan oli se
4690g ja 54cm. Onski joutu sokeriseurantaan kokonsa vuoksi. Meidät vietiin osastolle 14.30 ja siellä jatkettiin tutustumista pieneen poikaamme <3

Synnytys oli loppujen lopuks helppo ja mukava eikä traumoja jäänyt. Aamuyön tunteina veikattiin Onnin syntymäaikaa ja Mikko veikkas klo 15 ja minä sanoin
että klo 12 on poika ulkona =) Opiskelija oli todella mukava ja ei haitannu yhtään että oli mukana ja mua paineltii ja tutkittiin tuplakerroin ja se oli
todella kivuliastakin. Opiskelija kiitti hirveästi koska kyseessä oli hänen ensimmäinen synnytys ja lupasi tulla katsomaan osastolle seuraavana päivänä ja
niin hän tulikin. =)

Synnytyksen kesto
I vaihe: 6.15h
II vaihe: 7min
III vaihe 13min

Pienen pieni nirhauma, mutta tikkei ei tarttenu yhtään eikä alakerta ole ihme ja kumma yhtään kipee :D Onskin paino 4690g, pituus 54cm ja pipo 36.5cm

MANNA, todella suloinen pikkuinen sinulla!!! :heart: Ja noin tuuhea tukkakin. Pakko vielä sanoa, että näyttääkin ihan mayalta :D

HM, me mennään koskariin nyt ainakin, mutta moikataan jos törmätään =)

Vaipoista meillä esikoisella kokeiltiin Pamperseja, tuli kakat pitkin selkää 2 kertaa joten ne menivät sit roskiin enkä täll edes kokeilekaan! Muumeja käytin silloin, sopivat hyvin.
Tälle toiselle olen alusta asti pitänyt Liberoja ja tosi hyvät ovat. Niitä molemmat käyttävät meillä!

Ihania vauvojen kuvia!

Sanse: Kiva kun jaksoit kirjoittaa synnytyskertomuksesi =)

Me ollaan aamulla käyty jälleen ulkona, kiitos miehen joka auttoi pukemis urakassa :heart:

Palailen taas, pitäis vissiin alkaa päänympärysmittoja laittaa etusivulle!

Ah, nyt on miulla tässä hetkinen luksusta. Leevi nukkuu ja isi ja nuutti lähtevät pulkkamäkeen! Pyykit on kyllä koneessa oottamassa ja sit kohta on ruuan laitto, mutta puolisen tuntia varmaan kerkeen olla ihan rauhassa ja hiljaisuudessa.

Eilen illalla meni Leevillä nukkumaan käynti 22.30 saakka, tankkas kunnolla molemmista tisseistä ja sit selvittiinki yhellä syötöllä koko yö. Oli itelläki taas mukavan pirtee olo aamulla kun on oli kunnolla saanu nukuttua.

Aamupäivällä käytiin poikien serkun synttäreillä herkuttelemassa. Kävellen mentiin, Leevi vaunuissa ja nuutti pulkassa. Ihana kun ei oo maha painamassa eikä muutenka enää paikat kipeenä niin pääsee kävellen liikkumaan. Meillä kun on tässä tää lähipiiri ihan äärellään, mummola ja kaks tätilää ihan lyhyen matkan päässä niin kiva on kävellen kulkea. Iltapäivästä nukuttiin sit kaikki päiväunet. Nyt siis isommat ukot lähössä ulkoilemaan ja illasta vielä pitäs ruokakauppaan ehtiä.

Hyvillä mielin täällä! :)

Anzkuli ja Leevi 2 vkoa ja 1 pv

mä oon vielki kasassa.. prkl..yö meni aivan harakoille..lenkin jälkeen särki jalkoja ihan pirusti..

sit heräsin aamu 10.00(pääsin vast 6lta nukkuu )siihen et supisteli 4 min välein ja meinas taju lähtee ku vessaan yritin päästä..luoja sitä kipua..olin ihan sekasin ja itkin vaan sit otin panadolia ja jatkoin kärvistelyä ja oon sit nukahtanu eli supparit oli jossai vaihees tunnin sisään vaan loppunu..ja nyt ei oo muutaku kun paikat niin kipeenä et hyvä et pystyy istuu/kävelee.. niin ja ennen suppareita oli sellasta kovaa polttavaa kipua selässsä ja nivusissa +jomutusta..mut ei ni ei!!!!

mä voisin niin ens yönä lähteä..mut tuskin..mä oon niin varma et tää menee käynnistykseen..

niin ihania kuvia teiän pienistä...=)meni SANSE teillä tuo paino arvio sit aika pepulleen..itteeki jo jänskättää et mitens tää mun pieni ja siro voi...viime ultra rv 36+ja sillon ei saanu kunnolla mittoja kun oli jo niin alhaalla pää...
ja luoja tota pirinän ja txtiviestien määrää!!!!!!!hermot on niin kireellä...laitoin ihan hauskan "otsikon" facebookkii ja meseen et sais hetken olla rauhassa.katotaa kuinka moni vetää herneet nenään kun näin kirjotin:*****EI VASTAAN OTA PUHELUITA,VAAVI ON VIELÄ MASUSSA JA KAIKKI RAKKAANI ILMOITAN HETI KUN VAUVA SYNTYY,EI EN TIEDÄ KOSKA,JA JOO MÄKÄÄN EN JAKSA ODOTTAA...
noh mä meen sohvalle potee kipeitä paikkoja!!!pusuja teiän pienille :heart:

tietämätön ja muru rv 41+1

manna: Ihana Prinsessa! :D :heart: Mahtavat hiukset!

Sanse: Mukava lukea siun synnärikertomus.

Mie kävin vaunuillen prismassa. matkaan menee suuntaansa puol tuntia. Mutta eiköhän sekin matka rupea menee nopeammin, jos vain jaksan lenkkeillä. Neiti nukkui koko matkan ja nukkuu edelleen tuossa lattialla. Piti jo välissä riisua vaatteet toiselta, ku rupes itkemään.. Mutta jatkoi sitten uniaan.

Meillä on käytössä siis pampers:it. liberot ei sovi, tulee allergiaa ja koskaan en ole tykännyt liberoista. Ei pidä pissaa ollenkaan ja vaippa tuntuu ulkopuolelta koko ajan, että olisi märkä.

Ihanaa, kohta olis kampaaja. Ei tarviis ku perjantaihin enää odottaa :heart:

heippa!
Oltiin sitten tampereella koko porukalla, hyvin meni reissu! Löysin itselle ihanat talvisaapikkaat, pojille pukinpakettiin maurikunnasta ja richardscaryä sekä pentikistä vauvalle nallen vaunuleluksi ja joulusomisteita.
Kiva oli kierrellä kaupoilla, oli hirveesti kyllä porukkaa liikenteessä.

Nyt pitsanpaistoa ja mies koittaa selvittää sulakeongelmaa, kun puolitaloa pamahti yhtäkkiä pimeeksi! :o

Vaipoista...meillä koettua vuorotellen huonoiksi liberot ja pampperssit!! :whistle: :laugh: Nyt käytössä vaippakakun vaipat, merkkiä en tiedä, ne ei valskaa! Lind:n vaippoihin siirrytään kun aletaan ostaa vaippoja. Oli tosi hyviä hinta-laatusuhteeltaan..

nyt poikia viihdyttään :wave:

-helmi-

moi!

täällä evakkoreissulta palattu ja huomennä ristiäiset! jännittää!!! tuossa äskön vasta miehen kanssa lyötiin nimi lukkoon. oon kyllä tuota nimeä pitänyt lähes sata varmana ja sitä pyöritellyt mielessäni pari päivää.

mutta nyt illan touhuihin. kävin vaan äkkiä lukemassa teidän kuulumiset. esikoinen nukahti autoon puol seiskalta kun käytiin hakemassa hänet hoidosta tätiensä luota. saa nähdä moneltako aamuyöllä herää jo uuteen päivään... mutta ei ollu nukuknut päikkäreitä vaikka tavallisesti nukkuu ja oli yhtä huutoa se hetki mitä tuossa valvoi kun tultiin sisälle niin oli parempi laittaa suoraan jatkamaan unia.

mutta huomiseen! tulen kertomaan nimeä kun pappi on sen julkistanut!:)

-korppinen-

Mulla ei järki enää kestä tätä nukkumaanmenon helvettiä.. Meillä nukkumaanmeno on siis yhtä tuskaa. Mikseivät nuo tytöt ymmärrä, mitä tarkoittaa nukkumaan meneminen :headwall: .

Eivät halua nukkua päiväunia, joten rupeaavat jo klo 17-18 aikoihin valittamaan: Minua väsyttää.. Mutta, kun nukkumaan meno tulee, ni eipä tietenkään väsytä! Sängyssä aletaan hyppiä, riehumaan.. Itkemään.. Valittamaan.. Tappelemaan yms..

Ollaan jo varmaan sellaiset vuoden päivät pidetty sama rytmi: klo 18.30-19.00 iltapala. klo 19.00-19.30 hampaiden pesut + iltasuukko isukille. klo 19.30-20.00 (20.30) iltasadut + iltalaulut. Ja Iltarukousten ja suukkojen annot..

Mutta siis yhtä tuskaa. En voi edes sanoin kuvata miltä minusta tuntuu..

Kun neidit alkaa rähistä ja olee kuin eläintarhassa.. Molemmat käydään vuorotellen sanomassa, että nyt nukutaan.. On nukkumaanmeno.. Mutta, kun ovi menee taas kiinni.. Mieletön meno jatkuu vaan.. Sitten mie annan seuraavaksi jo varoituksen, että jos vielä kuuluu ääniä, eikä ruveta kiltisti nukkumaan, toinen joutuu kylpyhuoneeseen (olen julma äiti, tiedetään)..

Ja yleensä toinen neideistä sinne joutuu.. Ne ei vaan osaa ruveta nukkumaan yhdessä.. Hyvin harvoin on nykyään niin, että rupeaavat kiltisti nukkumaan.

Itkettää ajatuskin, miten huono äiti oon, kun en osaa edes lapsiani laittaa nukkumaan..

Minkähänlaisia unikouluja on?

Mä haluan, että nopeasti on perjantai, että pääsen sinne kampaajalle ja torstaina on naisten päivien suunnittelupalaveri.

Tänään kävi Tessa ensimmäistä kertaa kylvyssä. Voi sitä neidin nautintoa :D. Eihän toinen olisi kylvystä halunnut lähteä pois. Niin rauhallisesti polskutteli jaloillaan. :heart:

Yhteistyössä