11-v tyttö 4-v:n lapsenvahtina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NoNick
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kyllä jättäisi 11v hoitaa pienenpää, vaikka itse olin 12v, kun hoidin pikkuveljeä. Mut nykyajan lapset ovat erilaisia ja heillä se vastuuntunto ei vättämättä ole samaa luokkaa, kuin meidän nuoruudessa. Itse oltiin eilen ekaa kertaa miehen kanssa ulkona pari tuntia, ja vanhin vahti nukkuvaa nuorinta. vanhin 15v ja nuorin 3v, muut lapset 13v ja 9v.

Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
En kyllä jättäisi 11v hoitaa pienenpää, vaikka itse olin 12v, kun hoidin pikkuveljeä. Mut nykyajan lapset ovat erilaisia ja heillä se vastuuntunto ei vättämättä ole samaa luokkaa, kuin meidän nuoruudessa. Itse oltiin eilen ekaa kertaa miehen kanssa ulkona pari tuntia, ja vanhin vahti nukkuvaa nuorinta. vanhin 15v ja nuorin 3v, muut lapset 13v ja 9v.

vastuuntunto on pitkälti kasvatuksen tulos

..mun sisko on hoitanut meidän esikoista yöllä. Siskolla oli silloin ikää 11v. ja poika oli ihan vauva. Kännykkää käytti jos tarve tuli ja tulimme siis miehen kanssa sitten kotiin jos tilanne niin vaati.

Itse olen hakenut pikkusiskoni 5v ja 2v. päiväkodista jo 9v. alkaen. Päivittäin piti kiirehtiä koulusta tarhalle. Illalla ehkä oli hetki "omaa" aikaa... Ruoan heille laittanut jne. Sitä en muista että olinko yövahtina, mutta en ihmettelisi, vaikka olisin ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:

vastuuntunto on pitkälti kasvatuksen tulos
juu näin se on

En jättäisi. Lasten ei kuulu olla vastuussa lapsista. Alle 20-vuotiaalle en antaisi muksujani hoidettavaksi ja mieluusti pitäis olla yli 25v, etenkin jos on lapseton kyseessä. Siitäkin huolimatta, että sain esikoisen itse alle 25-vuotiaana. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
En jättäisi. Lasten ei kuulu olla vastuussa lapsista. Alle 20-vuotiaalle en antaisi muksujani hoidettavaksi ja mieluusti pitäis olla yli 25v, etenkin jos on lapseton kyseessä. Siitäkin huolimatta, että sain esikoisen itse alle 25-vuotiaana. :whistle:

???????????????????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja Me4:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:

???????????????????????????????

Mitä?

Minä en jättäisi...
Jos jotain sattuisi, vaikka todennäköisyys onkin pieni, niin tuo 11-vuotias ei siitä koskaan toipuisi...
Kyllä nykyään saa varmasti jostain lastenhoitajan tuoksi muutamaksi tunniksi...

Yhteistyössä