12 vuoden ikäero parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eufrosyyne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vaikka se on numero mut eniten mua huolettaa vanhempieni reagointi ku mun vanhemmilla on vaan 4vuotta ikäeroo nii se ei oo kuitenkaan niin paha mut huolettaa enemmän mitä vanhemmat sanoo...

Meillä ikäeroa 28 vuotta... Ei sitä arjessä juuri huomaa. Enemmän ikäero häiritsee läheisiä. Lähinnä minun vanhempia. Miehen lapset eivät yllättyneet vähääkään, vaan ovat pitäneet suhdetta ihan hyvänä juttuna, ja tulen hyvin toimeen miehen lasten kanssa. Samoin mieheni tulee toimeen lapseni kanssa loistavasti.

Toki ikäero tulee tietyissä asioissa eteen, mutta huumorilla ollaan selvitty. Yhteisistä eläkepäivistä en uskalla haaveilla, eikä meille myöskään tule yhteisiä lapsia. Ikä on vain numeroita, ei siitä kannata stressiä ottaa :)

• Tykkää
Reactions: Morrigan
Meillä ikäeroa 14 vuotta ja vielä en ole käytännössä ikäeroa huomannut kertaakaan. 3 vuotta ollaan oltu yhdessä ja mies tällä hetkellä 41, minä 27. Ensimmäinen yhteinen lapsi tulossa.

Itse sanoisin, että ikäeroa miettiessä tulee miettiä paria asiaa: Onko teillä elämältä samanlaiset toiveet (lähinnä lapsia ajatellen) ja kuinka itsenäinen ihminen olet? Jos sinulla on ystäviä ja pidät heihin paljon yhteyttä, matkustelet heidän kanssaan jne., en pidä mitenkään pahana ajatuksena sitä, että toinen jää ennemmin eläkkeelle tai vanhenee. Jos taas tiedät, että mies on koko elämäsi ja tapanasi on ollut laittaa oma elämä jäähylle miehen tavattuasi, niin miettisin kyllä pitkään.

Meillä ikäeroa 10vuotta, surusteltu ollaan 4vuotta. Minä 21v ja mies 31v. Käytännössä en ole ikäeroa huomannut kertaakaan, en edes ole asiaa miettinyt koskaan. Meillä kaksi yhteistä lasta :)

Ihan normia on jos alle 15 v ikäero niin ollaan vielä samassa "sukupolvessa". tärkeintä, luonne ym, jote jos onglma on vain ikäero, hyvin menee. TOki jos haittaa, että toinen hirmu vanhannäköinen, sairas, raihnainen, sitten toki, mutta usein noissa on niin että kumpikaan ei tajua alussa että eroa on edes niin paljon ja on kivaa ja samalla tasolla intressit j a jutut ja ajatukset, sitten ei se ikä haittaa. Toki jos 20 v ja 32 v, sitten voi olla ongelma, mutta mä 39 ja mies 51, ei sitä juurikaan huomaa koska mies nuorekas, tukka tuuheana päässä, aika vähhäryyppyinen ja mulla 2 lasta jo, aikka nuorekas minäkin mutta mieskin on "nopealiikkeinen" fyysiesti, aktiviinen, skarppi puheissaan, eli monta asia jotka tekee meidät samalle iälle.

Yhteistyössä