135 000 tai 140 000euron asuntolaina näillä tuloilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvilinnoissako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilvilinnoissako

Vieras
Olemme asuneet vuokralla n 10vuotta. Meidän 5-henkinen perhe asuu vuokralla maksaen kuukausittain asumisesta n 850euroa, asunto alkaa olla vaan auttamattomasti pieni.

Nyt löytyi mukava asunto, säästöjä meillä on n 30 000. Miehen nettotulot n. 2400e, kohta 2500e kuussa. Mun nettotulot ovat tällä hetkellä vain kotihoidontuki + lapsilisät, töihin palatessa n vuoden-parin päästä mun nettotulot 1600e.

Olemme tehneet tarkat laskelmat paperille paljonko ruokakuluja + harrastukset + ynnä muut, aika tiukille vetäisi tulevat pari vuotta näillä nettotuloilla, joten mietin kannattaako laina ottaa vasta minun palatessa töihin vai kitkutella pari vuotta "köyhäillen".

Onko kukaan muu ollut samanlaisessa tilanteessa, ottanut lainaa kun toinen vanhempi kotona ja toinen töissä? Tai jos ottanut aikasemmin, miten on pärjätty kun toinen on jäänyt esim. hoitovapaalle?

Kyselenpähän vaan... Niin ja emme ole ottamassa lainaa / toisinpäin sen perusteella mitä täällä sanotaan, vaan ihan vaan haluaisin kokemuksia muilta kuulla..

Jos kenellä noin suuri laina niin saako udella kuinka paljon ovat olleet tulot perheessä?

Otettiin ensimmäinen lapsen syntyessä 140 000 laina, nyt lapsia kaksi ja kolmas tulossa. Itse olen ollut töissä vain lyhyen pätkän tässä välissä, muuten vanhempain- ja hoitovapaalla. Miehen tulot ovat onneksi kasvaneet vuosien mittaan, nyt yhteensä nettotulot noin 4000 euroa kuukaudessa ja hyvin on pärjätty vähemmälläkin.

Alkuperäinen lainasumma 135 000 euroa. Pankille mene 700 kuussa. Tulot vaihdelleet 2700-5000euroa kuussa nettona. Tuolla pienimmällä tulolla oltiin vuosi, silloin maksettiin puoli vuotta vain korkoja.

Yhteistyössä