15-vuotias rippikoululainen joutui Kannelmäessä törkeän joukkoraiskauksen uhriksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Minullakin oli tekijänä vain yksi ihminen. Ikää oli 13-vuotta. En edelleenkään ymmärrä mitä väliä sillä on, kuka sinut rikkoo? Kyse on kuitenkin asiasta, jossa tunkeudutaan väkisin oman itsensä syvimpiin kerroksiin. Rikotaan ne rajat väkivalloin. En minä raiskaushetkellä kiitä raiskaajani siitä, että hän on etnisesti oikeaa alkuperää. :|

Voi luoja, vasta 13-vuotias.. :-((

Luulin lähettäneeni sinullekin aikaisemmin voimahalauksen, mutta lähetän sen nyt:

VOIMAHALAUS!

Onpa tässä ketjussa tosiaan tullut vastaan monta surullista kertomusta..

Paranevatko talousrikolliset vankilassa, vai miksi heitä on vankiloissa melkoinen edustus?

Kyse on signaalista, joka halutaan kansalle välittää. Valtion rahat ovat tärkeitä ja niiden kavaltamisesta rangaistaan ankarasti, yksilöön kohdistuva väkivalta on vähemmän tärkeää ja siitä rangaistaan lievemmin. Tämähän se viesti on.

[QUOTE="vieras";26098214]En minäkään usko vankilan parantavaan vaikutukseen, mutta on sillä ennaltaehkäisevä ja uusintarikollisuutta rajoittava vaikutus.

Miksi sinä luulet raiskareiden parantuvan vankilassa, vai miksi sinä haluat raiskarit vankilaan?[/QUOTE]

no raiskaus on aika tunteita herättävä rikos, ja myös läheisiäni on raiskattu. eli en ole tässä kohtaa kauhean objektiivinen.

Minullakin oli tekijänä vain yksi ihminen. Ikää oli 13-vuotta. En edelleenkään ymmärrä mitä väliä sillä on, kuka sinut rikkoo? Kyse on kuitenkin asiasta, jossa tunkeudutaan väkisin oman itsensä syvimpiin kerroksiin. Rikotaan ne rajat väkivalloin. En minä raiskaushetkellä kiitä raiskaajani siitä, että hän on etnisesti oikeaa alkuperää. :|

:hug: Ei kaikki vaan ymmärrä, ettei sillä ole vitunkaan väliä minkämaalainen se tyyppi on kuka sut raiskaa. Yhtä paskalta se silti tuntuu. Mä olin 15v.

Paranevatko talousrikolliset vankilassa, vai miksi heitä on vankiloissa melkoinen edustus?

Kyse on signaalista, joka halutaan kansalle välittää. Valtion rahat ovat tärkeitä ja niiden kavaltamisesta rangaistaan ankarasti, yksilöön kohdistuva väkivalta on vähemmän tärkeää ja siitä rangaistaan lievemmin. Tämähän se viesti on.

pakko sanoa että löit mut ihan ällikällä, onko talousrikollisilla vankiloissa "melkoinen edustus". itselläni oli semmonen mutu, että vankilaan tuomitaan herkimmin esim henkirikolliset, tärkeen pahoinpitelyn tehneet ja huumerikolliset? ja et talousrikolliset pääsis melko usein ehdollisella, varsinkin jos ovat ensikertalaisia, eivätkä mitään pidemän linjan huijareita.

en ikinä väittänytkään ettei kyse olisi myös signaaleista muille, toin vaan esiin pari pointtia asiaan liittyen. mun mielestä epäsuhta väkivallasta annettujen tuomioiden, ja talousrikoksista annettujen tuomioiden välillä on aika hanurista, ja se pitäisi korjata.

[QUOTE="oli karkki";26098257]no raiskaus on aika tunteita herättävä rikos, ja myös läheisiäni on raiskattu. eli en ole tässä kohtaa kauhean objektiivinen.[/QUOTE]

Moni muukin rikos on tunteita herättävä ja silti pystytään keskustelemaan objektiivisesti.

Aivan. Valtio paskatkaan välittää tavallisista ihmisistä, mutta rankaisee ankarasti itseensä kohdistuvat rikokset. Onhan poliisin, valtion väkivaltamonopolin, tappaminen aina murha eikä koskaan tappo...

Mikä siinä raiskauksessa on niin kauheaa: eihän siinä välttämättä tapahdu mitään sellaista mitä ehkä olisit valmis tekemään muutenkin, esim jos aviomies raiskaa?

Hyi helvetti, mä en kykene ymmärtämään tollasta ja mua jotenkin oksettaa enemmän, jos tekijä(t) on nuoria, vaikka sillä nyt ei ookaan niin merkitystä.

Olisi aivan hirveää olla tuollaisen pojan äiti, paljon hirveämpää kuin raiskatun tytön äiti.
Mulla tulee aggressiivisia tunteita tollasia poikia kohtaan, hyi s*tna.
Ja noikin pojat joskus seurustelee, ehkä perustaa perheen ja kukaan ei edes tiedä. Saattavat olla jopa "hyviä tyyppejä". Yäk.

Mut on myös raiskattu (tai ehkä se oli seksuaalista hyväksikäyttöä, kun nukuin ja heräsin siihen?), olin silloin 16-vuotias enkä koe tapahtumaa erityisen traumatisoivana, mutta on se varmaan vaikuttanut siihen etten arvosta esimerkiksi parisuhdetta yhtään ja mun mielestä on jopa parempi, että tyttäreni saa kasvaa mun kanssa eikä tässä ole ketään miestä pilaamassa kaikkea.
Ja raskauden aikana toivoin pakkomielteisesti tyttöä sekä mietin joskus, että jos saisin pojan niin en "kestäisi" sitä. :snotty:
Ja joojoo, tiedän järjellä ajateltuna että ajatukseni eivät ole järkeviä, mutta en mä vaan voi sille mitään että mun näkökulmasta jokainen mies on potentiaalinen "paha", kaikin tavoin.

Hyi helvetti, mä en kykene ymmärtämään tollasta ja mua jotenkin oksettaa enemmän, jos tekijä(t) on nuoria, vaikka sillä nyt ei ookaan niin merkitystä.

Olisi aivan hirveää olla tuollaisen pojan äiti, paljon hirveämpää kuin raiskatun tytön äiti.
Ja noikin pojat joskus seurustelee, ehkä perustaa perheen ja kukaan ei edes tiedä. Saattavat olla jopa "hyviä tyyppejä". Yäk.

Mut on myös raiskattu (tai ehkä se oli seksuaalista hyväksikäyttöä, kun nukuin ja heräsin siihen?), olin silloin 16-vuotias enkä koe tapahtumaa erityisen traumatisoivana, mutta on se varmaan vaikuttanut siihen etten arvosta esimerkiksi parisuhdetta yhtään ja mun mielestä on jopa parempi, että tyttäreni saa kasvaa mun kanssa eikä tässä ole ketään miestä pilaamassa kaikkea.
Ja raskauden aikana toivoin pakkomielteisesti tyttöä sekä mietin joskus, että jos saisin pojan niin en "kestäisi" sitä. :snotty:
Ja joojoo, tiedän järjellä ajateltuna että ajatukseni eivät ole järkeviä, mutta en mä vaan voi sille mitään että mun näkökulmasta jokainen mies on potentiaalinen "paha", kaikin tavoin.

Vai ei ollut erityisen traumatisoivaa...

[QUOTE="vieras";26098456]Vai ei ollut erityisen traumatisoivaa...[/QUOTE]

Tarkoitin tolla, että en mieti tapahtunutta juurikaan eikä sen muistelukaan "tunnu missään".

Vastaa kysymykseen jos olet nainen.

Raiskaus ei ole seksiä, se on väkivaltaa. Väkivaltatilanne on kaikkea muuta kuin kiihottava, joten seksuaalisen kiihotuksen aikaansaamat muutokset naisen kehossa jäävöt tapahtumatta. Penetraatio kuivaan emättimeen tai rentoutumattomaan peräsuoleen tekee jumalattoman kipeää, siksi raiskauksesta syntyneet jäljet voidaan lääkärintarkastuksessa helposti todentaa. Emätin ja ulkosynnyttimet ovat raiskauksen jälltä aivan toisennäköiset kuin yhdynnän jälkeen, johon nainen on ollut halukas.
Raiskaus saattaa jättää paitsi haavaumia, myös pysyvämpiä vammoja.

Henkinen puoli onkin sitten asia aivan erikseen.

Viimeksi muokattu:
Mikä siinä raiskauksessa on niin kauheaa: eihän siinä välttämättä tapahdu mitään sellaista mitä ehkä olisit valmis tekemään muutenkin, esim jos aviomies raiskaa?

Niin mikähän? Kummankin suostumuksesta/halusta tapahtuva seksi on aivan eri asia kuin raiskaus, joilloin toinen pakotetaan seksiin vasten tahtoaan. Onko sun sisään runnottu jotain väkisin?

Raiskaus ei ole seksiä, se on väkivaltaa. Väkivaltatilanne on kaikkea muuta kuin kiihottava, joten seksuaalisen kiihotuksen aikaansaamat muutokset naisen kehossa jäävöt tapahtumatta. Penetraatio kuivaan emättimeen tai rentoutumattomaan peräsuoleen tekee jumalattoman kipeää, siksi raiskauksesta syntyneet jäljet voidaan lääkärintarkastuksessa helposti todentaa. Emätin ja ulkosynnyttimet ovat raiskauksen jälltä aivan toisennäköiset kuin yhdynnän jälkeen, johon nainen on ollut halukas.
Raiskaus saattaa jättää paitsi haavaumia, myös pysyvämpiä vammoja.

Henkinen puoli onkin sitten asia aivan erikseen.

Tämä tuli selväksi.

johtuu kasvatuksesta, niitä ei pidetä kurissa.

[QUOTE="tiuku";26097722]Mua oksettaa tämä paikka välillä.. Hommafoorumille kiitos tollaset mesoamiset,..

Itse olen joutunut 16-vuotiaana raiskatuksi ja se kyllä pilasi mun seksuaalisuuden. Vaikka myöhemmin kävin terapiassa niin vieläkin välillä seksi jotenkin tuntuu pahalta. Vaikka olen naimisissa ja harrastanut seksiä paljon ja siitä nauttinutkin joskus. Välillä tulee se paha olo ja paniikki miehen kanssa rakastellessa ja on pakko päästä pois siitä tilanteesta. Mies onnesta ymmärtää ja jaksaa aina lohduttaa eikä ikinä ole turhautunut..

Kovemmat tuomiot olisi kyllä todellakin tarpeen. Ehkä se laittaisi harkitsemaan? Ja ihmisten asenteiden pitäisi muutenkin muuttua. Eipä sitä tunnu moni tajuavan kuinka lopullisesti raiskaus vaikuttaa.[/QUOTE]

kaikesta väkivallasta pitäisi saada kunnon tuomiot. esim. noiden penikoiden vanhemmat korvaamaan joka kuukausi tuolle tytölle 10 000 euroa, kunnes on vähän toipiunut, ehkä kolminelikymppisenä. ja jos nuo penikat menevät töihn, korvaamaan vaan joka palkasta.

lisäksi nimet lehteen, kaikkien raiskaajien. joka kolmas kuukausi nimet lehteen, ja kuvat.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä