15-vuotias rippikoululainen joutui Kannelmäessä törkeän joukkoraiskauksen uhriksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Mua oksettaa tämä paikka välillä.. Hommafoorumille kiitos tollaset mesoamiset,..

Itse olen joutunut 16-vuotiaana raiskatuksi ja se kyllä pilasi mun seksuaalisuuden. Vaikka myöhemmin kävin terapiassa niin vieläkin välillä seksi jotenkin tuntuu pahalta. Vaikka olen naimisissa ja harrastanut seksiä paljon ja siitä nauttinutkin joskus. Välillä tulee se paha olo ja paniikki miehen kanssa rakastellessa ja on pakko päästä pois siitä tilanteesta. Mies onnesta ymmärtää ja jaksaa aina lohduttaa eikä ikinä ole turhautunut..

Kovemmat tuomiot olisi kyllä todellakin tarpeen. Ehkä se laittaisi harkitsemaan? Ja ihmisten asenteiden pitäisi muutenkin muuttua. Eipä sitä tunnu moni tajuavan kuinka lopullisesti raiskaus vaikuttaa.

[QUOTE="tiuku";26097722]Mua oksettaa tämä paikka välillä.. Hommafoorumille kiitos tollaset mesoamiset,..

Itse olen joutunut 16-vuotiaana raiskatuksi ja se kyllä pilasi mun seksuaalisuuden. Vaikka myöhemmin kävin terapiassa niin vieläkin välillä seksi jotenkin tuntuu pahalta. Vaikka olen naimisissa ja harrastanut seksiä paljon ja siitä nauttinutkin joskus. Välillä tulee se paha olo ja paniikki miehen kanssa rakastellessa ja on pakko päästä pois siitä tilanteesta. Mies onnesta ymmärtää ja jaksaa aina lohduttaa eikä ikinä ole turhautunut..

Kovemmat tuomiot olisi kyllä todellakin tarpeen. Ehkä se laittaisi harkitsemaan? Ja ihmisten asenteiden pitäisi muutenkin muuttua. Eipä sitä tunnu moni tajuavan kuinka lopullisesti raiskaus vaikuttaa.[/QUOTE]

Iso voimahalaus myös sinulle! Onneksi sinulla on hyvä ja rakastava mies, joka osaa sinua tukea.

[QUOTE="tiuku";26097722]
Kovemmat tuomiot olisi kyllä todellakin tarpeen. Ehkä se laittaisi harkitsemaan? Ja ihmisten asenteiden pitäisi muutenkin muuttua. Eipä sitä tunnu moni tajuavan kuinka lopullisesti raiskaus vaikuttaa.[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä, Suomessa jaetaan aivan käsittämättömiä tuomioita. Talousrikoksista rankaistaan kovemmin kuin siitä, että jättää toiseen lähtemättömät jäljet. Ilmeisesti omaisuutta arvostetaan enemmän kuin yksinmääräämisoikeutta omaan vartaloonsa.

Halaus täältä, myös Lunaticille.

Olen täysin samaa mieltä, Suomessa jaetaan aivan käsittämättömiä tuomioita. Talousrikoksista rankaistaan kovemmin kuin siitä, että jättää toiseen lähtemättömät jäljet. Ilmeisesti omaisuutta arvostetaan enemmän kuin yksinmääräämisoikeutta omaan vartaloonsa.

Näin on, se on täysin käsittämätöntä ja häpeällistä!

Iso voimahalaus myös sinulle! Onneksi sinulla on hyvä ja rakastava mies, joka osaa sinua tukea.

Kiitos! Tapasin mieheni vasta vuosien päästä raiskauksesta ja niihin vuosiin sitten mahtuikin niitä jotka ei ymmärtänyt ja se vaan pahensi asiaa. Aika syvällä jossain kuilussa olin kun mieheni tapasin. Mutta sielt noustiin ja ikuisesti olen kiitollinen tuolle äijänturilaalle että ymmärtää ja rakastaa silloinkin kun tipahdan niihin muistoihin.

[QUOTE="tiuku";26097949]Kiitos! Tapasin mieheni vasta vuosien päästä raiskauksesta ja niihin vuosiin sitten mahtuikin niitä jotka ei ymmärtänyt ja se vaan pahensi asiaa. Aika syvällä jossain kuilussa olin kun mieheni tapasin. Mutta sielt noustiin ja ikuisesti olen kiitollinen tuolle äijänturilaalle että ymmärtää ja rakastaa silloinkin kun tipahdan niihin muistoihin.[/QUOTE]

Sinulla on varmasti ollut raskas prosessi, voin vain kuvitella. Olen todella iloinen, että olet kuitenkin päässyt jaloillesi, vaikka ne kamalat muistot välillä pulpahtavat mieleen ja kehoon. Onnea elämäänne!

Ei se mene minunkaan oikeustajuun aina.

Olisikohan niinkin että, raiskaus kohdistuu yleensä yhteen yksilöön, sillä on selvä tekijä, selvä uhri. Talousrikollisuus useampaan, joten sen katsotaan olevan haitallisempaa. Kun Porvoon kirkon polttajalle vaadittiin jo kerran annetun tuomion jälkeenkin lisää miljoonia maksettavaksi ja entistä kovempaa tuomiota ja samaan aikaan vauvansa pahoinpidellyt ja ilmastointiteipillä teipannut sai ehdollista, mietin ettei tämä nyt tunnu ihan oikealta.

Viimeksi muokattu:

Niinpä. Tekee olon niin tyhjäksi, itsekkin olen usein miettinyt että enpä olekkaan kovin arvokas kun rangastukset on tuota luokkaa. Vaikka järjellä tiedän että asia ei todellakaan niin ole mutta tunne välillä puskee sen järjen yli.
Turhauttavaa kun asiaan voi vaikuttaa niin vähän.

Mietityttää että miksi maailma on mennyt siihen pisteeseen että omaisuus on todellakin tärkeänpää kuin ihminen?

Ei se mene minunkaan oikeustajuun aina.

Olisikohan niinkin että, raiskaus kohdistuu yleensä yhteen yksilöön, sillä on selvä tekijä, selvä uhri. Talousrikollisuus useampaan, joten sen katsotaan olevan haitallisempaa. Kun Porvoon kirkon polttajalle vaadittiin jo kerran annetun tuomion jälkeenkin lisää miljoonia ja entistä kovempaa tuomiota ja samaan aikaan vauvansa pahoinpidellyt ja ilmastointiteipillä teipannut sai ehdollista, mietin ettei tämä nyt tunnu ihan oikealta.

Valtiovalta ei ole kiinnostunut pienen ihmisen suojelemisesta ja siksi rangaistukset ovat sitä mitä ovat. Mutta sen sijaan valtio rankaisee ankarasti itseensä kohdistuvista rikoksista, esim veronkierrosta, josta ei tarvita edes mitään oikeudellista näyttöä rikoksesta, vaan pienen ihmisen täytyy todistaa itsensä syyttömäksi.

vähän nyt offtopic mut yksi syy raiskausten alhaisiin tuomioihin on oikeusvaltion mukainen syyttömyysolettama: ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Raiskaustapauksissa todisteita on usein vähän, monesti uhrin sana tekijän sanaa vastaan. yritä sitten siinä tuomita rangaistusasteikon kovimpaan päähän.

[QUOTE="tiuku";26098024]Niinpä. Tekee olon niin tyhjäksi, itsekkin olen usein miettinyt että enpä olekkaan kovin arvokas kun rangastukset on tuota luokkaa. Vaikka järjellä tiedän että asia ei todellakaan niin ole mutta tunne välillä puskee sen järjen yli.
Turhauttavaa kun asiaan voi vaikuttaa niin vähän.

Mietityttää että miksi maailma on mennyt siihen pisteeseen että omaisuus on todellakin tärkeänpää kuin ihminen?[/QUOTE]

Ei sun omaisuus ole tärkeää, valtion omaisuus on tärkeää.

[QUOTE="oli karkki";26098048]vähän nyt offtopic mut yksi syy raiskausten alhaisiin tuomioihin on oikeusvaltion mukainen syyttömyysolettama: ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Raiskaustapauksissa todisteita on usein vähän, monesti uhrin sana tekijän sanaa vastaan. yritä sitten siinä tuomita rangaistusasteikon kovimpaan päähän.[/QUOTE]

Isoin syy alhaisiin rangaistuksiin on se, että halutaan pitää vankimäärä mahdollisimman alhaisena. Se on kuulemma sivistysvaltion merkki kun vankimäärä on alhainen, tai toisin sanoen rikolliset ovat vapaana.

[QUOTE="vieras";26098073]Isoin syy alhaisiin rangaistuksiin on se, että halutaan pitää vankimäärä mahdollisimman alhaisena. Se on kuulemma sivistysvaltion merkki kun vankimäärä on alhainen, tai toisin sanoen rikolliset ovat vapaana.[/QUOTE]

vankimäärä halutaan myös pitää suomessa alhaisena koska ei uskota vankilan parantavan ketään: ts vankilassa ihminen laitostuu, ja tuomitun on vaikea palata vapauduttuaan normaaliin elämään. tällöin rikoskierre helposti jatkuu. siksi ensikertalaiset ja nuoret laitetaan usein ehdolliseen, näin voidaan edesauttaa sitä, että hlö pysyisi kiinni normaalissa elämässä, eikä rikostelisi uudelleen. plus valtion näkökulmasta vankilassa pitäminen on pirun kallista.

joka tapauksessa seksuaalirikolliset on asia erikeen. myös omasta mielestäni he kuuluisivat vankilaan vaikka olisivat kuinka ensikertalaisia. raiskausten alhaisiin tuomioihin vaikuttaa varmaan myös tuomareiden asennevamma ja tietämättömyys, ei olla välttämättä tietoisia siitä kuinka tuhoisaa seksuaalinen väkivalta voi uhrilleen olla.

Minullakin oli tekijänä vain yksi ihminen. Ikää oli 13-vuotta. En edelleenkään ymmärrä mitä väliä sillä on, kuka sinut rikkoo? Kyse on kuitenkin asiasta, jossa tunkeudutaan väkisin oman itsensä syvimpiin kerroksiin. Rikotaan ne rajat väkivalloin. En minä raiskaushetkellä kiitä raiskaajani siitä, että hän on etnisesti oikeaa alkuperää. :|

[QUOTE="vieras";26098073]Isoin syy alhaisiin rangaistuksiin on se, että halutaan pitää vankimäärä mahdollisimman alhaisena. Se on kuulemma sivistysvaltion merkki kun vankimäärä on alhainen, tai toisin sanoen rikolliset ovat vapaana.[/QUOTE]

Ei se aivan noinkaan ole. Talousrikoksista, kuten veropetoksista joutuu helposti linnaan, mutta jos ajat ihmisen kuoliaaksi suojatiellä, selviät hyvinkin muutaman satasen sakoilla. Myös seksuaali- ja väkivaltarikoksista annetaan Suomessa pieniä tuomioita.

[QUOTE="oli karkki";26098162]vankimäärä halutaan myös pitää suomessa alhaisena koska ei uskota vankilan parantavan ketään: ts vankilassa ihminen laitostuu, ja tuomitun on vaikea palata vapauduttuaan normaaliin elämään. tällöin rikoskierre helposti jatkuu. siksi ensikertalaiset ja nuoret laitetaan usein ehdolliseen, näin voidaan edesauttaa sitä, että hlö pysyisi kiinni normaalissa elämässä, eikä rikostelisi uudelleen. plus valtion näkökulmasta vankilassa pitäminen on pirun kallista.

joka tapauksessa seksuaalirikolliset on asia erikeen. myös omasta mielestäni he kuuluisivat vankilaan vaikka olisivat kuinka ensikertalaisia. raiskausten alhaisiin tuomioihin vaikuttaa varmaan myös tuomareiden asennevamma ja tietämättömyys, ei olla välttämättä tietoisia siitä kuinka tuhoisaa seksuaalinen väkivalta voi uhrilleen olla.[/QUOTE]

En minäkään usko vankilan parantavaan vaikutukseen, mutta on sillä ennaltaehkäisevä ja uusintarikollisuutta rajoittava vaikutus.

Miksi sinä luulet raiskareiden parantuvan vankilassa, vai miksi sinä haluat raiskarit vankilaan?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä