16 v tyttö vailla apua, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 16v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

16v

Vieras
Asun vielä kotona, eikä isäni tahdo päästää minua muuttamaan.
Hän on jo vuosia käyttänyt minua kohtaan henkistäväkivaltaa ja olen henkisesti aivan loppu. Käyn psykiatrilla, mutta isäni saa siitäkin lisää vinkumisen syytä.
Hänen mielestään se on aivan turhaa ja kaikki ongelmat johtuu minusta itsestäni.

Olen niin kyllästynyt ja turhautunut tilanteeseen, etten tiedä enää, mitä tekisin..

Minulla on tuttu, joka ottaisi minut mieluusti luokseen asumaan, hän tietää, millaista minulla on kotona yms.

Isäni (jota en saa edes kutsu ISÄ- nimellä, oltava esim. iskä) auttoi minua hankkimaan itselleni koulu paikan ja sanoi aina, että auttaa kyllä minua kaikissa koulu jutuissani, mutta en enää edes uskalla pyytää häneltä apua, kun saan aina vain huudot kaikesta.

Meillä on tilanpuute, minulla on kaksi pienempää sisarusta, toinen heistä on 4vee ja pitää kauheaa meteliä päivät pitkät (ei ole pvkodissa).
Ja äitini on raskaana. Jaan jo nyt huoneen siskoni kanssa...

Auttakaa, kiitos
PS OLEN AIVAN LIIAN VÄSYNYT TÄHÄN :(((

Kerro aikuiselle, jolla on aikaa kuunnella. Jos et halua puhua terv.hoitajan etc. kanssa, äidistäsi puhumattakaan niin soita Mannerheimin lastensuojeluliiton nuorten puhelimeen.
Siellä on aina aikuinen jolla on aikaa ja joka osaa auttaa ja neuvoa sinua...

"Puhelinnumeroon 0800 120 400 voit soittaa maksutta koko maassa. Puhelimen toisessa päässä on koulutettu vapaaehtoinen päivystäjä, jolla on aikaa kuunnella. Puhelimen päivystäjät ovat vaitiolovelvollisia.

Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Päivystämme maanantaista perjantaihin kello 14-20 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin kello 17-20.

Voit myös kirjoittaa itsellesi tärkeistä asioista luottamuksellisesti ja nimettömänä. Kirjeeseesi vastaa vapaaehtoinen, luotettava aikuinen. Kirjoittamaan pääset tästä: www.mll.fi/nuortennetti

Molemmat palvelut on tarkoitettu kaikille alle 20-vuotiaille. Voit ottaa yhteyttä missä tahansa asiassa, pienessä tai isossa, ilossa ja surussa. Meitä kiinnostaa, mitä Sinulle kuuluu."

Voimia ja iso halaus sinulle, nuorena ei elämä oikeasti ole aina helppoa!

Ota yhteyttä lastensuojeluun, ja kerro miksi haluat muuttaa kotoa. Jos isäsi on oikeesti noin kamala, voivat järjestää sulle tukiasunnon tms. mutta ei sekään oikein auta, jos et saa isältäsi hänen suostumustaan muuttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Ota yhteyttä lastensuojeluun, ja kerro miksi haluat muuttaa kotoa. Jos isäsi on oikeesti noin kamala, voivat järjestää sulle tukiasunnon tms. mutta ei sekään oikein auta, jos et saa isältäsi hänen suostumustaan muuttaa..

Sitä minäkin lastensuojeluun asia.

Pitäsköhän sun ottaa yhteys kuntasi sosiaaliviranomaseen ja puhua sille. Lapsi/nuori jolla on selviä vaikeuksia kotona voi saada paikan vaikka jostain pienryhmäkodista tai vastaavasta. Soita sinne niin asia kyllä selviää, kenenkään ei tarvii kärsiä kotonaan vanhempien tai sisarusten taholta.

Siis mähän käyn psykiatrilla, mutta eipä tuo auta mun jatkuviin ongelmiin.
Äitiä en viitsi enää asialla vaivata, hän yhtälailla narsistin uhrina täälä eikä osaa lähteä.

Siis eikö minulla ole mitään mahdollisuutta muuttaa kotoa ilman iskän suostumusta?!

Millä sinä eläisit?

Käytkö töissä?

Järki käteen.
Suurin osa inhoaa perhettään murrosiässä ja haaveilee muutosta. Mutta tiesit kai, että ihmisten on elätettävä itsensä.
Sitten kun olet 18-19v ja voit opiskelun ohessa tehdä työtä tai nostaa opintolainaa voit asua itsenäisesti.

Isäni nimittelee minua jatkuvasti yms käyttää HENKISTÄväkivaltaa, ei fyysistä.
En saa mennä ja kulkea juuri ollenkaan.. Aina pitäisi olla kotona ja juosta tämän pillin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja arska:
Millä sinä eläisit?

Käytkö töissä?

Järki käteen.
Suurin osa inhoaa perhettään murrosiässä ja haaveilee muutosta. Mutta tiesit kai, että ihmisten on elätettävä itsensä.
Sitten kun olet 18-19v ja voit opiskelun ohessa tehdä työtä tai nostaa opintolainaa voit asua itsenäisesti.

Tämä on törkeästi kirjoittettu jos isä on narsisti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Isäni nimittelee minua jatkuvasti yms käyttää HENKISTÄväkivaltaa, ei fyysistä.
En saa mennä ja kulkea juuri ollenkaan.. Aina pitäisi olla kotona ja juosta tämän pillin mukaan.

Millä lailla hän sinua nimittelee?

olen välillä jakorasia, joskus pikku pillu. Useasti idiootti yms muita..
Kusipää, tyhmä, täynnä itseäni, täysi nolla ISÄNI HAKKAA MINUT SANOILLANSA ALIMPAAN MAAN RAKOON, ENKÄ OLE ENÄÄ MITÄÄN!

Laki turvaa lapsen asemaa

Laissa lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta asetetaan kasvatukselle seuraava tavoite: "Lasta tulee kasvattaa siten, että
lapsi saa osakseen ymmärtämystä, turvaa ja hellyyttä. Lasta ei saa alistaa, kurittaa ruumiillisesti eikä kohdella muulla
tavoin loukkaavasti."

aloin itkemään, kun luin tämän. Mä olen oikeasti aivan raunioina. Enkä yhtään tiedä, mitä teen.

Yhteistyössä