16 v tyttö vailla apua, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 16v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Isäsi on sairas. lähde vaan sinne kaverin luo jos äitisi mielestä se onok.
Miksi äitisi tekee lapsia vakavasti sairaan miehen kanssa?

Isäni ottaisi yhteyttä poliisiin yms, enkä jaksaisi kuunnella hänen huutoaan, muutenkaan emme ole tällä hetkellä ketään isän kanssa oikein puheväleissä.. eivätkä pienemmät sisaruksenikaan uskalla pyytää häneltä apua missään asiassa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Voit mennä vaikka SPR:n turvataloon ja jutella henkilökunnan kanssa.

Mitä tämä voisi auttaa? :o
Haluan tietää paljon ja oppia =)

saat olla siellä, saat etäisyyttä tilanteeseen, saat ohjausta ja opastusta...henkilökunta myös juttelee vanhempiesi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Määrittele henkinen väkivalta, mitä isäsi tekee.

OH, en millään jaksaisi toistaa itseäni.. aikaisemmissa teksteissä olen jo siitä puhunut.

Eli siis nimittelee ja alistaa. Olen aina syypää perheen ongelmiin, täysi paska, pikkupillu ja idiootti, joka ajattelee vain itseään ja on itse ongelma!

Olen siis mitätön, en siis merkitse mitään.

Isäni purkaa mm. stressinsä minuun

Hän myös käyttää paljon alkoholia. Joskus monesti viikossa.. ;(((((

Voit tehdä sosiaalitoimistoon lastensuojeluilmoituksen.. Isäsi ei saisi nimitellä. Tai varata sosiaalityöntekijälle ajan ilman vanhempien tietoa sosiaalitoimistosta, jonne on puh.nrot esim. kuntasi nettisivuilla. On eri asia että haluat tulla toimeen vanhempiesi ja perheesi kanssa ja tehdä yhteisiä sääntöjä, esim. kotiintuloajoista jne. Nimittelyä ei tarvitse hyväksyä yhtään ja saat apua sosiaalityöntekijältä ilman että joudut minnekään vasten tahtoasi. Minusta kotoa muuttaminen on ihan hyvä vaihtoehto jos tuttusi on tosi luotettava ja uskon että kaikki järjestyy!

Alkuperäinen kirjoittaja safgas:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Voit mennä vaikka SPR:n turvataloon ja jutella henkilökunnan kanssa.

En ole ap, mutta mikä on SPR;n turvatalo?

kyseinen turavatalo on nuorille, joilla kotona olo jotain syystä ei onnistu. Henkilökunta selvittää tilanteen ja asiaa aletaan purkamaan. Jos alkaa näyttää tilanne erittäin huonolle tulee mukaan myös lastensuojelu. Onneksi harvoin.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Isäsi on sairas. lähde vaan sinne kaverin luo jos äitisi mielestä se onok.
Miksi äitisi tekee lapsia vakavasti sairaan miehen kanssa?

Lähde vain tuttavasi luo jos äitisi antaa kirjallisen luvan.

Lisäksi ymmärrän kyllä jos äiti tekee narsistin kanssa lapsen, hänellä ei varmasti ole ollut tukiverkostoa poistua elämästä taikka hänet on siihen painostettu

kiitos ... :)
mm, olen kuunnellut tuota nimittelyä jo n.8 vuotta? Ja sitä, että minä olen aina se ongelma,kaiken pahan alku ja juuri.

Äidilläni ei ole enää kavereita, hän ei voi olla yhteyksissä omaan äitiinsä, koska isäni vihaa häntä JA isäni on eristänyt minut ja sisarukseni ihan vitun täydellisesti muusta maailmasta MÄ TULEN HULLUKSI! en saa nähdä kavereitani, koska minun tulisi vain käydä koulua ja olla kotona TIETENKIN

OH, en millään jaksaisi toistaa itseäni.. aikaisemmissa teksteissä olen jo siitä puhunut.

Eli siis nimittelee ja alistaa. Olen aina syypää perheen ongelmiin, täysi paska, pikkupillu ja idiootti, joka ajattelee vain itseään ja on itse ongelma!

On todella hienoa, että olet pitänyt oman mielesi! Ei sun tarvitse sitä kuunnella, mutta tiedän, että jäät, jos kohtelee muuta perhettä samoin.

mulla on niin todella pahamieli.. En tahdo jättää äitiä yksin tuon hullun armoille... mutta toisaalta en myöskään tahdo samaa kohtaloa kuin äiti.
Mua ihan oksettaa, kun ajattelen koko asiaa.
Olen sulkenut silmäni asialta todella kauan,kunnes tajusin koko järkyttävän totuuden...
Entä jos en olekaan idiootti, kusipää, nolla yms.. vaan isäni on taitava narsisti..
Ja tämä tilan puute.. ei mulla ole mahdollisuuksia päästä lukiosta läpi, koska eihän mulla ole edes opiskelurauhaa!

mulla on niin todella pahamieli.. En tahdo jättää äitiä yksin tuon hullun armoille... mutta toisaalta en myöskään tahdo samaa kohtaloa kuin äiti.
Mua ihan oksettaa, kun ajattelen koko asiaa.
Olen sulkenut silmäni asialta todella kauan,kunnes tajusin koko järkyttävän totuuden...
Entä jos en olekaan idiootti, kusipää, nolla yms.. vaan isäni on taitava narsisti..
Ja tämä tilan puute.. ei mulla ole mahdollisuuksia päästä lukiosta läpi, koska eihän mulla ole edes opiskelurauhaa!

sun äiti tekee oman valintansa. Tietenkin voit hänelle puhua ensi-ja turvakodista....hän saa avun siellä.

Äiti ei tahdo ensi-/turvakotiin. Se olisi aikalainen mahdottomuus.. äiti sanoo aina, että mitä sitten vaikka mentäisiin sinne, sitten täälä odottaisi aivan sama kuin ennen ja pahempikin.. Ja pkkusiskoni on pyörätuolissa ymsyms asiat mietityttävät äitiäni.

On todella hienoa, että olet pitänyt oman mielesi! Ei sun tarvitse sitä kuunnella, mutta tiedän, että jäät, jos kohtelee muuta perhettä samoin.

Oletko itse kokenut sellaista?

Alkuperäinen kirjoittaja zgfsadg:

Oletko itse kokenut sellaista?

Mietin aivan samaa, koska tuntui kuin itse olisin itselleni vastannut ;o

Äiti ei tahdo ensi-/turvakotiin. Se olisi aikalainen mahdottomuus.. äiti sanoo aina, että mitä sitten vaikka mentäisiin sinne, sitten täälä odottaisi aivan sama kuin ennen ja pahempikin.. Ja pkkusiskoni on pyörätuolissa ymsyms asiat mietityttävät äitiäni.

Paikkakuntasi sosiaali viranomaiset järjestävät varmasti uuden asunnon ennen kuin pääsette pois turvakodista, kokemusta on, ja pahan luoka narsistista.

Alkuperäinen kirjoittaja uihlkh:

Paikkakuntasi sosiaali viranomaiset järjestävät varmasti uuden asunnon ennen kuin pääsette pois turvakodista, kokemusta on, ja pahan luoka narsistista.

Ainoa vain, että meidän kunta niin totaalisen paska..
noh, toivottavasti joskus koittaa se valoisa huominen.
Oon vaan ollut niin itsetuhon partaalla yms, mutta en tahdo hullujehuoneelle.
Vaikka isäni onkin minusta tehnyt suoraa kamaa kellokoskelle.

Alkuperäinen kirjoittaja uihlkh:

Ainoa vain, että meidän kunta niin totaalisen paska..
noh, toivottavasti joskus koittaa se valoisa huominen.
Oon vaan ollut niin itsetuhon partaalla yms, mutta en tahdo hullujehuoneelle.
Vaikka isäni onkin minusta tehnyt suoraa kamaa kellokoskelle.

Soitappa soskuille huomen :)

dgsd; niin mä taidan tehdä.. Otan asioista selvää vähän tarkemmin. Kiitos kaikille vastanneille, sain näistä oikeesti uutta voimaa lähteä tähän elämän'taistoon' taas =)

Yhteistyössä