T
Tahtoo nähdä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:90% teinipareista päätyy eroon olipa sitten lapsia tai ei.
Laita tutkimuksesta LINKKI!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:90% teinipareista päätyy eroon olipa sitten lapsia tai ei.
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo nähdä:Alkuperäinen kirjoittaja Marja:90% teinipareista päätyy eroon olipa sitten lapsia tai ei.
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo nähdä:Alkuperäinen kirjoittaja Marja:90% teinipareista päätyy eroon olipa sitten lapsia tai ei.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo nähdä:Alkuperäinen kirjoittaja Marja:90% teinipareista päätyy eroon olipa sitten lapsia tai ei.
On se varmaan niin. Monet kasvaa erilleen, tai huomaa ettei suhde saanut oikein pohjaa, kun isäksi ja äidiksi tultiin niin nopeaan. Mitä siitä tappelemaan. Ei se siihen hyvään vanhemmuuteen kuitenkaan mun nähdäkseni mitenkään erityisesti kuulu: monet muutkin parit päätyy eroon, ja ovat silti ihan hyviä vanhempia. Miksei teinivanhemmat siis myös?
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo nähdä:Alkuperäinen kirjoittaja Marja:90% teinipareista päätyy eroon olipa sitten lapsia tai ei.
Linkkiä en tiedä koska tiedän tästä tutkimuksesta työni kautta, itsaasiassa ihan viimevuoden puolella kunnassani tehtiin tätä ja tähän asiaan liittyvää tutkimusta ja kyselyä.
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:Musta sen ikäset ovat tosi nuoria tarkoituksella tekemään vauvoja. Saisivat elää vielä nuoruuttaan itsekin. Oishan se hyvä miettiä, että miten lapsi elätetäänkin.
Mutta mikä minä olen moittimaan, jos joku tällaiseen ratkaisuun päätyy ja sitoutuu. Varmasti voivat olla yhtä hyviä vanhempia kuin vanhemmatkin ihmiset, mutta onko se silti turhan paljon vastuuta ja aikuisuutta nuorelle?
Mutta vaan omille lapsilleni toivoisin, että saisivat elää huoletonta nuoruutta vielä tuossa iässä, ettei liikaa vastuu vielä painaisi, saisivat pitää hauskaa, opiskella, matkustella yms. 17-vuotias on tosi nuori vielä. Toki auttaisin parhaani mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:Musta sen ikäset ovat tosi nuoria tarkoituksella tekemään vauvoja. Saisivat elää vielä nuoruuttaan itsekin. Oishan se hyvä miettiä, että miten lapsi elätetäänkin.
Mutta mikä minä olen moittimaan, jos joku tällaiseen ratkaisuun päätyy ja sitoutuu. Varmasti voivat olla yhtä hyviä vanhempia kuin vanhemmatkin ihmiset, mutta onko se silti turhan paljon vastuuta ja aikuisuutta nuorelle?
Mutta vaan omille lapsilleni toivoisin, että saisivat elää huoletonta nuoruutta vielä tuossa iässä, ettei liikaa vastuu vielä painaisi, saisivat pitää hauskaa, opiskella, matkustella yms. 17-vuotias on tosi nuori vielä. Toki auttaisin parhaani mukaan.
Ei kaikkien nuoruus ole hauskaa ja huoletonta: mun ei esim ollut. Mulla oli ihan hirveä stressi opiskeluista, piti tietää, mihin ryhtyy, enkä mä tiennyt yhtään. Olin ihan depiksessä, ei huvittanut mitään. Mun hauska loppui ihan tasan peruskouluun: jo vähän ennen sitä itseasiassa, heti kun se jatko-opintoihin painostaminen alkoi. Ei kotona, vaan siellä koulussa siis painostettiin täyttämään hakupaperia, toista, tästä loppuelämän ammatti.. Kuka sen ikäinen voi tietää mitä duunia haluaa loppuelämänsä tehdä?
Mulla lapsi oli suuri helpotus. Onneksi tulin raskaaksi, ja sain lapsen. Mun nuoruus alkoi vasta siitä äitinä olosta, se huoleton elämä. Tai ne huolet oli erilaisia, paljon paremmin siedettävissä. =)
Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:Musta sen ikäset ovat tosi nuoria tarkoituksella tekemään vauvoja. Saisivat elää vielä nuoruuttaan itsekin. Oishan se hyvä miettiä, että miten lapsi elätetäänkin.
Ei kaikkien nuoruus ole hauskaa ja huoletonta: mun ei esim ollut. Mulla oli ihan hirveä stressi opiskeluista, piti tietää, mihin ryhtyy, enkä mä tiennyt yhtään. Olin ihan depiksessä, ei huvittanut mitään. Mun hauska loppui ihan tasan peruskouluun: jo vähän ennen sitä itseasiassa, heti kun se jatko-opintoihin painostaminen alkoi. Ei kotona, vaan siellä koulussa siis painostettiin täyttämään hakupaperia, toista, tästä loppuelämän ammatti.. Kuka sen ikäinen voi tietää mitä duunia haluaa loppuelämänsä tehdä?
Mulla lapsi oli suuri helpotus. Onneksi tulin raskaaksi, ja sain lapsen. Mun nuoruus alkoi vasta siitä äitinä olosta, se huoleton elämä. Tai ne huolet oli erilaisia, paljon paremmin siedettävissä. =)
Juu onhan nuorilla toki omat huolensa ja niitähän riittää... Tämähän vain osoittaa, että asiat ovat niin yksilöllisiä. Itselleni olisi ollut maailmanloppu jos olisin tullut raskaaksi, koska mulla oli halu mennä opiskelemaan ja pitää vaan hauskaa. Mutta sinulla se raskaaksi tuleminen olikin onnellinen tapahtuma, ja hyvä niin! Kuulostaa, että olet todella onnellinen omasta tilanteestasi.