170cm/125kg - itkettää oma tyhmyys:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fatty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omia ajatuksiani:

1. juo paljon esim. vissyä, se pitää mahan täytenä eikä yksinkertaisesti tee mieli syödä, kun olo on täysi, juo erityisesti juuri ennen aterioita

2. syö tosi paljon kasviksia eri muodoissaan ja päätä, että syöt ruisleipää vain aamiaisella (kaksi palaa) ja illalla (kaksi palaa)

3. vältä huonoja hiilareita eli syö vain ruisleipää, joka on 100 % ruista, älä perunaa äläkä pastaa (korvaa ne juureksilla ja vihanneksilla)

4. aloita mainitsemasi liikunta! Vaikka liikunta harvoin yksin riittää, yhdessä ruokavalion tarkkailun kanssa se todellakin edistää laihtumista

5. ota käyttään netistä löytyvät kalorilaskuri!!! Siitä saa paljon irti ilman mitään maksuja (maksulla käsittääkseni vielä hienouksia mutta niitä ei välttämättä tarvitse). Se todellakin paljastaa päivittäisen kalorimäärän ja sen avulla voit tarkkailla syömisiäsi tehokkaasti. Pääasia on se, että joka päivä kulutat enemmän kuin syöt!!!

[QUOTE="vieras";22811240]Anteeksi nyt vain, mutta sun annoskoot taitaa olla ihan älyttömän suuret, jos et syö suklaata, karkkia tai sipsiä! Siis kuinka paljon sä esim. syöt päivälliseksi? Osaisitko sanoa?

Veikkaan, että eiköhän ole hellppoa vain syödä aterialla vähemmän?[/QUOTE]
---
Ei tarvitse anteeksi pyytää, vastaan kyllä - annoskoot ovat suuria. Esimerkkeinä vaikkapa leipä: hyvää leipää (eritoten itseleivottua tai vaaleaa) saattaa mennä helposti toistakymmentä viipaletta. Taikka pussillinen. Päällä siis vain margariinia.

Ruokaa menee kevyesti pari isoa ruokalautasellista. Rasvatonta maitoa voi mennä aterialla litra. Puuroa pieni kattilallinen sellaisenaan. Jos herkuttelen kahvileivällä teen kanssa (joukossa vain maitoa, ei sokeria), saatan syödä kymmenenkin pientä pullaa tai puolikkaan kahvikakkua, paketillinen pieniä donitseja tms. Kun syömishimo ja nälkä iskee, se ei tunne rajaa.

Tai tulenhan mä kylläiseksi, mutta harvemmin tulee huono olo. Ja minulla on aina nälkä! Etenkin imetyksen aikana söin koko ajan, ja tässä tulos. Nyt kun imetys loppuu, nälkä jäi.

Tänään olen syönyt seuraavasti:

aamulla kuppi teetä ja banaani
hiihtoa puoli tuntia kauppareissulla (sukset mukana)
2 isoa lasia maitoa, kaksi ruispalaa juustolla (testasin, tykkäisinkö siitä) ja iso lautanen puuroa
kuppi teetä ja 2/3 pullapitkoa
4 kpl ruispaloihin tehtyjä kasvistäytteisiä lämpimiä leipiä
purkki rahkaa ja purkki raejuustoa, puolikas banaani

..ja koko ajan on nälkä! Mahalaukku venyi ilmeisesti niin paljon. Vatsasta on tullut yhtä iso kuin raskauden aikana ja itkettää joka kerta kun katson peilistä.

Olen käynyt koko ajan ohjatussa jumpassa kerran viikossa, muttei se auta näillä määrillä.

En hirveästi tykkää kuivista kasviksista, joten salaattia täytyisi opetella varta vasten syömään enemmän.

Täytyy juoda tuota teetä sellaisenaan, se vie nälän tunteen hetkeksi. Nytkin on niin nälkä, että päässä heittää ja sitä särkee. En saisi enää syödä yhtään mitään tälle illalle, vaikka maha kurnii. En tiedä tuleeko tästä mitään, mutta haluan yrittää laihtua jo poikanikin vuoksi.

Lupaatteko että tähän kärsimykseen tottuu? Että mahani tottuu pieniin annoksiin jossain vaiheessa? Yritän juoda sitä vettäkin, mutta unohdan aina, ja en saa sitä alas kerralla lasillista enempää.

Niin, ei kukaan usko etten syö sipsiä, suklaata tms. herkkuja, mutta se on taivaan tosi.

Mulle on tuttua tuo ainainen nälkä, vaikka bmi on 21. Jos söisin niin paljon, että olisin kylläinen, lihoisin varmaan melkoista vauhtia. Mulla on melkein koko ajan nälkä, vaikka syön terveellisesti ja monipuolisesti, mutta sitä on vaan pakko kestää, kun en halua lihoa. Liikuntaa harrastan kyllä aika paljon.

Paljon tsemppiä sulle! Kannattaa varmaan lähteä siitä, että pureutuisit niihin tunnepuolen syihin, jotka sua ajaa syömään noin paljon. Ruuan pitäisi olla ensisijaisesti ravintoa, eikä itsensä hemmottelua/lohduttamista/palkitsemista. Toki ruuasta saa ja pitää nauttia, mutta ei ole hyväksi jotain emotionaalista ongelmaa yrittää lievittää ruuan kanssa kikkailulla.

Jätät kokonaan pois sokerin, viljat ja perunan sekä riisin. Siitä se lähtee. Ja sokeria on sitten mehut ja limsatkin!

Liikuntaa, mielellään pitkäkestoista matalahkolla pulssilla niin rasva palaa. Tunnin - parin kävelylenkit ovat hyviä tähän tarkoitukseen.

ei saa olla nälkäpäänsärkyä,se ajaa ahdistukseen. syö vaikka banaani kovimpaan nälkään ja pari lasia vettä.
mäkin oon alkanut lihoamaan synnytyksen jälkeen.. imetän niin ei voi oikeen lakata syömästä. mä syön tosi paljon karkkia ja keksejä. tykkään kyllä esim kuorituista porkkanoista pilkottuna, jääkaapissa säilyttää vedessä niin ovat hyviä pitkään

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22813172:
Jätät kokonaan pois sokerin, viljat ja perunan sekä riisin. Siitä se lähtee. Ja sokeria on sitten mehut ja limsatkin!

Liikuntaa, mielellään pitkäkestoista matalahkolla pulssilla niin rasva palaa. Tunnin - parin kävelylenkit ovat hyviä tähän tarkoitukseen.

Ai se unohtu sanoa että pastakin on viljaa!

Lopetin tuoremehun käytön koska siinä on hirveästi sokeria. Mitään muita juomia en käytä kuin maitoa, vettä ja teetä. Joskus ostan piimää. En tykkää yhtään mistä kevytmehutiivisteistä yms.

Kiitos tsemppaavista vastauksista! Hirveetä tajuta, että painan lähes saman kuin mieheni. Voi kunpa jaksaisin jatkaa ja saavuttaa tuloksia..

Hiihto kuulostaa hyvältä! Entäs pitkät vaunulenkit vauvan kanssa? Vaikka vähän ennen kuin mies tulee töistä, niin voit sitten hetken levätä jos ihan uuvahdat kesken iltapäivän.

Mulla tepsii parhaiten se, että en osta ruokaa kaupasta -koska sinne ei myöskään pääse just sillon kun haluaa, ja himo menee ohi. Tee pienempiä annoksia kerralla.

Hei! kertomuksesi kuulosti niin tutulle!!! "Ruoka mielessä aina... syön niin kauan kunnes ruoka loppuu"

Minä rekisteröidyin kalorilaskuri.fi :n käyttäjäksi.
Mitään sinun ei tarvitse kieltää itseltäsi mutta itseäsi et saa huijata, kaikki kirjataan ylös. Minä laihduttelen 0,5kg viikovauhtia ( asetus siis - todellisuudessa paino tippuu hieman nopeampaa tahtia ) ja saat itse määrätä siellä itsellesi sopivimman vauhdin.

Mulle vaikeinta on ollut juurikin annoskokojen muuttaminen :/ haluaisin vain syödä ja syödä..

ISO PLUSSA sinulle on se, että olet löytänyt itsellesi sopivan liikuntamuodon. Pidä siitö kiinni vaikka repsahtaisitkin ruoan äärelle liikaa :)

Mitä neuvoja voisitte antaa niihin hetkiin, kun ruoka on ainoa asia, mikä pyörii mielessä? Ajattelen ruokaa koko ajan. Haaveilen syömisestä.

Mitenkähän realistisesti voisin pudottaa painoa nyt kevään aikana? Putoaisikohan näillä hommilla sellaiset 10kg edes?

Tiedän tuon tunteen. Itselläni on sama juttu, että haaveilen ruuasta. Ensinnäkin paras keino siihen on se, että et päästä itseäsi nälkäiseksi. Nälkäisenä on vaikea kontrolloida syömistä silloin, kun se on yksi elämän nautinnoista ja haaveista.

Itse laihdutin reilut kymmenen kiloa muutamassa kuukaudessa pienentämällä annoskokoja ja vähentämällä holtittoman naposteluni vain kontrolloiduksi viikonloppunaposteluksi - jolloin ostin siis alunperinkin pienemmät määrät naposteltavaa, pidin eurorajaa, kun kalorirajat eivät olleet oma juttuni. Alussa oli nälkä jatkuvasti, koska olin tottunut suuriin annoskokoihin. Niinpä tein jääkaapin aina täyteen raasteita ja tuoresalaatteja, joita popsin nälissäni. Salaattia tai porkkanaraastetta saa syödä aikamoisen määrän, jotta siitä saisi ylimääräisiä kaloreita. Myös purukumeja ostin eri makuja ja yritin kestää makean nälän niiden avulla. Lisäksi join paljon vettä ja kahvia, liikuin ja siivosin paljon, jotta saisin muuta mietittävää.

Tein pieniä ruokavaliomuutoksia, kuten vaihdoin maidon rasvattomaan, jätin leivältä margariinin pois jne. Kaiken kaikkiaan tavoitteeni oli elämäntapamuutos ja siksi etenin verkalleen, jotta muutoksista tulisi pysyviä. Annoskokojen suhteen kannattaa katsoa, että ne eivät kasva vähän kerrassaan takaisin entisiin kokoihin, kuten minulle on vähitellen käynyt. Pienemmän ruokalautasen käyttö auttaa jopa paremmin kuin pelkkä oma päättäväisyys asian suhteen.

Karppauksella olen saanut nyt tähän syssyyn -13kg pois :) kaikenkaikkiaan on mennyt joku n.20kg...
Ylipainoa siltikin vielä paljon, joten helppo rupeama ei tule olemaan..Mutta karppaus jatkuu edelleen!! Suosittelen!! :)

Ap, vaihda vesi ruokajuomaksi maidon sijasta.

Ja vettä saa juotua päivän aikana niin, että pitää vesipulloa, josta ottaa välillä huikkaa. Pikkupuroista syntyy joki.

Tuossa siis ovat mittani. Synnytyksen jälkeen (5kk) olen lihonut nyt 16kg. Olemme mieheni kanssa suunnitelleet elämäntaparemonttia sekä itsemme että poikamme takia, ja siitä tulee vaikeaa.. itkettää jo nyt oma typeryys, että annoin painon nousta ja että olen ollut koko ikäni vaikeasti ylipainoinen.

Ongelmani ovat kahvileivät, annoskoot ja liikunnan puute. En tupakoi, enkä käytä alkoholia. En syö karamellejä, sipsejä tai limsaa, mutta syön niin kauan esim. leipää tai ruokaa, kunnes en vain kykene enempään tai syötävä loppuu.

Olen alkanut nyt hiihtämään ja vauhtini on noin 4km tunnissa, en tiedä onko se tarpeeksi. Palaan töihin kesäkuussa ja haluan painaa rutkasti vähemmän.

Mitä neuvoja voisitte antaa niihin hetkiin, kun ruoka on ainoa asia, mikä pyörii mielessä? Ajattelen ruokaa koko ajan. Haaveilen syömisestä. Ulos lähteminen joka kerta kun ruoka mieleen tulee, ei onnistu vauvan takia, enkä jaksaisikaan liikkua monta kertaa päivässä.

Riittääkö näin alkuun 3 x tunnin hiihtolenkkiä mäkisessä maastossa viikossa? Koetan pienentää annoskokoja, mutta rasvatonta maitoa, raejuustoa ja ruisleipää haluaisin syödä mahd. paljon, tykkään niistä hirveästi. Mikään sokerijugurtti tms. ei ole ongelma, enkä käytä juustoja enkä leikkeleitä.

Antaisitteko neuvoja, miten tämä lähtisi mahdollisimman sujuvasti käyntiin - en pysty lähtemään liian tiukalle kuurille heti, koska ahdistun heti ja repsahdan pahemmin. Olen hyvä kokki, ja osaan tehdä kevyttäkin ruokaa, joten en kaipaa reseptejä. Vain neuvoja, miten selvitä pahimmista tahdonvoiman notkahduksista.

Sovimme mieheni kanssa, että viikonloppuisin saa herkutella toisena päivänä. Mieheni on 191cm/130kg ja kauhean makeanperso. Hän syö ruokaa vähemmän kuin minä, mutta leivonnaisia ja karkkia järjettömät määrät.

Heinäkuussa ovat veljeni häät, ja haluaisin mennä niihin häpeämättä itseäni. Kun painoin 100kg tienoilla, voin loistavasti ja näytin omasta mielestä ok. Toki olin hillittömän painoinen, mutta kukaan ei ikinä osannut arvata sitä, ruumiinrakenteeni perusteella veikkasivat 70-80kg.

Mitenkähän realistisesti voisin pudottaa painoa nyt kevään aikana? Putoaisikohan näillä hommilla sellaiset 10kg edes?

Älä petä itseästi äläkä anna muiden pettää sinua. 170 cm pitkä ihminen NÄYTTÄÄ 100 kiloiselta, jos sitä on. Minä olen 163 pitkä ja tiedän että näytin 70 kiloiselta ja nyt näytän 80 kiloiselta, koska painan niin paljon.
Läski ei pue ketään, se on karu totuus. Lopeta itsellesi valehtelu, mene samantien kiloklubin sivuille ja aloita elämäntapamuutos. Minä aloitin tänään.

Siis hui, mitä hiilarimääriä sä vedät! Ehdottomasti kokeilet karppausta: kun syöt rasva- ja proteiinipitoista, nälkä pysyy PITKÄÄN pois! Aamulla pekonia ja munia, etkä kipaa ruokaa seuraavan kerran kuin myöhään iltapäivällä.

Ja ketoosi alkuun. Pääset hiilarikoukusta.

[QUOTE="vieras";22811462]:wave:

Karppausta suosittelen minäkin, toimii minulla(kin)

terv: elokuussa n.120kg, nyt n.80 ja alaspäin menossa...:)[/QUOTE]

Millä tyylillä oot karpannut? Voisitko pistää esimerkin normipäiväsi ruokavaliosta?

Pistä vaaka jääkaapin eteen ja oven saa avata vasta kun olet punninnut itsesi. Aina kun tekee mieli mässytellä, joudut kohtaamaan ne ikävät lukemat vaa'alla.

Kun syöt, otat kerralla kohtuullisen määrän ruokaa eteesi. Santsata ei saa, mitään ei saa hakea lisää kaapista. Eli jos teet voileivän, syöt vain sen ja lisää et hae.

Pohdin tuota herkkupäivää. Missä määrin ajattelitte silloin herkkuja vedellä? Yksi kunnon possupäivä nimittäin helposti syö koko viikon vajeista suuren osan. Itse suosittelen ehdottomasti kohtuullisuutta korostavaa linjaa: totaalikieltäytyminen johtaa niin kovin helposti valtavaan repsahdukseen.

Lopetin tuoremehun käytön koska siinä on hirveästi sokeria. Mitään muita juomia en käytä kuin maitoa, vettä ja teetä. Joskus ostan piimää. En tykkää yhtään mistä kevytmehutiivisteistä yms.

Kiitos tsemppaavista vastauksista! Hirveetä tajuta, että painan lähes saman kuin mieheni. Voi kunpa jaksaisin jatkaa ja saavuttaa tuloksia..

Rasvattomassa maidossa ja tuoremehussa on sitten suurinpiirtein yhtä paljon kcal eli ei sitä maitoakaan kannata ylenmäärin juoda.

Jos minäkin olen saanut painoa pois, niin saat sinäkin!! Olen kauhea herkuttelija ja sen takia tää karppaus sopii mulle! Totaalikielto määrätyille ruoka-aineille ja kuitenkin saa nauttia hyviä, herkullisia ja täyttäviä ruokia!! Tsekkaile piruuttas karppaus.infon resepti-osiota!!

no joo, mut ihmisen jolla on noin paljon ylipainoa on paljon kannattavampaa ottaa se kalsium+d-vitamiini purkista kuin vetää litratolkulla maitoa. Litra maitoa = 330 kcal ja jos ap vetää hillittömän annoksen ruokaa ja sen lisäksi litran maitoa, niin saattaa saada helpostikin yhdellä aterialla jotain 1000 kcal. Siihen sit toinen ateria päälle ja pullapitkot ja muut. Veikkaan että pelkästään maidon vähentämiselläkin paino laskisi jonkun verran. Itse oon ainakin huomannut, että paino on laskenut, kun vähensin maidon juontia (ennen join rasvatonta litran päivässä, nykyään vaan 2x2dl eli aterioilla lasilliset ja muuten juon vettä).

Itse uskon, että tärkeintä on motivaatio - ihminen kykenee mihin tahansa, jos on tarpeeksi motivoitunut. Sinulla tuo ylipaino on jo terveydelle vaarallista, ja menisin itse lääkärin vastaanotolle tekemään ensin rutiinitarkastuksen, jossa otettaisiin verikokeet jne. Pieni puhuttelu lääkäriltä voisi myös kasvattaa motivaatiota.

Jos et kykene motivoimaan itseäsi tarpeeksi, mitä terveyteen tulee, niin mitenkäs se töihin paluu ja ne häät? Saisitkohan niistä tarpeeksi potkua estämään retkahdukset silloin, kun söisit, vaikkei olisi fyysistä tarvetta? Olen huomannut, että suomalaisia motivoi parhaiten vitutus ja kateus: jos työpaikalla on vaikka joku ärsyttävä työkaveri tai häissä töykeä sukulainen, niin ehkä sinua motivoi enemmän laihduttaminen, kun ajattelet, ettet kiusallasikaan anna tuolle ärsyttävälle työkaverille/sukulaiselle sitä tyydytystä, että näkisi sinut nykyisissä kiloissasi ;)

Joka tapauksessa, suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa, mutta ei ainoastaan niin, että kirjoitat syömisesi jälkeenpäin, vaan niin, että kirjoitat itsellesi kuukauden ruokalistan etukäteen. Käyt vaikka siellä karppaus-sivuilla ja kopioit sieltä vhh-ateriaehdotuksia ja suunnittelet niiden mukaan ainakin viikon ruoat kerrallaan. Kun tiedät etukäteen että mihin aikaan ja mitä sinä syöt, ei lankeaminen ole niin todennäköistä. Äläkä vain rupea syömään pelkkää raejuustoa tai ruisleipää, mitä yksipuolisempi ruokavalio, sitä enemmän se muu ruoka houkuttaa. Teet maukkaita vhh-aterioita, ainakin viikon joka päiväksi löytyy eri ateriat lounaalle ja illalliselle, ettei se yksipuolisuus pääse vaivaamaan.

Äkkilaihduttamisessa on aina se vaara, että jos kaloreita vähennetään yhtäkkiä rutkasti, voi elimistö ryhtyä säästöliekille, joka taas hidastaa sitä laihtumista. Vhh-dieetillä tämä ei ole dramaattista kuin vähärasvaisella ruokavaliolla, mutta siltikin suosittelen edes 15-30 minuutin liikuntarepeämiä pitkin päivää. Eli vaikka 3 kertaa 15-30 minuutin kävelylenkki, aloitat 15 minuutilla ja kasvatat pikkuhiljaa viikkojen myötä 30 minuuttiin.

Paljon paljon tsemppiä ja usko itseesi, kyllä sinä vielä onnistut!

Hiihto on parasta liikuntaa, joten olet oikeilla jäljillä.
Syötkö leipää pääaterioilla? Jos syöt, heitä ehdottomasti se pois. Kannatan myös rasvattoman maidon vaihtamista veteen, kuten joku jo sanoi. Siitä tulee ihan turhia kaloreita, samoin leivän syömisestä muun ruoan kanssa.

Täällä joku jo mainosti raasteita, laihduin itse samalla systeemillä 15 kg. Tein pari kertaa viikossa ison kulhon raasteita jääkaappiin (porkkanaa, kaalia, paprikoita jne., oliiviöljyä sekaan jos tuntuu liian kuivalta) ja korvasin niillä n. 3/4 jokaisen aterian hiilihydraateista. Varmasti lähtee nälkä. Kasviksia saa vetää vaikka pari kiloa, jos siltä tuntuu - itse söinkin välillä niitä ylettömiä määriä. Niissä on se hyvä juttu, että makeanhimo katoaa pikkuhiljaa.

Jos syöt pastaa ja riisiä, syö vain kokojyvää, ja mittaa ne annokset tarkkaan (paketin kyljessä on yleensä kohtuullinen annosohje), ettei siitä tule niitä työmiehen annoksia. On paljon vaikeampi ahmia ylettömiä määriä, jos sitä ruokaa pitää alkaa keittää uudestaan. Raasteita syömällä ei tule sitä hiilihydraattihimoa, joka leivästä, pastasta jne. helposti tulee.

Olen muiden kanssa samaa mieltä siitä, että niistä herkkupäivistä on vain haittaa. Heitä pullat mäkeen, syö mieluummin vaikka joku tosi pieni suklaapatukka joka päivä. Jos mahdollista, käy kaupassa vaikka joka toinen päivä ja tee kauppalista etukäteen, ettei tule ostettua lihottavia mössöjä.

Myös valokuva omasta ruhosta jääkaapin ovessa tekee ihmeitä :) Puhun kokemuksesta!
Älä ihmeessä lankea mihinkään Herbalifeen tms. humpuukikonsteihin joita täälläkin joku jo ehti mainostaa.
Tsemppiä!

---
Tänään olen syönyt seuraavasti:

aamulla kuppi teetä ja banaani
hiihtoa puoli tuntia kauppareissulla (sukset mukana)
2 isoa lasia maitoa, kaksi ruispalaa juustolla (testasin, tykkäisinkö siitä) ja iso lautanen puuroa
kuppi teetä ja 2/3 pullapitkoa
4 kpl ruispaloihin tehtyjä kasvistäytteisiä lämpimiä leipiä
purkki rahkaa ja purkki raejuustoa, puolikas banaani

Suurin ongelma näyttäisi olevan siinä, että et syönyt kunnollista lämmintä ruokaa. Kuppi teetä ja pullapitko ei aja samaa asiaa kuin lautasellinen lämmintä ruokaa. Ei sen tarvitse olla erikoisresepteillä tehtyä, ihan tavallinen kotiruoka käy tietenkin järkevän kokoisissa annoksissa.

Itse olen todennut jo mainitun Kiloklubin hyödylliseksi. Minusta ei olisi karppaamaan, liikaa rajoituksia ja pidän liian paljon ruisleivästä, riisistä ja pastasta. En myöskään halua luopua kokonaan karkeista ja sipseistä. Kiloklubi on kuitenkin auttanut syömään noita kohtuullisesti ja pitämään kalorit kurissa. Päivään voi mahduttaa vaikka kerran viikossakin pienen sipsipussin kunhan ottaa sen kalorit huomioon päivän muissa syömisissä.

Tsemppiä elämäntapamuutokseen! :) Koita muistaa, että hiljaa hyvä tulee. Roomaa ei rakennettu päivässä eikä ylimääräisiä kilojakaan sulateta pysyvästi parissa päivässä.

Olemme nyt mieheni kanssa tehneet seuraavanlaisia muutoksia, tosin alussa ollaan:

-syödään kunnon aamupala (puuroa tai leipää jne.)
-mies syö aikaisina työaamuina voileipää kahvin kanssa ennemmin kuin pullaa kuten yleensä söi
-lämpimän ruoan kanssa ei yleensä syödä leipää
-teen edelleen leivän itse, jolloin säästymme runsaalta suolalta ja lisäaineilta
-makeaa ei napostella arkena, viikonloppuna saa ottaa karkkia tms.
-itse jätin leivän päältä margariinin pois, välillä laitan Oltermannia, mutten kyllä erityisemmin välitä
-ei santsata ruokaa

Emme kyttää toisiamme, mutta kerromme jos lipsahdus tulee, ja siitä ei sitten saa syyllistää. Liian tiukkaa dieettiä emme aloita näin alkuun, koska muuten menee hermo, eikä ole kivaa (kokeiltu on).
Urheiluna on minulla vaunulenkit ja hiihto. Miehellä vaunulenkit (harvakseltaan) ja kelkkailu, liekö se sitten urheilua. Aloitellaan varovasti..

Harmittaa, että paino oli ensin pudonnut pari kg ja taas noussut, 1,2kg.. ei pitäisi punnita kuin kerran viikossa.

Kaiken lisäksi miehellä on kevään aikana lopetettava tupakointi, ja siinä onkin toinen iso muutos.. itse en tietenkään polta. Alkoholiahan meillä ei kulu.

Yritän vähentää maidon juontia, eli lasillinen ruoan kanssa on riitettävä. Pitää vain muistaa se vesi..

Yhteistyössä