1v lapsen yösyönti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja njoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

njoo

Vieras
hei, kysyisin nyt sellaista kysymystä, että onko siitä oikeasti jotain haittaa että lapsi yösyö pullosta viellä yli 1vuotiaana?
voiko olla että tolla lapsella on yöllä ihan oikeasti nälkä? (huuto ei lopu ennenkuin saa ruokaa/maitoa).
syö hyvin 5 kertaa päivässä iltapalan syö noin 19.30 tai 19.45 nukahtaa yleensä 20 aikaan. heräilee huutamaan noin 3 aikaa yöllä ja yötankkauksen jälkeen nukkuu sinne 8-9 asti aamulla.
Lapseni on nyt 11kg ja 81cm tyttö ja on tässä kuussa täyttänyt 1v. Lapsi kasvaa kokoajan +2käyrällä, ei ole viellä oppinut kävelemään.
Onko muita jotka on jatkanut yösyöttömistä suosituksista huolimatta?
voiko lapsilla vaan olla eri energia tarve?
onko kellään mitään ehdotuksia miten tuon syömisen saisi pois?
itse olen ajatellut että olisko hyötyä jos yritettäisiin pidnnyttää nukkumaan meno kello 21. söisi iltapalan siis myöhemmin ja jaksaisi pidempää?
Lapsi syö iltapalaksi ison lautasellisen puuroa.

kiitos jo etukäteen kaikki neuvot tulevat tarpeeseen!

Jos kokeilisit antaa maidon sijasta vettä pullosta yöllä. Tuskinpa lapsi nälkäänsä huutaa vaan herää tavan vuoksi. Saako puuron yhteydessä vielä maitoa? Minä annan omalle 1v vielä puuron jälkeen n 150-200ml maitoa, hyvin nukkuu läpi yön.

tottakai se huutaa pulloa, kun se on kiva juttu johon on tottunut. mieti nyt joku maidonlipi, ei kyllä varmaan huuda nälkäänsä! me lopetettiin jo 9kk ikäiseltä maitopullo yöllä, kun neuvolassa sanottiin, että kun lapsi syö päivällä normit 5krt, niin yön pärjää ilman mitään. nyt vaan kova kovaa vastaan, ei lapsi luovu etuuksistaan itsestään ja hyvillä mielin! tsemppiä tuleviin öihin, varmasti tulee olemaan veemäistä, mutta mieti niitä täysiä öitä, joita nukut varmasti jo viikon päästä, kun et anna periksi!

Täällä loppui yösyönti 7kk ikäisellä (söi yhden kerran) ja yks yö riitti opettamiseen. Sen jälkeen nukuttu heräämättä aamuun.

1-vuotias ei tarvitse yöllä ruokaa, todellakaan, kun puolvuotiaskin jo pärjää ilman.

ap täällä taas, on kokeiltu antaa vettä yöllä lapsi huutaa ja ulkvoo jopa 7 asti aamulla kunnes annan sitten aamupalan, sitpä siinä menee päivärytmikin sekaisin kun se jälkeen nukuttaisi. lapsi saa viellä puuron jälkeen n 160-200ml maitoa jonka vetäsee kokonaan.

Onkohan asia ihan noin mustavalkoinen, että kyse olisi vain opitusta tavasta ja vauvalla ei olisi nälkä? Itselläni nyt 10kk ikäinen vauva ja myös edelleen imetän 4-6 välillä yöllä. Kaks viikkoa olin imettämättä, mutta vauva heräili sitten koko aamun puolen tunnin välein ja ei meinannut nukahtaa uudelleen, joten palasin imetykseen.

Mie olen antanut tissiä vielä 1-vuotiaallekin yöllä, mutta pulloa en antais. Se on hampaille haitallisempaa. Yöimetykset lopetin 1v2kk ikäiseltä, kun siirtyi pinnasänkyyn.

[QUOTE="vieras";29038233]Mie olen antanut tissiä vielä 1-vuotiaallekin yöllä, mutta pulloa en antais. Se on hampaille haitallisempaa. Yöimetykset lopetin 1v2kk ikäiseltä, kun siirtyi pinnasänkyyn.[/QUOTE]

ap vastaa; vauva on ollut alusta asti korvikkeilla eli pullo on ainut mahdollisuus tai mukista mut yöllä väsyneenä ei varmasti jaksa. tytsyllä on 4 hammasta.

[QUOTE="vieras";29038209]Onkohan asia ihan noin mustavalkoinen, että kyse olisi vain opitusta tavasta ja vauvalla ei olisi nälkä? Itselläni nyt 10kk ikäinen vauva ja myös edelleen imetän 4-6 välillä yöllä. Kaks viikkoa olin imettämättä, mutta vauva heräili sitten koko aamun puolen tunnin välein ja ei meinannut nukahtaa uudelleen, joten palasin imetykseen.[/QUOTE]

tätä minäkin pohdin. tyttö kmminkin huutaa koko yön aina aamupalaan asti jos en sitä maitoa yöllä anna. no ei tietty hytamalla huuda mut kitisee väsyneenä + nälkäsenä sitten.

Yhteistyössä