1v lasten päikkärit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unikeko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unikeko

Vieras
Meillä tyttö nukkuu vain 10h yössä, on juuri täyttänyt 1v. Tänäänkin heräsi klo 5.15. Tarvitsee siis 2 unet päivässä jotta jaksaa, eikä ole itkuinen ja väsynyt. Nukkuu yhteensä n 3h, kahdessa osassa siis. Neuvolasta suositeltiin että ns väkisin kääntäisi lapsen rytmin niin, että vain yhdet päiväunet keskellä päivää. Kokeiltiin viikko, mutta ei pidentänyt päiväunia vaan oli sitten väsynyt yöllä sekä päivällä, levoton ja itkuinen koko ajan kun vuorokauden unista väheni 1-2h. Mitenkä tuon kanssa nyt on, tasoittuisiko tää ajan kanssa jos vaan sitkeästi jatketaan vai annetaanko vaan nukkua kahdet unet? Tietty mielipiteitä on monia, mutta tuntuu että nyt on pakko vähän jo kysellä muiltakin mielipiteitä eikä vaan pähkäillä itse niin että höyry käy korvista...

meillä poika 1v1kk nukkuu vielä kahdet päikkärit
yöllä nukkuu 11 tuntia (keskimäärin) tosin herää kerran tai kaks juomaan maitoa...
päivällä nukkuu noin 3-5 tuntia päikkäreitä... päivästä riippuen...
neuvolassa sanottiin että minä parhaiten tiedän paljonko unta lapseni tarvitsee.. joten suositteli pitämään nykyisen rytmin jos se meillä toimii.. sitten kun lapsi ei enää itse nukahda päikkäreille niin siirrytään yksiin...

Noin 10h nukkuu meidänkin 1v öisin.
Nukkuu parvekkeella yhdet päiväunet ( klo.10-10.30--> ) 2½-3½h.
Yleensä sen 3h.

Nyt kun ollut parisen viikkoa melkein jo kipeänä niin on nukkunut kahdet unet taas, aamusta ja sitten joskus 15 aikaan uudestaan.
Kunhan se tässä parantuu ja alkaa syömään jne niin katsotaan vaihtuuko taas 1 uniin.
Aiemmin jätin siltä pois toiset unet kun alkoi illasta olemaan niin virkku ja leikkimään vain alkoi nukkumaan mennessä.Jos on sattunut nukkumaan iltapäivästä enemmän kuin ½h niin kyllä on virtaa illalla! :D
Yhdillä päikkäreillä on tosi nätisti nukahtanut sänkyyn ajallaan :heart:

Meillä myös 1v2kk lapsi nyt ja nyt menty viikko yksillä päikkäreillä. Ei ollut toivoakaan ennen sitä jättää toiset väliin. Meillä on just niin, että jos sitä rytmiä yrittää väkisin kääntää ei tule muuta kuin kitinää ja unet jää vieläkin vähäisemmäksi. Antaa nukkua vaan kahdet

Uusimmat

Yhteistyössä