1v:n nukkumisen ongelmat jatkuu.... Taas tarvisin apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pypylleröinen"

Vieras
Kirjoittelin siis jo aikaisemmin, http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...en-jaksa-enaa-ongelma-1v-n-nukkumisen-kanssa/ tuossa ketjussa, mutta nyt on uusi ongelma. Nukahtaa nyt suht ok, meidän sänkyyn nukutaan, itse maataan vieressä sen aikaa, että nukahtaa, ja nostetaan sitten omaan sänkyyn.

Uusi ongelma on nyt se, että tuo kyllä nukkuu ekat pari-kolme tuntia ihan hyvin ja sikeästi, mutta sitten alkaa itkeä. Itkee ihan täyttä huutoa jos pitää omassa sängyssä, ei saa millään rauhoittumaan. Eli ollaan nostettu meidän viereen. Ei vaan nuku kunnolla siinäkään, vaan kitisee ja muljaa koko ajan. Oikeastaan koko yö kuluu tuohon. Hyvällä tuurilla saattaa välillä nukahtaa max. tunniksi, mutta sitten taas alkaa kitinä ja pyöriminen. Välillä kitinä sitten yltyy ihan itkuksi asti.
Alkaa vähän väsyttää, kun ei saa nukkua kunnolla.
Onko ideoita?

Meillä auttoi kun siirryttiin ihan kunnon kaurapuuroon, sitä ennen tyttö söi sitä muksu kaurapuuroa ja heräili vähän väliä. Nukkuu kyllä vielä meidän sängyssä, mutta nyt on ruvennut nukkumaan koko yön, pian olis sit tarkotus siirtää omaan pinnikseen kun yöt jo sujuu katkoitta. :)

Joo, syö kyllä vatsansa täyteen. Tai ei siihen ainakaan saa enempää upotettua, sylkee ulos kaiken, kun on päättänyt, ettei syö enempää. Syö ihan nallen neljänviljanpuuroa marjasosellaa, maitoa 2-4dl, hedelmän ja välillä leipääkin lisäksi. Puuroa pari desiä.
Nukkunut siis aina koko yön heräämättä, mutta nyt tälläsiä öitä on ollut viikon (joo tiedän, ei kovin pitkä aika) putkeen joka yö. Aikaisemmin ei koskaan.

Luin tota vanhaa ketjua ja haluaisin kysäistä, että onko teillä päivärytmi ja rutiinit missä kondiksessa?
Kokemuksesta tiedän, että auttaa nukahtamiseen tutut rutiinit ja rytmit.

Meillä oli jossain vaiheessa viikko että lapsi ei nukahtanut kuin vasta 3h myöhemmin. Huusi ja mellasti siis sängyssä tai jos ei laittanut sänkyyn kuin vasta 3h myöhemmin niin nukahti helposti.
Maitoa annan aina yöllä jos ei muuten rauhoitu, voi ihan tosiaan olla nälkäkin, eikä meillä ainakaan ole jäänyt tavaksi, koska silloin olen aina lisännyt vähän seuraavien päivien ruokamäärää, jos parina yönä herää nälkäänsä.

Minusta te vanhemmat olette itse kehittäneet lapsenne uniongelmat, vaikka kurja on näin sanoa. Tehkää nyt se raskas ja vaativa homma eli opettakaa lapsenne nukahtamaan itse! Lapsenne on selvästi tottunut siihen, että hänet nukutetaan illalla ja vielä sitten kun heräileekin. Hän ei osaa nukahtaa ITSE. Rankkaa on varmasti, mutta uskon, että sitkeys palkitaan. Lapsi sänkyyn ja toivotellaan hyvää yötä. Itse poistutaan paikalta. Huuto alkaa, käytte sanomassa, että "nyt nukutaan, nyt on yö"... Sen jälkeen ei sanota mitään. Lapsi ei taatusti jaksa huutaa koko yötä. Jos tuntuu helpommalta niin alussa voi vaikka istua oven vieressä penkillä, mutta EI SAA PUHUA mitään. Yöllä jos herää niin sama juttu. Älkää ottako väliin. Lapsi on selvästi tottunut saamaan tahtomansa ja tottakai hän sitä sitten myös vaatii! Tsemppiä!

[QUOTE="ammattilainen";22086163]Minusta te vanhemmat olette itse kehittäneet lapsenne uniongelmat, vaikka kurja on näin sanoa. Tehkää nyt se raskas ja vaativa homma eli opettakaa lapsenne nukahtamaan itse! Lapsenne on selvästi tottunut siihen, että hänet nukutetaan illalla ja vielä sitten kun heräileekin. Hän ei osaa nukahtaa ITSE. Rankkaa on varmasti, mutta uskon, että sitkeys palkitaan. Lapsi sänkyyn ja toivotellaan hyvää yötä. Itse poistutaan paikalta. Huuto alkaa, käytte sanomassa, että "nyt nukutaan, nyt on yö"... Sen jälkeen ei sanota mitään. Lapsi ei taatusti jaksa huutaa koko yötä. Jos tuntuu helpommalta niin alussa voi vaikka istua oven vieressä penkillä, mutta EI SAA PUHUA mitään. Yöllä jos herää niin sama juttu. Älkää ottako väliin. Lapsi on selvästi tottunut saamaan tahtomansa ja tottakai hän sitä sitten myös vaatii! Tsemppiä![/QUOTE]

Luitko tuon aikaisemman ketjun, edes aloituksen, ja kirjoittamani vastaukset?
Tunnen lapseni, ja voin todella vannoa, että tuo kirkuisi sängyssä vaikka vuorokauden putkeen, jos antaisi vain huutaa.
Olisipa noin helppoa, kuin kirjoittamasi vastaus. Se vain ei onnistu meillä :(

Tuli mieleen et oisko korvatulehdus, siihen ei paljon ainakaan meidän lapsella öisin särkylääkkeet auttanut. Eikä siis muuten ollut kipeä päivisin tai siis ei itkeskellyt mut yöt oli levottomat ja itkuiset. Sit kun vein varmuuden vuoksi korvatarkastukseen niin tulehdushan sieltä löytyi.

tsemiä ja asennetta! Meillä ei neiti joka jouluna täyttää 2 ole vielä eläissään nukkunut koko yötä läpi. Nyt on se vaihe että yöllä pitää päästä viekkuun makso mitä makso ja siellä hiissatan äitin ja isin kainalon väliä kunnes uni tulee. Olen lakannut ressaamasta ja miettimästä mikä sillä on. Meidänkin neiti huutais sängyssä varmaan loputtomiin, eikä todellakaan huvita kokeilla. Olen päättänyt antaa neidin tulla viekkuun, voihan sillä olla vaan hali pula. Onhan se rankkaa itselle mutta ei kai sitä loputtomiin kestä. Tässä juuri harkitsen sängyn leventämistä ettei tarvi yöllä nostella ees taas. Välillä meistä toinen karkaa muualle nukkumaan niin ei tarvi neitokaista varoa. Tunnet lapsesi parhaiten, jos lääkkeet yms ei auta, voi olla vaan äitiä ikävä. Koita jaksaa!

Vau, viimeyönä nukkui 6 asti ilman kitinöitä. Sen jälkeen kitisi vaan pari kertaa (nostin kyllä sillon meidän viereen, kun ei taas tullut huudolle loppua) ja nukkui 10 asti aamulla.
Päikkärit meillä onnistuu ihan hyvin nyt, nukahtaa mun kainaloon ihan muutamassa minuutissa.
Kunhan saadaan yöt takas kokonaisiksi heräämättä, aloitetaan alusta tuo omaan sänkyyn nukuttaminen...
Ihan todella toivon, että jotain helpotusta tulis...

Yhteistyössä