1v:n yöheräilyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KUKKA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KUKKA

Jäsen
15.07.2004
304
0
16
Auttakaa hyvät immeiset väsynyttä äitiä..
Meidän neiti on juuri täyttnyt vuoden.. on kävellyt jo 2kk ja muutenkin on tomera ja touhukas tyttö.. ongelmia on ollut nukkumisessa meillä koko hänen pienen ikänsä.. :'(

Ollaan nyt n. kuukausi menty nukkumaan päikkäreille sekä yöunille niin, etten anna enää maitopulloa kaveriksi sänkyyn. alkuun oli tosi kova protesti muutoksesta.. huuti pahimmillaan puolitoista tuntia sängynlaitaa vasten nojaten.. seisoi siis sängyssä ja huusi ihan hulluna..

nykyisin menee ihan ok.. höpisee ja joskus itkeekin kun peittelen hänet sänkyyn.. osasyynä varmaan ihan jonkinasteinen eroahdistus.. luulsin ainakin.. mutta sitä kestää enintään vartin.. sitten aina kyllä nukahtaa ihan itsekseen..

ongelma onkin heräilyt yöunien aikana.. ensimmäisen kerran herää n. 23.00 (nukkumaan n. 20.00) nämä on ihan sellaisia kunnon sieppejä mitä hän saa.. seisoo ja meuhkaa sängyssä.. ja lisäksi huutaa kurkku suorana..
tähän en ole saanut helpotusta millään muulla ku maitopullolla.. tuttia ei ole syönyt puoleen vuoteen ollenkaan.. se ei vaan kelpaa.. ei päivällä eikä yöllä.. maitoa ei tarvii olla kuin tilkka pohjalla..siihen sitten nukahtaa uudelleen.. mutta jos laitan vaikka vettä.. suuttuu kahta kauheammin kun huomaa että äiti on huijari :D

tassuttelu ei ole myöskään auttanut.. olen yrittänyt kaikkeni, mutta jos en reagoi mitenkään, tyttö rääkyy vaikka 2tuntia.. siksi on ollut niin helppoa vaan mennä ja antaa se helkkarin maitopullo.. :ashamed:

ja näitä kuvailemiani sieppejä saa joka yö n. kolme kertaa.. toinen tulee n. yhden aikaan ja kolmas viiden aikaan..

kertokaa nyt tyhmälle ja lopen uupuneelle äidille, mitä ihmettä mä osaan enää tehdä muuta..

ai niin, iltapalaksi syö hyvin puuroa ja päälle vielä nokkamuksta maitoa.. ei siis pitäsi olla edes nälkä..

kiitti kaikille.. :flower:

Tuli sellanen juttu mieleen että sinä tarvitset johdonmukaisuutta noihin opetuksiin. Lapsi ei ymmärrä että joskus saa maitopullon ja joskus ei, joko annat sen maitopullon tai sitten et, huutoa piisaa tasan tarkkaan siihen saakka kun lapsi tietää missä mennään. Samoin tassutteluissa yms. joka kerta samat jutut ei saa poiketa, jos tänään tassuttelet tassuttelet myös huomenna.

Jokainen menee tavallaan mutta meillä ei ainakaan ole mitään kiirettä iltamaitopulloa ottaa pois, neiti on 1,5v ja syö maitoa pullosta sylissä ennenkuin menee nukkumaan. Nyt on siirtynyt päikkärit sisään ja maitopullo paras konsti. Turha alkaa höpöttämään maitopulloista mitään, pidän lapseni lapsena ja kaikki ajallaan. Pottailu alotettiin 1,2v kun tyttö itse halusi ei puolivuotiaana.

meillä on ollut tytön kanssa monenlaisia nukahtamis ja nukkumisongelmia tämän 1v3kk aikana. osasi jo nukahtaa pitkään itsekseen mutta nyt vaatii läsnäoloa jonkun aikaa nukahtamistilanteessa.meillä se sitten välillä yltyi siihen että huusi ja riekkui sängyssä ja vaati syliä mutta tein siihen lopun ihan vaan niin että otin tietyn nukkumaanmenoajan,pusut,halit ja omaan sänkyyn.sanon aina että hyvää yötä,nyt nukutaan ja kauniita unia.itse jään huoneeseen mutta en reagoi mihinkään mitä tekee.saa huutaa ja melskata mielin määrin.välillä asetan kyllä kertaalleen hänet uudelleen makuulle.yleensänukahtaa 5-10 minuutissa.
minusta tämä toimi hyvin koska 2 illalla tyttö tajusi ettei tuo mamma enää hyvänyöntoivotusten jälkeen mua palvele.välillä siis jää yksin nukahtamaan ja välillä olen hetken luona.
kokeile tätä.mutta jättäisin sen pullon pois.
yöllä sitten sama juttu.aseta makuulle kertaalleen ja anna sitten huutaa jos huutaa.ei hän kauan huuda jos ei sillä mitään saa.
tsemppiä!

Kiitos kaikille jotka ovat viitsineet vastata kysymyksiini..

Tarkentaisin vielä kuitenkin sitä, että itse nukahtaminen yöunille (eikä päikkäreille) ei ole se ongelma.. vaan ne heräilyt sitten yöllä.. maitopulloa en ole antanut nukkumaan mennessä sänkyyn.. maito juodaan sylissä tai syöttötuolissa..

Hello!!Meillä poika 1,4kk.poika lopetti yöheräilyt jo vähä reilu 2kk ikäisenä,mut n.puolenvuoden ikäisestä on herännyt melkein joka yö kerran on otettu poika viereen nukkumaan,siihen se sit nukahtaa heti tai sit valvoo tunnin ajan ja kätisee,annetaan yleensä vettä yöllä jos tarvii.monesti olenkin väsynyt kun yöllä tulee valvottua.Miten saadaan poika opetettua et nukkuisi omassa sängyssä koko yön??pitääkö vain jättää se sinne?poika nukkuu eri huonessa,nukkunut jo 2-3kk.illalla nukutetaan syliin maitopullon kera ja kannetaan omaan sänkyyn.vai täytyiskö ite jäädä lapsen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan?vastailkaa!!ei kiva ku illal ennenku menee nukkumaan ni tietää et pioka herää 2-4välillä joko itkien tai sängys kalkattaen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2006 klo 20:18 maikki83 kirjoitti:
Hello!!Meillä poika 1,4kk.poika lopetti yöheräilyt jo vähä reilu 2kk ikäisenä,mut n.puolenvuoden ikäisestä on herännyt melkein joka yö kerran on otettu poika viereen nukkumaan,siihen se sit nukahtaa heti tai sit valvoo tunnin ajan ja kätisee,annetaan yleensä vettä yöllä jos tarvii.monesti olenkin väsynyt kun yöllä tulee valvottua.Miten saadaan poika opetettua et nukkuisi omassa sängyssä koko yön??pitääkö vain jättää se sinne?poika nukkuu eri huonessa,nukkunut jo 2-3kk.illalla nukutetaan syliin maitopullon kera ja kannetaan omaan sänkyyn.vai täytyiskö ite jäädä lapsen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan?vastailkaa!!ei kiva ku illal ennenku menee nukkumaan ni tietää et pioka herää 2-4välillä joko itkien tai sängys kalkattaen.
opettaisin nukahtamaan ilman sitä pulloa ja yöllä vaan antaa sit huutaa eli ei palveluita.kyllä se sen oppii.

en mä annakaa vettä maidonkorvikkeena..mul ja mun miehellä on kans tapana juoda vettä jos herää yöllä..pitäs vaan antaa pojan jäädä omaan sänkyyn tai voikat sitä ite jäädä pojan luo nukkuun

Yhteistyössä