1v vieroittaminen ja uusille unitavoille oppiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huldasharks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huldasharks

Aktiivinen jäsen
16.12.2008
3 737
1
36
Kuinka te olette konkreettisesti saaneet lapsen nukahtamaan, jos lapsi on tottunut nukahtamaan rinnalle ja siitä nostettu omaan sänkyyn nukkumaan? Tässä kohtapuolin olisi edessä vieroittaminen ja mietin tuota nukahtamista.

Ei siis suostu hereillä ollessa olemaan sängyssään (huutaa kun syötävä ) ja viereen ei malta nukahtaa, kun vaan pyörii kuin häkkyrä. (Osaa kiivetä parisängystä pois)

:wave: haluaisin myös vinkkejä.

Meillä 7kk joka on tottunut nukahtamaan vain tissille. Eilen illalla yritettiin saada nukahtamaan omaan sänkyynsä tassutellen. Koko yö meni sitten niiskuttaessa, vauva oli ihan järkyttynyt kun isi ja äiti moista yrittivät..

Täsmälleen sama ongelma!!!! Eilen täällä palstalla neuvoja kyselinkin. Nyt olen illalla muutaman kerran kokeillu eri vaihtoehtoja. Vieressä olokaan ei tunnu tuottavan tulosta...Saa nähdä kauanko taistelua jatkuu

Parhaiten menee kun iskä tai joku muu henkilö on nukuttamassa niin ei ole sitä tissivaihtoehtoa tarjolla, lähde parina iltana ihan vaikka kotoa pois nukutuksen ajaksi. Ei varmaan onnistu niin helpolla jos sä ite maidontuoksuisena yrität...

Tällä hetkellä lapsi on kovassa kuumeessa (mikä lie kulkutauti), mutta kun paranee, niin ajattelin vieroittaa.

Esikoisen vieroitus meni 9½kk iässä, kun joutui raukka sairaalaan tiputukseen rotaviruksen takia. Loppui kun seinään.

Alkuperäinen kirjoittaja A:
Parhaiten menee kun iskä tai joku muu henkilö on nukuttamassa niin ei ole sitä tissivaihtoehtoa tarjolla, lähde parina iltana ihan vaikka kotoa pois nukutuksen ajaksi. Ei varmaan onnistu niin helpolla jos sä ite maidontuoksuisena yrität...

Isä ei saa edes yrittää nukuttamista. Huutaa, kiljuu ja rimpuilee. Iskä ei kelpaa millään. Toki nyt jo tietää, että loppujen lopuksi äiti on tullut tissien kanssa pelastamaan.

Mä lopetin ensin sen iltamaidon ja aloin vasta pari viikkoa myöhemmin nukuttaa suoraan omaan sänkyyn. Mulla oli pinnaa pidentämässä korvatulpat korvissa kaiken varuiksi.

Tarpeeksi väsyneenä vasta petiin, sitten sitkeästi tassutetaan ja lauletaan tuutulaulua. Kyllä se sinne sammuu. Kaksi viikkoa meni meillä, ennen kuin homma alkoi rullata. Alku meni kyllä ihan nätisti, mutta sitten tuli huuto- ja riekkumiskausi. Nyt kuukautta myöhemmin en ehdi edes tuutulaulua loppuun kun poju nukahtaa jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Alkuperäinen kirjoittaja A:

Isä ei saa edes yrittää nukuttamista. Huutaa, kiljuu ja rimpuilee. Iskä ei kelpaa millään. Toki nyt jo tietää, että loppujen lopuksi äiti on tullut tissien kanssa pelastamaan.

Meillä sama. Kiljuu kuin tapettava iltaisin jos isin seurassa joutuu olemaan. Päivällä/iltapäivällä ei ole mitään ongelmaa.

Itsepähän olen tämän ongelman opettanut, mutta jotain tarttis nyt tehdä :/

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Mä lopetin ensin sen iltamaidon ja aloin vasta pari viikkoa myöhemmin nukuttaa suoraan omaan sänkyyn. Mulla oli pinnaa pidentämässä korvatulpat korvissa kaiken varuiksi.

Tarpeeksi väsyneenä vasta petiin, sitten sitkeästi tassutetaan ja lauletaan tuutulaulua. Kyllä se sinne sammuu. Kaksi viikkoa meni meillä, ennen kuin homma alkoi rullata. Alku meni kyllä ihan nätisti, mutta sitten tuli huuto- ja riekkumiskausi. Nyt kuukautta myöhemmin en ehdi edes tuutulaulua loppuun kun poju nukahtaa jo.

Minkäs ikäinen oli?

Meillä kun lutkuttaa tissiä vielä öisinkin monet kerrat. Pitäisi varmaan siitä jotenkin päästä ensin eroon.
:$

Alkuperäinen kirjoittaja Toista odottava:
Sylissä heijailemalla nukutin niin pitkään, kunnes tassuttelu alkoi onnistumaan.

Jotain tällaista ajattelinkin. Huutoraivareiksi se kuitenkin menee sylissäkin. Mietin vaan tuota, kun ei siis nukahda sänkyynsä, jos on yhtään hereillä. Pomppaa heti pystyyn pomppimaan ja huutamaan. Tavallinen maito pullosta/taikamukista ei kelpaa nukahtamistilanteessa, sitä isä on koittanut pari kertaa.

Kuulostaa lohdulliselta.

Meillä kun lutkuttaa tissiä vielä öisinkin monet kerrat. Pitäisi varmaan siitä jotenkin päästä ensin eroon.
:$ [/quote]

Tuo on niiiiiiin tuttua!! Kohta tulee 1 mittariin ja syö 3 kertaa yössä tissiä...ja jos isä on mennyt rauhoittelemaan niin huutaa kurkku suorana niin kovaa, että herää esikoinen ja varmaan joka ainoa muukin tästä kerrostalosta...huoh!!!

Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeli:
,että herää esikoinen ja varmaan joka ainoa muukin tästä kerrostalosta...huoh!!!

Joo meillä myöskin esikoinen on muutaman kerran herännyt pelon vallassa yöllä että mitä tapahtuu. Ja häntä ei saa illalla nukkumaan kun pikkusisko pitää huutokonserttia.

Kokeilkaa laittaa lapsi hyvin unisena, mutta kuitenkin hereillä ollessaan sänkyyn tissiltä. Eli irroittaa tissin ennen kun lapsi on nukahtanut siihen. Ja vaihto tuttiin (jos siis syö)
En minä oikeasti tiedä tästä mitään kunhan mutuilen.

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee:
Kokeilkaa laittaa lapsi hyvin unisena, mutta kuitenkin hereillä ollessaan sänkyyn tissiltä. Eli irroittaa tissin ennen kun lapsi on nukahtanut siihen. Ja vaihto tuttiin (jos siis syö)
En minä oikeasti tiedä tästä mitään kunhan mutuilen.

Alta sekunnin kiihtyy nollasta sataa ja joko alkaa leikkimään tai sitten huutamaan. Ei ole onnistunut kertaakaan tämä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:

Minkäs ikäinen oli?

:$

Vuosi mittarissa ja yhtä lailla meilläkin imettiin yömaidot vielä. Päätin vain yhtenä iltana nukuttamisen jälkeen, että se oli siinä. Sinä yönä ei tullut maitoa vaan tassua päälle, kun poju heräsi vaatimaan. Oli niin uninen, ettei kauaa jaksanut mankua. Seuraavana iltana nukutettiin ekaa kertaa ilman rintaa. Muutaman kerran on huudettu kauheasti, mutta ei tuo montaa iltaa perätysten viitsinyt, kun ei tullut mitään palkintoa. Inhosin kyllä huudattaa toista, mutta en tokikaan jättänyt lasta yksin, vaan sylittelin, silittelin, tassuttelin ja lauloin. Muutamat raivarit saatiin sitten päikkäriaikaan, vaikka sinne oli aina nukuttu ilman maitoa. Loppuviimein ihmeen vähällä päästiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
:wave: haluaisin myös vinkkejä.

Meillä 7kk joka on tottunut nukahtamaan vain tissille. Eilen illalla yritettiin saada nukahtamaan omaan sänkyynsä tassutellen. Koko yö meni sitten niiskuttaessa, vauva oli ihan järkyttynyt kun isi ja äiti moista yrittivät..

En vieläkään malta olla vaiti... Yritin kerran joskus 8kk maissa vieroitusta. Sitä kesti varmaan alle puoli tuntia, kun tuli vaan fiilis, ettei aika sittenkään ollut kypsä. Ylipäätään minään vierastus- ja äidistäriippuvuuskautena ei varmaan ole kaikkein helpoin mahdollinen hetki. Mutta suosittelen niitä korvatulppia lämpimästi kaikille. Vaikka on päättänyt olla levoton, huuto alkaa kuitenkin jossakin vaiheessa ärsyttää ja muksu huomaa sen. Tulpilla saa paljon lisäaikaa.

Meidän poitsun saa kyllä illalla nukahtamaan sänkyyn ilman tissiä (tämä oli PITKÄN opettelun tulos) mutta yöt on sitten yhtä tissittelyä. Ja yöllä ei auta mikään muu kuin tissi. Useita kertoja on yritetty, mutta huutaaa ja huutaa kuin syötävä, kunnes pääsee tissille. Ja kun ikää on jo pari päivää vajaa vuoden niin ei viitsisi tunnin - kahden välein imettää.

mä lopetin yöimetyksen ensin 10kk iässä. Se vain eräänä iltana kolahti päähän että nyt ei enää yöllä syödä. Eikä syöty. Huusi kuin raivopää sen yhden yön. Nukahti välillä hetkeksi ja jatkoi huutamista. Pidin sylissä ja lohdutin, pidin vieressä ja lohdutin jne. mutten antanut tissiä.

Sitten imetin vielä päivällä jonkun viikon ja nukahti edelleen tissille.

sitten kun päätin lopettaa imetyksen, annoin nukahtaa syliin ilman tissiä. Näin mentiin jonkin aikaa.

sitten annoin melkein nukahtaa syliin, nostin puoliunessa sänkyynsä ja silitin/pidin kiinni niin että nukahti. Taas mentiin vähän aikaa näin.

sitten laskin jo hereillä sänkyyn, istuin vieressä kunnes nukahti. taas mentiin joku aika näin.

Sitten menin isosiskon sänkyyn pitkälleen ja odotin että nukahti.

Sitten eräänä iltana (tytöllä ikää hiukan reilu vuosi) sanoin että äiti menee sohvalle olkkariin, ala sinä vaan nukkumaan. Jätin oven auki.

Muutaman illan kuluttua sai sitten toivottaa hyvät yöt ja laittaa ovenkin kiinni ja sinne jäi unta hakemaan.

Tuttia söi vielä unituttina tuossa vaiheessa, mitään unipulloa/unimaitoa en ottanut kuvioihin mukaan, ajattelin että se on ihan turhaa ja kohta on taas vieroitus siitä edessä.

Yhteistyössä