1v3kk lapsen päiväuniongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julma äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

julma äiti

Vieras
Help!

Normaalisti itsekseen nukahtava lapsukaiseni on n. viikon verran pitänyt aivan järjettömän itku/huuto-mekastuksen nukkumaan laitettaessa. :(
Itkee lohduttomasti ja pyrkii syliin jos huoneeseen menen. Olen kokeillut huudattaa uneen, itki 2.5h ja vihdoin nukahti. (äiti itki viereisessä huoneessa omaa julmuuttaan)
Muutaman kerran on jäänyt päikkärit kokonaan väliin kun ei vaan yksinkertaisesti nukahda. Olen ottanut viereen --> alkaa leikkimään. Olen istunut sängyn vieressä --> alkaa leikkimään/pyrkii syliin. HELP!! Mikä voisi auttaa!!

No tuo 2 h 30 min huudatus ei kyllä auta lasta jatkossa nukahtamaan paremmin. Vasta viikko ollut hankalaa. No mitä jos makaisit itse vieressä ja esittäisit nukkuvaa etkä reagoisi leikkimiseen? Meillä ainakin auttoi juuri tuossa iässä. Kokeile sitä vaikka 2 viikkoa, vasta sitten voit oikeasti huomata, toimiiko se vai ei.

meillä oli samoja, ongelmia, mutta kun lopetin pakottamisen päiväunille, ja vaihdettiin pinnasänky tavalliseen lasten jatkettavaan sänkyyn, niin jossain vaiheessa päivää pikkuinen 1v4kk kömpii itse omatoimisesti sänkyyn maate.. ja huutelee siellä... sitte kun sitä vähän silitän niiin nukahtaa..
samoja ongelmia oli yöunienkin kanssa, mut nykyään hyvin usein illalla pikkuinen toimii samoin.. et kun sitä väsyttää tarpeeks niin itse kömpii sänkyy..

No minä en ainakaan nukuttaisi huudattaen, se todella on julmaa..! Kokeile vaunuihin nukuttamista tai jos sänky samassa huoneessa missä teidän sänky, köllöttele vieressä, silittele yms..

Meillä on välillä tuollaista 1v 1 kk:n kanssa. Onko sulla kantoreppua (ei siis rintareppua...)? Mä nukutan repun kanssa marssien, jos ei muuten onnistu. Illalla tätä ei kuitenkaan kannata käyttää, ettei yöllä herätessä tarvi ottaa uusiksi.

Voiko olla että lapsen unirytmi on muuttumassa. Jos mahdollista, niin yritä hakea oikeaa hetkeä. Lapsen kanssa voi yrittää vaikka kölliä sängyssäkin, jos ei ole pörräysvaihe päällä. Nukahtaisko rattaisiin?

Olisko mahdollista nukuttaa ulos rattaisiin? Meillä yritettiin 2 kk nukkua sisällä, mut unet oli vain 45 min - 1,5 tuntia ja kitinää ilta. Ny nukutaan 2,5 tuntia ulkona ja jaksetaan kaikki paremmin, ikää 1 v ja 2 kk.

Tiedän todellakin, ettei huudatus auta. Viimeksi tänään makoilin vieressä sängyllä ja esitin nukkuvaa --> ensin pelleilyä, sitten itkua ja huutoa. Yöunille nukahtaa yleensä ihan hyvin, jos isänsä laittaa nukkumaan. Minä jos laitan sama itku alkaa. Rutiinit ei ole muuttuneet, on selkeästi väsynyt ym ym. En voi nukuttaa syliin/reppuun, olen itse rv 28 raskaana eikä maha siedä enää kanniskelua. Vaunuista siirryttiin sisälle nukkumaan kesällä kun ei enää malttanut niissä köllötellä. Nukkuu yöt 20- 08 ilman heräilyä.

Nukkuuko lapsi pinnasängyssä vai lasten sängyssä? Meillä 1v4kk poika nukkuu pinniksessä vielä, ja menee nukkumaan sovussa, mutta meillä siis järjestys menee näin: aamulla puurojen yms jälkeen ulkoilua, kotiin syömään, vaipanvaihto&pesut, pullollinen maitoa, tutti suuhun ja pois huoneesta. Nukahtaa itsekseen.

Olin itsekin vastikään raskaana ja voin kertoa että olisin varmaan tullut hulluksi ilman rutiineja. Varsinkin tuo aamupäiväulkoilu oli pojalle tosi tärkeää, jos oltiin sisällä aamu, oli se päikkäreille meno vähän niin ja näin. Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, monelta olisi hyvä aika nukkua.

Tsemppiä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja julma äiti :
Vaunuissa nukkuu max 45min, sisällä 1.5h-2h.

Meil meni siis niin, et luulin, et muksu herää tunnin päästä, mut kun vaunuja heilutteli niin nukahti uudestaan, ilman mitään hirveitä huutoja. Sisällä toi uudestaan nukuttaminen ei onnistu.

Nukkuu pinniksessä.
Meillä menee aamupäivät melkein joka pv näin: herätään, syödään puuro ja leipä, leikitään sisällä + touhutaan, lähdetään ulos ja siellä ollaan n.1h, lounas, rauhoittuminen ja nukkumaan. (vaipan vaihto tietysti jossain välissä) En tiedä mitä tuohon enää pitäisi väliin tunkea, väsynyt on selkeästi klo.13 maissa. Hieroo silmiään, nyhrää ym ym. Ilman päivittäistä ulkoilua hyppii kirjaimellisesti pitkin seiniä.

Meillä taas tuo uudelleen nukahtaminen käy just sisällä, ei vaunuissa. Ennen nukkui vain ja ainoastaan vaunuissa (kunnes alkoi herämään 45min jälkeen ja riekkumaan).

Voisko viel ehdottaa, et vähän aiemmin nukkumaan? Sorry, en osaa enempää auttaa, kovasti tsemiä ja toivotaan, et toi vaihe menee nopeesti ohi. Hyvältä teidän päivä muuten kuulostaa!!

Tänään kokeilin tuota aikaisemmin sänkyyn menoa, sama rumba alkoi. (valvoo edelleen, nyt isänsä tuli kotiin ja yrittää nukuttaa) Huoh.. Toivon kovasti, että menis pian ohi. Kiitos kovasti vinkeistä kaikille!

P.S Niin ja jos joku nyt ymmärsi, että annoin 2.5h itkeä YKSIN huoneessaan niin ei se ihan niin ollut. Viimeiset 30min oli yksin ja sitä ennen äiti oli vieressä ja yritti lohduttaa. Lopulta oli vaan itsellä takki niin tyhjänä, että epätoivoisena jätin sänkyynsä itkemään. :(

Meillä rattaat sisällä ja jyrään hetken kynnyksen yli, niin uni tulee. Joskus herää 45 min päästä, mutta nukahtaa nopeasti jyräyksellä uudestaan. Muista laittaa rattaisiin joku fleeceasu ja pipo tms, kun ainakin meidän neiti nukkuu paremmin kun on lämmin. Nukkunut taas jo 2 hh 55min...

Meillä ei siis puhettakaan, että nukahtais päivällä pinnikseen. Pari tuntia olen valvonut ja kaatanut neitiä seisomasta makuulle... En enää edes viitsi yrittää

Yhteistyössä