2 sektiota takana, vieläkö uskaltais..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
Mulle siis tehty kaksi sektiota (ahdas lantio) ja kaksi ihanaa lapsosta olen saanut. Nuorimmainen on nyt kolme vuotias, ja oon alkanut unelmoimaan vielä yhdestä lapsesta...Mutta huolettaa vieläkö kolmas sektio on turvallinen? KUn kuopus syntyi, lääkäri totesi että kiinnikkeitä oli aika lailla mutta ei siis sanonut missään vaiheessa ettei kohtu kestäisi vielä yhtä raskautta. Kokemuksia?

Hmm... hankala sanoa :) Jospa kävisit kohdun ultrauksessa ennen yritystä? Kiinnikkeiden määrä selviäisi. Ettei vaan tulisi myöhemmin mitään yllätyksiä... Ystäväni tällä hetkellä odottaa toista lastaan, hänellä takana kaksi keskenmenoa ja kaavintaa joista jäänyt yksi isohko kiinnike kohtuun. Kiinnikkeen ympäsillä sikiön napanuora ja suunniteltu sektio rv32 ellei jo aiemmin ole siihen syytä. Rakenneultrassa saivat mojovan säikähdyksen kun hetken näytti siltä että kiinnike on itse sikiössä kiinni. Se olisi meraknnut keskeytystä automaattisesti. Mutta kontrolli ultralla selvisi ettei sikiö ole kiinni vaan napanuora sen kiinnikkeen ympärille kietoutunut.

komppaan ekaa kommentoijaa. Käy tarkastusultrassa ennen yrityksen aloitusta. Mulla takana yksi sektio, ja viime helmikuussa raskauduin. Koin keskenmenon kun alkio oli huonosti kiinnittynyt kohdun sektioarpeen joka ei ollut lainkaan kunnolla sisältäpäin parantunut. Vaikka ekasta sektiosta tuli tammikuussa vuosi... Mutta tuota arven parantumista sisältäpäin ei pysty ultralla juurikaan tulkitsemaan. Arpapeliä se on....

tuostahan kannattaa jutella lääkärin kanssa.

Mulla kolmesektiota takana. + kohdun repeämä. yms sellaista pientä.

Ja raskaaksi tuloa ei ole kielletty. Kysyin tätä viimeisimmässä sektiossa leikanneelta lääkäriltä. Joka kuitenkin näki kohdun ja sen tilanteen.

Muutaman vuoden pyysi odottamaan, raskauden kestää, synnytystä ei.

Eipä tässä nyt ihan heti ole neljättä suunnitelmissa. Mutta iän puolesta on vielä 10 vuotta, ylikin aikaa saada lapsia. Joten ihan mukava että se mahdollisuus on vielä olemassa.

[QUOTE="mamm";23810544]Miksi?[/QUOTE]

Koska se on luonnonlakien vastaista, luonto saisi päättää, ketkä selviytyvät ja ketkä tuhoutuvat. Tälläinen luonnon kiertokulun vastainen toiminta voi levittää ihmiskuntaan viallisia geenejä vastoin luonnon omia suojelumekanismeja.

Näinollen sektiot pitäisi ihmiskunnan tulevaisuutta ajatellen kieltää täysin.

Koska se on luonnonlakien vastaista, luonto saisi päättää, ketkä selviytyvät ja ketkä tuhoutuvat. Tälläinen luonnon kiertokulun vastainen toiminta voi levittää ihmiskuntaan viallisia geenejä vastoin luonnon omia suojelumekanismeja.

Neiti Majuri on seko seko. Mutta senhän nyt kaikki jo tietävät. Tuliko sinulle pahakin aivovaurio synnytyksessä vai mikä mättää?

Mites sun kävi kun pyörryit ja jouduit ihan lääkärissä käymään? Kannattaisi ihan vaan olla tuhlaamatta meidän veronmaksajien rahoja....? ;)

itse otin sektion kaksi kertaa ulkomailla ihan huvin vuoksi kerran siihen annettiin mahdollisuus. ei huvita synnyttää kun on helpompikin vaihtoehto. niin ja sektio on ollu molemmilla kerroilla helppo ja tuskaton. Ja joo, olen kuullut paljon paasausta aiheesta. Ja se vielä että täysimetin molemmat lapseni eikä vaikuttanu imetykseen tai muuhunkaan. Kolmanteen lapseen sanottiin että kannattaa odottaa reilusti yli vuosi ennenku raskautuu mutta meille riittää jo nää kaks.

Sä et vissiin käsitä, että jos vaikka vauva on väärin tulossa eikä siis pääse ollenkaan esim. laskeutumaan synnytyskanavaan. Vikaa ei ole äidissä, eikä vauvassa.

Jos napanuora on kietoutuneena vauvan ympärille, eikä vauva saa happea, miten on kyse viallisista geeneistä?

Kyllä sä vähän tiedät mitään synnytyksistä..... *halaus*

[QUOTE="mä";23810609]Sä et vissiin käsitä, että jos vaikka vauva on väärin tulossa eikä siis pääse ollenkaan esim. laskeutumaan synnytyskanavaan. Vikaa ei ole äidissä, eikä vauvassa.

Jos napanuora on kietoutuneena vauvan ympärille, eikä vauva saa happea, miten on kyse viallisista geeneistä?

Kyllä sä vähän tiedät mitään synnytyksistä..... *halaus*[/QUOTE]

No luonto hoitaisi asian ja tuhoaisi

Minulle on tehty yksi kohdun korjausleikkaus, yksi suunniteltu sektio ja yksi kiireinen sektio kohdun revettyä toisessa raskaudessa. Uusia raskauksia ei suositella, jo tuon ekan sektion yhteydessä nähtiin ohentuma kohdun seinämässä, mutta sitten esitarkastuksessa gynellä ennen toista raskautta ei ohentumia nähty eikä koko raskausaikana. Rv 36 kohtu repesi tuosta ohentumakohdasta ja lähellä oli hengenlähtö sekä minulla että pienellä. Onneksi asutaan lähellä yliopistollista sairaalaa ja ambulanssikyydillä päästiin sinne nopeasti!

en tiennytkään että kiinniketilannetta voisi ultralla katsoa ennen raskautta. Suuri kiitos vinkistä! Taidanpa tosiaan käydä ensin lääkärin pakeilla ja sitten vasta unelmoida, jos tilanne näyttää hyvältä.

Herra Majuri: oikeasti, olen melkein surullinen puolestasi. miten rajoittunut ihmisen mieli voikaan olla :/

no eipä se kaksi sektiota takana vielä yleensä este seuraavallekkin ole. Mulle tehty kaksi sektiota ja kysyin nyt viimesimmässä lekurilta, että miltä se arpialue näytti, että voisko vielä raskautua. Se sano, että kovin oli ohut se kohtu sieltä, mutta ei niin ohut että suosittelisivat ettei raskautuis enään..sitä kun ei koskaan etukäteen voi kuitenkaan tietää kestääkö se vai ei..

mutta mulle riittää kaksi...niin karmeita olleet raskaudet....

[QUOTE="mietteliäs";23810720]en tiennytkään että kiinniketilannetta voisi ultralla katsoa ennen raskautta. Suuri kiitos vinkistä! Taidanpa tosiaan käydä ensin lääkärin pakeilla ja sitten vasta unelmoida, jos tilanne näyttää hyvältä.

Herra Majuri: oikeasti, olen melkein surullinen puolestasi. miten rajoittunut ihmisen mieli voikaan olla :/[/QUOTE]

Kohduntähystyksessä nähdään ihan täsmäälleen, mikä tilanne kohdussa on. Ultrauksessa ei niitä kiinnikkeitä niinkään nähdä, ellei sitten ole todella isoja kiinnikkeitä.

[QUOTE="Lila";23810736]Kohduntähystyksessä nähdään ihan täsmäälleen, mikä tilanne kohdussa on. Ultrauksessa ei niitä kiinnikkeitä niinkään nähdä, ellei sitten ole todella isoja kiinnikkeitä.[/QUOTE]

Eipä nähty minulla tähystyksessä vaan sanottiin kaiken olevan ihan kunnossa ja normaalisti. Ultralla sitten tarkasteltiin sitä ohentuma-aluetta raskauden edetessä ja aina tuli "Puhtaat paperit" viimeeksi 3vrk ennen repeämistä synnytystapa-arviossa (eli sektion sopimispäivänä).

Minäkin olisin mielelläni synnyttänyt alateitse, mutta esikoista kun yritin kaksi päivää maailmaan ja rassu jäi jumiin ponnistusvaiheessa lantioluihin niin kyllä kiitän sydämeni pohjasta nykypäivän lääketiedettä siitä että lapseni sai elää ja syntyä leikkauksella. Enkä IKINÄ suostu ajattelemaan ettei hän olisi ansainnut tänne tulla, vain sen vuoksi että minun ruumiinrakenne ei alatiesynnytykseen ole tehty. mutta sepä siitä, tästähän varmaan saisi rajoittuneemman ihmisen kanssa aikaan isonkin riidan!

Eipä nähty minulla tähystyksessä vaan sanottiin kaiken olevan ihan kunnossa ja normaalisti. Ultralla sitten tarkasteltiin sitä ohentuma-aluetta raskauden edetessä ja aina tuli "Puhtaat paperit" viimeeksi 3vrk ennen repeämistä synnytystapa-arviossa (eli sektion sopimispäivänä).

Entäs jos ne kasvoivat kohtuun vasta tähystyksen jälkeen? Tai sitten lekuri oli todellinen puusilmä!

[QUOTE="Lila";23810778]Entäs jos ne kasvoivat kohtuun vasta tähystyksen jälkeen? Tai sitten lekuri oli todellinen puusilmä![/QUOTE]

Mitkä kasvoivat kohtuun? Kohdussa kasvoivat vain lapsi, istukka ja lapsiveden määrä. Kiinnikkeitä minulla ei ollut vaan ainoastaan ohentuma, joka repesi. Että ei siellä tähystyksessä nähdä täsmälleen mikä on tilanne kohdussa.

Kohdun kuntoa tarkasti varmaan 8 eri lääkäriä raskauden edetessä juuri tuon ohentuman vuoksi, mutta kukaan ei heistä nähnyt tilannetta ennalta. Varmaan naistenklinikan erikoislääkärit on kaikki puusilmiä sitten.

Yhteistyössä