2-viikkoinen hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sannukka

Vieras
Siis toivottavasti tästä kysymyksestä ei tule sota, mutta pakko kysyä, kun asia mietityttää.
Eli kaveri vie kahen viikon ikäisen vauvan yöksi hoitoon. Onko tää oikeesti muitten mielestä ihan ok, ja minä vaan niin lappusilmäinen, että asia ahdistaa.
Ja tiedän, ei kuulu mulle, ei pitäis puuttua yms, mutta kun en voi sille mitään että se närästää mua!

:o Hirvittävää. Meillä just neuvolatäti katsoi minua kieroon kun sanoin, että 10kk vauvamme voisi hyvin olla yöhoidossa miun mielestä.. Sain kauhean saarnan siitä, että vauva on vielä liian pieni sellaiseen. (Niin oisin vaan kaivannut YHDEN kokonaan nukutun yön, kun nykysin imetään tissiä välillä miljuuna kertaa yössä.. Ja vähintään 2-3 kertaa. Ja sen lisäksi herätään aamulla viiden-kuuden aikaan jo valvomaan. Ja päiväunia ei juurikaan nukuta, joskus 30 min pätkä aamupvällä).

Jos haluaa sen ikäisen viedä hoitoon niin miksi sitä ei hänelle suotas ilman,että leimataan "huonoksi" äidiksi ym...
Joskus voi olla vain hyväksi äidin jaksamisen kannalta että saa vauvan yöksi jonnekkin

no en veis noin pientä hoitoon. ainakaan juhlimisen takia. kyseessä täytyisi olla jomman kumman vanhemman vakava sairaus tai siskoksen vakava sairaus. mä en ymmärrä miksi noin pieni viedään hoitoon juhlimisen takia, melkein suoraan siis synnäriltä tai sen takia, että vanhemmat sais sitä nykymuotia eli laatu aikaa itselleen. laatu aikaa :o

Nervous_Rex.gif

Onko nää taas näitä ihmisiä, joille sattuu vahinkolapsi tulemaan ja heti synnytyksen jälkeen on pakko päästä ryyppäämään kun koko raskauden ajan on himottanut. Mulle on monta kertaa pari kaveria (molemmille sattunut ns. vahinkolapsi tulemaan) sanonut, että kyllä sulle kuule jossain vaiheessa tulee kauheet viinan himot..ja itse en ole ymmärtänyt ja eikä himoja ole tullut vieläkään, olen rv.32...En ole alkoholisti ja lapsi on suunniteltu, ehkäpä johtunee sitten siitä?

Ihmiset ovat tietty erilaisia, mutta mulle ei tullut mieleenkään lähteä mihinkään bilettämään noin pian synnytyksen jälkeen.. Synnytkseni eivät ole olleet mitenkään vaikeita enkä ole ollut sen jälkeen puolikuollut tai mitään, mutta jälkivuoto ja rintoihin noussut maito ja hormoonihulinat ... Ei kyllä ollut olo mitenkään sellainen, että iltakimalteihin olisi ahtautunut...

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Jos haluaa sen ikäisen viedä hoitoon niin miksi sitä ei hänelle suotas ilman,että leimataan "huonoksi" äidiksi ym...
Joskus voi olla vain hyväksi äidin jaksamisen kannalta että saa vauvan yöksi jonnekkin

Peesi tälle.
=)

Ei lapsen hoitoon laitto ole merkki huonosta äidistä jos hoitopaikka on vain hyvä. Parempi se kuin että äiti voi huonosti ja sen jälkeen myös lapsi.

voi jumankauta! TODELLAKIN sekopäistä viedä tuon ikäinen hoitoon. ja usein nämä äitit jotka vievät tuon ikäisen hoitoon ja valittavat tekevänsä sen "oman hyvinvoinnin ja jaksamisen takia" ovat vaan todellisuudessa sen kännin perässä kipeästi. oman jaksamisen takia sen ajan vois käyttää johonki muuhun ku kännäämiseen. kuinka virkku sitä onkaan baari illan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
voi jumankauta! TODELLAKIN sekopäistä viedä tuon ikäinen hoitoon. ja usein nämä äitit jotka vievät tuon ikäisen hoitoon ja valittavat tekevänsä sen "oman hyvinvoinnin ja jaksamisen takia" ovat vaan todellisuudessa sen kännin perässä kipeästi. oman jaksamisen takia sen ajan vois käyttää johonki muuhun ku kännäämiseen. kuinka virkku sitä onkaan baari illan jälkeen.

Ihan samaa mieltä. Jos äiti ei jaksa niin oma lepo ilta vaan tai jotain muuta kun baariin menoa ja lärvien vetoa. Enemmän sitä jaksaa kun käyttää sen hoitoajan vaikka elokuvissa käyntiin tai lepäämiseen. Minä en ainakaan baarissa käynnistä voimia saa. Seuraavana päivänä väsyttää niin pirusti kun vielä krapulkin pukkaa päälle.

Oletkos ikinä kärsinyt synnytyksen jälkeisestä masennuksesta?????

Jos et niin kannattas taas pikkasen ajatella mitä kirjottelet.Ei millään pahalla mutta tuskin tiedät taustoja minkä takia lapsi on menossa hoitoon. Saat toki vapaasti tuomita ilman tarkempia tietoja,mutta onko sekään niin fiksua

Alkuperäinen kirjoittaja Maisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Mä vein yhdeksi yöksi 2,5 viikoisen hoitoon, kun olin pienen leikkauksen takia yön yli sairaalassa. Olo oli tosi kurja, vaikka mulla oli mukamas hyvä syy siihen. :/

Tuo nyt on vähän eri asia!

On on, mutta ei se muuta sitä, että mulla oli itellä todella kurja fiilis, vaikka poika ja mumminsa pärjäsivät ihan mainiosti.

Meillä on keskimmäinen poika ollut pienenä mummilla yökylässä useastikin. Pieni ei nukkunut yöllä eikä päivälläkään kuin pieniä pätkiä ja muuan ajan vain huusi :'( Miä en siitä vauva-ajasta muista muuta kun sen itkun, pojan itkun ja äidin itkun. Mummi totes että hän ottaa pojan ja miä nukun. Niin mentiin eteenpäin. Kummasti jaksoin paremmin kun kerran viikossa sain nukkua yön. Miehestä ei MITÄÄN apua ollut :/

Jos et niin kannattas taas pikkasen ajatella mitä kirjottelet.Ei millään pahalla mutta tuskin tiedät taustoja minkä takia lapsi on menossa hoitoon. Saat toki vapaasti tuomita ilman tarkempia tietoja,mutta onko sekään niin fiksua

kannattaisko sun lukea kirjoitus vähän tarkemmin ennenku kirjottelet mulle mitä sattuu? enkö mä tossa kirjotuksessa puhunu kännäämään lähtemisestä? masennukseen auttaa kyllä muuten varmasti se että vetää pään täyteen. voi jestas!

Voe hyvät hyssykät.Jos lähtee kännäämään niin lähtee.Lapsi sentään on hoidossa.Jos sillä kännäämään pääsemisellä jaksaa taas eteenpäin niin entä sitten.
Tekosiveitä voidaan aina olla =)

kannattaisko sun lukea kirjoitus vähän tarkemmin ennenku kirjottelet mulle mitä sattuu? enkö mä tossa kirjotuksessa puhunu kännäämään lähtemisestä? masennukseen auttaa kyllä muuten varmasti se että vetää pään täyteen. voi jestas!

No kyllä tosta sun viestistäs sen kuvan saa, että lastahan ei muutoin voida hoitoon viedä, kun sen takia, että vanhemmat/vanhempi lähtee juomahommiin.. Että ehkäpä kannattais hieman miettiä tuota tyyliä, jolla YRITTÄÄ asioita ilmaista.

Itse en veisi, mutta jos joku kokee, että kaksiviikkoinen täytyy laittaa hoitoon, on lapsen luultavasti todella parempi olla hoidossa yö tai pari.
Ja nyt kun tässä on lupaava sota nousemassa, niin sanottakoon, että mielestäni sama pätee subjektiiviseen hoito-oikeuteen: jos vanhempi haluaa lapsensa päivähoitoon, vaikka onkin kotona, on todennäköisesti lapselle parempi, että hän on hoidossa muualla kuin kotona. (ja nyt en sitten tarkoita esim. työnhakua, pätkätötä tai muuta vastaavaa syytä)

Yhteistyössä