2-vuotiaan paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikuista vastaava painoindeksi on noin 15.4 kg/m2.

Lapsi on huomattavan alipainoinen. Lääkärin arvio olisi tarpeen.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 12.2 - 14.9 kg.

Voi olla että pituus kasvu on kiihtynyt mutta hyvä kun seuraa. Toi on lasten ISO-bmi.

Meidän tyttö oli 2 -vuotiaana 92cm ja 12,3kg. Hänen paino on aina mennyt -10 käyrällä, joten ei ole ollut huolta. Eri asia olisi ollut, jos olisi tippunut yhtäkkiä esim. +10:stä -10:een. Onko teillä tapahtunut selkeä tipahdus? Toki tyttönne on laiha, koska omammekin tuntuu sirpakalta painon suhteen.

Mun kuopus painaa nyt 1v4kk ikäisenä kotivaa'an mukaan 11kg ja pituutta n. 80cm, joten siihen verrattuna tyttösi on hoikka mutta omasta käyrästään toki kasvu riippuu. Syökö hyvin? Onko tullut kasvupyrähdys?

No ihan tismalleen samat mitat oli miun pojalla 2-vuotis neuvolassa, eikä kyllä mitään ees sanottu painosta.. Nyt täyttää kohta kolme ja painoo alkanu tulla, oisko nyt reilu 13kg.

1,5v mitat oli 86 cm ja 11,1 kg eli pituutta oikeestaan vaan tullut. Tyttö syö lounaan aina reippaasti mut muilla aterioilla näykkii vaan vähän. Syntyessään oli reilusti yli neljän kilon.

Mä laitan mun lapsille molemmille öljyä ruokaan vaikka esikoinenkin on jo 4. Hoikkia ovat ja oon aatellut ettei siitä rasvasta haittaa ole, aivothan sitä myös tarvitsee. Kokeile vaikka sinäkin jos paino vähän nousisi sillä. Energiaa tuon ikäinen kuitenkin varmasti kuluttaa paljon kun touhuaa ja juoksee.

[QUOTE="huolestunut";28561754]1,5v mitat oli 86 cm ja 11,1 kg eli pituutta oikeestaan vaan tullut. Tyttö syö lounaan aina reippaasti mut muilla aterioilla näykkii vaan vähän. Syntyessään oli reilusti yli neljän kilon.[/QUOTE]

No se on aika nopeasti laskenu tuo suhteellinen paino, sen takia haluavat kontrolloida sen painon ettei ainakaan enää laske lisää. Muista että lapset tarvitsevat paljon hyvää rasvaa kasvaakseen, lisää öljyä ruokaan jne.

Kiitos paljon neuvoista. Otan tuon öljylisän käyttöön. Tyttö kyllä kuluttaa tosi paljon nyt kun vielä puoli vuotta sitten oli meno vielä rauhallista. Onneksi kuitenkin tota pituutta on tullut niin ei oo kasvu pysähtynyt kokonaan.

Meillä menee öljypullollinen parissa viikossa, pääosin lasten lautasille. Laitan puuroon ja lämpimään ruokaan heille aina öljyä, kuopukselle myös jogurttiin. Ja lapset syö vielä ruokaakin tosi hyvin, 5 kertaa päivässä isot annokset. Pienet lapset kuluttaa tosi paljon. Jätän tietty pois/vähemmälle jos näyttää kertyvän ylimääräistä mutta vielä ei ole siitä olllut pelkoa. Laita siis rutkasti öljyä tytön ruokaan niin ei jää turhan vähälle energialle.

Mun tyttö oli nyt 2-vuotisneuvolassa 91cm ja 11kg, ei tullut mitään painokontrollijuttua, mutta kehoitettiin antaa tytön syödä niin paljon kuin napa sietää.

Tytöllä toi ihan geeneissä, isänsä on kaksimetrinen ja hoikka ollut aina. Tyttö mennyt koko ikänsä pituudessa pluskäyrillä ja painossa miinuskäyrillä.
Syö kyllä hyvin ja saattaa syödä ruokaakin monta lautaisellista. Mun sisko myös samanlainen, syö kuin hevonen ja nyt 4-vuotiaana on 105cm pitkä ja painaa 13kg.

Meillä 2-vuotiaan tytön pituus 83 ja paino 11,8. Kuulema tasaista, paino mennyt käyrällä jopa katottuna lehmänhäntää, mutta niin kuulema tämän ikäisellä pitääkin kun alkaa tasoittumaan. Veljellä ollut pituus 83 ja paino 10,8. Poika ollut kuitenkin tukevamman näköinen. Tasaista käyrää kummallakkin pituus ja paino, eli omilla käyrillä. Meillä vanhemmilla kummallakin pituus ja paino aika tarkalleen samat olleet. Joku mainitsikin, että neuvolassa katsovat juuri sitä että meneekö käyrillä tasaisesti vai ei.

Kuopus oli juuri saman kokoinen 2,5 vuotiaana :D
Mutta joo, hyvähän se että seurataan. Jos tosiaan jotain suostuu syömään niin piilota öljyä ruokiin, on energiatiheintä rasvalisää. Meillä oli todella nirso ja pieniruokainen, nyt 6 veenä syö jo "normaalisti"

Yhteistyössä