B
Benja harmaana
Vieras
Päivähoidossa hoitotäti laittoi 2-vuotiaan tyttömme arestiin koska tyttö ei ollut suostunut puettavaksi ulos lähtiessä. Oli vain rieuhunut ja kieltäytynyt yhteistyöstä. Täti vei tytön toiseen huoneeseen 15-20 sekunniksi istumaan. Sen jälkeen tyttö oli suostunut että ulkovaattet laitetaan päälle. Mietin vaan että onko 2-vuotiaalle hyväksi käyttää arestia? Ymmärrän kyllä että jotain keinoja täytyy hoitajalla olla käytössä koska meidän tytön lisäksi hänellä on kaksi muutakin lasta puettavana.
Minkälaiset keinot teillä muilla on käytössä jos lapsi ei yksinkertaisesti tottele? Itse en ole arestin käyttöön ryhtynyt.
Joskus kun tyttö läpsii naamaan eikä tottele ettei lyöminen ole sallittua sanon että hänen pitää mennä vähäksi aikaa pois rauhoittumaan. Sitten hän lähtee itse toiseen huoneeseen ja tulee hetken päästä takaisin paremmalla käytöksellä. Joskus joutuu useammankin kerran lähettämään tytön toiseen huoneeseen. Kai tuokin jonkunlaista arestia siis on..
Minkälaiset keinot teillä muilla on käytössä jos lapsi ei yksinkertaisesti tottele? Itse en ole arestin käyttöön ryhtynyt.
Joskus kun tyttö läpsii naamaan eikä tottele ettei lyöminen ole sallittua sanon että hänen pitää mennä vähäksi aikaa pois rauhoittumaan. Sitten hän lähtee itse toiseen huoneeseen ja tulee hetken päästä takaisin paremmalla käytöksellä. Joskus joutuu useammankin kerran lähettämään tytön toiseen huoneeseen. Kai tuokin jonkunlaista arestia siis on..