**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 22

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dogtor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitens muuten mammoliinosta tuli mieleen että ootkos siä tulossa? Ja mitens veli voi ja mitens juhlat meni?

Entäs Pupu pääsetkös siä vai joudutteko juhlimaan?

Niin ja niinukka ootkos jo päättänyt? :)

Entäs Tilda?

Huomenta!

Mä olen matkalla suihkuun... ihan pikaseen aattelin tulla kattomaan teikäläisiä.
Meillä oli eilen vauhdikasta. Käytiin famulla siivoamassa eemelin kanssa. Siellä vierastettiin ihan törkeästi ensi alkuun. Ei millään voinut jäädä mihinkään ilman äitiä.
Illalla käytiin vielä eemelin kummitätiä kattomassa tuossa hänen vanhempiensa mökillä. Joskin kummitäti ei viittinyt saapua paikalle (kun ysi loppus), kun neidille jostain syystä oli suurempi kiinnostus ollut kavereiden kotibileet... :whistle: ;)
No eemeli kävi sitten eilen illalla vielä uimassa järvessä. Vesi on 20 asteista, joten jätkähän nauttis. Joku puol tuntia me siellä oltiin. Mulla ei tietenkään muistunut mukaan uikkareita, joten olin aika märkä. Toinen hakkas ja potkis sitä vettä kuin hupsu. :D Siitä tulee vielä kauhea vesipeto :laugh: :laugh:
Tänään olis tarkoitus mennä uudestaan sinne, että äitikin pääsisi uimaan... jos mä muka uskallan mennä... ;)
Ja illalla sitten pikkuserkun synttäreille... Toivottavasti siellä ollaan osattu huomioida tämä meidän liikkuva pikku herra... Ettei kaikki kukkaruukut ole koko aikaa vaarassa :laugh: :laugh: Meidän viherpeukalo...

Meillä syödään 5 ateriaa päivässä. Kun ei tuo jaksa nukkua niin kauaa. Aloitin vielä siellä päivällisellä syömään ihan liharuokaa. Helpotti iltojen kitinää. Pojalla oli ilmeisesti oikeasti nälkä ennen iltapuuroa.

Mutta nyt sinne suihkuun, että eemelikin sais ruokaa joskus tänä päivänä...

Jo päivän toista kyssäriä pukkaa :kieh: . Mikä on vauvan tän hetken mielileikkiä? Meillä tuo tykkää pidellä siskojen dubloja, jotka on nyt ollut aika levällään olkkarissa. Parasta tietty on, jos siskot leikkii vierellä. Yks päivä oikein sydäntä riipas, kun kävelin ohi ja näin vauvan ilmeen, toinen oli siellä jotenkin jo niin osallisena :heart: . Toinen tärkeä juttu on nyt jääkaappimagneetit, sellaset lapsille tarkotetut. Siskot on siirtänyt ne ihan alas, niin että typy ylettyy, niitä sit irrottelee ja maistelee ja pitelee käsissään :) - ja viihtyy :D .

Huomenta muutenkin,
ja Sunnuntaita kaikille ...

meillä nukutaan suihkun jälkeen aina himpun huonommin... ihan kohtuusti kumminkin.
Kahdelta maitoa ja yks tutitus aamuyöstä. Aamuhan se tulee turhan aikaisin, eli puol seiskalta.
Viu potkiutuu täs sylis... ja porisee...
Einsessa myös jo pyörii mahallaan akselinsa ympäri, pottakakkaillaan useimmiten (äipän ajoitus) - hienoin taito on vaan pusuttelu. Moiskis.
Sillä saa äipän hyppäämään mitä vaan ...
Pihakukat on laitettu , pitänee minunkin laittaa kuvaa meidän ranchista :)

Mulla on paaljon laiskempaa tää palstailu, sori kun en jaksa kaikkea kommentoida.
Pitäis kai tormistautua ja ainakin selvittää (edes itselleen) siitä vkonlopun reissusta.
Pitää kai ottaa teitin puhelinnumeroita matkaan että osaa perille , yms...

kerhon puolelle siitä sitten...
Meän matkasuunnitelmat riippuu vähän - jos mammoliino lähtee , me ehkä lähdetään myöhemmin. Mutten varmaan tullaan jkylän seudulle jo torstakina, siellä olisi kaksi kyläpaikkaa nimittäin nääs...

Ostin sen orkkuverkon meillekin, tosin nyt ei näy noita tihulaisia enään , oiskos naapurin kissa jo syönyt ??

Pimuli kävelytuolissa hiihtelee ja verhoja kiskoo alas ... ja äiti (tässä vaiheessa vielä) vaan kannustaa ja nauraa...

Omat raskausajat on tullut mieleen täs helteillä - niin ja onnea MaMalle !!!

Olikos niistä isommista matkasängyistä kokemuksia - huonoja tai hyviä ? Taidan hommata oman sellaisen, onnistui sen verran hyvin nukkuminen allkuviikon Nurmeksen reisussa. Ajeltiin kahdestaan (kova ajamaan tuo Viu) 350 km suuntaansa.. matkatkin meni hyvin, kaksien päikkäreiden aikaan ajeltiin...

Pitänee kahvetta alkaa keittelemään ...

Ateriarahdista - meillä riippuu laskuista ... jos aamuja iltavelli lasketaan mukaan niin aterioita on viisi.. jollei niin kolme , joilla väliin syödään jälkkäriksi hedelmämössöä....

Kävin itseni kans keskustelua, ja taidan pitää vellitykset messissä vielä jonkin aikaa , Se tapahtuma muistuttaa niin imetystä (meillä syö Viu pullotutin läpi vellin), hidas, rinnalähellä jne jne , joten se on mukava hetki molemmille...

Toinen galluppi - mielileluja on esim kolisevat ja kilisevät - Beroccapurkissa on metalliesine heilumassa , sitä on kiva helistää ... tuolla kävelytuolilla näyttää olevan kiva mennä...
Normileluista mieleen on milloin mikäkin.
Ja meidän Viu tykkää taputtaa - taputaputap ...

By the way - onko legolla vielä semmoisia dublokokoisia eläimiä ? Yks löytötavara dino on sellainen meillä , olisi tosi kivója ja soppeleja eläinten opetteluunkin, en tiä vaan löytyykö ?

Mielilelut on ne jotka ei ole omia (pienestä se alkaa) :laugh: Kiian lempileikkiä on nykyään tyhjentää lelukori ja paukuttaa sitten koria. Ja mikä on hyvä lelu :o Rapisevassa pussissa rytistetty mainos :o No sitähän ei uskalla tuonne lattialle antaa vahtimatta mutta meillä taitaa reissun päällä olla sellanen mukana :D

Nostin kerhon puolella yhteystiedot avauksen etusivulle :wave:

Lempilelut/leikit on eemelillä joko leikkiä autoilla, pallolla tai istua hietikolla/nurtsilla ja repiä/heittää kaikkea :laugh:
Varsinkin tuo kuorma-auto on ihan must! Sen lavalle ei saa laittaa mitään. Se pitää heti mennä tyhjentämään, jos siellä on vaikka muita pikku autoja laitettu hänen kiusaksi. Autoilla hän ajelee tässä lattialla ihan innoissaan...

Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
By the way - onko legolla vielä semmoisia dublokokoisia eläimiä ? Yks löytötavara dino on sellainen meillä , olisi tosi kivója ja soppeleja eläinten opetteluunkin, en tiä vaan löytyykö ?

Oli tuolla sivuilla ainakin joidenkin eläinlegojen kuvia
http://preschool.lego.com/fi-fi/Products/default.aspx

ja sittehän ne on ja aika kivoja eläimiä Fisher-Pricen hahmot http://www.fisher-price.com/FI/littlepeople/default_flash.asp

Meiltä löytyy Jepen peruja maatila ja satujuna ja jotain muutakin. Niin ja eläinduploja löytyy taas isännän lasten vanhoja :)

Vai ei ollut kaikki istuimia, mä kun aattelin, että onpa noita paljon olemassa :laugh: .

Onko kesä tosiaan niin pitkällä, että täällä on eka vauva heittänyt talviturkkinsa :o ?! :D . Mä oon taas tässä asiassa niitä ylihuolehtivia äitejä, en varmaan uskalla vilustumisen pelossa laittaa tuota typyä järveen ennen kuin on toooosi lämmintä. Nytkään ei olla vielä kertaakaan oltu ulkona t-paidalla :ashamed: . Ja silti nenä vuotaa :laugh: , että ei noi lennsut ole välttämättä ollenkaan kiinni pukeutumisesta ainakaan!

On dubloilla musta vielä sellanen maatila, mihin kuuluu eläimiä :) . Meillä leikitään noilla prinsessalinnoilla ja nukkekodilla, siis dublojen.

Onko joku kattonut tänään telkasta tulevan suomalaisen leffan, joku FC Venus vai mikä se nyt oli? Hyvät näyttelijät näyttää olevan, onko hyvä?

Fc Venus oli mun mielestä tosi hyvä.
Talviturkki heitettiin. Neuvolasta sanottiin, että järveen voi mennä heti, kun itsekin sinne viittii mennä. Järven lämpötila oli 20 astetta ja ulkonakin "vain" 27 siinä vaiheessa. :D Kohta mennään ostamaan sellainen vauvojen uimarengas ja mennään uudestaan :D :D Jos äitikin hyppäis sinne järveen sitten oikeasti...

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
tuutis, käyppäs katsomassa...... :attn: :attn: :attn:

http://capricorn.vuodatus.net/blog/1324260

jassoo
:laugh: :laugh: että kauppoja tehdään täällä ja kruunujakin pitäis... ja kun palstalle ei huomaa niin soitetaan *piitulin kanssa puhelimessa* :whistle: :laugh:

Just sovittiin että kokeillaan mökillä tehdä noita

Tuuti, alkaa käymään työstä :laugh: .

Kävin äsken veskissä :o ja kun nyt kaikki pitää tänne avautua :ashamed: , niin mulla taitaa olla menkat alkamassa :o :o . Miten se tuntuu jotenkin ihan oudolta ja hassulta ja vaikka miltä :ashamed: . Katotaan nyt alkaako, mutta sit nää päänsäryt vois tosiaan olla hormonaalista juttua ehkä...

Hitto vie, kaikkee tänne pitää tulla sanoon :laugh: Ja nyt takas ulos!

LS katsoitko löytyisikö harkitsemanne istuin aikasempien vuosien vertailuista. Tän vuotisessa, kun on arvosteltu uusia, ei aikaisemmin arvosteltuja.

Lempilelu ei tuolla pojalla taida sellaista olla. Ellei koiraa lueta mukaan :whistle: koira kiinnostaa ja ne lelut joilla koira just sattuu leikkimään sillä hetkellä.

Liikkumisesta tuo poika on nyt innostunut ja keskittää sen harjoitteluun kaiken valveilla oloaikansa ja yötkin haluisi... Viime perjantaina keksi miten noustaan seisomaan pinniksessä ja sohvaa vasten :o ja sohvan reunaa pitkin otettiin jo sivuaskelia metrin verran, kunnes innoissaan alkoi heiluttamaan käsiään. Ote kirposi ja jätkä muksahti lattialle. Äitiinsä tullut tuo poika :heart: mie olen lähtenyt kävelemään tukia pitkin 6kk iässä. Vaikka kyllä miulle olisi rauhallisempikin kehitysvauhti riittänyt :snotty:

Aterioita meillä syödään viisi. Aamu- ja iltapuuro. noin klo 11 liha-ateria. klo 16 väilipala (hedelmä/marjasose) ja klo 19 kasvis- tai hedelmäsosetta. Tuon pojan päivä rytmi menee oikeastaa siten, että herätään, hetki ryömitään (mikä auttaa poikaa kakkimaan) vaihdetaan vaippa, syödään, hetki touhutaan ja sitten nukkumaan ja tuota toistetaan neljä kertaa. Eli kahden tunnin välein poika haluaa nukkua noin tunnin päikkärit.

Pitäs mennä pihahommiin.... laiskottaa....

Heips,

Minä olen saanut siivottua Annin huoneen tälle aamulle. =) Järjestin kaikki nuken tarvikkeet, kotieläimet, askartelu vehkeet jne omiin koreihin, laatikoihin. Tuo projekti on odottanut tekijää jo monet kuukaudet, mutta enpä ole saanut aikaisemmin mitään tehtyä asian eteen. :ashamed: Tänään sitten vihdoinkin sain itseäni niskasta kiinni! Ja ilmakin on pilvinen joten oikein hyvä päivä sisä hommille.

Aterioita meillä menee viisi päivässä, joskus saattaa välipala jäädä välistä jos sattuu koisimaan niihin aikoihin.

Meillä on poika nukkunut tosi huonosti päiväunia nyt muutaman viikon ja olin aika sipissä jo. Vein eilen sitten Aatun anopille hoitoon kauppa reissun ajaksi ja hänkin huomasi että unen saanti on vaikeaa, poika pyörii ja hakee unta, mutta säpsähtää kohta hereille tai sitten ei saa unta ollenkaan. Anoppi sitten soitti illalla ja sanoi että hän on miettinyt miksi poika ei nykyään nuku ja oli hoksannut että mehän ollaan siirrytty ratas vaunuihin kopasta pari viikkoa sitten. Kehotti mua laittamaan koppa vaunun patjan rattaiden pehmusteeksi ja arvaatkaa mitä! Aatu nukkui just parin tunnin päikkärit! Vissiin se sitten vaikutti kun ei ollutkaan enää pehmoista alustaa.

Minä laitan kuvan Aatun lempi lelusta. En tiedä mikä lelu tuo on, mutta mieluinen kylläkin.

Huomenta!

Pikaisesti tulin vain sanomaan heip, parhaalla ystävällä oli eilen synttärit ja olo on sen mukainen... joo joo, ei saa ajatella pahaa, oon ollut viime aikoina vähän liikaakin liikenteessä, mutta nyt se loppuu vähäksi aikaa :ashamed: :D

Katjanna, mun mielestä se ratasosa on tosi kova! Meilläkin on siellä patjaa ja pehmustetta ja Minttu nukkuu 2-3½ tuntia joka päivä putkeen.

Joo mut nyt hommaileen, tiistaina ois ensimmäiset meandi-kutsut, pitää opetella materiaaleja ulkoa ;) Katjanna, pidätkö ne kutsut? Pistin sulle postiakin aiheesta.

Topsy; ei ole tullut s-postia perille. :( En ole vielä saanut aikaiseksi kysyä kavereilta ketä olin ajatellut kutsua että kiinnostaako heitä. Just siskokin soitti ja oli menossa töihin, mutta enpä hoksannut kysäistä. Koitan nyt ryhdistäytyä, kysyn ainakin noilta mun naapuri äiti kavereilta ja siskoilta.

Meillä valitettavasti kova ratasaosa ei voi olla syy lyhyisiin uniin... kun tuo nukkuu edelleen vaunukopassa :kieh: . Tahtoo kans vauvalle 2-3h unia!! Vähänkö ois kätevää :whistle: . No, oon mä saanut tänään pihahommia tehtyä, annoin vauvan vapaasti möyriä pitkin hiekkakäytävääkin :ashamed: . Kyllä viihtyi :laugh: . Olkoon noilla samoilla housuilla ja paidalla muutaman päivän, meni hetkessä melkosiks :x .

Syötiinkin taas koko porukka ulkona, typyllekin kannoin syöttiksen terassille :)

muoks, siis sisälle tietty vaihdetaan sit puhtaat vaatteet :whistle:

Vähän nuo lyhyet tirsat on rasittavia. Minä yritin tehdä tuota takapihan kukkapenkkiä silloin toissapäivänä ja olihan tympeää kun toinen ei nukkunut! :headwall: Ei saanut kunnolla tehtyä yhtään mitään kun kokoajan sai keskeyttää tekemiset. Milloin sai käydä onkimassa heinät suusta, hakea pojan takaisin alustalle jne.. |O
Paistaako Rontin luona aurinko? Täällä tosi synkän näköistä ja sadettakin ripsii.
meteo-pluie.gif
Minä muuten olen saanut sellaisen kuvan että olet mallia tikku. Mutta sitten kun mainitsit että sullakin alkaa kohta jenkkikset löytyä olin ihmeissäni. Tuolla sun touhuamisen määrällä ei pääse varmastikaan kovin pyöreäksi pulskistumaan ;) Siitä mulla on varmaan jäänytkin sellainen mielikuva että olet hoikka, pieni ihminen. Olenkohan ihan hako teillä?? :whistle: oletkin sellainen 180cm pitkä kehonrakentaja :laugh:

Katjanna :laugh: :laugh: . Kai mä muitten mielestä olen mallia suht hoikka, mutta kun vaatteet riisuu, niin kylläpä siellä jo jenkkikset on muodostumaan päin, ei hetki sitten vielä ollut |O |O . Ja appelsiininkuorta on ollut jaloissa jo piiitkään |O |O , mutta nyt siis tuntuu, että on muotoutumassa uudelleen tuo vatsan ja vyötärönkin alue |O .

Täällä on välillä pilvistä, silti 27 mittarissa. Välillä paistaakin ja sit on jo tooosi kuuma. LS, mites meni uinnit? Kyllä näillä keleillä alkaa jo tekeen järveen mieli. Eka vaan hitto vie pitäs saada jostain bikinit ja uikkarit. Mä EN HALUU pukukoppiin sovitteleen!!! Yäk! Ja ne menkat muuten alko |O , aika hassua, että kaikista kolmesta ne on alkanut vauvan ollessa 8kk. Olis nyt kyllä kesän saanut olla vielä tulematta!! Mutta on tää jotenkin outoo... Ja nyt ei taukoja ole luvassa :kieh:

Yhteistyössä