****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuli tuosta Saran pieremisestä mieleen, että millainen piereskely on normaalia?
Kun meijän poju paukuttelee päivittäin. Yöllä varsinkin, jos mahalteen nukkuu niin peräpää laulaa. Ja muutenkin kun äheltää, lattialla tai sylissä niin pylly rutisee. Oiskos ne yöheräilyt pieruista johtuvia? :/ Kylläpäs nyt menee salapoliisityöksi... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Ja jos pojulta kysytään, niin tissistä ei luovuta, ainakaan ilman taistelua. ;) :laugh: :laugh:

Sama tytyllä, tissistä ei luovuta! :D Tosin nykyään jos äiti tuuppaa tissin suuhun väärään aikaan, niin siihen kokeillaan uuden alahampaan terävyyttä. Auts.

Meillä kans samaa kokeiltu. :D Onneksi tosiaan vaan alhaalla kaksi hammasta. :)

:wave: pikaiseen täältäkin..

Täällä ollut tosi hurjaa viime aikoina..Idalla alkoi viikko sitten maanantaina lämpöily ja yskä johon lopulta sitten saatiin antibiootit ja astmalääkkeet tuplattiin..
Nyt pe alkoi eetulla kuume ja kurkkukipu ja yskä, joka oli eilen illalla jo ihan tosi hurjaa, varasin hälle täksi aamuksi ajan lääkäriin, jossa diagnoosi larygniitti (kurkunpään tulehdus) ja lääkärissä sai tujun annoksen kortisonia, adrenaliinia ja kotiin viemisiksi hirmu kasan lääkettä..
No, eilen illalla alkoi myös tämä minun pikku ukkoni röhistellä, ja arvelin että tautia pukkaa hälläkin..yskähteli ja rohisi..klo 02.45 tilanne oli jo niin paha että jouduttiin lähtemään lastenklinikalle, Eemi suorastaan haukkui sitä yskäänsä, ja makuuasennossa ei henki kulkenut..koitettiin täällä kotona ensin kylmää ja höyryhengitystä, koska tunnistin idan vauva-ajoilta oireet laryngiitiksi. Koska tilannne ei lauennut, lähdimme sinne lastenklinalle, jossa Eemi sai kortsonia, ventolinea ja adrenaliinia..kotiin pääsimme aamusella, ja siitä suorilta lähdinkin Eetua lääkäriin viemään..

Nyt Eetu nukkuu sohvalla, Eemi tässä sylissä pystyasennossa, ja Ida joka alkaa olla ok on tylsyydestä suunniltaan..
Minä taas maailman väsyin äiti, viime yönä en nukkunut yhtään, ja ensi yö tuskin on sen helpompi..

Kirjoitan lisää joskun kun koneelle taas pääsen..

dirlittan hui kamala tuo eemin pöpö :o jaksuja ja paranteluja kaikille sinne :hug:
milli onpa ihanaa että teidän yö on mennyt hyvin,toivottavasti jatkossa kans..
ruusumaria kiva kuulla sustakin välillä!!

ääh,vieläköhän oli muta..lahopää :headwall:

mulla on sit varmaan poskiontelon tulehdus,hirmu paine tuntuu silmien välissä kun niistää nenän ja ei pysty ollenkaan laittaa päätä alas päin..poitsu sentään on jo parempana,vaikkakin oksenti limaa tänään,joka päivä on oksentanu limaa kerran,hyvä vaan..

paranemisia kaikille pikkuisille ja isommillekkin :hug:

mitäs juhannus suunnitelmia muilla on?
myö varmaan käydään minun vanhempien luona,isot tytöt menee isänsä luo jo torstaina.
sitten illaksi ajellaan kotiin,kun mies menee lauantaina aamuvuoroon töihin..
kohta se on tämäkin kesä ohite..eikös ne yöt juhannukselta rupee jo pimenemään :o

dogtor mulla sama homma, oon tehny nyt jotain 5kpl kestositeitä ja en malta oottaa menkkoja jotta pääsis testaileen :laugh: en viitti tehä niitä vielä enempää kun ei sitten tiiä miten oikeesti toimivat.
No mutta mun intoa hieman helpottaa se että sain viikonloppuna 10paria kestoliivinsuojia valmiiks ja voin nyt koklailla niitä :D

Ompas täällä nyt taas hiljaista :o Poutasää sateiden jälkeenkö pitää kiiruisena?
Yritin tossa jo aiemmin kirjoitella ja kommentoida, mutta ei viesti lähtenyt taas millään matkaan :/ Turhauttavaa...pitkät sepustukset meni turhaan :( Nyt en sit varmaan muista puoliakaan asioita enään...mutta jotain ees lyhyesti;
Imetys/korvike. Meillä molemmat. Imetyshän takkuili jo aika varhain, ja piti ottaa korvikkeet kuvioihin. Imetän poikaa sen verran kuin vaan hän huolii. Aika vähän enää, tosin koko maidonjuonti on vähentynyt paljon kiinteiden ja menohalujen myötä. Jokaiseen imetyskertaan olen enemmän kuin tyytyväinen, sillä luulin etten olis voinut imettää näinkään kauaa =) Maitoa ei enää juurikaan pakkaannu, siihen varmaan vaikuttaa se kun poika ei öisin syö.
Ja korvikettakin voin antaa ihan hyvillä mielin, luotan että ne on hyviä =)
Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, mutta jos täysimetys olisi onnistunut, niin varmaan imettäisin vieläkin pelkästään.
Puuroista: Niitä valmispuuroja, jotka on tetroissa, menee aika vähän mutta kyllä niitäkin ollaan käytetty. Mökillä juuri kätsyjä, mutta tulee mulla kyllä mökilläkin ihan peruspuuro tehtyä. Alusta alkaen poika on hyvin syönyt tavallista kaurapuuroa ja muita hiutalepuuroja hedelmien ja marjojen kaa. Hyvin uppoaa vaikka jotkut aika karkeita ovatkin, etenkin 4-viljan puuro on musta karkeempaa. Nyt ostettiin nestle bonan puurojauhe paketti, joka sekoitetaan siis veteen, sekin on hyvää ja helppoa.
Juhannus: me mennään mökille, minnes muuallekaan =) Musta se on juhannuksena must :D

Enempää en sit muistakkaan, mihin piti kommentoida :headwall: Lahopää...

Meillä poika kuitenkin taisi tervehtyä ilman lekurikäyntiä =) Viikonlopn juhlatkin jaksoi jo hyvin juhlia :) Vielä hivenen nenukka vuotaa, mutta paha röhä mennyt onneksi ohi =)

Mut nyt täytyy mennä vikat pyykit ripusteleen narulle, sain tänään jo kukkapenkit kitkettyä...jes :D
mutta nyt :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Viime ketjussa Ronttiko se kyseli, että kuka ei vielä ole antanut tuttelia. Täällä vielä yksi! :wave: Jotenkin ei ole vaan tullut edes kokeiltua, kun tuota maitoa tulee omasta takaa, ihan runsaasti. Laiskuutta tai mitä lie. Mitään pyrkimystä tai päätöstä en ole tehnyt imettämisen suhteen. Tällä hetkellä mennään näin. :) Ja jos pojulta kysytään, niin tissistä ei luovuta, ainakaan ilman taistelua. ;) :laugh: :laugh:

Laiskuutta? No ei musta :) Mitäs sitä antamaan jos maito hyvin riittää ja tykkää imettää =) Hienosti on mennyt sulla =)

dogtor kiva tulla kuulluksi =) Mä oon välillä laiskansorttinen tän palstailun suhteen. Paranemisia sinne!

Laitampa meidän tän päivän neuvolakuulumisia. Meillä on ollut Eetun kans pientä nuhaa jo monta viikkoa. Eipä se neuvolalääkäri mitään ottanut kantaa tuohon nuhaan, keväällä ja kesällä on normaalia ja nyt kuulemma liikkeellä sitkeetä nuhaa. No onhan sitä kun mulla itelläkin on mutta silti... Keuhkot ja korvat yms kaikki oli kunnossa. Pituutta 71,7cm ja painoa 10135g, pää 47. Ikää siis tulee sunnuntaina 9kk. En tiedä millä kriteereillä noi neuvolan terkat määrittelee liikkumistä, se meidän terkka oli jo edelliskerralla laittanut tietoihin ylös että Eetu ryömii! vaik ei varmasti oo ryöminyt enkä todellakaan ole valehdellut sille että se ryömis!! oon mä varmaan sanonut että se kääntyy mahalleen ja pääsee liikkumaan lattialla jonkin verran. Onhan se pitkään silleen liikkunut niinku kellon viisarit eli napansa ympäri. Liekö sekin sitten ryömimistä? No, eipä sillä kai väliä. Olis joskus kiva lukea mitä ne on kirjoittanut koneelle?? niinku omasta raskausajastakin, oikeushan meillä olis vaatia niitä luettavaks.

Paranemisia myös dirlittanin perheelle! sekä kaikille muillekin sairastaville!

Voimia Dirlittanille ja muille kipeiden kanssa oleville! :hug: :heart:

Täällä vietetään Saran elämän ensimmäistä pierutonta päivää! :D Siis ei paukun paukkua, eikä tällaista ole ollut ikinä :o :D Tyttö on ollut ihan erilainen kuin viime aikoina. Aina olen pistänyt hampaiden piikkiin ja huonojen unien, vaikka siis osaa olla tosi herttainenkin. Kuitenkin jos se tästä nyt alkaisi?? Katsoin omia päiväkirja merkintöjä ja meillä on kokonainen yö nukuttu viimeksi joskus tammikuussa :o Sen jälkeen herätty 2-10 kertaa ja joskus tosi harvoin nukuttu yhdellä heräämisellä, siitäkin varmaan pari kolme kuukautta aikaa ennen viime yötä. Mä rukoilen ja toivon että jos nyt?? Tykkää tuosta soijamaidosta tosi paljonkin :D

Ja meidän koiruli on edelleen kipeä :( Käytettiin perjantaina lekurissa ja taas tänään, tasapaino heittää vasemmalle ja kulkee pää vasemmalle vinossa. Korvissa olikin tulehdus ja toisessa tosi pahana, niinkuin arvelinkin. Edellinen lekuri ei osannut taas sanoa noista korvista muuta kuin että olis korvapunkkeja, tänään ei ainakaan ollut.Tänään sai vielä sydänlääkityksenkin. :'(

Niin ja Pepisa kokeile apteekista saatavaa soijakorviketta jos yöt ja paukuttelut ei parane pikkuhiljaa. Ei mut sähän imetät? maidoton dietti?

milli tosi lupaavalta kyllä kuulostaa teidän tämän hetkinen tilanne! Toivottavasti ne yöt tästä lähtis suttaantuun parempaan suuntaan :hug: Eiköhän meidän jokaisen yövalvojan perheissä ala pian olemaan paremmat ajat tiedossa kun vauva-ajat alkaa olla kohta takana päin ;)

morooo :wave: ihan pihalla tää taas kaikesta. Ylläripylläri :D
Perjantaina oli tosiaan kaverin polttarit ja kyllä meillä oli hauskaa. Voi jestas... päivä alko morsiammen brassi vahauksella ja päätty Hunksien keikkaan...siinä välillä oli kaikkea hauskaa. Naurettu on niiiin paljon...Ja morsian itkeä tirauttanu monta kertaa =)
Ja Hunksit oli niiiiin HOT!!! Ei ne kyl esiintyä osannu,ei tanssia ja kaikki meni eri tahtiin mut oli ne silti... Meiän kans joivat kuoharia ja viettivät aikaa ;)

Pessi melkein pysyy ilman tukee pystyssä,tai siis muutaman kerran kun on irrottanu kädet niin hienosti on pysyny hetken. Mitähän muuta...täälä mä oon perjantaista toipunu,vaikka ei paha olo tullu niin väsymys oli ihan kamala..Kotona lauantaina 11 aikaan olin vasta...

Kiitos pepisa linkistä =)

juhannuksesta myö mennään kans mökille...kaverin mökille.Mennään varmaan vasta perjantaina.Heillä Ellaa 3kk vanhempi tyttö.

yksäidin polttaririehakat on kuulostaneet kivoilta =) Oliko teillä Hunksien privat keikka kun ihan kuoharille tulivat? :p

:wave: Tosi pikana täältäkin!

Saran elämä kuulostaa nyt tosi hyvältä :D ! Toivottavasti jatkuu näin. On se "pienestä" kiinni, jos nyt näin tämä ratkeaa :) .

Dirlittan :hug: , meillä kun just on parannuttu samasta taudista. Sen haukkuvan yskän kyllä sit tunnistaa :o :( . Meillä ei onneks yöllä tarvinnut mihinkään lähteä. Taitaa nyt tauteja olla liikenteessä ja ainakaan Dirlittanin perhe ei ole sitä meiltä mökiltä voinut saada ;) , huh helpotus.

Imetyksestä, mä oon aatellut jatkaa elokuun loppuun, jos vaan kaikki menee ok. Sit vaan vähentää vähitellen ja toiveena, että vauva itekin vähentäis. Nyt syötän päivällä yleensä 4 kertaa ja yöllä 2-3 kertaa. Ainakin noilla aiemmilla välillä jo itku silmässä päätin, että nyt on vika imetys kerta, mutta sitten parinkin päivän päästä kun tuntui, että maitoa oli kertynyt ja mielenkiinnostakin, että huoliiko vauva vielä, niin aina hiukan tisuja tyhjentelin. Maistui, mutta en tiedä oliko homeessa :laugh: . Nyt välillä vielä maitoa pakkautuu, varsinkin tuossa kun oli kipeänä eikä syönyt niin paljon. Jos koko yönä ei söisi, kyllä pakkautuisi ja kipeytyiskin varmaan. Mutta on nyt välillä jo aika tyhjä olokin, silti oon luottanut, että kyllä sieltä tulee :) .

Ja nyt likat unille ja jatkaan ompeluksia :wave:

Milli Toivottavasti koira paranee. Ollut omituinen ell, jos ei tulehdusta ole löytänyt :( Miun edellinen koira sairasti sisäkorvantulehduksen. Lääkkeillä saatiin kuriin, mutta sitten se uusi ja uusikin tosi pahana. Tulehdus levisi aivokalvontulehdukseksi :'( eikä siinä enää lääkkeet auttaneet. Toivottavasti en turhaa pelkoa nyt aiheuttanut. Eläinten sairastamiset on hankalia, kun eivät osaa sanoa mihin sattuu ja moni vielä peittää huonon olonsa.

Meillä poika on oppinut konttaamaan tosi lujaa ja nousemaan korkeitakin esteitä vasten. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää... Eilen poika könysi rattaista alas nenälleen lattialle :ashamed: jäi pieni mustelma simäkulmaan muistoksi. Mie en laittanut valjaita kiinni, kun poika heti nukahti kun laiton rattaisiin ja mie olin ihan vieressä laittamassa kenkiä :headwall: Pakko vaan uskoa, ettei mihinkään korkealle pidä jättää sitomatta. Kai se olisi syöttikseenkin hankittava valjaat.

Niin ja suukkoja tuo on oppinut antamaa :heart: Välillä vain erehtyy puremaan suukon päätteeksi :laugh:

pikaseen...
juhannuksesta vanhempien mökille ollaan menossa!
jännittää vaan miten poitsu alkaa nukkumaan vieraassa paikassa :whistle:

sairastelijoille isot halit :hug: ja pikasia paranemisia!!

ompa kyllä hienoo että pikku-saralla nyt piereskelyt loppuneet

Mä oon juhannuksen ihan yssin poikien kans... :( TYLSÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kaikki lähtee johonkin festareille jne...ja meiän mökki on tosiaan Imatralla et en oo kyl lähdössä.. No siis meillä tiedossa ihan normaali v-loppu.
Ja oltiin juu Vip vieraina tuola Hunksien keikalla,komeilee tossa pöydällä hieno polaroid kuva musta ja pojista ;)

Tässä veljesten lempi touhua...yhessä riehuvat säkkituolissa ja nauraa räkättävät

Ja tässä näkyy komeesti Pessin ikenet :laugh:

niin ja *muoks vielä* mä saan uudet sohvat kohta!! Jeee!! Isukki osti synttäri lahjaks,hieman ennakkoon kyllä mut oli niin hyvä tarjous =)

pikaseen täältäkin, sairastelijoille :hug: niin pienille kuin isoillekkin...
dogtor voi ei toivottavasti sullakin ei oli tuo poskiontelontulehdus :( mulla taas huomenna kontrolli huuhtelu. Kuuri loppui tuossa jokin päivä sitten ja olo ehkä ihan vähän parempi :/ olen epäilly että olisko jotakin allergiaakin nyt taustalla kun ei päästä paranemaan.

Tosi ärsyttävä vaiva tämä ja nyt tuntuu että meinaa pukata vielä hiivatulehduskin päälle :kieh: kiitos yleiskunnon laskun ja antibiootin, ja tuo raskauskin siihen vaikuttaa, toinen niiiin ärsyttävä vaiva. Tuon takia en pystynyt edes hormonaalista ehkäisyä koskaan käyttään, kun pukkas hiivan heti melkeis :x saa nähdä mitä sitä sitte keksitään kun pikkanen syntyy..

Niin ja muuten itsekkin tässä ihan hätkähdin kun raskausviikkoja laskeskelin, menossa jo 29. viikko :o mihin nuo päivät ja viikot on menneet, menee niin nopeaa nyt aika :/ Kaikki on mennyt muutes ihan hyvin, mitä minä olen sairastellut tätä poskiontelohommaa. Pikkanen potkii oikein kovaa, näkyy jo päälle päinkin, kun maha ihan heiluu :D

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:

Heti kun tukassa on vähänkin pituutta niin pitäähän sitä saparoita koittaa :heart:

Ihana :heart: Miä ja ootan että Kiialle sai saparot tai edes sen rusetin/pinnin päähän mutta saan oottaa vielä kauan :D Tai ehkä jos tota vauhtia kasvaa niin ehkä 1v päivillä pinni pysyis :whistle:

Dirlittanin poppoolle paranemisia :hug: Ja samoin kaikille muillekin pienille sekä isoille sairastajille. Meillä Kiia on taas tän päivän puhallellut kuplia - nenästä nimittäin :/

Millin hauvelillekin paranemiset :)

tytteli onkin jo pitkällä :o Minnes tää aika näin rientääkään? Alkaa jo kohta jännittämään sun puolesta :D

Tänne ei mitään uutta maan päällä sitten edellisen kirjotuksen. Sille kipeelle kilpparille rakentelin kuivaa terraariota häkkiin (pitää kuulemma pitää kuivassa ja uittaa vaan max pari tuntia päivässä ). On muutes taas hieno lekottelupaikka ala tuuti :D Iso halko (siis iso!) ja pari paneelin palaa yhteen, päälle pienillä nauloilla mattoa (liukuesteeksi) ja ramppi kiinni naulalla siihen halkoon. Ja ihan ite tein! :D Pitihän mun sinne vähän tekoköynnöstäkin ripustaa ettei ole toisella tylsää sairastaa :saint: No huomenna saadaan lisää hoito-ohjeita ja lääkkeitä, tänään vain hölväsin toisen betadinella ja tuo ei oikein tykännyt vaan yritti purra minuu. Pitääkin kysästä että millä taatusti saan vitamiinit ym. menemään tuolle alas vai pitääks ne vetää ruiskuun ja antaa suuhun niin? Mielenkiintoista tästä tuleepi taatusti mutta pakkohan toinen on kuntoon hoitaa. Vaihtoehto tietty lopetus jos ei onnistu mutta ensin ainakin yritetään kaikki järkevät konstit. ja jos oikein oon ymmärtänyt niin hoito kestää kauan (viikkoja)

Juhannuksesta Varmaankin ihan kotona ellei mummin mökillä mene jotkut käymään. Minuu se ei kiehdo. Ja tuo juhannus on nykyään meillä melkein normaali viikonloppu tai onkin. Ainoastaan koivut taidetaan hakea tuohon kuistin pieliin jos niitäkään.

Piitulille
hyvää reissua ja rentouttavaa reissua!:whistle: Ettekös te huomenna lähteneet laivalle? *muistelee*

Oottekos muutes huomanneet että toisetkin aktiiviset on ottanut saman systeemin kuin myö, viikkopinon? :D Helmet nimittäin. Huomasin viime viikolla mutta enhän sitä muistanut tänne raapustaa :ashamed: Liekö hyökin on saaneet pinoja jumiin :laugh:

Yhteistyössä