****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
kauan yleensä menee et maito loppuu kokonaan rinnoista kun lopettelee imetystä?

En muista kauanko siinä meni mulla, ei varmaan kovin kauaa. Ne ensimmäiset muutama päivä tuntui pakkautuvan mutta sen jälkeen unohdin koko homman

Haa muistin just että joku edellisessä pinossa kysyi unelmista :D Mulla ei ole vain yhtä unelmaa vaan varmaan miljoona. miä oon semmonen pilvilinnoissa asuja/haaveilija.Yksi unelma ois semmonen että voisin vaan maata ja tuijotella pilviä/kukkia tms. ja haaveilla. Miettiä syntyjä syviä... olla vain. Kerrankin niin ettei parin minuutin välein kuulu ÄITIIII! TUU AUTTAA/ANTAA, MIÄ HALUUN SITÄ JA TÄTÄ JA TOTA. TOI KIUSAA MINUU jne. :whistle:

Jaahas, pitäisköhän mennä nukkumaan. Mulla on tylsää taas jos ei kukaan ole siä huomannut. Syön muksujen tikkarit kaapista pois :D Kohta sivun raapustanut ypöyksinäni :'(

laita tuuti kuvaa siitä sun tekeleestä :D

me mietittiin et jos rakennettas ens kesänä oma talo,ei etittäs ollenkaan "vanhaa" taloa vaan tehtäs ihan uus,tai siis otettas talopaketti..sen näkee sit elokuussa ton ukon työtilanteesta..mä jo haaveilen kaikkee :laugh:

nyt syömään..

tytteli ompas tosiaa aika menny nopeeta!!
jo rv29!!vastahan ilmottelit plussasta=)
jos saa udella niin jännittääkö synnyttäminen?

ai että tekee mieli pikku kakkosta...
tervetullut kyl on jos haluu tulla;)

me käytiin saunassa,pikku-ukko istu vannassa alalauteella
ja nautti elämästä.
nyt uppos opuuroki suht.hyvin.

jaahas,nyt tahtoo ukko maate..kutsu kuuluu
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Puuroista oli juttua. Normaalisti meillä syödään perushiutaleista tehtyä puuroa, kaura, ruis, riisi, ohra, neljän viljan. Kokeilin nyt tytylle ekaa kertaa kaupan valmispuuroa ensi viikon reissua ajatellen. Ei uponnut, ei sitten ollenkaan. Tytyä vain puistatti aina kun työnsin lusikan suuhun. Puuro jäi syömättä ja tyty vetelikin sitten purkillisen hedelmäsosetta iltapalaksi.

Mitähän otan laivalle mukaan ruoaksi, kyse siis päivä Tukholmassa -reissusta. Normaalisti meillä syödään aamu- ja iltapuuro, kasvissose, hedelmäsose, kana-kasvissose ja jotain sormiruokaa lisäksi. Soseiden menekki on max. puoli pilttipurkkia kerralla. Suostuisikohan tuo syömään jotain jauhopuuroa, niistä olen kokeillut vain maustamatonta riisiä?

Ihan samoja kuin kotonakin syötät purkeista....siis jos osto ruokaa annat. :D

Minä laittelen taas piiiitkästä aikaa kuulumisia: tyttö kasvaa hurjaa vauhtia, joskin liikkuminen hivenen tasoittanut painon kertymistä. Meillä mietitään kävelyä, mutta vielä ei uskalla eikä tarvikaan, tuleepahan vähempi kolhuja, kun malttaa vielä jonkin aikaa pitää tuesta kiinni. Joku kyseli tuttelista/imetyksestä. Meillä mennään tissillä, en jaksa alkaa sitä pullorumbaa. Olen varmaan vanhuuttani laiskistunut ja tarjoan mieluummin tissiä vaikka vartin välein kuin alan pullottelemaan. Siis juuri se pullojen pesu on syy, miksi en siihen halua alkaa. Vautsi, siis onko jollekin lokamammalle tulossa uusi vauva. Onnea täältäkin! On mennyt jutut pikkasen ohi.
Me kävimme Tampereella viikonloppuna, jotta isommat pääsivät Särkänniemeen. Olihan melkoinen ajomatka täältä Oulun seudulta. Nyt neito karjuu tisua.

Puuroista oli juttua. Normaalisti meillä syödään perushiutaleista tehtyä puuroa, kaura, ruis, riisi, ohra, neljän viljan. Kokeilin nyt tytylle ekaa kertaa kaupan valmispuuroa ensi viikon reissua ajatellen. Ei uponnut, ei sitten ollenkaan. Tytyä vain puistatti aina kun työnsin lusikan suuhun. Puuro jäi syömättä ja tyty vetelikin sitten purkillisen hedelmäsosetta iltapalaksi.

Mitähän otan laivalle mukaan ruoaksi, kyse siis päivä Tukholmassa -reissusta. Normaalisti meillä syödään aamu- ja iltapuuro, kasvissose, hedelmäsose, kana-kasvissose ja jotain sormiruokaa lisäksi. Soseiden menekki on max. puoli pilttipurkkia kerralla. Suostuisikohan tuo syömään jotain jauhopuuroa, niistä olen kokeillut vain maustamatonta riisiä?

Vissiin teilläkään ei mene kaupan ruuat? Sama ongelma on meilläkin, eikä kaupan puuroon koskekaan, tosin en ihmettele, nehän on jauhoa?!?! Meille tuli jokin näytepussi ja yllätyin kyllä millaista se on :D

Mut siis, vaikka Minttu ei syö oikein kaupan ruokaa, niin porkkana-peruna ja pelkkä porkkana menee, 6 kk ja Hipp merkkisenä. Ne on jotenkin maukkaampia ja näyttävätkin normaalimmalta. Koitapa niitä. Annikaan ei koskaan syönyt kaupan ruokia muuten, mutta muutamat Hipp merkkiset meni. Otin siis laivalle vaan noita, ja ilman lihaa nyt voi olla pari päivää. Ja puuroa otin ihan hiutaleita mukaan, ja normaalisti aamupalalla keittelin tytölle puurot. Näin oon tehnyt aina, oltiin missä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Ihan samoja kuin kotonakin syötät purkeista....siis jos osto ruokaa annat. :D

Juu, tuon verran hoksasin itsekin. :D Puuroaterioita mietin, kun en ajatellut pakata mukaan puurokattilaa ja keittolevyä. :laugh: Laivalla on varmaan mikro jossain lapsiperheiden käytössä, luulisin?

Oli parissakin paikassa mikro. kysäise paikat heti mennessä infosta.

Kaupan soseita syö mutta puuroja ei, ja meillä hiutalepuurot ovat tytyn pääruoka-aine maidon lisäksi. Soseita syö vain näön vuoksi hurjalla houkuttelulla. Laivalla varmaan haen kuumaa vettä kahvilasta/mikrosta ja turvottelen iltapuurot hytissä pikahiutaleista, aamupalalla sama homma.

Kiitos Topsy! :flower:

Oles hyvä. Kaveri muuten osti tytölleen vauva-aikana tosi pienen vedenkeittimen ja piti sitä mukana. Ei huono idea tuokaan, mutta oli laivalla tosiaan parikin mikroa, että niillä pärjää :)

Mä en sitten ikinä osaa vaan sulkea konetta, aina mä tänne vaan eksyn :headwall: Kaamee väsy, nukkumassa pitäis olla, mutta-mutta... :D

Mulla ei pää enää raksuta yhtään, mutta mä tota mietin kun topsy2 sanoi et ei ihme kun lapsi ei kaupan valmispuuroja syö kun ne on jauhoa...siis tuntuiko susta oudolta et jauhopuuroa söis? :ashamed: Kun mä välillä vaihtelen noita puurolajeja, ja joskus teen just jauhoista puuroa :D Siis ruisjauhoista, riisijauhoista...... :D Ja hyvää on =)
Meillä kyllä noi kaupan puurot kelpais/kelpaa, mutta kasvissoseet,lihasoseet y.m. ei kelpaa ollenkaan!!! Vain omatekeleet... Hedelmät ja marjat sit vaihdellen kotona tehdyt, kaupasta ostetut...
Ja tästä hyvä aasinsilta...rontin keitosten pohjaanpalaminen :laugh: Tuli kyl niin mieleen itseni...mulla kans tapana et en osaa keskittyy vaan siihen yhteen asiaan, vaan aina häärin monen asian kimpussa...erästäkin kertaa meinannut palaa pohjaan (ja on palanutkin joskus) joku sörsseli :whistle: :kieh: Ja juu, rontti taisi jotain maidottomista puuroistakin puhella, vai muistanko nyt asian ihan väärin :ashamed: mut jos näin oli niin muksulla mun muistin mukaan puolukkapuuro, kuningatarpuuro ja luumu-omena-ohrapuuro on maidottomia :)

Noniin, tänne mä vaan jumeudun... :/

Yksäiti, sulla ollut ihanan ja hauskan kuuloinen ilta =) ihanaa =)

Voimia ja haleja kaikille sairastelijoille :hug:

Ja nyt kone sammuksiin ja untenmaille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Mulla ei pää enää raksuta yhtään, mutta mä tota mietin kun topsy2 sanoi et ei ihme kun lapsi ei kaupan valmispuuroja syö kun ne on jauhoa...siis tuntuiko susta oudolta et jauhopuuroa söis? :ashamed: Kun mä välillä vaihtelen noita puurolajeja, ja joskus teen just jauhoista puuroa :D Siis ruisjauhoista, riisijauhoista...... :D Ja hyvää on =)

:) Juu jauhopuuro ei vaan taida minun kapeaan ajatusmaailmaani mahtua :) En kuitenkaan tarkoittanut että lapset ei sitä saisi syödä! En toki :) Ihan vain yllärinä tuli kun olen tottunut hiutaleista puurot tekemään, että vielä tuon ikäiselle oli sitten jauhoisena puuro. Ja kun ei Minttu ollut siihen tottunut niin eihän se sitten alas mennyt. Alun alkaen kun tein sille hiutalepuurosta. Mutta varmasti nuo tuo mukavaa vaihtelua puuroihin, joita kuitenkin syödään kahdesti päivässä, eli aika usein. Eikös niitä ole hedelmän makuisena ja vaikka mitä? Mut esim ruisjauhopuuro kuulostaa kyllä aika hyvältä, pitäispä testata. Teetkö sen siis jostain valmispuurosta, esim nestlen, vai ihan tavallisista ruisjauhoista?

Niin ja huomenta :D Mintusta on tullut taas äidin petturi ja alkanut herätä seitsemältä :( Kun parhaimmillaan mentiin tuossa yhdeksään.... No, mulla viimeinen koulupäivä, jipii!!

Eilen oltiin neuvolassa, 75 cm ja reilu 9 kg painoa. Niin ja ikää tasan 8kk. Polvi-istuntaa pitäisi välttää, kuulo oli ok, toisella reagoi kääntämällä pään, toisella vaan ihmetteli, hemoglobiini oli hyvä ja maitoa ei saa missään nimessä alkaa juottaa ennen 1v päivää ;)

Täällä meni yö hiukan huonommin kuin toissayö eli 2 herätystä, toisella koitin tuttia ja toisella mies haki maitoa jo. Paremmin kuitenkin kuin aiempina kuukausina. :) Ilmavaivat tosiaan tuntuvat olevan historiaa Saralla. Siis ihan hassua kun on aina paukuttanut ja se olikin noin pienestä kiinni, kuin maidon vaihdosta. Olis pitänyt vähän aikaisemmin miettiä kunnolla asiaa ja kokeilla tuota maitoa :ashamed: Masu ei ole enää niin laaja, ei tietenkään kun ilmaa ei ole masun täydeltä. :)

Niin ja tuosta meidän koirasta... sillä on kuulemma nyt lopun alku. Kyllä mä vähän arvelinkin. Elin ikää odotettavissa n.1/2-2vuotta. Tuo on Cavalier, niin niillä on noita sydän ongelmia. Ollaan otettu jo rauhallisesti jonkin aikaa, mutta nyt sitten juoksee omasta tahdosta jos huoksee eli lapset ei saa juoksuttaa sitä, sydän on niin iso jo, että painaa henkitorvea. :'(

Meillä on lääkärineuvola ylihuomenna ja mielenkiinnolla odotan Saran uusia mittoja :D

Nyt aamukaffeja lipittämään... ;)

Huomenta! Kiva lukea Liplatuksenkin kuulumisia pitkästä aikaa =)

Hei työ jotka ootte ostaneet tai tehneet jatkopaloja (bodeihin)? Niin toimiiko ne ihan hyvin, montako semmosta tarvii, leveys ja pituus? :D Kiialta jää taas kaikki pieneksi, ei hihoista vaan kaula-haaravälistä tai sitten jalan aukot liian tiukat. Jos tuolleen sais pikkusen lisää jatkoaikaa noihin... Niin ja näkeekö netissä mistäin semmosesta kuvaa jotta ois helpompi hahmottaa millanen se on?

huomenta!

tyty keikku taas klo 05 ylhäällä,mie en olis jaksanu nousta,ja sitten toista "tainnutettiinkin" tunnin verran et nukkus uudelleen,kyllä kaikki temppusa teki ja huutokin oli välillä hurja..ihan unen pöpperössä oli,mutta ei olis kai enää käyny nukkumaan..mutta nukahti klo 6.ja nukku 8.30 asti. :D illalla oli klo 21.30 kun nukahti.

niin topsy mitä tossa polvi-istunnassa on..kyllä itekkin olen kuullut että aikuisella ei olis suotavaa istua esim sohvalla toinen jalka persuksen alla..meillä venla istuu polviensa päällä,ja nuo isot likat aikoinaan istu aina silleen et peppu oli maassa mut jalat sivuilla eli polvet edessä ja jalat sivuilla (olikohan liian vaikeesti selitetty)

puuroista vielä mie oon laiskuuttani! antanu kaupan puurojauheista tehtyy puuroo eli hedelmäpuuroo,jotain hedelmäistä täysjyväpuuroo..ja niistä tetroista..ja toki oon myös ihan normaalia kaurapuuroo ja neljän viljan hiutalepuuroo,noissa kaupan hedelmäpuuroissa kun on jo "maku" valmiina niin niihin ei tartte periaatteessa enää mitään makustusta lisätä..ja jos normaalista ryynistä teet,niin aina pitää laittaa sitten sekaan jotain marjaa tai hetelmää..ehkä tuokin on totuttelu kysymys vaan...
meillä nuo isot tytöt söi alle vuotuisena puuro kiintiönsä täyteen,sen jälkeen ei kyllä ilman yökkimistä ole mennyt mikään puuro..eivätkä nykyisinkään kovin mielellään puuroja syö..

jep,jep..pitää varsin pottulaatikko lähtee laittamaan uuniin..

milli: joo, imetän vielä. Olen miettinyt maidotonta diettiä, mutta muistan lukeneeni jostain, että äidin maidottomalla ruokavaliolla ei olisikaan loppujen lopuksi kovin paljoa merkitystä. En kuitenkaan itse käytä paljoa maitotuotteita ja nekin vähäiset mitä käytän on laktoositonta tai hylaa. Ei tuo pojun pikku massukka kyllä siltä näytä, että siellä ilmaakaan olisi. Mietin vaan sitä piereskelyä, että missä menee raja normaalin kaasuntuotannon ja ilmavaivojen välillä?
Alussahan pojulla oli jonkin sortin vatsavaivaa, silloin pylly lauloi huomattavasti useammin, varsinkin yöllä. Nyt on kuitenkin vähäisempää, mutta mietin että pitäisikö olla ollenkaan?

Huomenta!

Rontti: Joo, ei siitä kurkunpään tulehduksesta voi erehtyä, siinä sellainen ääni että sen kyllä tuntee..ei kiva! Hyvä että teillä se jo mennyt ohi, ja että ei tarvinnut lääkäriin mennä!

Täällä molemmat pojat edelleen yskäisiä, mutta nyt yskä sellaista limaista, ei enää haukkuvaa, ja ei enää jumita tota hengitystä.
Eemi nukkui yön ok, mulla meni vaan koko yö vahtiessa että hengittäähän noi mun pojat..
Nyt Eemi päiväunilla parvekkeella..autuas tunne kun oon kaksi vuorokautta kantanut..ja heti oon täällä koneella..riippuvainenko..? :ashamed: :ashamed:

Puuroista: Meillä Eemin herkkua on aamunhyvä-kaurahiutaleista tehty puuro, johon sekoitan hedelmä tai marjasosetta. Nyt kun on ollut kipeä, syötin sitä muksun valmista kaurapuuroa, se on niin sileää että meni paremmin alas. Normisti Eemi ei noista valmispuuroista tykää mutta nyt se maistui. Toi ois ihan kiva että söis, koska jos lähetään reissun kesällä ois noi valmispuurot käteviä ottaa mukaan.

Taidoista: Eemillä nyt siis ikää 7½ kk, ja uusia taitoja tulee joka päivä! Nyt Eemi osaa jo nousta konttausasentoon ja pari "askelta" kontillaan ottaa. Myös seisomaan nousemista opetellaan, polvilleen jo vetää itsensä seisomaan, ja pari kertaa onnistunut suorille jaloillekin..ja siitä heti nurin..auts!
Hampaita on ilmestynyt alas 2, ja Eemi on oppinut taputtamaan ja tekemään "temppuja"..Eemi tekee hassuja ilmeitä ja sitten jää odottamaan että me nauretaan ja taputellaan hänelle:) Ja kun Eemiltä kysyy että missä lamppu, osaa hän näyttää oikein, ja sitten TAAAAS kovasti taputellaan..
Eemi on oppinut miten vedetään kaikki cd-levyt alas hyllystä salamannopeasti..ja samalla hän huutaa "eieieieieei..." tietää että niin se äitikin aina siinä kohdin huutaa..
Aina silloin tällöin Eemi huutaa myös" äitäää.." ja se lämmittää sydäntä :)
Myös lamppua koittaa sanoa, mutta se on enemmänkin "puh" mikä suusta ulos tulee :laugh:
JA ihania suukkoja satelee:)

Olipahan asiaa..huomaa että en ole päässyt avautumaan aikoihin:)

yksäiti: myös meillä huisan villi juhannus edessä..ihan vaan ollaan kotona..ja jos oikein villeiksi heittäydytään, ja jos lapset ok, niin käydään päiväseltään anopin mökillä lauantaina..
Eli mä voin olla sun juhannuskaverina täällä palstalla juhannusaattona:) Pidetään pileet täällä ;)

Joku mietti matkaevästystä lapselle. Me olimme viikonlopun Tampereella ja neidille varasin mukaan purkkiruokia, joita kyllä söi aika nihkeästi, mutta ajattelin, että jos tosi nälkä on, niin kyllä nekin uppoaa. Toisena päivänä menivät jo paremmin. Puurona oli Nestleen jauheesta tehtävää puuroa. Keitin hotellihuoneessa veden ja jauhe vaan siihen. Oli kätevää. Joskaan en tiedä onko laivalla vedenkeittimiä hyteissä. Näin siis me teimme ja hyvin meni.

Meillä on tytöllä joku ihme kausi meneillään. Repii kokoajan hiuksista ja lyö kasvoihin. Väsyneenä haluaa syliin, mutta kun otan syliin alkaa selkä kaarella karjumaan ja kun tarjoan tissiä, niin haukkaa vaan kiinni. Auts!!! Mihin on kadonnut se meidän päivänsäde? Onko teillä toisilla tällaista, vai onko tämä joku esiesiuhma?

Liplatus: kuulema on olemassa 8kk eroahdistus (kun vauva tajuaa olevansa erillinen yksilö...). Johon liittyy että kaikkien läheisten - tai äidin - perään itketään ja tuolleen riehutaan myös, kun kuvailit :)

Saralle onnea , mikäli soijailu auttaa masuliin , ja Milille jaksua . On se vaan niin - että ei noita ipanoita tajua - osoaisivat puhua ja anlaysoida vaivansa het' syntyessään - ois paljon helpompaa ...

Meidän oksu ei vielä selvillä - eilen tuli kyllä alkuillasta sitten 'tulpan' pois pungettua kunnon liirumlaarum ripulitkin... jaiks ... sentään loogista että sekin pää laulaa tai lauloi kerran. Mutta ihan suht' jees nukuttu ja syöty taas sen jälkeen.
Laitoin Bonanestlelle asiakaspalautuksena kamaa (siis ruokapurkit) eilen , katsotaan mitä sieltä kuuluu.
Vaihdetaan nyt sitten ilta menyytä , äippä pohtii soppelia ateriaa...

Tökkiikö muilla vedenjuonti ? Meillä ei oikein suju - ei tuttipullosta, ei nokkamukista (pitää kaikin muin päin kuin poikein päin) , eikä mukista.... Kädet huitoo ja suu on viivan aja vesi valuu pitkin rinnuksia. Mukavaa tosin on liottaa sormia vesimukissa , jospa se sieltäimeytyisi ??? ;) Aika savolaista - eikös se oo se korvaamattomuustesti ?

Ja oisko jotain maton kuivapesuainetta tms - vai pitääkö tuo olkkarinmatto hinata pesulaan jo nyt... alkaa olla aika kyllästetty aineilla X ja Y...

Luin muuten ihan hauskan kirjan ' Meillä kotona' (Martina Haag) - ääneen sai nauraa, kuvaus lapsiperhe ja vauva-elämästä. Mainio. Mainoita sekin, että sain peräti ko ultralightopuksen luettua, sinällään. Näillä aivoilla...

Ja kiitos Mammoliinon&Topsyn meandi-kuteet on täällä ja päällä... Viun ylläripaita on kiva - tosin minusta alkaa tuntua (näillä omilla ulottuvuuksilla) että kun lähden se vanhat autot-mekko päällä kylille (ellen asusta jotenkin timmisti) - joku tulee sanomaan että 'Jaahas- unohtuiko yöpaita päälle ..."

Ja kipeille paranemisia ... ;) :hug:

Vielä yks kyssäri - onko näille näin pienille kuulosuojaimia - ja joo , ei saa viedä meluun, mutta esim ruohonleikku tms melun ajaksi ?

Neuvolat vielä : rinsessa Viude on 10007 gr painava ja 74,5 cm pitkä kullanmötkäle, pinsetit hallinnassa, ja kuulot sun muut kunnossa... tämä tässä 8, 5 kk iässä....
Sijaista pukkaa meidänkin neuvolassa - tosin oli kouluneuvolan täti, joten aika asiallinen pakkaus...
Enkä muistanut kysyä sitä hampihoitola/lekuri tms aikaa - meillä ei olla missään asian tiimoilta käyty... pitää soittaa ...

Muoks * ja mun oma verenpaine on yhä tyyliä 116/64 - jeeeee, alan syömään suolaa kait... vai oisko mentävä töihin, että tulis tarpeeksi stressiä ?

Ja ei meillä muuten vauvalta hemoglobiinia otettu , otettiinko joltain ???

liplatus meillä venla retkuilee ainakin väsyneenä ihan kauheasti,heittäytyy taaksepäin sylissä(jos pidän toista silleen et kasvot on minuunpäin) ja jos on naama menosuuntaan niin silloin paukuttaa päätänsä minun rintakehään,ja kun masu on täys niin silloin sama peli alkaa syöttötuolissa,eli voimalla heittäydytään selkänojaa vasten..

hiuksia revitään,ja saatetaan äippää tarttua poskista kiinni,tai läpsytellä kummallakin kädellä minun poskia..

tossa syömisessä on myös tullut sellanen kausi nyt että kun rupeaa olemaan täys,nipistää suunsa ihan tiukaksi kiinni ja sieltä sitten huulten välistä purskuttelee eväät pellolle..

miun pitäs venlalle keitellä taas evästä..nyt olen tehnyt kyllä silleen että muutaman venlan kuution olen venlan omaa evästä sulattanu,ja laittanut sitten samaa ruokaa mitä me syödään,niin hälle sinne joukkoon..ja hyvin on uponnu..ainakin jauheliha perunasose laatikko :D
jotenkin tuntuu että kakkakin irtoo nyt paremmin..

mut nyt pyykit viemään kuivumaan...

yodottaja meillä kyllä juodaan vettä,välillä kyllä suurin osa on rinnuksilla,mutta kyllä sitä sinne taitaa jonkun verran mennä,kun pissiikin on ihan runsaasti vaipassa..

huomasin muuten et pampersit ovat paljon märempiä vaippoja kuin lidlin vaipat..siis jotenkin tuo pampers tulee ulkoakin päin sellasen löllön tuntuseksi..kun taas lidlin vaippa on ihan kuivan tuntunen päältä päin..ja tosiaankin nuo pampers vaipat minusta haisee,ja tuntuu et tytyn hantsukkakin haisee kun niitä käyttää..joten taijetaan taas sitten käydä lidlissä vaippa ostoksilla...

muoks* meillä ainakin joskus 10kk neuvolassa vasta otettiin hb.

Meillä ei muuta juotaskaan kuin vettä nokkamukista ja tietty tissistä saa myös nestettä, mutta nokkamukista vesi siis uppoaa maitoa paremmin. Maistoin eilen itsekin tuota nan jauheesta tehtyä maitoa ja minustakin se oli pahan makuista. Ei ihme jos ei pojallekaan maistu. :o

Apinanpojalle tuli sitten viime yönä kurkunpään tulehdus ja voi sitä itkua mikä tuli kun yritti raukka yskiä ja kurkkuun sattui :'( Soitin neuvolaan ja antoivat lääkäri ajan, vaikka itse olen jo kotilääkinnyt Annin Ventolinella, mutta kun on vauvasta kyse ni pitää kuulemma käydä näyttämässä lääkärille :/

Meillä on kans vaipat ihan loppu, muutama jäljellä. Pitää käydä itsekin Lidlissä hakemassa vaippoja. Niinukka siellä on muuten myynnissä aivan ihanaa Gelatelli merkkistä suklaa jäätelöä jossa suklaan paloja joukossa. ;) Meitsin herkkua :p Kokeilepa. ;) :p

Yhteistyössä