****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No se mua vähän noissa hämääkin kun on muutama yksinhuoltaja kaveri ketkä just sossun kautta saa kaikenlaista tuollasta "vertaistukea ja apua" jne... ja mulla kun on muuten hyvä tukiverkko. Oon kyl sossun asiakas mut ainoastaan paperi hakemuksilla et saan vähän toimeentulotukee.En oo siis ikinä ees nähny meiän sossun tätiä joka kirjuuttelee raha päätöksiä.

niin joo..ja piti vielä vähän kirota... :kieh: Peetun mummi soitti tänää ja ilmotti et hänellä alko tänään kesäloma ja että on tietenkin hänen tyttärellään päivät koska tytär sai toisen lapsen perjantaina. Tarvitsee siis apua kun ei pärjää kahden lapsen kanssa yksin päiviä kun mies on töissä... Ja jumalauta mulle soittelee tollasia...!!!! Ei oo Peetua nähny ties kuinka pitkään aikaan,viimeks Peetu oli yökylässä (tai muuten ilman mua kylässä) helmikuussa,eikä mummi muka ymmärrä ottaa vaikka Peetu on sinne aina jäämässä... sit mulle voivotteli kun ootin Pessiä et voi,miten ihmeessä sä pärjäät kahden pienen kanssa..eikä kertaakaan oo tarjonnu apua :kieh: :kieh: :kieh:
No Peetu halus mummin kanssa puhua puhelimessa niin mummi kerto Peetulle kuinka hän sai uuden serkku tytön ja se on niin sulonen jne jne jne...ihan kun Peetu haluais puhua mumminsa kanssa jonkun muun lapsesta kun ei oon pitkään aikaan nähny eikä puhunu...
Hoh hoijaa et kihisin kiukusta sen puhelun jälkeen...
Ja tässä siis taustana se että ennen Peetu on ollu niin tärkee mummille,et mummilla ollu ihan kamala ikävä jos ei oo viikkoon nähny..ja mä oon hälle ollu ennen kun yks tyttäristä...Mutta kun sain Pessin niin siihen loppu se... katkeruutta ilmassa ja PALJON!!!!!!

:hug: Kaikille jotka sen kokevat tarvitsevansa. Mie tässä lukiessa unohdin kelle kaikille piti halit tarjota, joten tarjoan kierroksen kaikille ;)

Jeps, meillä tuo silmätulehdus jatkuu... Viime viikolla saatiin eka satsi lääkkeitä, ne loppu maanantaina ja kun silmä alkoi taas eilen punertua käytiin tänään lääkärillä. Saatiin sit uus lääkitys. Ja jos ei näillä taltu viikossa, niin sitten otetaan viljely ja katsotaan uusiks. Kovasti lääkäritäti painotti käsihygeniaa, omia ja lapsen käsiä olis hyvä pestä vähän joka välissä.
Tänään onkin sitten poika paran käsiä viruteltu parhaillaan vartin välein.
Silmätulehdusta on nyt kuulemma liikkeellä, ainakin täällä päin. Joka päivä ovat nyt kirjoittaneet reseptejä silmätulehduksiin :o Omat silmät vielä puhtaat, kunpa pojankin silmä tervehtys...

Tänään annoin pojalle ekan kerran valmis kala-ateriaa (tähän asti oon tehny ite lohesta). Hyi, yök se haisi ihan kissanruualta :x eipä poikakaan sitä suostunut syömään, kerran nuuskas ja pisti suun suppuun. Miten jotkin noista purkkiruuista voikin olla niin kamalan hajuisia?

En tiedä muistaako kukaan enää, että tämmönen nimimerkki on tähän porukkaan joskus edes kuulunut, ku oon niin pitkään ollu poissa täältä (en oo kerinny ees lueskelemaan tänne juttuja aikoihin!) mut nyt ajattelin ilmotella että täällä kaikki hyvin ja poika kävi tänään 8kk neuvolassa. Pituutta on 71,5cm ja painoa 9200g. Meidän poika siis syntyi 31.10.

Allergioita meillä on kovasti pikkumiehellä, maitoallergia mukaan lukien. Nyt onneks jo muutama ruoka-aine saatu listoille, ettei pelkän perunan voimin tartte sentäs mennä. Se vaan muodostuu ongelmaks, kun 8kk ikäsille tarkotetut ruuat alkaa olla jo sellasia, että on niiiiin montaa ruokalajia sekotettu, ettei niistä allergisille löydy sopivia:( Kyllähän sitä itekin voi tietysti tehdä, mut jos haluaa matkustaa esim. ulkomaille ja ottaa ruuat mukaan, niin onhan se vähän kurjaa syöttää "pikkuvauvojen" täysin soseutettuja ruokia. Toivotaan, että allergiat paranee iän myötä!

Meillä ei siis tissittelyä oo ollut aikoihin, pumppaamisen lopetin kun poika oli 4kk ikäinen. Imetyshän ei muutenkaan meillä lähtenyt onnistumaan, joten olin sen pumpun kanssa naimisissa. Nyt Neocate-korvikkeen turvin mennään, kun on tuo maitoallergia. Kaksi hammasta on pojalla jo ja nukkuu yöt 10-12h putkeen! Ollaan kyllä oltu ikionnellisia, koska ollaan itekin kovia nukkumaan:)

Ihanaa, täällä jotkut on jo pikkukakkosta odottelemassa... Kyllähän sitä on mielessä käyny, että ikää alkaa olla ja kun ei tiedä kauanko yritykseenkin menee jne... mut ei oo tarkotus ruveta nyt yrittämään vielä ainakaan vuoteen. Aion olla kotona vielä vuoden ja sit mennä töihin. Sit oiskin ihanteellista tulla taas raskaaks, kun ois käyny töissä kääntymässä!;) Ei mut vitsailut sikseen, sitähän ei itse saa päättää koska vauva päättää tulla ja päättääkö tulla ylipäätään, niinkun huomattiin ensimmäisenkin kohdalla, ettei se käy vaan sormia napauttamalla. Voimia kaikille odottajille matkaan!

Hyvää juhannusta kaikille! Mekin vietetään ihan kotosalla aattoa, pojan kummit tulee meille iltaa istumaan.

Niin joo vielä lisään halit kaikille lastensa sairastelujen kanssa painiskeleville! Flunssat ja muut vaivat on niin ikäviä näin pienillä, kun ei se henki tahdo kulkea ja ei oikein mitään voi tehdä! Meilläkin pojalla on nuha päällä ja huomattiin et Nasolin vaan pahentaa (!) asiaa! Ilmankostutin tais sittenki olla vaan se paras ja sängyn päädyn reilu nostaminen.

Huomenta!

Meillä oli eilen aikasta mielenkiintoinen päivä :o Yhtä hulinaa. Oltiin Kiian kanssa matkalla katsomaan kummia sinne sairaalaan kun puhelin soi, toinen ystäväni soitti ja pyysi apua. Rouva oli nyppinyt kukasta kuolleita kukkia pois ja tippunut baarijakkaralta. Istui kuistilla eikä päässyt ylös eikä saanut muita puhelimella kiinni! Ei muuta kun auto ympäri, soitto kummille KOKSiin ettei viel päästykkään ja apuun. Nilkkansa tuo oli satuttanut ja se ei ottanut alle. Pakattiin ystävän lapset autoon ja mentiin työterveyteen (Kotkassa pitää mennä sinne jos on sellanen ja se on auki). Siellä jonotettiin lekurille joka passitti Koksiin kuvauksiin. Siinä vaiheessa äitini sopivasti soitteli ja pyysin häntä käymään meille kaupassa hakemassa jotain pikaruokaa minkä ukko osaa tehdä. En nimittäin ollut viel ehtinyt ruokakaupassa käydä ja kaappi huusi tyhjyyttä! No mummi meni ja myö pakattiin taas koko poppoo autoon ja menoks. Sillä aikaa kun toinen jonotti röntgeniin niin myö muut treffattiin se Kiian kummi kahvilassa. Joka on muutes aika kypsää kauraa. Mitään ei tapahdu niillä käynnistysyrityksillä :headwall: Saas nähdä mitä tänään päättävät...

No mutta tän toisen koipi ei ollut murtunut niin piti mennä takasin työterveyteen jossa ei enää ollutkaan lähettänyttä lääkäriä paikalla. Puhuivat jo että pitäis mennä KOKSiin päivystykseen :o Siinä vaiheessa alkoi äänettömät kiroukset lentelemään! Puljusta löytyi onneksi yks lääkäri joka kattoi/sitoi vielä jalan ja kirjoitti särkylääkkeet ja sairasloman. Jalassa on joku nivelsiteet venähtäneet tai sitte akillesjänne mennyt :/ Ja sitte pitikin konkkaronkka palauttaa kotiansa :)

Omaan kotiin kun tultiin niin täällä oli ukon sisko kylässä. Kyllähän tuo mulle soitteli (kun oltiin ekaa kertaa työterveydessä ) että tulisivat illalla kylään mutta ei tuo klo 16 viel iltaa ole, eihän? No hällä väliä.. Kiiukka sai tätsyltä mansikkabodyn johon kuuluu trikooot (jalansuissa ja hihoissa rimpsut) ja toisen mekkomallisen hello kitty-bodyn :D Täti oli ne nähnyt ja halunnut typylle ostaa. Niin ja sitte mun äiskä toi vielä valtakirjoja allekirjoitettavaksi (koskee mummon jäämistöä) jne. Täytyy sanoa että mun "pieni" pää oli illalla aikasta sekaisin päivän hulinoista :laugh:

Jossain vaiheessa tuli kyllä uskon puute että tuolla reissulla menee koko helkatin päivä/ilta. Suunnittelin jo ystävän lasten kanssa jos kestää kauan niin myö mennään meille ja ystävä jää sinne, tulee sitte taksilla kotiin. Kyllähän multa kysyttiin että miks mun piti lähteä toista kuskaamaan.. mut en miä voinut sanoa että mee taksilla, en lähde viemään kun ei mulla kumminkaan mitään pakollista menoa/hommaa ollut itellä. Ja eikös sitä sanota että hädässä ystävä tunnetaan? =)

Mutta meijen neiti taas yllätti! Kotona vitistään ja reissun päällä ei. Oli niin nätisti koko ajan, keikisteli ja nauroi vain ihmisille. :heart: Ihme mukula :)

Jaahas, taidan laittaa KOKSin suuntaan viestiä ollaanko siellä vielä yhtä kireänä kuin eilen illalla =) Onneks toinen oli saanut eilen huonekavereita kaksi joilla ja käynnistystä aloiteltiin

Alkuperäinen kirjoittaja LaSposa:
En tiedä muistaako kukaan enää, että tämmönen nimimerkki on tähän porukkaan joskus edes kuulunut, ku oon niin pitkään ollu poissa täältä (en oo kerinny ees lueskelemaan tänne juttuja aikoihin!) mut nyt ajattelin ilmotella että täällä kaikki hyvin ja poika kävi tänään 8kk neuvolassa. Pituutta on 71,5cm ja painoa 9200g. Meidän poika siis syntyi 31.10.

Ihan tutulta tuo vaikuttaa :D Kiva kuulla teistäkin ainakin välillä =) Ai niin todella myöhästyneet onnittelut pojasta :hug:

Toivottavasti nuo allergiat alkaisi helpottamaan :/ sivusta seurailin kahden opiskelijakaverin lasten alkuaikoja kun heillä monia allergioita. Kyllä siinä sai vanhemmat miettiä moneen kertaa noita ruokajuttuja. Mutta jos oikein oon käsittänyt niin molemmilla lapsilla on helpottanut. Jotain on jäänyt kielletylle listalle muttei muistaakseni paljon.

ollaan täällä maalailtu,ja riidelty :o :headwall: kyllä eilen otti kaikki taas niin aivoon kympillä,et sai joka iikka täällä kuulla kunniansa...ehkä meikä pikkusen väsyny..liekkö vieläkin ne viikonlopun yötyöt väsyttää :o ja hölmö menin lupautumaan ens ma-ke yöks töihin :headwall: no ompahan jo pikkusen varvasta oven välissä..mutta en mie nyt suunnitellu pelkkää yötä tekeväni :o

no kauppaan pitäs suunnistaa |O siellä kyllä voi olla jokunen muukin juhannuksen viettoon lähtiä..sitten iltapäivällä viedä likat tonne puoltiehen josta isäsä ne tulee hakemaan..

miulla on ihan tautisen kipee olkapää..kun aina tulee nukuttuu ihmeellisesti kylellee ja vasen käsi suorana sitten yli pään..ihme asento tosiaankin..

venla nyt on kolmena aamuna heränny ihan ihmisten aikaan,eikä kukon kanssa samalla..toissa aamuna nukku jopa puoleen 9 =)

mitähän miun piti kommentoida..

mammoliino mie oon venlalle antanut jo pitemmän aikaa kaks liharuokaa päivässä,tai joskus toinen on kalaa..yleensä tyty nukkuu ohi välipala ajan..joten välipalaa meillä syödää aika harvoin nykyisin..
ei kelpaa meijän neitille kaupan eväät (8kk ruuat) eilen ostin hipp merkkisen jauheliha pasta sötkötyksen..olisikohan syöny 6 lusikallista ja se siitä..söipähä sitten iltapuuron hyvällä ruokahalulla..ja purkillisen sosetta vielä kyytipojaksi..ja kun kävi nukkumaan 200ml meni vielä maitoo :whistle:

on tuutilullalla ollu eilen hulina päivä :D mie olen sitämieltä et jos auttaa ystävää,niin tietää että jossin vaiheessa itekkin voi tarvita apua..joten ystävät ovat kullan arvosia..
itellä kun noita ei taija enää olla yhtään..totesin vaan tässä yhtenä päivänä että mitä hittoja mie kellee entisen paikkakunnan ns.ystäville edes viestejä laitan..kun kukaan ei edes minulle viestiä laita..alkuviikosta yhelle sen aikaselle kaverille laitoin viestii,ja kysyin yhtä asiaa..niin eipä oo mitää vastausta tullu :headwall:

itellä ainakin on se periaate että jos miulle joku laittaa viestii,niin kyllä mahollisimman äkkiä laitan viestii takasin,vaikka siinä ei nyt mitään kysyttäisikään..
näyttää et kaikki ovat sitten miut unohtaneet...

miehelle sanoinkin noiden yövuorojen jälkeen että kiva oli puhuu jonkun muunkin kanssa,nimittäin voin sanoo että suu vaahdossa tuli kaks yötä puhuttuu :D

mut jep,nyt tyttö viemään töihin,ja sitten kauppaan..

ainiin tuutilulla jokos siun esikoinen lähtee muualle opiskelemaan?
meillä tytölle toissa päivänä tuli ilmotus et on päässy kouluun...

Huomenta!

Meillä meni ihan mukavasti kolme yötä. Jätin tuttelin kanssa myös puurot katkolle. Annoin sitten eilen maidotota puolukkapuuroa ja siitäpä sitten alkoikin heti illasta heräily ja yötä myöten pitkälle heräili huutamaan ja pieremään heti aamusta :/ Tähän asti siis ilmavaivoja ei enää ollut. Tossa puurossa on neljää eri viljaa joten epäilen niistä jotain? perskule sentään.

Ja silloin aiemmin kerroin keskimmäisen tytön huonosta kasvusta, jota on tutkittu ja syynätty muttei mitään löydy. Päästään nyt sitten jollekin suolistolääkärille vihdoin ja viimein. Kotiin tuli kirje ja pitäis heitää labraan pari näytettä. Toisesta tutkitaan suolistotulehdukset ja toisesta haiman vajaatoiminta? Siis hyvä että tutkitaan ja se on siis pääasia että kaikki mahdolliset vaivat pois suljetaan, mutta eipä mulla tuollainen käynyt mielessä että voitais epäillä haiman vajaa toimintaa :o Taas yksi stressin aihe lisää. Mikä ihme tässä elämässä on kun ikinä ei saa ottaa ihan rennosti?! Haluisin niin elää vaan olla möllötellen jne.. :ashamed:

Me ollaan näköjään koiraa myöten alatisairaat.. :headwall: Koira tosin näyttää voivan ihan hyvin tuolla sydänlääkityksellään :p

Mennään neukkuun tänään ja tulen sitten jossain välissä kertomaan kuulumiset. =)

Tervetuloa LaSposa! :heart: Minä ainakin muistan sinut, tais olla päivälleen sama La meillä, sellainen muistikuva mulla :D

Huomenet!!

Eero nukkui ekan yön Onnin kanssa samassa huoneessa! Olipas outoo illalla, kun ei ollut enää sänkyä vieressä. Onni se tuli kuitenkin meitin väliin yöllä, vaikka nyt koitetaan, josko alkais pysyyn omassa petissä.
Kyselin jokunen sivu taaksepäin RATTAISTA, osaisko joku avittaa??
Eli: Tällä hetkellä olis vaihtoehtona
2v vanhat Teutonia Mistral (280?)
uudet carenat (190?)
Uudet mosmot (160?) Näihin on linkki sielä mun jutussa.
Minkäs ottaisit? Budjetti mulla oli max 200?, mut noi teutoniat kuulostais parhailta kuitenkin...

Oottekos muuten miettineet jo synttärikaakkua? Mä ajattelin tilata Onnin 4v kakkuun autot-kuvan ja Eerolle sit jonkun muun. Linkin saatte tässä:
http://www.bakeandparty.com/epages/Kaupat.axl/?ViewAction=View&ObjectID=9178990&Page=3''

Tuutis: mä odottelin sen reilu vuorokauden synnärin perhehuoneessa pääasiassa yksin. Oisin halunnu osastolle, jossa ois ollu seuraa, mut halusivat pitää mut siinä. Toivottavasti pääsee pian tosi toimiin!!
Hyvää Jussia kaikille!! Me ollaan vissiin ihan kotinurkissa, ellei aurinko paista, niin käydään mökkeilemässä. Puuhamaahan piti mennä, mut ei sinne sateella/kylmällä viitti mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
ainiin tuutilulla jokos siun esikoinen lähtee muualle opiskelemaan?
meillä tytölle toissa päivänä tuli ilmotus et on päässy kouluun...

Ei vielä. Timillä on vuosi peruskoulua jäljellä. Kovasti tuo suunittelee lukioon menoa mutta tiijä sitä sitten, pitäis alkaa tuo lukeminen kiinnostamaan hiukkasen enempi. Minnes kouluun teijen typy menee?

Siirille hauskaa nimpparia :flower: Mikäs on päivänsankarin kunto tänään? Entäs Dirlittanin pienokaisen? Ja muiden sairastelijoiden Tilda ja muut?

V-O MIä noista rattaista mitään tiijä. Takerrun aina siihen hintaan ja mikä silmää sattuu miellyttämään :D

Synttärikakku tulee olemaan joku prinsessa kakku ihan taatusti! Joku oikein vaaleanpunainen hörsötys:laugh:

Ystävä kärvistelee edelleen siellä. Mitään ei tapahdu :/ Oottelee lääkäriä. Lupas soitella sen jälkeen uudelleen. Katotaan kirotaanko KOKSin lekurit alimpaan helvettiin vai kiitetäänkö niitä ;) :D

Yksäiti ,
ohessa linkkejä...

http://mieskaveri.vuodatus.net/

http://www.lskl.fi/showPage.php?page_id=39&submit=displayDoc&documentId=185

ja
www.pela.fi ...

Voip olla että sama kuin tukiperhehommissa, mieskaveritoiminnalle ois 4v ikä raja tms - mutta kandee soitella noihin ja kysellä...
Tuikeella ei sinällään moista ole vireillä - hyvä idea silti ... Oulun tuikkeella on sit' varamummotoimintaa (MLL:n kans yhteistyös, täällä aktiivinen ja tuttu vetäjä siellä perhetyöllä) ihan aluillaan tulossa, mutta muuallakin sitä vois kysellä.

t toinen tarpeessa oleva - siis himpun myöhemmin. Ja siis lapselleen mieskaverin ja miesmallin (hahaa , hyvin muotoiltu , miesmallin - eikus miehen mallin ...)

Kuulostaa Milli allergialta tosiaan, jos noin heti paukuttelut ja heräilyt alkoi :/ . Tsemppiä muutenkin :hug: !

Tuutilla oli vauhtia päivässä ja rinsessa hienosti menossa mukana :) .

Muutama päivä mennyt tässä vähän juosten. Miten tuntuukin, että lomallelähtöjä pitää nykyään monta :o päivää valmistella, että sitten on kaikki kunnossa, kun lähdön aika on |O . Taidan olla turhan tarkka! Mietin tuossa taas viime yönä unikoulun aloittamista juhannuksen jälkeen. Olis mies lomalla ja viikko siinä ettei ole kummempaa ohjelmaa. Mutta mutta... Jos sitten viikossa saatas koulu suurinpiirtein onnistuun, niin sitten onkin taas enemmän ja vähemmän ohjelmaa, että mahtaakohan koulu vielä kannattaa? Jos siis reissussa ja muussa hulinassa koulun opit unohtuu heti? Hmmm...

Tyttelille ainakin on pitänyt kommentoida, että mielessä olet ja onpas sulla tosiaan jo noita viikkoja :o :) :heart: . Aika hurjaa!! Ihana päästä kohta sun kanssa jännittämään :heart: !!! Eilen illalla just mietin, et onneks mä jännitän enää vaan muita, oli taas kyllä illalla niin vahva fiilis siitä, että kiitos ei meille yhtään lasta lisää. Vauvat on ihania, mutta ne kasvaa niin äkkiä ja onhan noista työtä :whistle: . :laugh: Naurattaa oikein, et miks edes puhun tällasia, kun eihän meille enää vois vauvoja tullakaan, todistelenko itelleni jotenkin, että ei kiitos yhtään, olen kurkkuani myöten täynnä :laugh: . Mutta siis ihana elää Tyttelin mukana :) .

Tässä olis vielä kaikkea pientä hommaa ennen lähtöä. Me vietetään juhannus, ainakin 3 yötä Pohjanmaalla, ensin pari yötä kavereilla ja sitten miehen isän mökillä. Mukavata. Tosin voi osaltaan juhannusfiilis olla kadoksissa, vaikka kivaa ohjelmaa onkin. Meidän perheellä on aina ollut juhannukselle vahvat traditiot Turun saaristossa juhannussalkoineen ja muineen, mutta tänä vuonna se jää nyt syistä ja toisista väliin. Mutta varmasti ensi vuonna taas nousee salot jne.

Varoiksi, jos en tänne enää tänään ehdi. OIKEIN MUKAVAA JA LEPPOISAA KESKIKESÄN JUHLAA JOKAISELLE MAMMALLE JA VAUVALLE, MISSÄ SITTEN OLETTEKIN JA MITEN JUSSIANNE VIETÄTTEKIN :) , TOIVOTAAN, ETTÄ KAIKILLA OLISI HYVÄ OLLA :) :heart:

Huomenta!

Takana hyvin nukuttu yö! Eemi rohisee edelleen, mutta nyt kuulostaa jo "normaalin" flunssaiselta, ei enää tunnu ahdistavan henkeä.
Annoin toki illalla ennen nukkumaan menoa sairaalasta saadut lääkkeet, nyt jännätään että mites ensi yö kun ei ole lääkettä mitä antaa, vai jokohan alkaa oikeasti olla parantunut..nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin!

LaSposa: kyllä mä sut muistan! Mukavaa kuulla sinustakin!

Yksäiti: Joo, se ambulanssin soittaminen on jotenkin tosi vaikeeta, silloin su-ma yönähän mun mies heitti meidät autolla..nyt oli kuitenkin Eemi niin kipee että ei ollu vaihtoehtoa.
Voin lohduttaa kun surit että tylsä juhannus edessä, että niin täälläkin..ollaan vaan ihan kotona, ei siis poikeea normi viikonlopusta mitenkään muuten kuin että kaikki muut on jossain..
JA siitä rengasliinasta, en muista laitoinko jo eilen?? Voisin sen haluta, laita vaan laskua tulemaan:)
Puhuit tuosta Peetun mummista..mä voisin käydä tonne kerhon puolelle "avautumassa" vähän vastaavasta tilanteesta, en tässä tohdi kun en tiedä kuka tunnistaa..

LS: huhuu..mitäs teille kuuluu?? Tässä kun on olut tätä omien sairastelua, en ole ehtunyt lainkaan kysellä teidän oloja ja Eemelin toipumista..Anteeksi! Mielessä olet kyllä ollut!

Milli : Hyvä että Mea sai kutsun! On hyvä että kaikki mahdollinen tutkitaan, parempi niin, ei ainakaan jää mitään selvittämättä! Teillä ollut kyllä rankkaa, paljon jaksuja teille :hug:

Nyt jos joku jäi kommentoimatta (varmasti jäi..jonkun pienellä sitkeä silmätulehduskin, mutta nimen jo tässä vaiheessa kadotin..)..anteeksi.. :ashamed:

**muoks..hipkukan pienelle piti siitä silmätulehduksesta toivottaa toipumiset..muisti palailee pätkittäin..
Ja LaSposalle piti vielä sanoa että haluatko teidän tiedot 1.sivun listaan?

Huh, väsyttää..
Valvoin puoli neljään kun äitini oli sillon lähdössä Viroon.. Ajattelin sit seurana valvoa..
Ja Micsu heräs jo kaheksalta.
Nyt on päikkäreillä, mut ei viittis ite nukkua, ku sit väsyttää viel enemmän, ku nukkuu vaa hetken..

Olo alkaa oleen parempi, hb varmaan noussu vähä, ja verenpaine. Sekin huiteli ihan alhaalla sairaalassa.
Ens viikolla mun pitää mennä käymään omalääkärillä, et laittaa labraan lähetteen hb-kontrollia varten. Torstaina on sit lääkäri..

Micsu oli koko eilisen päivän ihan kiukku mulle. Ehkäpä jotain mielenosotusta, kun äiti oli su-ti ajan pois ja joutu oleen mummalla hoidossa..

Nyt aamukahville :)

Muoks. Sairastelijoille paraemista :hug:

täällä vielä jälkitaudit päällä; mulla ei juuri ääntä lähde ja pikkumies vähän räkäinen ja yskäinen vielä,mutta paranemaan päin jo :D . soitettiin mehiläiseen kun rupes tuo yskä huolestuttamaan,mutta sanoivat että jos ei lämpöä niin ei huolta,voipi kestää jonkun aikaa. tosin kehoittivat pyhien jälkeen käymään jos vielä jatkuu.
ja meillähän myös oli se silmätulehdus----mulla myös----ja se kyllä parani nopeaan kun tipat sai.

Siirille nimipäiväonnea :flower:

jussista: aatoksi suunnataan möksälle ja lauantaina bilettämään,jeeeeee :D :o :D !!! eilen kävin shoppailemassa uudet hippailukuteet kenkiä myöten,ihana päästä laittautuun :D , mutta kamala ajatus että pitää jättää lapsi hoitoon :o :'( ........toivottavasti nyt raskin jättää....... :ashamed:

pitäis rueta juhannussiivousta aloittamaan :( ....... :wave:

Siiri kiittää onnitteluista. :heart:
kipeehän tuo vielä on... nyt parempi ku aamulla... silmät oli ihan muurautunu ja nenä ihan räkää täynnä annoin burana suppoa ja silmätipat, imin räkää ja yritin putsata enimmät rähmät silmistä... onneks nukku sit mun vieressä puol kymmeneen asti.
tässä just otettu kuva...

L-S kiitos, paketti tuli :) .

:laugh: Mulle tuli postissa joku eläkekertymä juttu, siinä oli mun tulot eritelty vuodesta 2005 eteenpäin ja sen mukaan eläkettä on kertynyt 4e/kk :laugh: . Millähän sitä sitten joskus eletään :x , ei ainakaan herkkuja napsita tähän tahtiin.

Oon saanut pihalla kukat nypittyä ja muutenkin pihan siistiin kuntoon. Ihanaa, kun edes nyt ei sada :)

Hommiin taas :wave:

Ja Tildalle oikein hyvät biletykset :whistle: , koitas ottaa ihan vapaalle sitten, poitsu kyllä pärjää. Paraskin sanoja täällä :ashamed: :laugh:

Ja suloiselle Siirille tietty nimpparionnea :heart: :) !

Siirille onnea =) :heart:

Mä tunnustaudun myös "tarkkojen tätien" ryhmään kun reissuun ollaan lähdössä. Mies taas päivitteli että miks ihmeessä pitää siivota jos on kotoo pois lähdössä :o No kun on kiva palata siistiin kotiin =) Melkein koko viikko on menny siihen että on jollain viisiin valmistauduttu reissuun, nurmikko ajettu, kukkapenkkejä kitketty, siivoiltu, pakattu jne......
Hirveesti saa tälle porukalle vaatetta ottaa mukaan, kun tästä suomen suvesta ei koskaan tiedä...sataako vai paistaako. Moneen säähän täytyy varautua!

Nyt pitäs mennä kastelemaan viel katoksessa olevat kukkaset y.m.
Mies lähti nyt sinne kauppaan, sitä maitopurkkia y.m. pientä ostamaan =) Mahtaa mennä aikaa eto ostoksissa, veikkaan että porukkaa ON liikkeellä...
Niin ja samalla käy vielä apteekissa, lääkevarastoja täydentämässä, varmuudenvuoksi!!

Mulle tuli kans se eläkekertymä juttu, eikä ollu munkaan saldot päätä huimaavia :o Joissain pankeissa vois tehdä oman eläketurvajutun...eli sinne maksas pikku summan joka kuukausi ja sitten sieltä saisi sitä eläkettä sitten. Varmaan täytys vakavasti harkita sitä :whistle:

Mut nyt täytyy irtaantua tästä liikkeelle taas, että ehtii noi loput hommat viel tehdä ennen lähtöä.....

Huomentapäivää! :flower:

Pikkusairastelijoille iso :hug: ja pikaista paranemista!

Taas unohdin mitä piti kirjoitella... :ashamed:

Nimpparionskat Siirille! :flower:

LaSposa terve vaan piiiitkästä aikaa. :wave: Mä ainakin muistan sut, sullakin tais olla LA 29.10. Erityisesti muistan sun synnytyskertomuksen, kun ehditte olemaan vaan pari tuntia sairaalassa ennen pojan syntymistä. "Tilasin" silloin itelleni samanlaisen nopean synnytksen ja suht nopea olikin (5h). :D Laittelehan aina välillä teidän kuulumisia. :)

Juhannus vietetään ihan vaan kotosalla, mitään ei suunnitella etukäteen. Mennään kyläilemään, jos pyydetään.

Viime yö meni paremmin. Enää ei ollut mitään valvomisia, poju heräsi ekan kerran yhdeltä, nukahti kuitenkin melkein heti, toisen kerran neljältä, nukahti puolessa tunnissa. Puoli kuudelta syötin, koska ei ollut iltapuuroa syönyt. Ja puol ysiltä noustiin ylös. Tähän suht rauhalliseen yöhön taisi selityksenä olla puhjennut hammas. :heart: Ensimmäinen ylähammas, kolmas yhteensä. :heart: Toivon todella, että ne hulivili-yöt on olleet vain ja ainoastaan hampaantulon syytä.

Ainiin, LaSposa, tervetuloa takas!! Kyllä mäkin muistan sut sieltä ihan alusta saakka =) Jotkut nikit jääny mieleen hyvin =)
Ja pepisa kun kirjoitti sun synnytyksestä, niin mekäänhän ei ehditty oleen sairaalassa kun 1,5h ennen pojan syntymää :whistle:

Saankohan mä tänään aikaseks olla kirjottamatta jotain tyhmää :whistle:

Juhon kanssa lähetetään voimahali :hug: kaikille sairastelijoille!!

Me ollaan kotona juhannus, saatetaan päiväseltään poiketa mökillä kun sinne kuitenkin ajaa suht nopeesti. Yhtään ei huvita ruveta tekemään mitään sen erikoisempaa. Mieskin on tosi väsynyt kun on painanut viikosta toiseen pitkää päivää ja yöunet on sitten sillä ollu pirun lyhyet, tosin osittain hänen omasta syystäänkin. Me kun ollaan vähän sellasia yökukkujia niin on tullu sitten saunottuakin hirmu myöhään joka päivä ja hetki on kyllä kiva viettää sitä yhteistäkin aikaa sen jälkeen kun poju on mennyt maate. Joten joskos otettas ihan levon kannalta tämä juhannus.

Minä olin ollu niin varautunut siihin että saan tänään töistä kesälomarahat. Kaikkee turhaa olis tehny mieli shoppailla. Mutta sainpas aamulla pomolta sähköpostia siitä, että millon toivon saavani lomarahat :headwall: :o Tänään kun virallisesti olis ollu se lomarahojen maksupäivä, tai siis kaikille muille maksettiin.
No ei se mitään, mä menen sitten shoppailemaan sitä kaikkea turhaa kun ne rahat tulee. Joten ei sen puoleen hätiä mitiä.

Juhokin nukku yöunia vaan sen 9½ tuntia, nyt onkin ekoilla päikyillä.

Enja, minä oon kattellu tota samaa haalaria kun sen sais nyt alesta viidellä kympillä, ja mä kyllä olen olettanut että se on välikausihaalari, niinkun sanoit.

Mitähän muuta mun piti kommentoida.. ei muista ei :headwall: :headwall:

Hyvää Juhannusta kaikille!! :D

Yhteistyössä