2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Topsy :/ yritä saada menemään nesteitä sisälle vähän kerrallaan. Jos oikein vetämättömäksi menee ja ei mitään nesteitä pysy sisällä niin veisin lääkäriin. En tosin ehkä vielä tänään. Riippuu oksentelun rajuudesta.

Mintulle paranemisia :hug:

Niin ja apteekista osmosalia jos minttu suostuu juomaan. Meillä ei ole uponnut kelleen lapsista :/ Mehulla/vedellä menty eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
mulla on tylsää.

Niin mullakin |O Toivotaan että sun suukkisi paranis nopeasti :hug: *puhaltaa pipiin*

kiitti =)
ois tääl vaik mitä tekemistä mutta ku ei viittis tehä mitää et saa tuo suu olla ihan rauhassa,niin paraneekin sit nopeemmin..

[/quote]Lääkäriin jos yleiskunto laskee

Oksennustautisen lapsen kotihoito muuttuu vaikeaksi siinä vaiheessa, kun juoman antaminen suun kautta ei onnistu lainkaan, vaan kaikki tulee ulos.

-Jos lapsen yleistila alkaa laskea siten, että hän on vaisu ja väsynyt ja haluaa vain nukkua eikä jaksa leikkiä, se voi olla merkki siitä, että hänen nestetasapainonsa on huonontunut. Silloin lapsi tulee viedä lääkäriin, jotta hänen vointinsa voidaan arvioida, Marjo Renko sanoo. Sairaalassa lapselle voidaan antaa nestettä suoraan suoneen tai mahaletkun kautta, jos hän ei suostu juomaan.

Kuivuminen uhkaa pientä lasta jo vuorokaudessa rajun oksentelun ja ripuloinnin jälkeen. Väsymysoireen lisäksi lääkärissä kannattaa käydä myös, jos tauti pitkittyy toiselle viikolle tai jos se on tullut ulkomaanmatkan jälkeen. Mikäli ripuli on veristä, lääkäriin on mentävä heti.

:attn: verhoista osaisko joku antaa vinkkiä mistä nettikaupasta löytyisi lasten verhoja pojalle 6v? :) Autoista ois poika kiinostunut :D
päiväunista meillä nukutaan kahet päikkärit yhteensä 2-2,5 tunttia,aikas vähän mun mielestä mut mut...Niin ja illalla mennään nukkumaan n.klo 21.30 ja herätään n.klo 8-9 .
Hitsi meidän likalla on joku ihme kausi menossa heräilee jatkuvasti yöllä :headwall: joskus 4 aikoihin aamulla juttelee ja on ihan virkeä :D :headwall: onneeks nukahtaa sit kun saa maitoa,mistä tämä heräily voisi johtua ?
Kesäkuussa mullakin on aika hammaslääkärille ja todennäköisesti viisareiden poisto :o

Pupulle: Onnellista Hääpäivää :heart: :heart:
0025.gif

T: Katja

Kotiuduttiin justiinsa taas sairaalasta :( Annika sai jonkun ihme kohtauksen ja rupesi tàrisemààn ihan kauheasti ja huuti kuin elàin ja muuttu ihan siniseksi kaikki huulet,kàdet, jalat.. Tàmàn kaupungin "TK:sta" sitten ambulanssilla vietiin isompaan sairalaan kun ei henki kulkenut :( Siellà sitten idiootit vastassa ja kattelivat vauvaa ettà terveen nàkòinenhàn tuo on.. No tietysti kun olivat ensin antaneet lisàhappea ambulanssissa! Taas kurkkutulehdus ja nyt lisàksi vielà korvatulehdus ja màtàpaiseita kurkussa :( Se kurkku vissiin sitten turposi melkein umpeen ja siità syystà ei saanut enàà henkeà :( Kyllà mà huusin siellà sairaalassa niille kusipàà lààkàreille kun ei ikinà tutkita kunnolla :( Nyt mà oon ainakin ihan loppu, ihan paniikissa odotan jos taas tulee tuommoinen kohtaus kun tuokin vaan tuli niin kuin salama kirkkaalta taivaalta :|

topsylle :hug: :hug: oksennustaudin kokeneena...en kyl toivo sitä yhellekkään vauvalle :/ :x
jos kotoolöytyy osmosaalia...niin anna sitä,mut jos ei niin pistä joku hakemaan apteekista....paljon parempi vaihtoehto ku vesi!!!!
ja sanotaanko,et meillä ku alko oksennustauti Veetillä su/ma Välisenä yönä...niin maanantai iltana mentiin nesteytykseen sairaalaan.....joten tarkkaile sitä pissan määrää ja jos aukile ihan lommolla niin on jo aikas kuivunu!!!!
mut tsemppiä.......

Hui, olipa Heidillä ilkee kokemus :( . Toivottavasti ei ole sellanen tauti, joka helposti uusii! Ja toivottavasti nyt pian menisi ohi!!! Ja kuinkas Minttu jakselee? Vauvan oksennustauti on kyllä varmasti melkoisen hurjaa, sekä vauvalle että äidille! Tsemppiä!! Ja toivottavasti menee myös pian ohi! Topsylla oli niin hyvät kuvat lapsista, varsinkin sisaruskuva oli tosi hellyttävä ja kaunis :heart: .

Kiva oli kuulla YOdottajastakin :) . Pikaiset paranemiset myös teille!

Ja Tinakenkätytön lapsen kuumeet kuulostaa myös tosi kurjalta. Hurjaa joutua vaikka mihin tutkimuksiin ja aika kumma juttu, ettei mitään selvyyttä ole saatu. Painaa varmaan enemmän mieltä tuollainen, kun ei tiedä, mistä voisi johtua, vai johtuuko sitten kumminkaan mistään sen kummemmasta.

Dirlittan saat ollakin ylpeä lapsistasi, wau!!

Ja Pupun juttuja oli ilo kuulla! Harvapa täällä häitään järjestelee, että enemmänkin olisit voinut tarinoida! Ja on siinä miehellä miehiset siivoushommat :whistle: :headwall: . Ne miehet, ne miehet |O .

Imettäjät ja ehkä tietty muutkin :) . Kuinka moni harrastaa sitä, että antaa aamulla maitoa vähän turhaakin, sen takia siis, että unet vielä jatkuis tai että vauva pysyis hiljaa? Meillä kun neiti heräilee nyt kuudeltakin ja alkaa iloisen jutustelun, lykkään tissiä kerran pari suuhun vielä ennen kuin noustaan, vaikka ei olisi pitkäkään aika siitä, kun viimeksi syötin... Sitten ei ole vauva nälkäinen kovin äkkiä kun noustaan... Vähän nurinkurista, mutta mutta |O .

Kesälomasuunnitelmista
. Topsy oli ainakin hyvin aikatauluttanut miehen loman :laugh: . Mutta siis varmasti tosi mukava loma teille tulossa. Meillä ei ole vielä mitään varmaa, mennään sen mukaan miltä sitten tuntuu. Mies on puhunut Ruotsin reissusta, jonkinlaisesta hotellipaketista, että mentäis sinne jonnekin Astrid Lingrenin maailmaan. Onko joku käynyt? Lähisukulaisilla on paljon erilaisia mökkejä eri puolella Suomea, niissä käydään sen mitä minä viitsin pakata. Puuhamaa on meillä ehdoton kohde joka kesä, muumit jätetään nyt väliin. Kalajoesta ollaan hiukan puhuttu. Yleensä tykkään, että kesällä reissataan reilustikin, mutta hiukan lapset on tätä intoa latistaneet kyllä. Remottiakin meillä piisaa kesälle kyllä, että siinä mielessä ja rahaakin ajatellen olis parempi, kun pysyttäis tässä vaan.

Meillä neiti kolmansilla tirsoillaan, sais alkaa heräileen, että pääsee joskus omaa iltaakin viettään...

Rontti kyllä minä imetän ihan reilusti aamulla eli kun tyttö aamulla heräilee nostan viereen tissille ja siinä sängyssä vetkuillaan köllötellen ja tissitellen. Aamupuuro syödäänkin meillä sitten siihen aikaan kun monet syö lounasta :whistle: Minä imetän aamuisin lähinnä siitä syystä vähän reilumminkin että maitoa riittäisi kun kuitenkin päivällä imetyskerrat ovat vähentyneet kiinteiden myötä. Yösyöttöjä meillä ei ole ollut siitä lähtien kun neiti oli 2-3 viikon vanha...

Kaikille sairastelijoille :hug:

Rontti: minä annan just tuolloin 5-6 aikaan tissiä ainoastaan sen takia että saadaan nukkua sen varjolla 7.30-8.00. Miksi sua se mietityttää että antaa turhaan? Tarkoitatko ettei sitten puuro maistu niin hyvin?

Prkele. Tyttö kiljuu tuolla mua saunaan kurkku suorana, enkä voi kirjoittaa niin paljon kun haluaisin. Taidan vielä illalla piipahtaa. :whistle:

Topsyn Mintulle ja Heidin Annikalle paranemisia :hug: ja tietenkin muillekin sairastaville :hug:

Rontti, mä en imetä kovin aikasten sen takia ettei Eetu oppis siihen. Me kun ollaan vasta 2kk nukuttu yöt ilman syöttöä niin en sen takia halua opettaa siihen että heti aamulla hereillä ollessa saa tissiä. Mä ylleensä tunnin verran jaksan tutia antaa ja rauhoitella, joskus nukahtaa uudestaan siihen (tänä aamuna) joskus ei. Mä oon päättänyt että ennen klo6 ei tissiä tipu, ja meidän aamut alkaa sitten siinä kun mä sille tissiä annan. Sen jälkeen nousen heti kahvin keittoon. Meidän päivä alkaa siis klo6-7 välillä. Sillon ku oli yösyöttöjä, syötin kyllä aina aamulla "varan vuoksi" että unet jatkuis pitempään. Nyt ne ei jatku enää sen aamun ekan syötön jälkeen. Olipahan hankalasti selitetty :D

Oikein paljon :hug: pienille sairastelijoille.Kuulostaa tosi inhottavalle Annikan pöpö ja Mintun oksu tauti :(

Rontti mie imetän aamulla aika monta kertaa..päivällä kun neiti ei hirveesti enää juo maitoa ja yöimetys lopetettu.Aamulla annan sitten n.3kertaa (klo6,7,9),puuroa menee vaihtelevasti 9 aikaan.Yritän klo 7 tissittelyllä että jatkais hetken unia mutta ei.

Mie oon huomenna lähössä entisen työporukan kanssa ikean reissulle ja Porvoossa pistäydytään kanssa...eli hyvää viikonloppua kaikille :wave: Niin ja tulevaa äitienpäivää odotellessa.. :D

Pupulle ja miehelle hääonnitteluja :flower:

Jospa mulla nyt olisi aikaa ja rauhaa vähän enemmän.

Topsylle: :hug: Toivottavasti oksennustauti menee nopeasti ohi.

Heidille myös :hug: Kuulosti kyllä tosi hurjalta tuo Annikan kohtaus. Annikalle pikaista paranemista.

Meikäläinen on melko sippi, puuh. Tuo meidän vauva on nyt tosi iso töinen kun on joka paikassa pää kolmantena jalkana. Tuntuu että voisin illalla vaan oikaista sänkyyn ja olisin samantien melko sikeässä.
0002.gif
Mun mies joskus aikoinaan heitti ääneen ilmoille toiveen hänen unelmien täyttymyksestä ja se oli: voi kunpa joskus saisin vilkkaan pojan. Yläkerran Herra on tainnut nyt sitten toteuttaa mieheni toiveen kun antoi meille tuon suloisen, mutta niin kovin vilkkaan
minimonkey.gif
Mutta kun minä en ole vielä tottunut tähän vilkkaan poikavauvan äitinä olemiseen.
0003.gif
Meillä on ennestään tuollainen vauvana ollut rauhallinen neiti.

Mulla olisi vaikka kuinka paljon asiaa, (siis ilma-aikusta), mutta en jaksa nyt enempiä rustailla. Joten huomiseen ja Hyvää Yötä rakkaat äiti-ystävät.

Heidille! :hug: Toivotaan että alkaa Annika toipua, on tosi rankkaa noin pienelle noin kova sairastelu!

Topsylle, Osmosalia kehiin, ja jos alkaa näyttää että vauva on veltto ja iho jää "kurttuun", eli kun otat vauvan ihoa sormiin ja puristat, niin ihon pitäisi irrotettuasi palata heti normaaliksi. Jos iho jää "ryppyyn" on kuivumista tapahtunut. Sitten heti lääkäriin. Näin pienet kuivuu nopeaan. Mahan nahasta on helppo koittaa.

Minä imetän Eemin aina 02.30, ja aamulla taas klo 05, jotta jatkaisi uniaan->toimii. Aamupuuron syö silti klo 07-08, vaikka antaisin rintaa vielä ennen 07 jos haluan kölliä.
Meillä Eemi syö aina kun tarjotaan, ei ole ongelmaa siinä:)
Saa nähdä koska nuo yösyötöt jää pois. Nuo isommat on ihan itekseen jättäneet, en ole sen kummemin sitä lopetellut. Ja tuo klo 05 syöttö lasketaan meillä jo aamuksi..Eemi kun on sellainen aikainen lintu.

:hug: sairastelijoille :hug:

Idalle Onnittelut!

Mitähän muuta piti kommentoida :$

Topsy on sellaista uutta lääkettä osmosalin tilalle. Se maistuu banaanille ja on paljon parempaa, myös aikuinen saa sen alas :D

Topsylle ja Heidille voimia ja pienille paranemisia, kuten myös Tinakengälle ja YOdottajalle. Pelottavalta kuulostaa tuo Annikan kohtaus ja onneksi Minttua mentiin ajoissa kattomaan päikyiltä! toivottavasti alkavat kaikki tervehtyä pian!

Minä oon tehny tänään helmalakanaa ja kaupoissa käyty. Nyt sitten herkuteltu miehen kanssa ja kohta neitiä nukkumaan =)

nyt vasta huomasin et topsi on kertonu mintun oksennelleen..anska laittaa mintulle tollasen nalle halin :heart: toivottavasti oksentelu lakkais,on se niin inhottava tauti jo aikuisella niin saatikka sit lapsella :'(

on se muuten jännä juttu että just jos vauvalla on jokin asia hätänä ja ite oot tekemässä jotain normi juttua niin onkin yht'äkkiä käytävä vaan vilkasemassa kuinka vauvapärjää..ja se kans et jos anska nukkuu meidän vieressä niin heti mä herään jos oon kääntymässä tai jotain..kai se on se vaisto..

vip1 minä matkustin ainaskin junalla tuossa vapun aikaan :wave:

Eli menin tytön kanssa kahestaan, meillä oli paikat leikkivaunun alakerrassa mihin saa hyvin sitten myös vaunut. Molemmat istumapaikat oli meille varattu ja kuitenkin maksu tais mennä vaan musta. Oltiin kuitenkin koko matka sielä ylhäällä leikkivaunussa missä Silja pötkötteli viltin päällä ja katteli muita lapsia. Menin aina välillä sitten johonkin tyhjään isumapaikkaan imettämään.
Mukana mulla oli itellä reppu ja käsiveska, Siljan vaunut mihin oli pakattu sisälle sen tavarat sekä turvakaukalo ja sen teline. ja hyvin pärjäsin yksin! :D

Kiitos noista aamusyöttö jutuista. En oikein itsekään tiedä, miks mua on joku siinä alkanut hiukan mietityttään nyt muutamina aamuina. Jotenkin vaan kai aattelen, että siinäkin vois toimia enemmän lapsen mukaan eli nousta ylös, eikä oman mielen mukaan ja yrittää vaan tissin voimalla saada vielä toviksi nukkumaan ja sitten kun ei nukahdakaan, on tavallaan syönyt turhaa. Paitsi että voiko noi nyt turhaan syödä, että mitä mä sellasia mietin. Meillä vaan viime yönäkin söi varmaan 4 kertaa |O tapa tapa tapa tapa... Varmaan joskus 4 aikaan, sit 5 jälkeen, sit kuudelta tais herätä ja kohta jo taas olin tissiä tuuppaamassa jos vielä olis hiljaa eikä herättäs tyttöjä. Voitashan me nousta alakertaan, mutta kun ite olis kiva vielä hetki loikoa. No joo, se siitä. On meilläkin kiinteitten jälkeen ehkä lievästi päiväimetys vähentynyt, että siinä mielessä, saapa ainakin aamusta maitoa. Ja toisaalta on kätevää, kun ei ole heti sitten alakerrassa niin nälkäinen, saa muille lapsille ruuat ja itekin syötyä, ennen kuin on seuraavan vuoro taas...

Katjannan merkit oli taas hauskoja :kieh: . On teille nyt apinan poika suotu.
Vipille hauskaa viikonloppua :wave:
Mama, on sulla kyllä ihana vauva, jos on nuin yöt nukkunut :saint: !!!!
Anskasta taas niin hyviä kuvia, poika aina niin viimosen päälle puettukin :heart: .

Mulla oli tosi hyvä juttu tuo vauvan vaatteiden rahtaus tänne alakertaan, ihan eri tavalla nyt tullut kateltua erilaisia vaatteita päälle :) . Tänään valitsin oikein perinteisen keltaisen pupu-kuvio potkuhousut ja body alle. Ei tule noita juuri pidettyä, mutta oli jotenkin ihanan vauva niissä :heart: . Sit tulikin pissa läpi ja piti vaihtaa vauvavetimet pois. Olin näköjään kaikki muut potkarit laittanut poistoon.

Jaahas, mutta ei kai mulla kummempaa, kurkkaan kerhoon ja meen sohvalle. Sain tänään vihdoin valokuvaurakkanikin valmiiksi :)

Mitenkähän Pupu? Omassa kammarissa vissiin hääyö :whistle: ;) :snotty: ?! Vai onkohan ilta ja yö vielä kovaa laittoa huomiselle... Sitä ollaan nyt sitten rouvashenkilö :kieh: ! Ooteko muuten menossa häämatkalle mihinkään? Vai onko sun häämatka Rutalahti :kieh: :kieh: :kieh:

Yhteistyössä