2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meijän poju on paikoillaan vaan silloin kun se nukkuu. :D Sitterissä jalat potkii kamalasti, lelukaari vaan heiluu ja sitteri tärisee, syöttiksessä ja ensiaskeltuolissa vaan pompitaan. Todella vaikee yrittää sihdata lusikkaa suuhun, kun pääkin vielä pyörii puolelta toiselle. :)
Kyllä on sulonen apinanpoikanen katjannalla! :heart:

tyty sitten taas nukkumassa,vajaa kaks tuntia olikin hereillä,ja sitäkin ajasta varmaan tunnin tiris tossa..ekakerran kyllä rupes tuntumaan että mie en jaksa :headwall:

kurkin toisen suuhunkin,mutta ylös ei ole ainakaan yhtään hampii tulossa,mutta alhaalla kulmahampaan kohdat ovat niin pullollaan,että näinköhän ne nyt sitten tirisyttää.

silityksestä mie ootos aikana silitin lakanat ym..mutta nyt en kyllä kehtaa enkä jaksa.olen huomannut että kun lakanapyykkiä pesee eikä laita konetta liian täyteen niin ei ole ryppysiä,omat t-paitani saatan joskus silittää,ja juhlavaatteet jos joskus jotain juhlia on..

nyt kahville..

Käytin Sannia tänään päivystyksessä. Ei nuku yöllä eikä päivällä kun max 30min kerralla, itkee, kitisee, ei syö kunnolla, haro korviaan...
Korvat on puhtaat, mutta johtunee alaetuhampaiden tulosta. Saisvatkii nytte puheta vauhilla :kieh:
Näytin samalla ihottumaa, koska neuvolan täti käski. Kortisonia siis käytetty 3 vkoa, kun ei poiskaan voi jättää. Eilen aamulla laitettiin viimeks ja nyt ihottumaa on nilkoissa, taipeissa, mahassa, kaulassa, olkapäissä, käsissä...
Nilkassa on infektio ja sitä rasvaillaan Sibicortilla viikon ajan. Muuten käski odotella neuvolalääkäriä, jossa ensimmäinen aika on kesäkuun lopussa. :headwall:
Neuvolan täti sano suoraan, että vaihtoehtoja on tasan kaksi. Joko maito tai pesuaine.
Lääkäri taas oli sitä mieltä, että kun ei oo ripulia, niin ei oo maitoallergiaakaan.
Tilaanpa siis ajan Mehiläiseen...

Sanni otti ensimmäiset askeleet tukea vasten ja nousee nuo keittiön ja olohuoneen väliset 2 askelmaa ilman apua. Sais se kävelytuoli tänään tulla, ettei mee hermot :whistle:

MaMa
Bodyyn sopiva mekko on vielä pikkasen iso, mutta eiköhän tuo typykkä kasva mekkoon sopivaks viimestään tapaamiseen, niin pääsee Ruusumarian pojua hurmaamaan kilpaa Ilonan kanssa... :D

Pepisa: on nuo vaan niin ihanan eläväisiä vauvoja :laugh:
poussin3.gif
Minähän jouduin toissa yönä herättämään miehen apuihin kun poika oli työntänyt jalkansa pinnan väliin niin hankalasti etten saanut sitä irrotettua sieltä pimeässä. Yritin pitää jalkaa paikoillaan kun poika huusi kipua ja yritti repiä sitä pois sieltä. Mies sitten sai sen jotenkin sieltä ujutettua nätisti ilman isompaa vahinkoa. Kamala kun aloin sen jälkeen miettimään sitä että apua jos olisin riuhtassu pojan ylös sängystä enkä olisi huomannut tunnustella miten se siellä sängyssä on. Jalkahan olisi voinut vaurioitua vaikka kuinka pahasti, mutta onneksi kokeilin pojan käsiä, jalkoja kun itku oli sellaista kipu huutoa niin arvasin että johonkin sattuu. Ja toiseksi kun sitä ennen kuulin unen läpi jonkun ison äänen. Meillä on korkea pinnasuojus, mutta oli jotenkin sieltä alakautta tunkenut jalkansa sinne.

Sain vauvan nukkumaan ja Annin laitoin katsomaan piirrettyjä :ashamed: jotta voin hetken huokaista.

Eilen piti jo huhuilla Tildaa, mutta unohdin :ashamed: hänellä oli sitä alakuloisuutta ja unettomuutta ja nyt sitten huolestuin kun ei ole kuulunut mitään moneen päivään. Huhuu, tulehan kertomaan kuulumisia ettei täällä olla turhaan huolissaan. ;) :heart:

Niinukka. meillä oli ihan samanlaista pari viikkoa sitten ja sitä kesti aika kauan ennenkuin helpotti. Meillä syynä oli kolme ylähammasta jotka puhkesi lähes yhtäaikaa ja lisäksi samaan aikaan tuli nuha. :headwall: Mulla on tuntunut eräänkin kerran etten jaksa tuota kohta enää sekuntiakaan, mutta sitten kun saa unille ja hetken huokasta niin kyllä sitä aina sitten jaksaa jotenkin seuraavan valve pätkän. Toisaalta sekään ei aina paljon lohduttanut kun meillä ainakin nukkuikin päiväsaikaan aika heikosta ja yötkin oli yhtä hulabaloota, mutta onneksi on ohimenevä vaihe. Tiedän kuinka rasittavaa tuo on ja varsinkin kulmahampaat oli Annillakin työn takana vaikka tuli huomattavasti myöhemmin kuin Aatulla.

Mileko Onpa ikävää ettei Sannin ihottuma ala paranemaan. :hug: Voi että teilläkin on melkoinen menijä jos nyt jo seistä tönöttää. =) Siellä teilläkin saa myös äiti laittaa tossua toisen eteen jotta pysyy vauvan perässä :D Huh, huh kun tuo vaihe koittaa :o

mileko oletko kuinka montaa erillaista pesuainetta kokeillu?johan on sitkeetä ihottumaa :o luulis jo kolmen viikon kortison kuurilla lähtevän..

ollaan tänään menossa ton miun nuorimman tytön kanssa ihotautilääkärin kontrolliin,kun on viime joulukuusta asti syönyt tohon agneen lääkettä..vahva on lääke..ekana lähti ja lähtee edelleenkin huulista nahkat,saa hölvätä n.½h välein rasvaa (bepanthen on hyvä,ja se tissirasva-villarasva :D ) hiukset kuivuu,iho kuivuu,ja nyt viimosin juttu,sormen päistä lähtee nahkat :o :| onneks ei niin syvältä että olis ihan vereslihalla..karseen näköset on sormet..ihan ku olis puol päivää liottanut jossakin saippuavedessä..

katjanna meilläkin tungetaan pinnojen väliin jalkoja,yhtenä yönä tyty oli pyllyä myöten tunkenu jalkansa pinnojen väliin,ja vielä tonne seinän puolelle..

katjanna siis en mie muista et nuo isot tytöt olis tollasia äksyperseitä ollu..mutta miullakin pitkä pinna (nykysin) mutta kaipa tää vaan väliaikasta on..huh huh isäntä menee huomenna ja torstaina iltavuoroon :o kivat illat tiedossa..no torstaina olen kyllä entisen työkamun luo menossa..mutta eihän sielläkää koko iltaa mene..

ja perjantaina oliskin sitten kauan odotettu sairaalareissu miehellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
mileko oletko kuinka montaa erillaista pesuainetta kokeillu?johan on sitkeetä ihottumaa :o luulis jo kolmen viikon kortison kuurilla lähtevän..

No sepä tässä on, että meillä on käytetty samaa pyykkipulveria/nestettä vuosia. Nyt jätin huuhteluaineet pois kokonaan, lisään joka koneelliseen lisähuuhtelun ja pesen Sannin vaatteet vielä erilleen. Kylpyveteen en lisää mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
MaMa
Bodyyn sopiva mekko on vielä pikkasen iso, mutta eiköhän tuo typykkä kasva mekkoon sopivaks viimestään tapaamiseen, niin pääsee Ruusumarian pojua hurmaamaan kilpaa Ilonan kanssa... :D

Voi olla Ruusumarian Eetu ihmeissään meidän neitien kanssa :D Tai sitten tytöt on ihmeissään hurmuri-Eetun kanssa :laugh:

Onneksi Sannilla ei noita mekkoja ollut kovin montaa entuudestaan :whistle:

MaMa
minun pitääkii miehen kanssa kantaa toi 2mx2m ite tehty pihaleikkikehä keskelle pihaa, et saa pienet olla siinä ja tutustua.
Ronjalle on aikoinaan tehty, mut ei suostunu olemaan siellä hetkeekään. Yhtenä juhannuksena sen sisäpuolella oli 5 miestä ja lapset ulkopuolella... :whistle:
Mites se juhannus...?

Niinukka
Kokeilin sitäkii, mut pahenti... :o

Mileko Ei muuta kun mietit mihin kokko laitetaan :D Minulla onkin kestokrapula jo valmiina :whistle:
Meidän Ilonalle voipi olla elämys nähdä muita samanikäisiä kun niitä ei vielä hirveästi ole vastaantullut...

silittämisestä joskus innostun silittämään poikasen vaatteita,mutta ei läheskää joka päivä...aika laiska oon tuon homman suhteen.
omia ja miehen vaatteita silitelen jos jotain juhlaa tms.menoa.

ja vielä siitä hiustenlähdöstä,kiitos kovasti kaikille jotka vastas :flower:
oon jo oikeesti luullu että oon sairas tai jotain ku sitä tukkaa vaa lähtee ja lähtee...
no jospa se joskus loppuu B)

sainpa tänää imuroitua ja mopattua,eilisestä siirsin tähän päivää:)
ja koneellisen pyykkiä pesasin.
nyt kiehuu potut ja kasvikset,teen meille nakkisopan.
keitän tossa samalla poitsulle tän päivän potut ja kasvikset.
onneksi nykyää menee jo alas äitin keittämät,meinas aluksi olla nii sihti kurkku.

mitä kalaa ootte käyttäny vauvan ruokaan?
mulla ois tarkotus tehä pikku-poijaalle kalasoppa ja pakastaakkin vois.
meneeköhän se pottu ihan mahottoman rakeiseksi :/
mää oon tosiaan vasta alottelemassa tätä sose hommaa ja oon ihan hoomoilanen...
*seliseli* :laugh:

nonii,nyt vois olla potut valmiina :wave:

vip1 onnea!!! :flower:
kukas se kysyikään että onko kukaan vaihtanu jo vaunuja rattaiks?me ollaan noin 1kk sit vaihdettu ku ei vuuhtyny makuulleen..nukkuu päikkyjäki niissä silleen et vaan pää osa on hiukan koholla..

olipas kiva viime yö,klo01 kuului pinniksestä sievä kukerrus ja kikatus,sen että nostin anskan meidän viereen nii oli jo silmät kii,siinä sit nukuttiin koko perhe :heart: sit nukuin anskan kaa viel 2,5h päikyt :D

suukaan ei oo enää oikeestaan ollenkaa kipee :wave:

Silittämisestä minä silitän ainoastaan juhlavaatteet

Uusia taitoja oli Ella ja Sanni ainakin oppineet.. Onnea niistä :flower:
Kuulostaa hurjalle tuon vauhtimimmi-Sannin kävelyharjoitukset..meillä neiti vasta ryömii :whistle: ja nousee välillä konttausasentoon..

Nyt on toinen yläetuhammas tullut meidän typyllä ikenestä läpi ja toinen on ihan siinä hilkulla. Huomattavasti enemmän on kitinää aiheuttanut nuo ylähampaat kuin alahampaat aikanaan...

Tuutilulla toivottavasti kipseistä on apua ja saisitte pojan jalat kuntoon näillä "pehmeillä" keinoilla ettei tarvitsisi turvautua mihinkään leikkauksiin

Mutta nyt päiväkahvia keittämään :wave:

Moi

Katjanna: Meillä Eemi nukkuu yöt matkasaängyssä, pinnasängyssä ei voida pitää koska se onnistuu unissaankin sotkemaan itsensä pinnoihin..ei ole siis paikallaan edes unissaan..JA tuosta ääntelystä, mies joskus sanookin että Eemi on kuin Doom-laulaja, kun koko ajan murisee ja örisee :laugh: Mutta ihana vilperi se on:)

Joku kyseli rattaista, meillä Eemi siirtyi rattaisiin jo 4kk iässä, hereillä ollessaan kun ei suostu olemaan makuulla paikallaa, piti saada sellainen kulkupeli missä saa päätä ylöspäin että ei herra menetä hermojaan:)

MilekoMeillä Idalla oli tosiaan se maitoallergia, mutta ei hällä koskaan siihen liittynyt ripuli, oikeastaan päinvastoin. Iho-oireita "vaan".

Silittämisestä:Minä silitän vain pakon edessä, juhlavaatteet tms..ei ole minun hommaa se.. :ashamed:

Jotain muutakin oli mutta nyt en muista..

Ai niin, esikoisen känny hajosi, kyllä ottaa kaaliin, pakko se on uusi hälle hommata, eikä ole liikaa rahaa..argh!

Ja JEPELLE onnittelut hienosti sujuneesta lääkäri reissusta, ja Jepen äidille kanssa:) :hug:

Harvinaisen hiljaista pitelee lokamammoissa... =) Ilmeisesti muilla on elämää! :laugh: Ei pahemmin itekään kerkee kirjotella, kyl tuo neiti sen verran kiireisenä pitelee ja muut perheen jäsenet myös. Saatika noi loppumattomat kotityöt! Kun NEKIN yksin saapi hoidella...

Silittämisestä on ollu puhetta...miä oon ihan pöhkö silittään. Tykkään siitä hommasta ja silittelen melkeestä kaik paitti alusvaatteet! :laugh:

Uskomaton tuo Sanni! Se vissiin taitaa lähtee käveleen kohta kokonaan! Meillä kun ei ees ryömitä viä! :laugh: No, oonkin sanonu ain et mitä kauemmin paikallaan pysyy, helpompi on hoitaa! :laugh:

Sit miä oon miettiny täs et miten kauan teillä on menny kun ootte imetyksen lopettanu niin millon on menny vanhat rintsikat päälle? Lopetin tuossa kohta 3kk sitten ja vieläkään ei mahdu vanhat liivit päälle... :ashamed: Ihan kamalaa, kyllä tulee vielä toki maitotippoja kun puristaa mut kovasti toivoisin jo mahtuvan nuo vanhat. Kai on vaan pakko ootella ja toivoo et pienenis...

Mutta eipäs muuta tällä kertaa, kaikille sairastelijoille iiiiso :hug: ja Jepelle kans!

hmm... vitsi ku osaisin laittaa videokuvaa tosta meijän apinasta niin olis kiva. Siiri kiipe, ryömii, konttaa ja kävelee vähän matkaa tukea pitkin (sohvaa ja sänkynsä laitaa)... ja tääl kans ku innostuu niin riekkuu ja repii sylissä. energinen tapaus... moni on sanonu et äitiinsä tullu... mä olin kuulema ihan kauhee pienenä :D kiipesin kirjahyllyyn ku mua ei ymmärretty enkä saanu mitä halusin ja olin pää eellä menny vessanpönttöönkin ku aikani olin kurkotellu(vanhan aikanen syväpönttö) :laugh: :laugh: :D Et ei oo omena kauas puusta pudonnu....
nii et jos joku tietää helpon videonlataus sivuston niin kertokaa...

vip1 onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Missäs kaikki luuraa... Tildaa ja Ruusumariaakaan ei ole hetkeen näkynyt palstalla?

täällähän minä :wave: Jotenki muka ollut kiirettä ettei oo joutanut kirjoitteleen.. Olenhan mä käynyt aina lueskelemassa mut kun ei oo jaksanut alkaa kellekään kommentoimaan niin oon aatellut ettei kannata kirjoittaa vaan omia kuulumisia :/ Kiitos kun kaipailit :hug:

Ja nopeesti lukaisin että Mileko oli käyttänyt Sannia lääkärissä, toivottavasti tyytyväisyys siellä lapsosella paranee ja kitinät vähenee.
Eihän Eetu pysy Sannin eikä Ilonan perässä ollenkaan sitten kun näkevät. Eetu-raukka kun ei vielä edes ryömi.. No, ehtiihän se. Tytöt voi sitten esitellä parastaan ja Eetu vaan katsoo paikallaan tyytyväisenä :D Toki tässä ehtii tapahtua sillä saralla vielä vaikka mitä, kovasti pojalla kyllä yritystä on.

Nyt iltapalan syöntiin, päivällinen jäi kokonaan välistä kun kävästiin kaupungilla ja nälkä on jo ihan karsea. Nälkäisinä mentiin kauppaan ja siitähän hyvää seuras. Patonkia yms herkkuja tarttu mukaan.
Sit niitä (Amarillossakin olleita) nachoja ja salsaa mikä dogtorillekin maistui :D Hyvä muuten että sulla on suu jo parempana!

Santti: koitapa keksiä miten saat sitä videokuvaa. Mun mies ei usko että Aatun ikäinen voi nousta seisomaan tukea vasten. Kiven kovaan vaan väittää että se ei voi olla mahdollista. :headwall:

Yhteistyössä